Proturbo  Autodiagnoosi

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 148739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #30 : 18.05.2015, 07:38:09 »


Siinä yksi paikka mistä vuotaa. Koko kannen takapää on öljyssä ja pakosarjan alta myös. Siis vuotaa kuin seula :D.

Suomessa myynnissä olevista ysikuuskymppisistä on vähintään 90 % kansipahvivikaisia juurikin samalla tapaa. Samanmoisia on nähty meidän tallilla puolisen tusinaa...
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #31 : 18.05.2015, 08:42:16 »
Tilasin tiivistesarjan ja pultit <200€ :).

Toimiiko venttiilikannen irroittaminen ja kiinnittäminen niin että ottaa pultteja irti ja laittaa pitempiä tilalle ja sitten muttereilla päästää kantta löysemmälle tasaisesti?
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015, 09:19:55 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #32 : 18.05.2015, 15:33:48 »
Riittää ihan pulttien löysääminen, tarvii todnäk aika paljonkin työkaluja että se napsahtaa liikkeelle ylipäätään...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #33 : 18.05.2015, 19:31:55 »
Tutustun aiheeseen muutaman viikon sisään. Pitää ensin vaihtaa golfin jakohihna(T) ja venttiilikansi uudelleen liimailla (Dohc koneet ei tykkää minusta ;D)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #34 : 19.05.2015, 14:34:39 »
Ammattikoululla tein ohivuotomittauksen.
1: 27%
2: 10%
3: 6%
4: 28%
5: 26%
6: 15%

Öljytikun puolelta puhalti. Mitä viisaammat on mieltä?
Ja päästöt tarkastin. Hc oli taivaissa pitkän tyhjäkäynnin jälkeen mutta sitten kierroksilla laski 64ppm
« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 14:45:06 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #35 : 19.05.2015, 15:30:04 »
Perus tinakone, voit kokeilla liottaa männänrenkaita uittamalla pyttyihin tulpanrei-istä ATF:ää tai jos se tulee ihan suhahtamalla läpi niin lantraa moottoriöljyllä. Voi hiukan vähentää ongelmaa, mutta oletusarvosesti kovaa ajoa ja korkeintaan kanteen venakumit ja venojen läppäys. Vie sitte öljyä sen kun vie, ajaa vaan...
« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 19:47:09 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #36 : 19.05.2015, 15:33:29 »
Kiitän. Näillä mennään :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #37 : 19.05.2015, 22:37:23 »
Vakuutuskirja saapui IFiltä. 450€/v 15% bonuksilla. 40€ halvempi kuin Golfilla :).
Ja näköjään If on minulle ainoa vaihtoehto. Pohjolassa 600+€ ja Fennialla 980€ ;D.

Kokeilin hieman säätää imunokan ajoitusta. Säätö on aivan toisessa laidassa niin ajattelin jos olisi luistanut. Siirsin melkein toiseen laitaan niin alkoi rytkyttää tyhjäkäyntiä joten pistin takaisin. Siinä se toimii parhaiten. Tuo kone on vaa niin hengetön alakierroksilla että M nokkaiseen vinokoneeseen tottuneelle tuntuu ihmeen laiskalta. Mutta se on vaa ominaisuus.
B6254FS: 170hp/5700rpm ja 230Nm/4400rpm
verrattuna
B230F: 116hp/xxx ja 185Nm/2600rpm.

Kiree laiska kisakone? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #38 : 20.05.2015, 08:26:41 »


Siinäpä sitä tilpehööriä
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #39 : 22.05.2015, 09:35:43 »
Nyt on huoltoihin kaikki tarpeellinen. Volvoon Öljyä, suodattimet ja jäähdytysneste + golfiin öljyä ja jäähdytysnestettä. (Motox öljy ja punainen neste on golfiin). Vähän jo kirpaisee kassalla kun kahta autoa tekee samaan aikaan ;D.


Suodattimellakin jonkun verran ajettu

Edit:
Myös pari litraa ostin atf:ää ohjaustehostimeen huuhteluvaihtoa ajatellen.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015, 16:43:33 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #40 : 22.05.2015, 12:50:52 »
Tänään huomasin sellaisen että vedossa menee joku ilmanvaihdon läppä kiinni ja moottorijarrulla se aukeaa taas. Onko tässä alipainesäiliötä jossain?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #41 : 23.05.2015, 02:06:02 »
Legendaarinen kaksitoiminen alipainekello vuotaa. On säiliö, se on osa lämmityslaitteen koteloa hanskalokeron takana.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #42 : 26.05.2015, 20:05:40 »
Tarkistan sisustan puhdistuspurkamisen yhteydessä :).

Pientä siistimistä tähän päivään.
Vaihdoin oikean puolen peililasin. Joku oli tehnyt tavallisesta suorasta peililasista patentin jolla ei nähnyt mitään. Jännää hommaa kun ekaa kertaa vääntää klipseistä irti.

Sitten vaihdoin rekisterikilpien ruostuneet ruuvit uusiin ja hinkkasin ruosteet kilvistä pois. Vielä pitää laittaa prikat väliin ja maalata valkoiseksi.
 
 

Helmamuovit kävin läpi kuumailmapuhaltimella. Ei enää niin kulahtanut lookki niiden osalta :).
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015, 20:16:32 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #43 : 20.06.2015, 20:12:25 »
Ollut pelkkää ajamista ilman ongelmia :).

Luin kokemuksia kuinka 50:50 E85 seos toimisi aivan hyvin ilman muutoksia ja alavääntö paranisi. Joten nyt tankissa on vajaa 30l bensaa ja 20l etanolia. Katsotaas miten käy. :P

Voiko nokka-akselien säädöllä saada lisää alavääntöä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #44 : 22.06.2015, 02:19:52 »
Ei paljoa moitittavaa e85 seoksessa. Kulkee osakaasulla paremmin ( ei tarvitse polkea kaasua enää yli puolen välin). Ylämäissä huomaa enemmän sitkeyttä kun vauhti ei laske samalla tavalla.

Täyskaasulla taas ei toimi täydellisesti. Nykii 100km ajamisen jälkeenkin hieman. 90-110 kiihdytys vitosella meni aiemmin noin 7sek ja nyt noin 10sek.

Voisi tuota jatkossakin sekoittaa joukkoon jos kulutus pysyy suhteessa pienenä :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat