Kulkukoira  Proturbo

Kaziganthin V70XC ja Tdi

  • 66 Vastauksia
  • 18078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #15 : 09.01.2017, 18:35:00 »
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P
Joo mua ei pikku fiksaukset paljoo ressaa kun kattoo noita muita nykyisiä ja entisiä kulkineita :D
Välillä meinaa puskee kuten etuveto, mutta kyllä se sit on ihan näppärä kun takapää lähtee mukaan.

Kävin muuten kotimatkalla öljymontulla vilkuilemassa miltä auton alla näyttää. Molempien takavetareiden sisäpäät oli märät, eli perän stefat vuotaa molemmin puolin. Pitää siis pikimmiten tarkistaa että siellä on öljyä vielä tarpeeksi. Sekä vaihtaa ne stefat. Ja samalla sitten öljytkin.
No kun halvalla sai.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #16 : 09.01.2017, 22:57:14 »
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P

Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.



Onnea kaimalle uudemman käyttöauton johdosta. Neliveto on kiva. S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #17 : 09.01.2017, 22:57:53 »
Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.
Mutta kun sen saa poiskin.  :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #18 : 09.01.2017, 22:58:05 »
Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.
Tuossa en huomannut eroa tracsin ollessa päällä ja pois :idiot2:
No kun halvalla sai.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #19 : 09.01.2017, 23:00:29 »
Mutta kun sen saa poiskin.  :D

Kerro ihmeessä lisää. :)

Tuossa en huomannut eroa tracsin ollessa päällä ja pois :idiot2:

Mitä toi tracks pitää sisällään? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #20 : 09.01.2017, 23:07:54 »
Ei näin vanhoissa oo mitään ajonvakautusta, pelkkä vetoluiston esto, minkä saa pois.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #21 : 10.01.2017, 00:07:02 »
Mitä toi tracks pitää sisällään? ???

Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #22 : 10.01.2017, 04:53:59 »
Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D

Asia selvä. :facepalm:  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4067
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #23 : 10.01.2017, 10:49:10 »
Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D

Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:

Käsittääkse tracks estää vain vetävien pyörien nopeuseroa. Eli jarruttaa sutivaa pyörää. Ei siis sinänsä vaikuta sutimiseen, koska jos kummatkin etupyörät sutivat yhtäaikaa, niin tracks ei tee mitään. Ja tämä toimii vain alla 40km/h nopeudessa.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #24 : 10.01.2017, 10:56:55 »
Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:

Eniten siinä helpottaa sutimista se ääni jonka vuoksi nostaa jalan kaasulta :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4067
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #25 : 10.01.2017, 11:00:30 »
Eniten siinä helpottaa sutimista se ääni jonka vuoksi nostaa jalan kaasulta :D

No se ;D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #26 : 10.01.2017, 11:03:11 »
Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, nämä menevät jokseenkin seuraavasti näissä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevissa Volvoissa:

TRACS = toimii pienissä nopeuksissa estäen vetävien pyörien nopeuseroa jarrun avulla. Tavallaan matkii siis tasauspyörästön lukkoa.
STC = Sisältää tracsin, lisäksi myös sutimisenesto kovemmissa nopeuksissa leikkaamalla koneen tehoja
DSTC = edellisten lisäksi myös sivuluistonesto/ajovakaudenhallinta

Ja sitten tuoreemmissa Volvoissa DSTC pitää sisällään myös moottorijarrutuksen ohjausta, perävaunun vakautusta, mutkassa ajon vakautusta yms.

Omasta S70 löytyy tuo TRACS, auttaa se joskus vähän joissain tilanteissa mutta lähinnä just tuon rutinan takia ohjaa pikemminkin kuljettajaa toimintaan! :D S60 sitten löytyy STC, se on jo paljon parempi, käytännön liikennetilanteissa saa liukkaalla pinnalla kiihdytettyä reippaammin kun antaa automaatin huolehtia kaasun annostelusta sillai sopivasti. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #27 : 10.01.2017, 11:13:06 »
Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:
Ei pidäkkään kuulua ääntä. TRACKS toimii alle 40km/h nopeuksissa jarruttaen sutivaa pyörää, eikä se vaikuta muuhun. Uudempiin tuli sitten STC jossa TRACKSin lisänä oli että vähensi moottorin tehojakin.

Edit: taavi olikin jo tänne kirjoittanut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #28 : 11.01.2017, 04:25:19 »
Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, nämä menevät jokseenkin seuraavasti näissä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevissa Volvoissa:

TRACS = toimii pienissä nopeuksissa estäen vetävien pyörien nopeuseroa jarrun avulla. Tavallaan matkii siis tasauspyörästön lukkoa.
STC = Sisältää tracsin, lisäksi myös sutimisenesto kovemmissa nopeuksissa leikkaamalla koneen tehoja
DSTC = edellisten lisäksi myös sivuluistonesto/ajovakaudenhallinta

Ja sitten tuoreemmissa Volvoissa DSTC pitää sisällään myös moottorijarrutuksen ohjausta, perävaunun vakautusta, mutkassa ajon vakautusta yms.

Omasta S70 löytyy tuo TRACS, auttaa se joskus vähän joissain tilanteissa mutta lähinnä just tuon rutinan takia ohjaa pikemminkin kuljettajaa toimintaan! :D S60 sitten löytyy STC, se on jo paljon parempi, käytännön liikennetilanteissa saa liukkaalla pinnalla kiihdytettyä reippaammin kun antaa automaatin huolehtia kaasun annostelusta sillai sopivasti. ;)

STC pitää sisällään myös ajonvakaudenhallinan, ainakin jonkinlaisen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Kaziganthin XC
« Vastaus #29 : 11.01.2017, 07:54:02 »
STC pitää sisällään myös ajonvakaudenhallinan, ainakin jonkinlaisen.
Ei pidä. Se on ainoastaan luistonesto. 2000-luvun alun malleissa ollut monesti STC vakiona ja lisävarusteena saanut sitten DSTC:n
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy