Carcom Oy  Ateho

Kesärengas pohdiskeluja...

  • 1899 Vastauksia
  • 571042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #930 : 15.08.2015, 15:14:33 »
Onko kukaan muu muuten huomannut, että Goodyear Efficientgrip performancet alkaisi kuluneena pitämään enemmän ääntä, siis paljon enemmän ääntä...?

Minulla on 4mm pintaa jäljellä tavallisissa GY EfficientGripeissä ja on alkaneet pitää huomattavasti enemmän ääntä kuin aikaisemmin. Ne vaihtuu kohta jo hommattuihin Nokian Zlineihin.
Tesla S75D '17

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #931 : 15.08.2015, 16:40:42 »
Saman olen huomannut aikoinaan Contin ecocontacteissa ja nyt Nokian hakka bluet on olevinaan ruvenneet pitämään hieman kovempaa ääntä kanssa.

Poissa LaakkoT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #932 : 17.08.2015, 13:20:49 »
Hei,

autona V70 mk2 aut. ja tällä hetkellä kesänakit 205/60R16 96H XL alla... Riittääkö nämä: http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/linglong/greenmax/205-55-r16-94w-53162 ? Ja onko tuolla 55/60 profiililla suurtakin eroa? entäpä 94/96 kantavuus, riittääkö 94?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #933 : 17.08.2015, 14:18:10 »
Hei,

autona V70 mk2 aut. ja tällä hetkellä kesänakit 205/60R16 96H XL alla... Riittääkö nämä: http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/linglong/greenmax/205-55-r16-94w-53162 ? Ja onko tuolla 55/60 profiililla suurtakin eroa? entäpä 94/96 kantavuus, riittääkö 94?
Riittää, itsellä ainakin on vastaavassa autossa taka-akselimassa 1130kg, eli riittää jo 89 kantavuusluokka.

Yleensä suurempi kantavuus=jäykempi runko yms. eli saattavat olla meluisammat jne. Ei siis kannata mielinmäärin liian suurella kantavuudella olevia renkaita laittaa.

60 profiililla oleva on hieman halkaisijaltaan suurempi, ns. oikea koko tuohon olisi 205/55R16.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #934 : 31.08.2015, 21:34:05 »
Ostin vielä syksyksi uudet Linklonkit mutta tais tulla susikauppa.  Pystyheittoa lähes joka renkaassa melkoisesti.
Toisella tasapainotuskerralla saatiin joten kuten siedettäväksi mutta 70-90km/h välillä kevyttä tutinaa.
Edelliset olivat ihan "pyöreät".
Ovat kaupat nostaneet sen verran linglonkien(280-330)€ hintaa että 150e erolla tulee joko Contit tai Goodyearit ensi keväänä.
 
« Viimeksi muokattu: 31.08.2015, 21:37:29 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #935 : 31.08.2015, 21:46:58 »
Itsekin meinasin ostaa Linklonkit vielä syksylle, kun tän hetkisissä Misukoissa on aivan järkyttävä mekkala. Ajattelin että edelliset oli sudet, kun saivat runkovaurionkin parin viikon ajon jälkeen, mutta ei kyllä näistäkään jää mitään positiivista sanottavaa.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #936 : 01.09.2015, 21:56:34 »
Tein sellaisen tempun että laskin rengaspaineet 2,6-->2,3kg   ja auto muuttui paljon mukavammaksi ajaa.  Ilm nuo kiinakumit oat sen verran kovat että vaativat hieman vähemmän painetta.  Samalla nypytys väheni hieman.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #937 : 02.09.2015, 12:43:35 »
Tein sellaisen tempun että laskin rengaspaineet 2,6-->2,3kg   ja auto muuttui paljon mukavammaksi ajaa.  Ilm nuo kiinakumit oat sen verran kovat että vaativat hieman vähemmän painetta.  Samalla nypytys väheni hieman.
Enpähän menisi allekirjoittamaan pienempää paineentarvetta jäykemmässäkään renkaassa. Nykyrenkaat  vaativat järkiään ihan oikeat paineet, ja vaikka vajaassa renkaassa esimerkiksi mahdollinen pystyheitto tuntuisi vähemmän, todennäköisyys saada renkaat kulumaan väärin on suuri.

Aihetta sivuten, jotkut jäärät on saaneet ajettua tämän päivän C-renkaista jopa runkoja paskaksi, kun jo 70-luvulla riitti pakettiautoon 2 baaria...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #938 : 02.09.2015, 17:24:25 »
Enpähän menisi allekirjoittamaan pienempää paineentarvetta jäykemmässäkään renkaassa. Nykyrenkaat  vaativat järkiään ihan oikeat paineet, ja vaikka vajaassa renkaassa esimerkiksi mahdollinen pystyheitto tuntuisi vähemmän, todennäköisyys saada renkaat kulumaan väärin on suuri.
  Kerronpa tulokset kun tulee talvikumien vaihto aiheelliseksi .

« Viimeksi muokattu: 19.10.2015, 19:10:21 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #939 : 20.09.2015, 15:06:17 »
Nyt on sitten paha pohdinta. Ostaakko käytetyt vai uudet renkaat. Edullisesti saisi continental contisportcontact 3 tai michelinin pilot sport 3:t käytettynä vai ostaakko sittenkin uudet linglong:n greenmax ja kokeilla onko ne mistään kotoisin. Kaksi ensimmäistä on huomattavasti halvempia rengastöineenkin.

Pitikin löytää ne mieluisat 18" Oz ultraleggerat  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #940 : 20.09.2015, 16:30:40 »
itse en voi kun kehua linglongeja, 2 sarjaa on sileäksi jo ajettu ja uudet tulee taas olemaan samat.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #941 : 20.09.2015, 16:32:11 »
itse en voi kun kehua linglongeja, 2 sarjaa on sileäksi jo ajettu ja uudet tulee taas olemaan samat.

Onko ollut missä kokoluokassa?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa hanniball77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #942 : 20.09.2015, 18:09:31 »
Emännän viiskympistä alkaa olla nuo Hankookin kinergy ecot lopuillaan, kestivät muuten aika paljon metrejä.
Ei muutenkaan mitään pahaa sanottavaa ko. kumista.

Nyt katselin Nexen Nblue eco - renkaita, onko noista kellään kokemuksia?
Löysin Nexenin sivuilta, että treadwear olisi 480, eli ainakin pitäisi kestää kilometrejä.

Omassa ajossa ollut nuo Nexen N'blue ecot ja ihan hyvät renkaat olleet..omassa volvossa koossa 225/55 16 suhkot hiljaisetkin ja ei vaeltele urissa,puolison golffin alla koossa 195/65 15 on vielä hiljaisemmat..erona voi olla nopeusluokka ja korkeampi profiili..kestäneet ajoakin erittäin hyvin. Helpot oli tasapainottaa pienillä painoilla..hintaan nähden hyvät.
Ps. Volvon pari kuukautta alla pyörineet menettäneet millin pinnastaan ja myynnissä vanteineen..siirryin isompaan kokoon..
Volvo S80 2,5D
Kesäpeli Suzuki GSX-R 1000

Vikakoodien lukua Vidalla Pyhäjärvi-Pihtipudas-Kiuruvesi alueilla

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #943 : 20.09.2015, 19:46:52 »
Nyt on sitten paha pohdinta. Ostaakko käytetyt vai uudet renkaat. Edullisesti saisi continental contisportcontact 3 tai michelinin pilot sport 3:t käytettynä vai ostaakko sittenkin uudet linglong:n greenmax ja kokeilla onko ne mistään kotoisin. Kaksi ensimmäistä on huomattavasti halvempia rengastöineenkin.

Pitikin löytää ne mieluisat 18" Oz ultraleggerat  ;)

Sain tähän vastauksen. Noissa Linglong greenmax:n laadussa on heittoa. Osaa ei saada millään tasapainoon ja osa on sitten hyviä. Tämä vastaus saatu parilta tutulta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #944 : 28.09.2015, 13:12:57 »
Nyt on sitten paha pohdinta. Ostaakko käytetyt vai uudet renkaat. Edullisesti saisi continental contisportcontact 3 tai michelinin pilot sport 3:t käytettynä vai ostaakko sittenkin uudet linglong:n greenmax ja kokeilla onko ne mistään kotoisin. Kaksi ensimmäistä on huomattavasti halvempia rengastöineenkin.

Pitikin löytää ne mieluisat 18" Oz ultraleggerat  ;)

Lopputulos oli odotettu. Ostin tuumaa pienemmät Oz:t ja goodyear:n effiencientgrip performancet 225/50R17  . Verrattuna skeidan alkuperäisiin vanteisiin ja nokian hakka blue renkaisiin tippui paino 6kg. Aika iso ero 22kg vs 16kg. Continental ecocontact 225/50/17 vs goodyear performancet painoeroa oli yli puoli kiloa, kun noita punnitsin.

EDIT: Goodyear:ssä oli pintaa tuossa 225/50R17 koossa n.7,5mm uutena. Ei ollut continental:ssa sen enempää.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2015, 16:50:30 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy