Kulkukoira  Proturbo

Kaziganthin V70XC ja Tdi

  • 66 Vastauksia
  • 18085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Kaziganthin V70XC ja Tdi
« : 09.01.2017, 15:59:02 »
Tuli tuossa viikonloppuna haettua monen vuoden kuolaamisen jälkeen V70XC. Vihdoinkin hinnat laskenut niin paljon että oli opiskelija-statuksesta huolimatta rahaa ostaa pikkuvikainen versio :D

Autolla ajettu 377tkm, ensimmäisestä perheestä täydellä huoltokirjalla. Tässä tapauksessa "pikkuvikainen" tarkoitti ~4l öljynkulutusta tonnilla, mutta myyjä käytti auton Bilialla ennen kauppoja missä annettiin tuomio vuotavasta nokan takastefasta. Stefan vaihdoin tänään, ja vanha oli tosiaan pullahtanut pois paikaltaan ja lepäsi pakonokan päässä olevan asentoanturin vastetta vasten. Uusi tilalle ja ei ainakaan samanlaista lammikkoa jää parkkipaikalle ajon jälkeen. Tällä kympin stefalla ja 30min työllä sai hinnasta tingattua 400€ ja mukaan viime kesänä ostetut Nokian kesärenkaat 16"tarvikevanteilla.


Kuvat taattua nettiauto-laatua myynti-ilmoituksesta, pitänee ottaa parempia kun muistaa.




Tätä tuskin koskaan sen kummemmin alan "jalostamaan", kunhan vaan saisi pidettyä kunnossa ja ajossa ilman suurempia murheita. Tällä hetkellä tiedossa olevia vikoja on cruise joka ei toimi ja viallisen polttimon varoitusvalo joka vilahtaa välillä vaihdetta vaihtaessa :idiot2: VOL-FCR:llä kurkkasin niin ainoa vikakoodi tuli ECC:n puolelta sisäanturin puhaltimen signaalista. Ovipahveihin on iskenyt perinteinen kuppa, eli tekonahka on irronnut pahveista käsinojan kulmista.

Päivitellääs tänne tuo päivitetty versio omastakin käyttiksestä.

Eli emäntä vittuillut pari vuotta kun ei entisellä 850-pakulla saanut vietyä tai haettua kakaroita tarhasta kun on vain kaksi paikkaa mihin persettä iskeä. Viime kesänä tuli sitten facebookissa vastaan myynti-ilmoitus 495tkm ajetusta V70Tdi:stä joka rekisteröity 2+3 paikkaiseksi pakuksi. Ongelmana vaan oli omistajan suorittaman jakopään vaihdon jälkeen pompannut jako. Ensin kun soittelin oli autoa jo joku menossa hakemaan, mutta seuraavalla viikolla tuli uusi puhelu että olenko kiinnostunut. Sovittiin että käyn sen seuraavana viikonloppuna hakemaan. Ei muuta kun Sisu vaihtolavavarustuksella alle ja kohti Jyväskylää. Perillä odotti omasta mielestä siistikuntoinen V70 takavedon Multi-X:t alla niin rahat kouraan, auto lavalle ja kohti kotoista Hämeenlinnaa.

Syksyn loppuun saakka se odotti motivaatiota kadun varressa ja lopulta työnneltiin se kerrostalon talliin missä ei enään päässyt kävelemään auton ympäri ;D Aikani touhuttua sai moottori diagnoosiksi jakohihnan kiristimen esijännittimen tapin irtoamisen jakopään peltikotelosta. Uusi kotelo paikalleen ja pumppua ajoittelemaan. Se vaihe kestikin puolisen vuotta kun ei vaan jaksanut kiinnostaa kun ei ollut varmuutta onko venttiilit solmussa vai selviääkö pelkällä ajoittelulla. Nyt alkoi kuitenkin entinen käyttiskin vetelmään viimeisiään niin pakko oli alkaa tekemään, niin viime viikonloppuna langon kanssa tunnin touhuamisen jälkeen auto kävi jo omin voimin ilman breikkarin apua. Eli selvisin säikähdyksellä eikä tarvinut alkaa suurempaan koneremonttiin.
Renkaisiin ilmaa ja kohtaloa uhmaten ajoin sen kimppatallille muutaman kilometrin päähän ja kävin jarruja läpi, herkistelin männät ja liu'ut, säädin käsijarrun ja vaihdoin taakse palat. Apulaitehihnaksi kävi vasta kolmas yritys, koska oli 40mm pidempi kuin esimerkiksi Motonetin luettelo tarjoaa. Keskiviikkona sitten 5.4 leimalle kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ja yllätykseksi ainoa merkintä etuvilkun puuttuvasta "lasista". Eli hyväksytysti katsastettu :o reilu 600km on sillä tullut nyt ajeltua, kulutus valitettavasti vielä 7.7l/100km koska punppua ajoitellessa kehitti vikakoodeja jotka aiheuttaa ainakin ahtopaineen säätimen jatkuvan nakutuksen. VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tehtävänä vielä ainakin:
Ovipahvien entraus
Maskin vaihto
Vikakoodien luku ja nollaus
Syylärin vaihto(edellisestä repsikan puolen kiinnike rikki)Kiinnikettä vahvistettu
Etuvilkku(tulossa)
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o
Kesärenkaiden pyöräytys vanteille, nyt alla on XC:n kesäset.Xc:n jää alle ja toiset siihen.
Laatikon öljyjen vaihto samalla kun syyläri vaihtuu.
Ehkä uutta soitinta orkkiksen tilalle.


Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2017, 15:37:01 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #1 : 09.01.2017, 16:08:27 »
Kokeile keventää jarrupoljinta kun kytket vakkaria, mulla oli omassa S70:ssä se vikana eli jarruvalokytkin vähän herkällä.

Tollanen manuaali menee varmaan ihan kohtuu järkevällä kulutuksella ja nelivedolla pääsee kyllä hyvin etenemään tarvittaessa.

Onko jakolaatikon booriholkille tehty mitään? Jos ei ole tiedossa niin suosittelen tarkastamaan kunnon ja vaihtamaan tarvittaessa niin säästyy akselin boorit. On meinaan kohtuu työläs löytää ehjää jakolaatikkoa järkihintaan.. kaverin autoon sitä jokuaika sitten metsästin.
Akselin voi tietysti teettää uuden Karpiolalla, mutta halpa ei ole sekään.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #2 : 09.01.2017, 16:11:35 »
Kokeile keventää jarrupoljinta kun kytket vakkaria, mulla oli omassa S70:ssä se vikana eli jarruvalokytkin vähän herkällä.

Tollanen manuaali menee varmaan ihan kohtuu järkevällä kulutuksella ja nelivedolla pääsee kyllä hyvin etenemään tarvittaessa.

Onko jakolaatikon booriholkille tehty mitään? Jos ei ole tiedossa niin suosittelen tarkastamaan kunnon ja vaihtamaan tarvittaessa niin säästyy akselin boorit. On meinaan kohtuu työläs löytää ehjää jakolaatikkoa järkihintaan.. kaverin autoon sitä jokuaika sitten metsästin.
Akselin voi tietysti teettää uuden Karpiolalla, mutta halpa ei ole sekään.
Joo kyllä mä koitin sekä kytkimen että jarrun poljinta nostella josko siellä olis säädöt pielessä.

Motaria kun körötteli kotiin niin 8-9 nätti kulutusta, tosin nyt on ehkä tullut testailtua nelivetoo siihen malliin että kulutuksen näyttää mitä sattuu ::)

Tänään kävin Auto-ilveksestä kyselemässä niin siellä ei ainakaan ollut mainintaa että sille olis tehty mitään. Holkin vaihto kuuluu kyllä välittömään tulevaisuuteen. Mitä maksaa sinisellä-topicissa näkyisi hintana olevan 160€ holkille, tiedä sit kuinka vanha hinta ja kuinka hyvät prosentit siinä on mukana.
No kun halvalla sai.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #3 : 09.01.2017, 16:14:05 »
Muistaakseni joku rapia 130e oli stefan kanssa JKL:n sinisellä viimekevään booriholkki. Oli hyllyssä  :2funny: vaikka kuulemma harvoin kysytään  :2funny:

Toinen suosikkivika vakkarille on viiksen johdot poikki siitä juuresta.

The moose

  • Vieras
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #4 : 09.01.2017, 16:38:06 »
Tuleeko lämpöö koppiin ilman että lasit huurtuu ja paisari tyhjenee.

Mulla vois olla cruiseen ja ilmastointiin osia. Boksi ja viiksi löytyy ja ilmastoinnin antureita 2 uusi ja käytetty sekä se säädinpaneeli.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 16:40:05 kirjoittanut The moose »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #5 : 09.01.2017, 16:39:24 »
Tuleeko lämpöö koppiin ilman että lasit huurtuu ja paisari tyhjenee.

Mulla vois olla cruiseen ja ilmastointiin osia. Boksi ja viiksi löytyy ja ilmastoinnin antureita 2 uusi ja käytetty sekä se säädinpaneeli.
Kyllä. Lasit pysyy auki ja nesteet paisarissa.

Pitää nyt selvitellä mikä cruisee kiukuttaa. Ei ollut ledihässäkkää mukana kun olin tallilla.

« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 16:42:21 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

The moose

  • Vieras
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #6 : 09.01.2017, 16:40:26 »
Kyllä. Lasit pysyy auki ja nesteet paisarissa.

Muokkasin tekstiä

Oho no hyvä että jollakin ne pysyy.. xD


Paikalla TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #7 : 09.01.2017, 17:02:20 »
Nyt sulla on se kuuluisa käyttöauto, vähän kiiltoa esiin keväällä? ;)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #8 : 09.01.2017, 17:11:04 »
Nyt sulla on se kuuluisa käyttöauto, vähän kiiltoa esiin keväällä? ;)
Haha :D Konepellissä ainakin niin pahoja kiveniskemistä lähteneitä paikkoja ettei auta paljoo kiillotella.
No kun halvalla sai.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4083
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #9 : 09.01.2017, 17:52:51 »
Koskas pääsee koekyytihi ??? :P
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #10 : 09.01.2017, 18:07:51 »
Koskas pääsee koekyytihi ??? :P
No hyppähä ärrään ja aja tänne niin mennään :D
No kun halvalla sai.

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1850
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #11 : 09.01.2017, 18:09:59 »
No hyppähä ärrään ja aja tänne niin mennään :D

Hml paikallismiitissä! Voidaan kaikki ihastella yhdessä.  :P
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4083
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #12 : 09.01.2017, 18:21:29 »
Hml paikallismiitissä! Voidaan kaikki ihastella yhdessä.  :P

15 pvä?
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1850
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #13 : 09.01.2017, 18:23:31 »
15 pvä?

No esmes, jos tuo Kaziganth vaan on tulossa. :)
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #14 : 09.01.2017, 18:29:21 »
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P

 

Samppasport  Futurez