Samppasport  Futurez

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #270 : 10.01.2015, 20:40:41 »
Stefat tiskiltä niin pysyy öljyt sisässä, sen verran näitten kanssa on tullut opittua vuosien varrella.
Siisti on auto kyllä, kelpais mullekkin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #271 : 16.01.2015, 23:28:16 »
Stefat tiskiltä niin pysyy öljyt sisässä

+1, eli ääni tälle.

Meikäläinen yritti aikanaan päästä halvalla venakopan, ja nokka-akselin stefojen kanssa, niin nehän alkoivat sitten noin puolen vuoden jälkeen vuotamaan. Venttiilikopantiiviste kesti jopa 3 viikkoa, ennen kuin alkoi tihkumaan pakopuolelta.

Ostin sitten nokka-akselin vaihdon yhteydessä Volvolaiset tiivisteet, niin eivät ole vuotaneet,
vaikka jo reilu vuosi on operaatiosta aikaa.


Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #272 : 16.01.2015, 23:39:31 »
Ite tuli tilattua sillosen työpaikan kautta tiivistesetit. Elringin ja Reinzin setit oli kyseessä. Voisi kuvitella että pelaisivat kaikinpuolin, mutta näköjään
pitää olla ihan ehtaa tavaraa tiettyihin paikkoihin :D

Tuossa eräs päivä huomasin että tämähä merkkaa reviiriä :( Oli uusi vesiletku olevunut ja alkanut tihkumaan. Kiristys ja taas mennään.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #273 : 18.01.2015, 17:22:29 »
Kyllä ne tarvikestefat pitää kunhan ovat laatumerkkiä (reinz, payen, elring), itte oon käyttäny eivätkä oo oikein asennettuna vuotaneet  :) joku noista tais valmistaa "volvon omat" tiivisteet...

Tulit eilen vastaan Ruukintiellä :hello:

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

s73

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #274 : 18.01.2015, 17:26:33 »
Kyllä ne tarvikestefat pitää kunhan ovat laatumerkkiä (reinz, payen, elring), itte oon käyttäny eivätkä oo oikein asennettuna vuotaneet  :) joku noista tais valmistaa "volvon omat" tiivisteet...


Payen ei ainakaan kestä.  :-\

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #275 : 18.01.2015, 17:43:54 »
Kyllä ne tarvikestefat pitää kunhan ovat laatumerkkiä (reinz, payen, elring), itte oon käyttäny eivätkä oo oikein asennettuna vuotaneet  :) joku noista tais valmistaa "volvon omat" tiivisteet...

Tulit eilen vastaan Ruukintiellä :hello:
Tulikko kalsareilla vastaan? :) En hoksannu ku kaveri oli kyydissä ja sille mainostin kaupunkia :)

Se onkin kumma kun itsekkin asensin ne oikein. Nokan pukkeihin laitoin hienon kerroksen tiivistesilikoonia. Venttiilikopan tiivisteeseen on myös hyvin hieno silikooni pyyhkästy molemmin puolin. Tässä mietein että pyyhkäsinköhän Stefankin ulkoreunaan hitusen, voisikohan se sitten olla että sen takia esim olisi päässyt stefa pullahtaan vinoon? Mitoin kyllä mauserilla sillon että se oli suorassa asennuksen jälkeen. Asensin sen myös hiukan syvemmälle koska nokassa oli urat edellisestä stefasta.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #276 : 18.01.2015, 18:18:13 »
Tulikko kalsareilla vastaan? :) En hoksannu ku kaveri oli kyydissä ja sille mainostin kaupunkia :)

Se onkin kumma kun itsekkin asensin ne oikein. Nokan pukkeihin laitoin hienon kerroksen tiivistesilikoonia. Venttiilikopan tiivisteeseen on myös hyvin hieno silikooni pyyhkästy molemmin puolin. Tässä mietein että pyyhkäsinköhän Stefankin ulkoreunaan hitusen, voisikohan se sitten olla että sen takia esim olisi päässyt stefa pullahtaan vinoon? Mitoin kyllä mauserilla sillon että se oli suorassa asennuksen jälkeen. Asensin sen myös hiukan syvemmälle koska nokassa oli urat edellisestä stefasta.

Joo kalsarilla olin matkas. Vielä toistaiseksi, kohta liikennöidään tod.näk 945:llä  :)

Mulle on varmaan sattunu vahingos hyviäkin stefoja  ;D tarvikemallin venttiilikopantiivisteet on kyllä kelvotonta kamaa, sen oon huomannu.


