RallyBaron  Samppasport

Epäreilut kauppamiehet

  • 780 Vastauksia
  • 360462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #435 : 16.07.2015, 11:12:58 »
Ei oo kyllä iso vaiva laittaa sitä seurantakoodia ostajalle.  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #436 : 16.07.2015, 11:44:45 »
Ei oo kyllä iso vaiva laittaa sitä seurantakoodia ostajalle.  ::)
Kyllä se vaan joillekkin tuntuu oleva vaikeeta vaikka pyytää laittamaan.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #437 : 16.07.2015, 12:02:08 »
Postin lappuja kotiin valmiiksi ja samalla kun laittaa tilinumeroa ym, niin seurantakoodi mukaan.

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • If it don't run, chrome it
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #438 : 16.07.2015, 21:10:34 »
Mulla oli tässä viime viikolla tapaus kun ostin isomman äänenvaimentajan yhteen lavettiprojektiin. Tavara oli Torniossa ja periaatteessa en matkahuoltoa kannata, otin perinteisesti paketin postiautomaatilla kun se jopa siihen mahtui.

Ei ruvennut kuulumaan vaikka paketti oli lähtynyt. Kyselin lähettäjältä pariin kertaan paketista, antoi heti seurantakoodin, mutta paketti näytti majailevan määränpäässä. Kuitenkaan noutokoodia ei ikinä saapunut.

Tämän viikon alussa sitten soitti Postilta naishenkilö, ja kertoi, että paketti oli mennyt "normaali" postiin vaikka määränpää piti olla automaatti....

Ei mitä, kävin noutamassa paketin sitten sieltä...löytyi kuitenkin  ;D

yhteenvetona: onnistuu se sotkeminen muiltakin  :)
Many Volvo's and one -57 Chevy

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #439 : 01.09.2015, 19:48:06 »
Tämä meikäläisen kauppa herran "Tappokirves" kanssa ei ole edelleenkään edistynyt muuten kuin siten että rikosilmoitus tehty. Ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin. Täällä voorumilla on näköjään käynyt kesällä, mutta mitään yhteyttä ei ole ottanut eikä sitä ~50e suoritustakaan näkynyt. Eli huhtikuusta olen odotellut, hätäinen kun olen.

Käy se tietysti näinkin. Nyt on turha enää selitellä jos ei ole esitellä esim. lääkäritotistusta tms pitävää vastinetta maksukyvyttömyydestä.

EDIT: Kauppasumma + kohtuullinen viivästyskorko oli nyt lopultakin ilmestynyt tilille, viranomaisen kanssa asioituani. Asia siis tällä erää loppuunkäsitelty. Kylläpä kesti.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2015, 07:04:58 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #440 : 02.09.2015, 01:00:16 »
Tästä tulee yksi varoittava esimerkki, tietyille henkilöille ei vaan kannata myydä mitään "luotolla" mitä tällä foorumilla on kuitenkin jonkunverran uskaltanut tehdä. GLT360 aka. Samuel Helle semmoselta paikkakunnalta kun Salo ei maksa velkaansa ajallaan sovinnolla. Mukava heppu kyllä, mutta sovitun setin maksusta on hoidettu vasta osa ja toista osaa onkin odoteltu viime vuoden loppupuolelta asti tasaisin välein muistutellen. Ei siis kannata tehdä mitään luottoon perustuvaa kauppaa henkilön kanssa.

Edit: lupasin tehdä asiasta lähiaikoina rikosilmoituksen jos ei tapahdu, toivotaan että lopulta tapahtuisi jotain niin voisi palautteen sävyä korjata  ::)
Edit2: Ja toive toteutui, maksuaika oli alta vuoden ja homma eteni, sain jo loppuvelastakin lähes koko summan ja homma alkaa näyttää pikkuhiljaa olevan voiton puolella. Positiivisena lisättäköön että kommunikaatio ei ole ikinä "yllättäen" loppunut vaikka homma venyy ja venyy. Sävy siis paranemaan päin, vaikkei tästä ihan ruusuiksi voi muuttaakaan loppuarviota.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2015, 00:10:49 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #441 : 29.09.2015, 01:59:06 »
Teemu Kyyhkynen, Lahti, nimim. "pigeon" - möi 940n jossa ilmoitusten (nettiauto sekä foorumi) perusteella piti olla m.m. kitkalukko ja automaatti-ilmastointi. Piti olla 500 tkm ajettu. Parin puhelun jälkeen lähdin junalla hakureissulle, n. 300 km per suunta.

Paikan päällä totesin että mittari näytti 549 tkm. Teemu vastasi heti että oli ilmoitukseen kirjoittanut YLI 500 tkm. Ei ollut. Muuten auto vaikutti suunnilleen sellaiselta kuin piti joten tehtiin kaupat ja ajoin kotiin.

Kotona huomasin että ei ollutkaan automaatti-ilmastointi vaan manuaali. En tuntenut / muistanut näiden ero ja hihna oli irti joten mahdoton huomata paikan päällä.

Seuraavaksi huomasin että perälukko oli just nimenomaan G80 vaikka piti olla kitka. Paikan päällä Teemu vielä vannoi että ei ollut G80 vaan kunnon kitka-lukko.

Laitoin Teemulle sähköpostia että en ollut oikein tyytyväinen tähän "huijaukseen" mutta samalla totesin että ei kauppaa kannata purkaa koska matkakulut sen verran isot jo. Ehdotin että hän olisi maksanut takaisin minulle pienen osan kauppahinnasta ja kaikki olisi ok.

Teemu vastasi ettei ollut koskaan ollut puhetta automaati-ilmastoinnista ja että piti olla kitkalukko. Laitoin hänelle linkin ilmoitukseen, missä luki että oli automaatti-ilmastoinnilla ja videokuvasin vielä (ja laitoin linkin) miten G80-lukko löi lukkon kun tarpeeksi nopeasti pyöritti toista pyörää.

No, Teemu vastasi suuttumalla, syytti minua siitä etten maininnut ettei G80-lukko kelpaa, j.n.e. Esim. "mua rupee vituttaan tollaset vinkujat..!mä en mahda sille mitään jos et tiedä mitä olet ostamassa!"

Ja pitääkö mainita vielä että mitään korvausta ei ole kyllä näkynyt.

Olisi kyllä suostunut kaupan purkuun mutta se olisi tarkoittanut minulle yhteensä useita satoja jorpakkoon heitettyä rahaa matkakuluissa ja töistäpoissaolosta joten ei kannattanut.

Jokainen tehköön oman tulkintansa mutta minun mielestä on kyllä h*lvetin rumasti tehty ilmoittaa väärää tietoa ja odottaa ihan pokkana kun toinen matkustaa satoja kilometrejä, väittää että ei ole tehnyt niin vaikka todisteet nenän edessä, syyttää ostajaa koska uskoi tietoihin, j.n.e...

Ostaja vastaa 100% auton perusteellisesta läpikäynnistä ostohetkellä ja se mitä myyjä sanoo ja mitä ilmoituksessa lukee, se on vaan mainos! Näinkö se menee?

//Martin Lumme
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 02:23:35 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #442 : 29.09.2015, 06:58:40 »
Tästä tulee yksi varoittava esimerkki, tietyille henkilöille ei vaan kannata myydä mitään "luotolla" mitä tällä foorumilla on kuitenkin jonkunverran uskaltanut tehdä.

Minulle on useasti ehdotettu luotolla/osamaksulla myymistä, mutta en ole ymmärtänyt miksi yksityisenä pitäisi kantaa luottoyhtiön riskit? Jokainen luottotiedot omaava saa vaikka pikavippiä sen verran, että pystyy ostamaan , jos oikeasti tarve on. Olen ehdottanut monelle tätä osamaksua ehdottaneelle, että kyllä se onnistuu, mutta tavaran luovutan vasta, kuin summa on maksettu kokonaisuudessaan. Kukaan ei ole tähän suostunut? Minä kysyn, että miksi ei? Minulla on hänen haluama tavara ja hänellä ei rahaa, niin eikö ole reilua, että hän säästää ja kun rahat on kasassa, niin saa sen mitä halusi? Kertoo minusta hyvin paljon tämän päivän yhteiskunnasta  ;).
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #443 : 29.09.2015, 07:25:08 »
Minulle on useasti ehdotettu luotolla/osamaksulla myymistä, mutta en ole ymmärtänyt miksi yksityisenä pitäisi kantaa luottoyhtiön riskit? Jokainen luottotiedot omaava saa vaikka pikavippiä sen verran, että pystyy ostamaan , jos oikeasti tarve on. Olen ehdottanut monelle tätä osamaksua ehdottaneelle, että kyllä se onnistuu, mutta tavaran luovutan vasta, kuin summa on maksettu kokonaisuudessaan. Kukaan ei ole tähän suostunut? Minä kysyn, että miksi ei? Minulla on hänen haluama tavara ja hänellä ei rahaa, niin eikö ole reilua, että hän säästää ja kun rahat on kasassa, niin saa sen mitä halusi? Kertoo minusta hyvin paljon tämän päivän yhteiskunnasta  ;).
"Kaikkitännehetimullenyt!"?

Minulla jos on rahat olleet vähissä ja jotain tarvinnut, olen (luotettavien tahojen kanssa) maksanut osasumman ensin ja tavaraa hakiessa loput. Toimii...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #444 : 29.09.2015, 15:59:53 »
Ostaja vastaa 100% auton perusteellisesta läpikäynnistä ostohetkellä ja se mitä myyjä sanoo ja mitä ilmoituksessa lukee, se on vaan mainos! Näinkö se menee?

//Martin Lumme
Näin se menee, yksityinen voi varsinkin suullisesti huudella aika lailla puutaheinää ja siitä on koko lailla mahdotonta saada ketään vastuuseen mistään. Pitkään katselinkin tuota samaa ilmoitusta, mutta jo ilmoituksen perusteella totesin auton turhan epäilyttäväksi tapaukseksi ja annoin olla. Tässä kohtaa olisi myös ollut hyvä tietää, että noin uuteen ei ole tehtaalta saanut kitkalukkoa lainkaan. Surullisia tapauksia, koska kyseessä on tietoinen kusetus ja siitä voi toki ilmoituksen tietojen perusteella tehdä rikosilmoituksen, joka todennäköisesti ei johda mihinkään koska vanha auto jne.

Minulle on useasti ehdotettu luotolla/osamaksulla myymistä, mutta en ole ymmärtänyt miksi yksityisenä pitäisi kantaa luottoyhtiön riskit? Jokainen luottotiedot omaava saa vaikka pikavippiä sen verran, että pystyy ostamaan , jos oikeasti tarve on. Olen ehdottanut monelle tätä osamaksua ehdottaneelle, että kyllä se onnistuu, mutta tavaran luovutan vasta, kuin summa on maksettu kokonaisuudessaan. Kukaan ei ole tähän suostunut? Minä kysyn, että miksi ei? Minulla on hänen haluama tavara ja hänellä ei rahaa, niin eikö ole reilua, että hän säästää ja kun rahat on kasassa, niin saa sen mitä halusi? Kertoo minusta hyvin paljon tämän päivän yhteiskunnasta  ;).
Monesti harrastajien kesken vaan tehdään välillä asioita sillain että osa näkyy "hei tahdon tuon, josko vien nyt ja maksan tässä esim loppuviikosti" ja homma on kaikkien kanssa tähän asti toiminut. Nytkin siis huikean viiveen jälkeen asia järjestyi poislukien muutama nippeli jotka ovat vielä saapumatta mun tykö. Varsinkin jos on ennenkin tehty kauppaa niin kyllä täällä aika huoleti on voinut luotollakin myydä osia, ja ostaa myös.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #445 : 29.09.2015, 17:35:44 »
Nämä on niitä oppirahoja mitä pitää sitten maksaa ennemmin tai myöhemmin. Itse muistan, että kanikonttoriakin tuli aikoinaan käytettyä kun piti jotain saada, jota halvalla myytiin ennen palkkapäivää, mutta nyt se on helppo rahoittaa tuntemattomilta. Koomiseksi asian tekee, että myöskään kukaan tuntematon ei ole suostunut minulle maksamaan 500 euroa käteen jotta olisi seuraavana päivänä tuonut tuotteen siihen samaan paikkaan. Mutta he ovat valmiita maksamaan tuntemattoman tilille saman summan näkemättä edes kaveria  ;).

Monesti harrastajien kesken vaan tehdään välillä asioita sillain että osa näkyy "hei tahdon tuon, josko vien nyt ja maksan tässä esim loppuviikosti" ja homma on kaikkien kanssa tähän asti toiminut. Nytkin siis huikean viiveen jälkeen asia järjestyi poislukien muutama nippeli jotka ovat vielä saapumatta mun tykö. Varsinkin jos on ennenkin tehty kauppaa niin kyllä täällä aika huoleti on voinut luotollakin myydä osia, ja ostaa myös.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #446 : 29.09.2015, 20:44:27 »
Olen varmaan vanhan aikainen mutta en mä kehtais lähteä pummaamaan persaukisena yksityiseltä osamaksulla. Jos tehdään kauppaa niin pitäähän siihen raha olla? Ilman sitä ei tule kauppoja ja parempi on haaveilla ja säästää ko summa valmiiksi. Tietysti jos on tapana vetää kaikki aina velaksi...

Jotenkin tulee mieleen eräs tarjous 240:n takaiskareista jotka oli ollut yhtenä kesänä käytössä pari tuhatta kilometriä, hinta taisi olla Motonetissä joku 35-40eur / kpl.
Malliin "tarjoon 25eur noista iskareista". Minä siihen että senkun haet pois. Kaveri vastaa "Asun Turussa, pistä postiin sis. matkakulut". Vastasin että jos joudun lähettämään niin hinta on se pyydetty (olikohan 40eur yht.). Yritti vielä että "Tarjoan 28eur sis. lähetyskulut."
Ilmoitin että en lähetä tuohon hintaan, postikulut olisi ollut paketin painon mukaan yli 10eur, hommata pahvilaatikko ja jotain pehmustetta, käteen olisi jäänyt mallia 17 euroa. En todellakaan ole lähettämässä ellei ole joku tuttu, tuli just mieleen että pummaa vielä osamaksua.
Tuli vielä joku valitusviesti että "Haen sit uudet Motonetistä". Aivan sama vaikka makais tolpat hamaan loppuun hyllyn koristeina mutta vajaalle parille kympille ei ole noin kovaa tarvetta.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #447 : 29.09.2015, 21:05:58 »
Paras tapaus on minulla, kun oli ostamassa vanhaa televisiota pois jostain Seinäjoelta. Perustelut oli miksi hinta pitäisi tiputtaa puoleen, koska joutuu niin kaukaa hakemaan. Mä totesin kaverille, että jos joku lähtee Lapista hakemaan, niin munhan pitäisi maksaa tälle kaverille  ;). Ei päästy kaupoille.

Jotenkin tulee mieleen eräs tarjous 240:n takaiskareista jotka oli ollut yhtenä kesänä käytössä pari tuhatta kilometriä, hinta taisi olla Motonetissä joku 35-40eur / kpl.
Malliin "tarjoon 25eur noista iskareista". Minä siihen että senkun haet pois. Kaveri vastaa "Asun Turussa, pistä postiin sis. matkakulut". Vastasin että jos joudun lähettämään niin hinta on se pyydetty (olikohan 40eur yht.). Yritti vielä että "Tarjoan 28eur sis. lähetyskulut."
Ilmoitin että en lähetä tuohon hintaan, postikulut olisi ollut paketin painon mukaan yli 10eur, hommata pahvilaatikko ja jotain pehmustetta, käteen olisi jäänyt mallia 17 euroa. En todellakaan ole lähettämässä ellei ole joku tuttu, tuli just mieleen että pummaa vielä osamaksua.
Tuli vielä joku valitusviesti että "Haen sit uudet Motonetistä". Aivan sama vaikka makais tolpat hamaan loppuun hyllyn koristeina mutta vajaalle parille kympille ei ole noin kovaa tarvetta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #448 : 29.09.2015, 22:32:44 »
Näin se menee, yksityinen voi varsinkin suullisesti huudella aika lailla puutaheinää ja siitä on koko lailla mahdotonta saada ketään vastuuseen mistään. Pitkään katselinkin tuota samaa ilmoitusta, mutta jo ilmoituksen perusteella totesin auton turhan epäilyttäväksi tapaukseksi ja annoin olla. Tässä kohtaa olisi myös ollut hyvä tietää, että noin uuteen ei ole tehtaalta saanut kitkalukkoa lainkaan. Surullisia tapauksia, koska kyseessä on tietoinen kusetus ja siitä voi toki ilmoituksen tietojen perusteella tehdä rikosilmoituksen, joka todennäköisesti ei johda mihinkään koska vanha auto jne.

Olipa mukavaa saada edes jonkinnäköistä "myötätuntoa" :)

Minulle on asianajaja kertonut että näissä tapauksissa on kauppahinta isoin mahdollinen korvaus ja yleensä ehdolla että kauppa puretaan = ostaja vie auton takaisin (esim. 300 km).

LISÄYS: Enkä ole siis mielestäni tehnyt edes huonon kaupan, mutta olisin tehnyt paremman jos lupaukset olisi pitänyt.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 22:40:42 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #449 : 04.11.2015, 13:16:50 »
Onko Järvinen=Kuuluisa Vonleka/turboterminaattori Kuopiosta?

Mitäs helvettiä sä minusta jauhat paskaa täällä? En ole ikinä kusettanut missään kaupoissa, enkä ole ollut epäreilu.

Perustele miksi otit minut esiin tässä topikissä? Vai mussutatko taas perinteistä paskaasi niinkuin nissan datsun foorumilla?

-TURBO TERMINAATTORI
« Viimeksi muokattu: 04.11.2015, 13:19:44 kirjoittanut kreator »

 

RallyBaron  Samppasport