RallyBaron  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1445 Vastauksia
  • 599222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #450 : 23.07.2015, 22:01:41 »
Minkä merkkisessä kumisarjassa tuli nipat ja rasvaa?
No kun halvalla sai.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #451 : 23.07.2015, 22:24:01 »
NK.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #452 : 24.07.2015, 14:13:21 »
Tämä sinun osaamisen taso on aivan käsittämätöntä. Kaikkea sitä toiset kerkeää parissa viikossa aikaan saada.

Minkälaisella työkalu arsenaalilla touhuat? Olisi kiinnostava nähdä jonkimoinen garage tour :)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #453 : 24.07.2015, 15:33:26 »
Lankku on alieni tai robotti, eikä se välttämättä itse edes tiedä sitä
Tai sitten Juvalla on ajankulku erilainen kuin muualla Suomessa
Lankku: kuinka korkealla sun talli on meren pinnasta?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #454 : 24.07.2015, 15:52:22 »
Minkälaisella työkalu arsenaalilla touhuat? Olisi kiinnostava nähdä jonkimoinen garage tour :)
No ainakin missä nuo valkean kuvat on otettu, arsenaali on mallia "mitä ei löydy, sitä ei tarvitse". Tuohon talliin pääsee kierrokselle myös oman auton kanssa ja tuntiveloituskin on kohtuullinen  ;) :D

Tai sitten Juvalla on ajankulku erilainen kuin muualla Suomessa
Pätee ilmeisesti myös osaan Mikkeliä, raja kulkee ilmeisesti jossain ko. paikan lähettyvillä sillä mun tallissa aika kulkee aivan normaalisti :D

Tulipa mieleen sanaleikki, jos tuo harmaa on kerta potilas niin onko tuo toinen sitten valkeassa asussaan Hoitsu ??? :D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #455 : 24.07.2015, 20:54:18 »
Pesin valkean ensimmäistä kertaa ja lian altahan paljastui auto. Maalipinnassa on sanomista joka ei kuvissa näy oikeastaan ollenkaan, mutta on se äkkivilasulla siisti. Konehuoneen kuvissa epämääräiset likajäämät lukkopellissä on kotelosuojan/suojavahan tyyppistä, joka on jässähtänyt aika tiukkaan. Kevyen vahauksen vois tehdä huomenna jos ehtii.
Kuvat täällä ja alla yksi niistä.




Tämä sinun osaamisen taso on aivan käsittämätöntä. Kaikkea sitä toiset kerkeää parissa viikossa aikaan saada.

Minkälaisella työkalu arsenaalilla touhuat? Olisi kiinnostava nähdä jonkimoinen garage tour :)
Muutaman vuoden kun tekee töissä ja vapaa-ajalla, niin alkaa jossain määrin sujumaan ::)

Eihän näihin tarvii kuin ns. perustyökalut :) Perus kotitallin varustuksesta poikennee käytettävissä olevat autonosturit(kyllä, kahta on tarvinnut muutamaan kertaan samanaikaisesti mun projekteissa), prässi ja kaasupilli. Muuten ei voi sanoa, että ois oikein jotain sellaista, jota ei kotitalliin vois kohtuulliseen hintaan hankkia.

Lankku on alieni tai robotti, eikä se välttämättä itse edes tiedä sitä
Tai sitten Juvalla on ajankulku erilainen kuin muualla Suomessa
Lankku: kuinka korkealla sun talli on meren pinnasta?
Kerro sä mulle :))

Tulipa mieleen sanaleikki, jos tuo harmaa on kerta potilas niin onko tuo toinen sitten valkeassa asussaan Hoitsu ??? :D
Kyllä mulle riittää yhden auton nimeäminen, mutta kukin saa kutsua miten huvittaa. Johan tässäkin aiheessa on nyt kaksi eri nimeä annettu valkealle :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #456 : 24.07.2015, 21:31:51 »
Ne koteloaineen jämät lähtee tehokkaasti tinnerillä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #457 : 25.07.2015, 14:16:26 »
Eniten se aikaansaaminen  lienee on siitä kiinni että kuinka aikansa käyttää. Moni meistä tykkää huilata iltojansa kotona sohvalla tahi nojatuolissa ja viettää aikaa perheen kanssa tms. Jos arki-illasta viettää autotallissa 6h niin viikossa saa kummasti aikaan (6h lähinnä siitä että jos työt  loppuu klo 16.00 ja työpaikka ja harrastepaikka on järkevän matkan päässä toisistaan ja hommat lopettelee saman vuorokauden puolella). Itse jumppasin madbullin volvoa 2 viikkoa tuolla tätsillä melkein joka päivä, viikonloppuisin sitten 12-16h/per vuorokausi.

Tuolla ajankäytöllä saa aikaan aivan älyttömästi, muu elämä jos sitä on niin kyllä vaatii veronsa. Toinen on kunnolliset työkalut, kivempi tehdä hommia. Nosturi ei niinkään pakollinen ole, ilmankin pärjää hyvin jos omaa edes hiukan taistelutahtoa, kiva lisä kylläkin se on. Toinen mihin uppoaa tuhottomasti aikaa on osienhaku/metsästys. Jos osia on valmiiksi samalla tontilla tai joku muu hakee niitä ilman että sun tarvii ite poistua pajalta mihinkään niin aikaa säästyy taas tuhottomasti. Esim. meikä pajotti 244:sta ja madbull itse ajeli ympäri eteläsuomenlääniä hakemassa osia, jos itse olis pitänyt lähtee hakemaan esim. alustaa töiden jälkeen 80km päästä niin sinä iltana ei paljon olisi saanut aikaan kun olisi äkkiä mennyt 3h hukkaan hyvää pajoitusaikaa.

Ei sillä että siis vähättelisin jannen osaamista, mutta lähinnä meinasin että jokainen voi saada ns. paljon aikaan jos oikeasti on poltetta saada jotain aikaiseksi eikä fiilis ole vain "olishan se kiva..".

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #458 : 25.07.2015, 19:56:45 »
Aamen tälle.

Toiset suunnittelee tekevänsä, toiset tekee suunnittelemansa :)

Ja se on ihan ok .

Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #459 : 28.07.2015, 22:15:58 »
Itepähän sitä saa tosiaan päättää mitä tekee ja suurin piirtein milloin tekee. Käytettävissä oleva budjetti rajoittaa sen minkä kykenee.

Eilen asensin flektin ja kytkentä samalla tavalla kuin englantilaisessa, eli ohjaus takalasinpyyhkijännapista. Ei pyyhintä tule käytettyä muutenkaan. Katellut megasta koko ajan, että koneen lämmöt on vähintään 10 astetta korollaan ja lähtee heti hitaassa ajossa tai pysähtymisen jälkeen nousemaan. Samaa lämpöä näytti infrapunamittari termarikotelosta mitattuna. Termari uusiksi enshätään ja uus syyläri sitten.

Koska sopivan kokoisia käytettyjä suuttimia ei valkeaan löytynyt, piti ostaa uudet. Samanlaiset SMP:n levysuuttimet kuin englantilaisessa, pienemmät vaan. Laskeskelin, että 870cc piisaa E85:lläkin tähän. Vaihdoin tänään paikoilleen, muutin asetukset ja tein perussäätöjä. Samaan vahinkoon nostin ahtoja. Alkaa jotain kulkua olemaan, eikä vakio bensalinja vielä aiheuta ongelmia. Sekin ois tarkoitus päivittää isommaksi pumpulta, samalla siirtää suodatin auton alle.
Tulpat oli BCPR6ES vakiolla kärkivälillä ja niillä kulku loppui 0,7bar tienoille. Laitoin nurkista englantilaisen vanhat BCPR7ES 0,55 kärkivälillä ja nyt pelaa kiloon asti kivasti. Jos huomenna uudet tulpat ja termari sekä puolanjohtoihin pätkät ehjempää johtoa. Rispaantuneet liittimen juuresta.

Ens viikolle vois harkita penkitystä ja seuraavalle muutoskatsastusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #460 : 29.07.2015, 20:00:51 »
Vaihdoinpa BCPR7ES tulpat ja termarin. Kärkiväli 0,55:een ja nyt kärsii 1,6-1,7bar ahtaa ainakin. Enempää en meinannutkaan. Termarin vaihto ei tiputtanut lämpöjä kuin kaksi astetta, joka on termareiden ero. Syyläriä pyytelis siis.

Tein 22mm hydrauliikkaputkesta alapitkittäistuet. Alkaa keula asettumaan paremmaksi. Ylävinotuet, vakaajat ja iskarit vielä, niin eiköhän se siitä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #461 : 05.08.2015, 23:32:38 »
Sunnuntaina iltapäivällä tilttas valkeasta tien päällä prossu megasta uusia asetuksia päivittäessä. Aikani siinä tutkin ja joutu toteamaan tilanteen. cc57:n trailerikyydillä takaisin kotiin, toinen prossu kiinni, koodit sisään ja tulille. Ensimmäinen kerta kun noin käy. Vissiin ei aivan poikkeuksellinen tapaus ole, mutta hyvin harvinainen.

Maanantaina vaihtui syyläri, muttei ollut mitään vaikutusta lämpöihin. Megasta näkee hyvin missä vaiheessa termari aukeaa, pysyy hetken niillä nurkilla ja sen jälkeen lähtee nousemaan ennalleen. Eilen poiston Motronicin "boksin" välistä ja laitoin amppilaisilla liittimillä väliliitokset. Sai tavaran määrää pienennettyä huomattavasti.

Englantilaisessa reaktiotankojen helat ovat sen verran ns. uutuudenpehmeät, että kardaanin takapätkä ottaa reilummassa kiihdytyksessä kiinni pohjaan. Ei vanhoilla kyllä vaan vaikka perä ois käyny pienessä sisäänjoustossakin :idiot2: Täytyy sorvauttaa paksummat keskiholkit, jotta heloista tulee tiukemmat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #462 : 06.08.2015, 22:37:04 »
Valkealla kävin penkissä nylkyttämällä ja voi vaan todeta, että tuo K27 on auttamatta liian pieni. Pakopaine nousee minne lie ja sen takia ahtopaine tippuu kierroksilla. Pienellä ahtopaineen lisäyksellä teho jopa tippui hieman yläkierroksilla. Ei ihme, että tuntui nahkealta menemään kierroksilla. Josko tilalle nurkissa lojuva normi HX40 16 pesällä. Ainoa haitta siinä on T3 laippa ja pakosarjassa on T4.

Samalla varmistui se, että kone pitää avata. Huohottaa aika reilusti paineilla. Koneenvaihdon jäljiltä tuli ilmi, että moottorijarrun jälkeen kaasua painaessa pössähtää sinistä putkesta. Ei tullut hopeassa 745:ssä huomattua moista, mutta niin se vaan teki. Ja yhdessä pytyssä on öljyä männän päällä kun katsoo. Epäilys nro. 1 on, että oonko tyrinyt jotain männänrenkaan kanssa mäntiä asentaessa. Toinen paikka joka epäilyttää sen lisäksi, on ennen penkkiä tehdyt muutamat testivedot reilummalla paineella. Liian pakopaineen/kuulemattomissa olevan nakutuksen avittamana voi olla vaikka joku rengasväli rikki. Tuuttaa huohottimesta öljyä pihalle yli 1bar paineella vaikka aluperäisen purkin lisäksi on välisäiliökin. Männät ja renkaathan on tosiaan jo olleet englantilaisen vanhassa koneessa.

Viikonlopulla on sit vissiin purkuauton purkuoperaatio tiedossa, ihkua :buck2: Jos tekis toisen alakerran valmiiksi, ettei tarvitse seisottaa autoa käyntikunnottomana kovin pitkään. Onhan tässä vielä reilu kuukaus seuraavaan ilmailupäivään...
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #463 : 07.08.2015, 06:57:08 »
Jaa sillä oli autosta videot rikki ku ei tullu miittiin, ajattelinkin että laiskuuttaan se ei jätä saapumatta  :D


Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #464 : 07.08.2015, 08:05:11 »
Mulla olisi hx40 #19 jaettu pakopesä jouten
Eikös siinä ole T4 laippa?
Ei pitäisi ahdistaa...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat