KL-varaosat  Race.fi

v70 männät -> keskustelua Tinakoneen kestosta 81 mm vs 83 mm poraus

  • 47 Vastauksia
  • 23948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
T5 -00 kovapalakantisen koneen 81 mm mäntä halkaistuna.

Laen paksuus keskellä ohkaisimmasta kohtaa 7 mm.



Tältä se näyttää, kun kiertokangen laakeri häviää kokonaan.



Ensi viikolla tulee kuvaa halkaistusta 83 mm männästä. Todennäköisesti voidaan todeta, että kesto ei jää kiinni männästä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2015, 23:43:56 kirjoittanut JuHaU »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
T5 -00 kovapalakantisen koneen 81 mm mäntä halkaistuna.

Laen paksuus keskellä ohkaisimmasta kohtaa 7 mm.


Ensi viikolla tulee kuvaa halkaistusta 83 mm männästä. Todennäköisesti voidaan todeta, että kesto ei jää kiinni männästä.

Napurimaan viisauksia menee about näin. (mustista joten on pieni riski että jotain muistettu väärin).

81mm turbomäntä (vitoskoneesta) 94-04
kestää tuon 500hv. (sinnepäin nyrkkisääntö)
Se mikä sen jälkeen hyytyy on männänrenkaat, ei mäntä... Männänrenkaat taipuvat...

81mm mäntä t-5 05-> (joka on s60R männän "kopio").
on erillaiset männärenkaat jotka kestää paremmin.
Näissä myös 143mm kiertokanget joten mäntä on matalempi ja pitäisi olla myös vähän parempi.

TMR laittaa näitä uudempia koneisiin ja on saannut koneeet kestämään näillä jopa 700hv tehoilla.''


Eli kysymykseni olis nyt...
onko kuvia vanhoista uusista männärenkaista? jotta saisi niitten paksduudesta tietoa ja faktaa.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Jos öljykalvo pysyy laakerin ja kampiakselin välissä en usko että ihan nopeasti kestävyys laakerilla itsellään on ongelma, olkoot se veivisuhde vaikka tuo vakio 1.55 jos oikein muistan.

Pääsääntöisesti aina kun tulee laakeri vaurio on vika ollut, joko kupliintuneessa öljyssä tai koko öljyn puuttumisessa.

Jos käytössä on kuivasumppu kunnon öljysäiliöllä se poistaa nämä ongelmat, jos hihna ja letkuliitokset pysyy kiinni. 

Itse en keskity laakerimateriaaliin enkä veivisunteeseen vaan kunnon öljypohjaan.  Ikinä yhdestäkäkään mun moottorista ei ole mennyt laakereita....

Aina voi käyttää lisäturvana öljy akkua, joka löytyy minun tuosta enemmän viritetystä moottorista.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Ateho  Elekma