945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa Jessuppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #277 : 12.07.2015, 15:21:32 »
Nätti volle sulla itsellä kans jenkki tuonti 740 2.3 turbo vm -92 ja joku 250tkm ajettu mailimittari ja kaikki herkut mitä vaan ikinä saa ei ole jenkki vöitä ja sama väri.  :pomo: 8)

Volvo 745 2.3 Turbo
JRJ Garage


Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 25v
« Vastaus #278 : 01.09.2015, 13:39:18 »
Tämä on saanut vähän osakseen fixailua ja kunnostelua tulevaa talvikautta varten. Lähinnä vanhojen jälkien fixailua ja osien entisöintiä.

Ajovalot ja toisen kulmavalon kunnostin. Ajovalojen muovit oli himmenneet kiveniskuista ja kulmavalo oli himmennyt ja heijastinpinta pilalla.
Myös ajovalojen muovit että kulmavalon muovi oli melkein kokonaan irti umpion liimauksesta ja siksi myös umpiot olivat pölyisiä. Muovilasit
on hiottu ja lakattu. Umpiot on pesty ja kulmavaloon tein uuden heijastinpinnan kontaktiliiman ja folion avulla.
 
Kulmavaloja metsästelin myös uusia mutta eipä niitä enään mistään tuntunut löytyvän. Ei ole enään Skruvatin sivuilla ja ruotsista tilatessakin
postikulut olivat huimat joten ei auttanut kuin tyytyä kunnostukseen. No tuo kuskinpuolen kulmavalo ei kunnostusta tarvinutkaan. Kävi ilmi että
se on valmistettu vuonna 2003. Ajovalo oli vuosimallia 1995 ja muutenkin keulasta löytyi kolarin jälkiä kun oikein alkoi katsomaan. Varmaan
parkkipaikalla joskus kolahtanut?

Parit kuvat kunnostetuista valaisimista.



Ulkopuolelta fixasin myös kaikki kiveniskut mitä tässä on ollut aina oman omistusajan. mm konepeltiin ja kylkilistojen alle jääviin koriosiin tein
paljon siistimistä. Onhan se nyt tasaisen sävyinen kun ei ole ruskeita pisteitä vaikka kuopat jäi tietysti muistoksi. Kiveniskemät ajelin dremellillä
peltiin asti, pohjalle sinkkiä ja sen päälle sävy ja lakka.

Yksi merkittävimmistä korjauksista oli myös ilmastoinninkennon puhdistaminen. P11S1:n topicissa olleista kuvista sain myös innostuksen oman
kennon tarkistamiseen. Ja ei ollut turha homma, nimittäin kun kennon sai näkyviin oli näky kuin jostain uponneesta hylystä:


Melkeen koko kenno oli pölyttynyt tukkoon. Muuten ei kyllä ollut lehtiä tai muutakaan moskaa tuolla. Kenno tuli puhdistettua ja kyllä muuten nyt
puhaltaa! Lämpötilan vaihto kylmästä kuumaan ja toisinpäin on myös todella nopea ja systeemi reagoi heti lämpötilan säätimeen. Varmaan nyt
poistuu myös hidas lämpeneminen talvella! Tuo lämppärinpohjallisen paikalleen laitto olikin sitten melko tympeä homma. Aion myös tehdä suodattimen
tuonne rintapellin alle ilmanottoaukkoon jottei kenno pölyty uudestaan.

Muuta pikkulaittelua:

Kattoluukun reunus oli sammaloitunut joten se tuli jynssättyä puhtaaksi. Melkoinen homma tuossakin, varmaan tunti meni kiertää koko luukku kun
oli niin tiukassa. Ja ei lähtenyt pinttynyt lika kuin kromitahnalla.

Yksi rengas tapasi tyhjetä pikkuhiljaa. Rengaskoneelle ja vanteen reuna puhtaaksi hapettumista. Olikin paljon happamaa. Putsaus puukolla ja lopuksi
hionta, maalia suojaksi ja rengas paikalleen. Josko nyt ilmat pysyisi. Tämä oli nyt toinen vanne jolle sama homma.

Peräpäätä tuli taas nostettua yhden jääkiekollisen verran jotta taka-akseli tulisi keskemmäs eikä enään kuluisi rapamuovi puhki. Rapamuovi siis myös
uusittu oikealle puolen, samalla kaareen tuli ruiskittua lisää ruostesuojaa ennen rapakaaren asennusta.

Kaupunkiin lähti mukaan takasivuikkunoiden listat kiillotusta varten ja takalasinpyyhkijä maalausta varten.

Vielä on edessä jakopään huolto, moottorin öljyvuoto, öljynvaihto, vahaus, sisustan siivous ja nahkojen hoito ennen talvea.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: American 740 2.3tic - Pikku entisöinti!
« Vastaus #279 : 26.11.2016, 21:45:26 »
Hieno 7-Turbo pelastettu paalilta, pisteet siitä.  :)
Nyt vaan säästelet sitä ja pidät hyvin on meinaa 10v päästä kovaa valuuttaa.

Mikäs tuo lisävalo on malliltaan?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: American 740 2.3tic - Pikku entisöinti!
« Vastaus #280 : 26.11.2016, 22:07:27 »
Kaunis auto. Väri sopii todella hyvin. S*

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: American 740 2.3tic - Pikku entisöinti!
« Vastaus #281 : 27.11.2016, 11:24:00 »
Hyvä että sait auton kuntoon ja pidät huolta jatkossakin. Ei tällaisia liikaa ole ja moni ei osaa edes arvostaa...
a car you can believe in

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: American 740 2.3tic - Pikku entisöinti!
« Vastaus #282 : 27.11.2016, 11:37:42 »
Hienoa että riitti mielenkiintoa auton korjaamiseen, siistejä räveltämättömiä seiskaturboja ei tosiaan ole enää liikaa. S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - Pikku entisöinti!
« Vastaus #283 : 27.11.2016, 15:19:48 »
Kiitoksia -H- Nyt kunnostuksen jälkeen on muutamaankin kertaan parkkipaikoilla tullut joku ihmettelemään auton kuntoa. Kai pikku maalailut sitten kohensi yleisilmettä.

Lisävalo tuli kiinasta. Oslamp 3 Row. Tässä spotti keskellä ja reunoissa hajavalot. Se kannusti kokeilemaan. Hinnaksi jäi noin 90€, tosin eipä siinä hyväksyntöjä ole. Valmistaja lupaa yli 20000 luumenia valovirtaa. Omasta mielestä tuo nyt ei kovin pitkälle näytä selvää valoa. Aurauskepit tosin näkyy kauemmas, noin kilometriin. Metsäränniä on komiaa ajella, kun valaisee joka puolelta puiden latvoihin asti. Muutenkin näyttää hyvin kaikki ojan penkat ja metsän reunat. Viime viikolla piti tuo 200km siirtyä pimeässä sateisessa kelissä, sellaiseen on kyllä ehdoton varuste, valon valkoinen väri pitää virkeämpänä. Kytkennän toteutin 940 sumuvalokatkaisijalla, joka katkoo lisävalon releen maadoitusta. Eli saa myös pois käytöstä.

Perusteellinen ruostesuojaus oli myös mielessä tehdä ennen kolaria. Nyt tuli sitten sekin toteutettua samalla kun autoa kasasi. 8 litraa meni aineita, eikä lattialle edes paljoa tullut :P Kaikki kotelot suojasin wurthin ja tectylin koteloaineilla. Runkopalkit oli hyvä uittaa kun törmäysvaimentimet oli irti. Ohuella tectylillä pehmitin auton vanhat massat pohjasta ja pyöränkaarista. Jäykempää wurthia maalatuille pinnoille. Koteloaineen jälkeen massa pyöränkaariin, lokasuojien taustoille ja helmoihin. Peltikorjatut pinnat massasin 3 kertaa ja jokaisen pellin väli on kotelosuojattu.





Onko muuten joku perehtynyt tuohon lämmityslaitteen alipainesäätöön?  Tässä kun ei tahdo ilmaa tulla jaloille eikä häävisti koelaudaltakaan. Keskisuulakkeista puhaltaa täysillä. Mitään tuhinoita ei kuulu systeemistä ja tuntuu säätöpaneeli kyllä toimivan, mutta läpät ei liiku paljoa. Ainoa tuhina kuuluu hetken säätöpaneelista kun kytkee puhalluksen jaloille. Suhina kestää jonkun 3 sekunttia kytkemisestä. Voiko ne säätöläpät olla jumittunut, kun tuo ilmastoinnin kennokin oli pölystä tukossa? Ajattelin jossain välissä kokeilla niitä kolmea säätökelloa letkunpätkän avulla, että toimiiko ne. Mutta jos jollain oilisi kokemuksia jakaa.

Onko olemassa jokin parempi ilmainen kuvasivusto kuin photobucket? On niin kankea käyttää että hermo menee :buck2:

« Viimeksi muokattu: 27.11.2016, 15:28:43 kirjoittanut Customer »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: California 740 Turbo Estate - Pikku entisöinti!
« Vastaus #284 : 27.11.2016, 15:47:40 »
Kerkesin jo pelästyä kun avasin tämän topiccin ja näin ensimmäisenä tuon kuvan kun keula on rytyssä. huh..

Onni onnettomuudessa ettei kenellekkään käynyt mitään ja osuma on ollut aikalailla suoraan keulaan niin sai kuntoon vielä järkevästi näemmä. Hienolta näyttää nyt ja keula on ihan uuden näköinen, kuten koko auto muutenkin siisti. :) 

Mistä muuten ajovalot hommasit? Näyttää uusilta tai ainakin lasit ja heijastinpinnat?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron