Proturbo  Autodiagnoosi

140 kojelauta

  • 7 Vastauksia
  • 3469 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
140 kojelauta
« : 29.07.2015, 15:19:33 »
Kysymys kuuluu, sopiiko tommonen uudemman mallinen 140 kojelauta -67 144 suoraan?


Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #1 : 29.07.2015, 15:23:26 »
Ei ihan suoraan sovi, mutta kohtuu vaivalla varmasti sovitettavissa, jos tuollaisen jostain kumman syystä haluaa sen hienon vanhan tilalle :)

Oviaukon reunoista puuttuu kiinnikkeet ja rattiakseli/rattilukko saattaa myös vaatia vähän soveltamista. Myös lämppäri pitänee vaihtaa ja tehdä sähkötöitä, jotta nuo uudemmat kytkimet ja mittariston saa toimimaan.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #2 : 29.07.2015, 16:23:56 »
Lisäksi jos sulla on pitkä keppi, sen mahtumisessa saattaa tulla haasteita...
Komppaan Kulmamiestä, mielestäni tuo on rumempi kuin vanha.

Mulla oli aikoinaan hurjassa nuoruudessa 142ssa tumma pleksi koko kojetaulun levyinen ja mittaristo oli elektroninen.
7-segmentti lämpö ja tankki, 240:n volvon ajotietokoneen näyttö + ledikiekkakello
Oli aika viileä ritariässämeininki siinä. :D
144-70

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #3 : 29.07.2015, 19:55:10 »
Juu miettisin vaan että jos tommonen sattuu kävelemään vastaan niin vois sitä kokeilla ::) Ja onhan tuo allekirjoituksen vehje jo pilattu aika kovalla kädellä että eipä siinä enää yks kojelauta paljoa tunnu :D

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #4 : 29.07.2015, 21:22:25 »
Kiinnityksiä piti mulkata, muistaakseni ihan reiät poraamalla kuitenkin sai kiinni. Lämppäriä ei muistaakseni tarvinnut vaihtaa. Rattiakseli ja lukko kelpasi muokkaamatta vanhasta. Päätäni en pistä pantiksi kun tuosta swapista on itsellä aikaa jo parikymmentä vuotta. Samalla muuten laitoin lyhytkeppisen laatikon, pitkäkeppisen kanssa ei sovi olemaan tuo uudemman kojelaudan keskikonsoli.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #5 : 30.07.2015, 11:58:00 »

Jokainenhan tekee tietysti omallaan mitä haluaa mutta tuollainen maukas kasaricustom melkein huutaa jotain avaruushenkistä kojelautaa tai tuonnäköistä:



Sivulta: http://www.ipdusa.com/blogs/59/bryan-cottrell-graphic-designer-marketing-coordinator
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa pkar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #6 : 09.08.2015, 22:29:28 »
sitte lasinpyyhkijöiden toteutus kai poikkeaa toisistaan. Ainakin oli prkl. vaikea sovittaa uudemman mallin lämppäri (-74) vanhemman mallin kojetauluun (-72) just noiden pyyhkijöiden takia (isompi lämppäri kesäautoon :idiot2:)?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 kojelauta
« Vastaus #7 : 10.08.2015, 23:34:58 »
Niin taitaa tehdä, tuo -74 on kuitenkin monilta osin (varsinkin sisustan) lähempänä 200-sarjaa kuin vanhempaa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron