Samppasport  Futurez

V70R AWD man -98

  • 43 Vastauksia
  • 20221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #15 : 04.09.2015, 10:17:44 »
Minullakin repsotti kyseinen lista ja otinkin sen kokonaan pois.

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #16 : 20.09.2015, 16:08:17 »
Jotain taas!

Puskurit saivat maalit niskaansa. Etupuskurin jo laitoin paikoilleen ja samalla toiselle puolen uuden sumuvalon. Toiselle puolen löytyi vähän käytetty josta tuli kiillottamalla uuden veroinen. Pyyhkijänkolojen täyttö onnistui hyvin ja lopputulos miellyttää ainakin omaa silmää. Hetken tuumailun jälkeen täytyi pamauttaa maskin keskiosa mattamustaksi, lopputulos:





Takapuskuriin laitoin jo sisuskalut paikoilleen. Päätin niitata pakoputken ympärille tulevat muoviosat kiinni, etteivät putoa tien päälle. Toiselle puolen täytyi siis porata reijät. Käsitykseni mukaan nuo ovat aika kiven takana?  :idiot2:



Takalunkku ja helmapaikat hiottiin puhtaiksi ruosteesta ja pohjamaalattiin jo:





Jatketaan kunhan kerkiää...
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 13:10:30 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #17 : 30.09.2015, 16:41:47 »
Noniin!

Alkaa näyttää taas autolta.

En nyt jaksa tälläkertaa alkaa älyttömiä tarinoimaan, läisktään siis enemmän kuvia  :)

Putkenpäät kiillottelin ja takapuskurinkannakkeet putsasin ja ruiskutin kiveniskumassalla ja mattamustalla:



Takapuskuri paikoilleen, vähän ois saaneet ulostulot olla lähempänä toisiaan, eli keskempänä aukkoja, herra apulaisasentaja herrakin sattunut kuvaan:



Helmat:





Maalarimestari oli innostunut ja maalannut myös takalunkunaukon ulkoreunan:


 
Sisusta kasattu. Xenonit tuli asenneltua pitkiin ja ledit kilvenvaloihin.

Myös keskikonsoliin vaihdoin ehjän mukitelineosan, edellisestä puuttui ne kannattimet.

Loppukuvia, hirveä rattorihan se on, mutta näillä mennään ainakin toistaiseksi  :D













Leimaakin jo yritettiin saada, mutta takaa oli molemmat jarruletkut melkein hinkkaantuneet poikki, ilmeisesti joku joskus asentanut liian pitkät. Uudet jo hankittu ja huomenna olis tarkoitus käydä leima napaamassa.

Öljyvuotoakin selvittelin. Vähän tihkuu öljytermarin letkulähdön juuresta. Myös hammastanko vuotaa vähän... Näihin ei taida käydä etuvedon hammastanko?

Tehtävää:
- Uudet finnittömöt kilvet
- Lista takalunkkuun jos ei maksa maltaita
- Merkit perään
- XC-maski :o
- Tuulilasin vaihdolle
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 19:03:11 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #18 : 30.09.2015, 19:38:11 »
Vitsi että näyttää makeelta :P Millos tuut meijän miittiin, lupaan tulla äRRällä paikalle  :D

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #19 : 02.10.2015, 01:44:02 »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #20 : 03.10.2015, 20:37:33 »
Vitsi että näyttää makeelta :P Millos tuut meijän miittiin, lupaan tulla äRRällä paikalle  :D

Voipi olla että en ihan heti oo tulossa :D Vaikka välimatka onkin lyhentynyt reilut sata kilsaa

Siinä olis ehjä hammastanko  ;)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65721.msg1060938887#msg1060938887

Täytyy harkita.


Torstaina kävin kotipuolessa vaihtamassa jarruletkut, jotka tosiaan olivat liian pitkät, ja siitä syystä monesta paikkaa hinkaantuneet reilustikkin  :nohnoh ja kävin hakemassa leiman. Tuolloin oli alla tässä alunperin alla olleet kitkat, koska "pegasuksilla" olleet kumit olivat melko sileät.

Marssinpa sitten suoraan leimalta kumikaupoille ja ostaa päräytin opiskelijakumit (Minervat), kun halvalla sai. Kumit nyt koossa 225/40, aiemmin kun oli 215/35. Muuttui yleisilme heti järkevämmän näköiseksi:



Myös kuva ksenoneista, kun viimeksi jäi näppäämättä, kyllä tuntuivat valaisevan pimeää tietä, ei siis turha hankinta:







Opiskelijavalon kaveriksi mittaristoon syttyi taas tuo "lambda"valo pahainen. Oli ilmeisesti nollaantunut vain kun oli akku ollut irti. Noh, vikakoodinlukija tulille ja tuloksena seuraavat koodit: P0505 ja P0172. Elikkäs: Idle Control System Malfunction ja System too Rich (Bank 1). Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsiin?

Vakkarin päälle saaminen vaatii melkoisen herkuttelun kaasupolkimen kanssa. Kaasupoljin on mielestäni hieman jäykkä. Voisiko olla, että alipaine ei jaksa pitää sitä tarpeeksi ja sen takia se ei aina lähde päälle

Mankka ei tahdo ikinä lähteä päälle kun autoon menee esim aamulla ja siellä on kylmä. Saatta lähteä kun irroitettavaa näyttöä vähän heiluttelee, eli taitaa olla siinä välissä jotain kosketushäikkää. Kun autossa on lämmin toimii se moitteetta.

Nestettäkin taitaa vähän vuotaa, onneksi ei paljon...

Tämmöstä. Kerrostalon parkkipaikalla, pelkällä ruuvvimeisselisarjalla ei valitettavasti pääse paljoa käsiänsä sotkemaan  ;D Kyllä tuolla onneksi ajelee, jos sitä taas ensiviikonloppuna lähtisi kotipuoleen ropaamaan.

Vielä pari kuvaa loppuun piristämään  ::) Voishan sitä ehkä vähän madaltaakkin, mutta jätetään se toistaiseksi vain haaveilutasolle, kun talvikin painaa päälle.





E: Kävin myös siniseltä tilaamassa suolaisen hintaisen listan takaluukun ja lasin väliin. Sinne ylös taidan laittaa vain massan.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 19:06:07 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #21 : 03.10.2015, 21:00:50 »
Paljonko jäi listalle hintaa?  :o kattelin tossa kun tulee omaan spoileri niin koko rako jää aika hyvin piiloon, alas pitää varmaan lista hommata :-[ Hyvän näköstä tekemistä :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #22 : 04.10.2015, 16:26:04 »
Paljonko jäi listalle hintaa?  :o kattelin tossa kun tulee omaan spoileri niin koko rako jää aika hyvin piiloon, alas pitää varmaan lista hommata :-[ Hyvän näköstä tekemistä :hello:

Pikkusen alta viiskymppiä. Sinne ylös ois ollu saman hintainen. Kiitosta vaan  :)

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #23 : 05.12.2015, 17:59:32 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Tännekki jotain pitkästä aikaa, vaikka ei tälle mitään älyttömiä ole tapahtunut.

Moottorielektroniikan vikavalon syy oli imusarjan päätystä irti ollut alipaineletku.

Uusi tuulilasikin tuli vihdoin vaihdatettua.

Lumikelitkin olisi jo mutta en ole tätä päässyt testailemaan, kun seisoo kotipuolessa, sillä tuli ostettua diisseli pätkä käyttikseksi. Toissaviikonloppuna hiekkamontulla kuitenkin testailtiin vähän aavikkorallia ja kyllä se perä sieltä muutakin tuli kuin perässä   ::) Täytyy silti vielä joskus kun ehtii niin tarkistaa nelivedon "kriittisten" osien kunto, kun sinne ei ole ainakaan kirjan mukaan koskaan mitään isompaa tehty.

Myynnissäkin tämä on, mutta ei myyntihalut kyllä hirveät ole, vaikka intti kutsuukin tammikuussa.

Nestettä tämä vuotaa vieläkin, syylärin päätystä se selvästi tulee. Täytyy hommata uusi, sitten joskus, kun tämän laittaminen tulee taas ajankohtaiseksi  :D

Takaluukku pitäis myllyttää ja liimata merkit takaisin ja myös se lista laittaa paikoilleen.

Pari syksyistä kuvaa vielä jossei muuten, niin omaksi iloksi  :)



« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 19:07:46 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa Offiasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #24 : 08.01.2016, 20:25:41 »
Mahtaako tämä olla sama jota kerran omalla ärrällä seurailin, oli ottanu vähän kipeää kun takarengas oli ihan vinossa? Ei näitä hopeita v70ärriä nyt täällä torniossa kovin montaa voi olla, eihän?  :2funny:

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #25 : 22.01.2016, 18:28:46 »
Joo eiköhän oo sama auto kyseessä. Tosin harhoja oot varmaan renkaan vinoudesta nähnyt, ei oo ollu mittään vikaa siellä suunnalla :D Jos tänä viikonloppuna jaksaisi tästäkin vähän tarinoida lisää, mennyt alkuvuosi vahvasti työllistettynä valtion toimesta :D

Poissa Offiasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R AWD aut -98 Kunnostusta
« Vastaus #26 : 24.04.2016, 16:39:02 »
Jaa no sitten on vanhat silmät nähny harhoja tai eri auto kyseessä.  :idiot2: ;D

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: V70R AWD aut -98 Manualisoiti
« Vastaus #27 : 28.08.2016, 18:41:15 »
Piitkästä aikaa jotain tännekkin. Myyntiajatukset on haudattu aikoja sitten ja uusi suunnitelma tämän kohtalosta keksitty. Tällä kertaa enemmän asiaa suunnitelmista kuin aikaansaamisista.

Eli auto seissyt intin takia tammikuusta heinäkuuhun katoksessa, kunnes velipoika porsi kasipätkästä kytkimen, ja alkoi ajaa tällä. Nyt kytkin laitettu ja auto taas seisonnassa odottelemassa käsittelyä. Valtio työllistää minua vielä joulukuuhun asti, mutta yritän silti saada tämän jouluksi liikkeelle.

Mitä autoon on tehty edellisen päivityksen jälkeen?

-Asennettu eFlexFuelin etanolimuutossarja. Asennus oli yllättävän helppoa ja 5000km kokemuksen perusteella auto tuntuu pelittävän systeemin kanssa moitteetta, tosin kunnon talvikokemuksia ei vielä ole takana, mutta pikkupakkasilla ainakin tuntui toimivan hyvin pelkällä etanolilla.

Systeemi:



Askartelua:



-Vakkari nyt täysin toimintakunnossa, viiksen juuresta oli katkennut plus-napin johto ja siksi nappi ei toiminut.

-Kauon haaveillut kangasmatot tulivat varaosa-auton mukana ja löysivät tiensä heti pesun jälkeen autoon. Täydellisiä ei niistä ankarankaan pesun jälkeen saanut, mutta tarpeeksi hyvät omaan silmään.






Sitten niihin suuriin suunnitelmiin. Automaattilaatikko alkoi jo viime syksynä osoittaa toimimattomuuttaan ja vika paheni nyt kun auto oli kuukaudenpäivät liikenteessä. Vika on seuraavanlainen: normaaliajossa laatikko toimii niinkuin pitääkin ja vaihtaa sujuvasti. Kun vähänkään reilummin yrittää kiihdyttää alkaa laatikko "miettimään" ja jurmuttamaan, aivankuin aikoisi vaihtaa vaihdetta pienemmälle mutta ei kuitenkaan vaihda.

Vika olisi varmasti korjattavissa, mutta koska vihaan 4-portaisen laatikon pitkää ykköstä, niin pitkän harkinnan ja tutkailun jälkeen päätin hankkia varaosa-autoksi konevikaisen V70 AWD:n manuaalina. Tarkoitus olisi siis manualisoida tämä.  Samalla tulee todennäköisesti myös uusittua kytkinpaketti, riippuen purkuauton kytkimen kunnosta.

Laatikkovian lisäksi auto öljyää takalunkkua. Moottorin pienen öljyvuodon lisäksi öljyä tulee putkesta, ja öljyää perää pieninä pisteinä. Mitään uskomattomia määriä sitä ei tule, mutta luulen että turbo alkaa vetelemään viimeisiään, sillä vedotkin tuntuvat olevan vähän hukassa. Ajattelin vaihtaa laatikon pudottamalla koneen apurunkoineen alas, jotta samalla pääsee turboon käsiksi helpommin. Siinä sivussa voidaan myös tarkastaa nelivedon "kriittisten osien" kunto.

Samassa remontissa tullaan vuotava syyläri korvaamaan ehjällä, ja öljytermarin juuressa oleva öljyvuoto korjaamaan. Pitää myös tarkastaa purkuauton hammastangon kunto. Mikäli se on kunnossa niin vaihdan myös sen.

Mitä tulee vähemmän olellisiin asioihin, niin olen vähän haaveillut ottavani nuo Canistot talvivanteiksi, mutta voi myös hyvin olla, että tuleva talvi mennään vielä Perfoilla.

Siinäpä suunnitelmat pähkinänkuoressa. Mitään kiirettä tämän kanssa en edes pysty pitämään, ja ensiaskeleet urakka saa todennäköisesti syyskuun loppupuolella, päivitellään tätä taas kun on jotain kerrottavaa. Päivitän myös aloitusviestin vastaamaan tätä päivää.

Loppuun pari huonolaatuista otosta tältä viikonlopulta:



« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 19:11:33 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R AWD aut -98 Manualisointi
« Vastaus #28 : 28.08.2016, 19:45:06 »
Mielenkiintonen homma vaihtaa tämä manuaaliksi. Täytyy seurailla  :)

Siistin näkönenhän toi on ja maalauksetkin vaikuttaa aika onnistuneilta.

Jännä homma muuten että mulla oli/on kans takajarruletkut melkeen puhki kulunu. Toiselle puolelle jo vaihdoin letkun laakerin vaihdon yhteydessä, toinen myöhemmin. Ostin Motonetistä uuden jarruletkun ja se oli huomattavasti pidempi kuin se mikä sielä mulla oli alunperin. Tosin mun mielestä tuon pidemmän sai paremmin laitettua ettei se nimenomaan hinkkaantuisi mihinkään.

Ootko kulutusta seurannu/laskenu etanolilla ajellessa?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: V70R AWD aut -98 Manualisointi
« Vastaus #29 : 28.08.2016, 21:27:40 »
Näissähän kaikki korjattava on melkeinpä kiinni apurungossa tai sen välittömässä läheisyydessä  :2funny: helpoin siis pudottaa paketti alas.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron