Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3270810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8355 : 29.07.2015, 21:11:24 »
B280F, nyt kun sai kaikki 6 pyttyä pelaamaan suuttimen vaihdolla niin kävi aika paksulla. CO oli noin 5.25, CO2 oli 11 ja HC 310. Happi oli 1.45. Sitten ruuvasin immussa olevaa ruuvia puolikkaan kierroksen vastapäivään ja sain CO:n noin kolmeen, CO2 oli 12 ja HC 275. Happi pysyi suunnilleen samana.

Nyt lähinnä kiinnostaa jotta ruuvasinko oikeaa ruuvia vai tapahtuuko kohta kauheita? :D
Uudet tulpanjohdot ja jakajan hilppeet on jo tuloillaan...

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8356 : 29.07.2015, 22:17:58 »
Mikähän mahtaa allekirjoituksen autoa vaivata.

Elikkäs esimerkiksi liikennevaloihin tultaessa painan kytkimen pohjaan niin auto sammuu jos ei anna kaasua tai päästä kytkintä, mutta vaikka auto sammuisi niin tähän asti ainakin lähtenyt heti normaalisti käyntiin. Välillä taas tekee niin että pysähtyessä kierrokset jäävät leijumaan vähän yli 1000kierrokseen eivätkä laske ennenkuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Seokset näyttäisivät ainakin pysyvän aikalailla normaalina, ja muuten ajettaessa auto toimii aivan normaalisti. Vika oikeastaan tuli esiin sen jälkeen kun vaihdoin turbolle menevän imuputken puruputkesta alumiiniseen, ja uusi putki on tiivis joka paikasta.

Tuossahan on nyt mitsun t16 turbo, boschin punaiset 398cc suuttimet ja 3" immu, autoa säädetään ostrichilla mutta karttoihin ei ole mitään kummoisia muutoksia tehty ennen tätä vikaa eli ei pitäisi olla vika siellä.

Tulpat ja tulpanhatut ovat juuri uusittu, tulpat on asteen kylmemmät kuin originaalit ja tulpanhattujen pitäisi olla laadukkaat. Ilmamassamittarin putsasin crc:n aineella, ja immun langat olivat ainakin ehjät.

Voiko bensapumppu oireilla tuolla tavalla?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8357 : 29.07.2015, 22:26:11 »
Mikähän mahtaa allekirjoituksen autoa vaivata.

Elikkäs esimerkiksi liikennevaloihin tultaessa painan kytkimen pohjaan niin auto sammuu jos ei anna kaasua tai päästä kytkintä, mutta vaikka auto sammuisi niin tähän asti ainakin lähtenyt heti normaalisti käyntiin. Välillä taas tekee niin että pysähtyessä kierrokset jäävät leijumaan vähän yli 1000kierrokseen eivätkä laske ennenkuin auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Seokset näyttäisivät ainakin pysyvän aikalailla normaalina, ja muuten ajettaessa auto toimii aivan normaalisti. Vika oikeastaan tuli esiin sen jälkeen kun vaihdoin turbolle menevän imuputken puruputkesta alumiiniseen, ja uusi putki on tiivis joka paikasta.

Tuossahan on nyt mitsun t16 turbo, boschin punaiset 398cc suuttimet ja 3" immu, autoa säädetään ostrichilla mutta karttoihin ei ole mitään kummoisia muutoksia tehty ennen tätä vikaa eli ei pitäisi olla vika siellä.

Tulpat ja tulpanhatut ovat juuri uusittu, tulpat on asteen kylmemmät kuin originaalit ja tulpanhattujen pitäisi olla laadukkaat. Ilmamassamittarin putsasin crc:n aineella, ja immun langat olivat ainakin ehjät.

Voiko bensapumppu oireilla tuolla tavalla?
Tyhjäkäynti venttiili?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8358 : 29.07.2015, 22:35:12 »
Tyhjäkäynti venttiili?
siitä on varmaan noin puolisen vuotta kun sen putsasin mutta mistä sitä tietää, voisihan sen huomenna koittaa kattoa. Ja kummallista että ei tee tuollalailla koko aikaa. Esimerkiksi nyt käy aivan normaalisti kun tätä kirjotan :)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8359 : 30.07.2015, 16:40:32 »
Automaatti allekirjotuksesta polttaa keskuslukon sulakkeen kun laittaa lukkoon... kun aukasee niin toimii normaalisti? Mistähä lähtis vikaa purkaan... vai yrittääkö suoraan fixata ongelman paalaimella? ???
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8360 : 30.07.2015, 17:39:30 »
Automaatti allekirjotuksesta polttaa keskuslukon sulakkeen kun laittaa lukkoon... kun aukasee niin toimii normaalisti? Mistähä lähtis vikaa purkaan... vai yrittääkö suoraan fixata ongelman paalaimella? ???

Eikös niitä keskuslukon moottoreita ajeta kiinni/auki silleen että vaihdetaan moottorin johdoissa jännitteen napaisuus. Eli toiseen suuntaan (auki/lukkoon) yksi johto on maa ja toinen plus, toiseen suuntaan piuhojen roolit vaihtuu. Jos toinen johdoista on nirhautunut niin että räpsyy koriin niin käy noin että yhteen suuntaan siellä viallisessa johdossa on plussa ja se oikoo maihin = sulake palaa.

Johtojen läpiviennit ovesta pilariin lienee se paikka missä nuo yleisimmin kehittää johtosarjavian.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8361 : 30.07.2015, 18:12:55 »
Eli ovien läpiviennit ja takaluukun johtosarjan läpikäynti edessä? Alkaa huumori loppua ton kanssa mut kattoo ku o saanu joskus leiman paperii eka  :D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8362 : 30.07.2015, 18:30:17 »
Vianetsintäähän voi nopeuttaa irrottamalla ovijohdot töpseleistä, jääkö vika pois. Sitten yksitellen takasin kunnes vika taas tapahtuu.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8363 : 30.07.2015, 18:56:08 »
Täytyypi alkaa kattelee ku katsastettua saa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8364 : 31.07.2015, 18:37:08 »
Nyt tarvis kipeesti apuja!



Kyseessä B204FT

Kysymys A

Onko tuo öljypumpun hihnapyörä nyt se uudemman mallinen "parempi" vai se huono mikä pitäis vaihtaa?

Kysymys B

Miten ihmeessä toi automaatti kiristin pitäis "nollata"/löysätä?

Kiitän ja kumarran vastauksista  :hello:

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa JiiHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8365 : 31.07.2015, 22:23:46 »
Tänään tuli seuraava ongelma vastaan. Mittaristoon tuli teksti virtajärjestelmä huolla heti teksti. Pysähdyin tien varteen ihmettelemään asiaa ja hetken kun auto oli tyhjäkäynnillä niin ilmoitus hävis. Syttyi uudestaan hetken päästä, kun jatkoin matkaa. Mittailin yleismittarilla akulta jännitteitä ja vaikuttais, että laturissa vikaa kun ei voltit nouse käydessä yli 12V. Vika mahtaa todennäköisesti olla jännitteensäätimessä ? Aattelin että voisi kokeilla eka säätimen vaihtoa ,kun laturi näyttäis olevan aika suolaisen hintainen 2005  V70 D5 malliin. Mistähän kannattais käydä kyselemässä tollasta palikkaa, kun motonetissä ei näytä löytyvän? Vai onkohan jollain jotain muita vaihtoehto mistä lähteä vikaa etsimään?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8366 : 02.08.2015, 12:56:04 »
Voipiko V70 jarrupalan irtonainen taustalevy oireilla jotenkin ajossa, esim. tärinänä?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8367 : 02.08.2015, 14:44:34 »
Voipiko V70 jarrupalan irtonainen taustalevy oireilla jotenkin ajossa, esim. tärinänä?

Enpä usko. Jos täristää jatkuvasti niin vanteesta paino kadonnu tai muuten tasapainotus viturallaan, tai väljää jossain.

Jarruttaessa täristäminen viittais kieroihin levyihin.

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8368 : 02.08.2015, 18:51:36 »
En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta jonkun on varmasti helppo vastata.

Koneena B230F
Laskettu ja avarrettu 530
Peltisatsi
Mega+sytkä omalla jakajalla
RE85 AEM 320lph pumppu

Ja kysymys olisi riittääkö nuo vakio n. 170cc suuttimet mihinkään vai laitetaanko suosista isompaa ?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8369 : 02.08.2015, 19:34:23 »
En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta jonkun on varmasti helppo vastata.

Koneena B230F
Laskettu ja avarrettu 530
Peltisatsi
Mega+sytkä omalla jakajalla
RE85 AEM 320lph pumppu

Ja kysymys olisi riittääkö nuo vakio n. 170cc suuttimet mihinkään vai laitetaanko suosista isompaa ?

No eihän tuollaisista pilleistä ihan laskennallisestikaan suuria tehoja saa. Viinalle vaihto huutas jo itsessään +30% suuttimiin ja jos saat tuon koneen yhtään hengittämään vakiota paremmin niin vastaavasti lisää suutinkapasiteettia sekin vaatii. Ei nuo vakiot mitenkään ylimitoitettuja ole.

 

Samppasport  Futurez