Carcom Oy  Ateho

volvo 240 vx3 !

  • 59 Vastauksia
  • 36500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kartano 850

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #45 : 31.08.2015, 19:56:18 »
Elikkä volvo 240 tekniikalla b200f jossa on kyseiset "viritykset" sähköflekti, bensalastu, 2, 5 putkisto katilta eteenpäin, k nokka ja kantta on laskettu 1mm. Eli koneeseen olisi kiva saada vähän alhaalle eloa 4000rpm kone kyllä lähtee mutta olisi kiva saada alhaalta vetämään hyvin eli mikä nokka olisi parempi kuin k nokka joka vetäisi alhaalta asti, 2, 3 koneen istutus ei ole vielä mahdollista ennen ensi kesää.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #46 : 31.08.2015, 20:11:05 »
D astetta miedompi, sitten V ja Vx
Koita Vx3, se korjaa kannen madalluksen aiheuttaman nokan myöhästymisen ja tuo vetoaluetta alaspäin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #47 : 31.08.2015, 21:45:33 »
D astetta miedompi, sitten V ja Vx
Koita Vx3, se korjaa kannen madalluksen aiheuttaman nokan myöhästymisen ja tuo vetoaluetta alaspäin


Miten olis vaikka säädettävä nokkapyörä, vetojen säätöön
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #48 : 01.09.2015, 07:37:35 »

Miten olis vaikka säädettävä nokkapyörä, vetojen säätöön

Sehän tuplaa budjetin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #49 : 01.09.2015, 10:34:56 »
Nokan ajoituksella näet jo persdynossakin vaikutuksen.
Mulla oli 240 b200f+automaatti ja kansi oli 530 kevyesti siistittynä, -1mm, 30/45ast. seetit, h-nokka+säädettävä pyörä. Nokan ajoituksen kun löysi kohilleen kiihtyi 150km/h kiitettävästi, mutta H-nokka toi tyhjäkäynti ongelmia em. Koneessa=liikaa nostoa=kävi tyhjäkäyntiä raskaasti.
Seuraavaa kokoonpano on samaisessa kopassa b230f+m47 samaisella kannella lisää muokattuna ja v tai d-nokalla
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa northwolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #50 : 03.10.2015, 19:58:13 »
Minkähänlainen muutos vakio b19A koneeseen tulisi, jos a-nokan korvaisi vx3:lla?

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #51 : 23.04.2016, 17:13:53 »
Nostellaan tätäki, 240:seen vx3, kaasarina solex(?)

Suunnitellu että pitääs jotain eloa saada tuohon jo ennen ku turbomosa valmistuu, nokka ja säädettävä nokkapyörä olis valmiina hyllyllä, kiinnostais nakata paikalleen, vaan pitääkö mennä ronkkimaan kaasaria kuinka?

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #52 : 23.04.2016, 22:10:37 »
Mikä kone kyseessä? Tietäs vähän mikä nokka siellä alunperin on.

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #53 : 23.04.2016, 22:18:40 »
B200k, vm87

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #54 : 04.06.2016, 21:21:47 »
mites tommoseen b200e koneeseen tuo vx3 klyyvari?onko mitään eroa siihen mikä siellä vakiona on?en edes tiedä mikä sen vakionokka on. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #55 : 04.06.2016, 21:49:59 »
mites tommoseen b200e koneeseen tuo vx3 klyyvari?onko mitään eroa siihen mikä siellä vakiona on?en edes tiedä mikä sen vakionokka on. ;)
A on 200:ssa ja V 700:ssa (yleensä)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #56 : 04.06.2016, 22:12:35 »
A on 200:ssa ja V 700:ssa (yleensä)
kumpi parempi vai yhtähuonoja?miksköhän erinokat ja sama moottori?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #57 : 04.06.2016, 23:56:38 »
Ihan samallalailla löytyy 200 ja 700 sarjasta A ja V sekaisin, siihen ei ole mitään sääntöä. A antaaa rivakkaita kiihdytyksiä sekä ketteryyden makua. V nokka antaa laajan vääntöalueen ja vetää 500 kierrosta pitemmälle mitä vx3
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #58 : 05.06.2016, 00:03:40 »
Ihan samallalailla löytyy 200 ja 700 sarjasta A ja V sekaisin, siihen ei ole mitään sääntöä. A antaaa rivakkaita kiihdytyksiä sekä ketteryyden makua. V nokka antaa laajan vääntöalueen ja vetää 500 kierrosta pitemmälle mitä vx3
Yhtään V en ole löytänyt 200:sta ja yhtään A en ole nähnyt 700:sessa (siis B200/230E-moottoreissa, B230ET:ssä kylläkin)...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 vx3 !
« Vastaus #59 : 05.06.2016, 00:09:00 »
Yhtään V en ole löytänyt 200:sta ja yhtään A en ole nähnyt 700:sessa (siis B200/230E-moottoreissa, B230ET:ssä kylläkin)...

Minulla on kyllä tullut vastaan parissa 200 sarjassa V nokka ja yhdessä 700 A, Moottorit olleet b200e. Sitä en tiedä onko ne joku vaihtannut joskus sinne.
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron