Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv

  • 17 Vastauksia
  • 10074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« : 27.07.2015, 22:14:21 »
itselläni olis b230et hx40 superilla ja viinaa tankissa, ajankohtainen kysymys itelle että mikä dumppi tai blowoffi, eiköhän mahda noin 2bar paineella aika äkkiä hajota ahdin ku löysää kaasuun jossei ole?    en halua mitään *piff ääntä, mikä vakio suprasta lähtee ;D,  miten bamsen volvossa on tuo toteutettu siinä ei tuhahda mikään, ahtimen sakkaus ainoastaan kuuluu  :idiot2:  laittakaas tähän jotain vaihtoehto dumppia tai jotakin.  ::) :hello:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #1 : 27.07.2015, 23:11:44 »
Empä ole turbokalsareissa dumppia nähnyt


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #2 : 27.07.2015, 23:47:23 »
Mitä isompi dumppi, sitä miedompi ja lyhyempi ääni siitä tulee. Näin ainakin on ite tullut huomattua. Ite tullut säädettyä englantilaisessa dumppi aukeamaan 0,7bar jälkeen. Silloin se pysyy joutokäynnilläkin kiinni. Tosin ainakin Holsetin pitäis kestää ilman dumppiakin hyvin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #3 : 29.07.2015, 01:34:21 »
itselläni olis b230et hx40 superilla ja viinaa tankissa, ajankohtainen kysymys itelle että mikä dumppi tai blowoffi, eiköhän mahda noin 2bar paineella aika äkkiä hajota ahdin ku löysää kaasuun jossei ole?    en halua mitään *piff ääntä, mikä vakio suprasta lähtee ;D,  miten bamsen volvossa on tuo toteutettu siinä ei tuhahda mikään, ahtimen sakkaus ainoastaan kuuluu  :idiot2:  laittakaas tähän jotain vaihtoehto dumppia tai jotakin.  ::) :hello:
Holsetti kestää pienen ydinsodan eise iha pienestä ota ihteensä :) Sakkauksen äänenvaimennin poisa vaan nii alkaa olla äänimaailma kohdallaan ilman dumppeja  :pomo:
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #4 : 29.07.2015, 20:47:51 »
noni juu en laita sit mitään vaihdetaan sitte turboo ku kilisee :D ärsyttävän tyhmä ääni se *PIFF  :2funny:

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #5 : 29.07.2015, 21:44:33 »
noni juu en laita sit mitään vaihdetaan sitte turboo ku kilisee :D ärsyttävän tyhmä ääni se *PIFF  :2funny:

Laita iso dumppi tai sitten bypass, niin ei pihise. Eipähän tipu turhaan ne turbon kierrokset pois pelistä vaihtetta vaihdettaessa tai kaasua pumpattaessa. Ainiin ja oleellisin, ei rasita ahdinta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #6 : 30.07.2015, 11:16:50 »
Laita iso dumppi tai sitten bypass, niin ei pihise. Eipähän tipu turhaan ne turbon kierrokset pois pelistä vaihtetta vaihdettaessa tai kaasua pumpattaessa. Ainiin ja oleellisin, ei rasita ahdinta.

Niin, dumpilla kun tosiaan on muitakin vaikutuksia auton toimintaan kuin ääni, mikä monesti unohtuu. Itse en ainakaan antaisi ahtoilman pelata lentopalloa kaasuläpän ja kompressorisiiven välissä ihan vain sen takia kun se kuulostaa "hienolta." Ei se ahdin siitä hyvää tykkää vaikka sitä leikkiä hetken aikaa kestäisikin, eikä tuo ole suorituskyvynkään kannalta se paras ratkaisu.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #7 : 30.07.2015, 20:35:43 »
Niin, dumpilla kun tosiaan on muitakin vaikutuksia auton toimintaan kuin ääni, mikä monesti unohtuu. Itse en ainakaan antaisi ahtoilman pelata lentopalloa kaasuläpän ja kompressorisiiven välissä ihan vain sen takia kun se kuulostaa "hienolta." Ei se ahdin siitä hyvää tykkää vaikka sitä leikkiä hetken aikaa kestäisikin, eikä tuo ole suorituskyvynkään kannalta se paras ratkaisu.

Suorituskyky tosiaan laskee, laakerit kuluu ja olen kuullut huhua jopa vääntyneistä kaasuläpistä, en tiedä onko viimeinen vain urbaanilegenda vai ei.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 21:15:47 kirjoittanut miikel »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #8 : 30.07.2015, 21:04:45 »
Suoritus kyky tosiaan laskee, laakerit kuluu ja olen kuullut huhua jopa vääntyneistä kaasuläpistä, en tiedä onko viimeinen vain urbaanilegenda vai ei.

??? pehmeästä tehty läppä ja millin vahvuus  :D ei suinkaan... voisi se kai kovemmilla paineilla jopa olla mahdollista ???

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #9 : 30.07.2015, 21:24:05 »
jepjep kyllä sen tiesin että vaikuttaa vaihteen vaihdon jälkeen myös ahtimen "uudelleen heräämiseen" negatiivisesti jossei ole porttia, tarvii joku bybass laittaa sit varmaan ::)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #10 : 30.07.2015, 22:03:01 »
jepjep kyllä sen tiesin että vaikuttaa vaihteen vaihdon jälkeen myös ahtimen "uudelleen heräämiseen" negatiivisesti jossei ole porttia, tarvii joku bybass laittaa sit varmaan ::)

Nykyään euroopassakin vaihdetta vaihdetaan kaasua löysäämättä
PIFF kuulostaa hyvältä ainoastaan grillatessa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #11 : 30.07.2015, 22:05:40 »
Joo, jos ei ahtimen puolesta pelkää niin flatshiftillähän sen ahtimen pystyy pitämään täysillä mukana sillon kun halutaan saada vehkeistä kaikki irti.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #12 : 31.07.2015, 19:26:32 »
Nykyään euroopassakin vaihdetta vaihdetaan kaasua löysäämättä

Saattaa  tuo ajotyyli normiliikenteen seassa aiheuttaa erinäisiä katseita/tilanteita.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #13 : 31.07.2015, 20:58:34 »
Saattaa  tuo ajotyyli normiliikenteen seassa aiheuttaa erinäisiä katseita/tilanteita.

Plus hajotetun vaihdelaatikon. Aika kovaa rääkkiä taitaa olla hakatuttaa konetta paukkua vasten koko ajan kun vaihtaa, toki käy myös venttiilien ja turbon päälle tuo paukuttelu. Mutta juu jos kysyjä ei halua dumppia niin antaa olla laittamatta, suodaan se hänelle.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Dumppi ja sen tarpeellisuus 450hv
« Vastaus #14 : 01.08.2015, 10:45:51 »
Plus hajotetun vaihdelaatikon. Aika kovaa rääkkiä taitaa olla hakatuttaa konetta paukkua vasten koko ajan kun vaihtaa, toki käy myös venttiilien ja turbon päälle tuo paukuttelu. Mutta juu jos kysyjä ei halua dumppia niin antaa olla laittamatta, suodaan se hänelle.
Kyllä niitä vaihteistoja on jotka on tarkoitettu noin käytettäväksi. Itsellä viimeiset kesät mitä oon ajanu vaihdot tapahtu kaasua nostamatta, ilman flat shiftiä, kytkintä käyttäen. Koskaan ei vaihdossa kerinnyt kierrokset nousta edes rajoittajaan, jos se edes sattui olemaan käytössä ja ahdoissa ei pientä piikkiä lukuunottamatta juuri notkahdusta vaihdon aikana tule. Niin ja loppuvaiheessa ei sitä dumppiakaan ollut mahdollisena vikaantumiskohteena. Tosin eipä tuo kadulla toimivaksi ole rakennettukkaan.

 

Futurez  Kulkukoira