Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1140 : 31.08.2014, 21:49:37 »
Toivon ainakin niin!  :)

Ja takaisin asiaan. Onko jollain kuvia/mittoja 18t/19t imusiivestä ja saako nuitten eroa selville tuijottamalla imu siipeä/sen kokoa? Tuo oma gik turbon tekele niin ei oo pesissä merkintöjä.

16T in. 43,5mm - ex. 56,0mm
18T in. 45,0mm - ex. 56,0mm
19T in. 46,0mm - ex. 58,0mm
20T in. 47,0mm - ex. 58,0mm
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 14:34:12 kirjoittanut JuHaU »

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1141 : 01.09.2014, 14:40:15 »
16T in. 43,5mm - ex. 56,0mm
18T in. 45,0mm - ex. 56,0mm
19T in. 46,0mm - ex. 58,0mm
20T in. 47,0mm - ex. 58,0mm

18T jättöpää on vielä tuota pienempää kokoa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 11:26:08 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1142 : 01.09.2014, 15:59:45 »
Elikkäs mikähän mahtaa olla kun 945, B230FT, vuosimallia -94, hieman piristelty perus vermeillä, tonin lastut, ahtaa sen 0.8 ja vapaavirtaus ilmansuodatin joka on puhdas. Niin pienemillä kuten 1,2 ja 3 vaihteella se turbon potkaisu tuntuu oikein kunnolla mutta 4 ja 5 vaihteella kun turbo tulee mukaan ei se tunnu miltei mitenkään erilaiselta kuin vakio ahdoilla.

Ymmärrän sen että se potkasu ei isommilla vaihteilla tunnu yhtä kovasti kuin pienillä mutta kun tuntuu että silti pitäisi paremmin tuntua kun nyt, toivottavasti selitin tarpeeksi sekavasti :D Bensansuodattimen joka on kuskin alla, sen olen vaihtanut, mutta eikös näissä ole toinen suodatin vielä tankissa?

Eli onko se nyt vain niin että se ei kovempaa potkaise enää isoilla vaihteilla vai onko joku vikana, kiihdyttäessä ei nyi tai pätki mutta ei kyllä erityisemmin potkaisekkaan imuäänet vain suurenoo  ;D Mahtaakohan auttaa asiaan jos nostelis paineet siihen baarin pintaan, mutta epäilen että niin suurta vaikutusta ei asialla ole.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1143 : 01.09.2014, 16:19:46 »
Elikkäs mikähän mahtaa olla kun 945, B230FT, vuosimallia -94, hieman piristelty perus vermeillä, tonin lastut, ahtaa sen 0.8 ja vapaavirtaus ilmansuodatin joka on puhdas. Niin pienemillä kuten 1,2 ja 3 vaihteella se turbon potkaisu tuntuu oikein kunnolla mutta 4 ja 5 vaihteella kun turbo tulee mukaan ei se tunnu miltei mitenkään erilaiselta kuin vakio ahdoilla.

Ymmärrän sen että se potkasu ei isommilla vaihteilla tunnu yhtä kovasti kuin pienillä mutta kun tuntuu että silti pitäisi paremmin tuntua kun nyt, toivottavasti selitin tarpeeksi sekavasti :D Bensansuodattimen joka on kuskin alla, sen olen vaihtanut, mutta eikös näissä ole toinen suodatin vielä tankissa?

Eli onko se nyt vain niin että se ei kovempaa potkaise enää isoilla vaihteilla vai onko joku vikana, kiihdyttäessä ei nyi tai pätki mutta ei kyllä erityisemmin potkaisekkaan imuäänet vain suurenoo  ;D Mahtaakohan auttaa asiaan jos nostelis paineet siihen baarin pintaan, mutta epäilen että niin suurta vaikutusta ei asialla ole.
Siellä ei vain oo voimaa mikä jaksas liikuttaa tuota enää 4 ja 5 vaihteella.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1144 : 01.09.2014, 16:30:16 »
Siellä ei vain oo voimaa mikä jaksas liikuttaa tuota enää 4 ja 5 vaihteella.
Asia selevä, tuntuu vain että tuo kaverin turbo seiska sedani jaksaisi pyrkiä paremmin, tosin kyllähän se sen parisataa kiloa kevyempikin on.  ???
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1145 : 01.09.2014, 17:02:23 »
Se baari on sitten suutinten rajoilla, joten se kaverisi parisataa kiloa vähemmän liikkuu paljon iloisemmin samalla voimalla.
Jos massaa pitää korvata voimalla, sitä voimaa vaaditaan yllättävän paljon.

Ja potku pienenee aina välitysten harventuessa, sillä vetoakselille viety momentti vähenee kun välitys harvenee.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1146 : 01.09.2014, 18:02:29 »
18T pakoropelli on vielä tuota pienempää kokoa.

Noi mitat koski pelkästään imuropelleja.

« Viimeksi muokattu: 01.09.2014, 18:06:12 kirjoittanut j_tapio »

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1147 : 01.09.2014, 18:19:08 »
Asia selevä, tuntuu vain että tuo kaverin turbo seiska sedani jaksaisi pyrkiä paremmin, tosin kyllähän se sen parisataa kiloa kevyempikin on.  ???

Jos 740 painaa noin 1300 kg ja 940 noin 1500 kg niin ero on 200 kg, niinkin paljon kuin 15% eli ysisatasessa olisi oltava 15% enemmän voimaa päästäkseen samaan kiihtyvyyteen. Vaikka se 740 olisi vakio FT ja tuottaisi siis 165 bhp olisi 940:n rykäistävä pihalle 190 bhp päästäkseen edes samoihin. Tylyä mutta totta.

Kiihdytyksessä jo selvästi tuntuvaan eroon ei loppujen lopuksi tarvita edes mitään huimaa painonlisäystä, oma vakio 940 turbofarmari vetää yksin ajaessa ihan riittävän riemukkaasti mutta 90 kg repsikka ja kymmenen kilon ostoskassit niin alkaa jo tuntua että miksei tämä mene niin kuin pitäisi. Kerran oli auto täynnä ihmisiä jotka ei olleet edes yksikään ylipainoisia ja aloin jo epäillä että joku oli varastanut ahtimen vaikka siinäkään ei ollut ylimääräistä painoa kuin joku vajaa 300 kg.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1148 : 02.09.2014, 11:27:30 »
Noi mitat koski pelkästään imuropelleja.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joo, ajatuskatkos kirjoittaessa. Tarkoitin siis kompuran jättöpäätä, eli se on tuo 56mm.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1149 : 02.09.2014, 14:10:51 »
Jos 740 painaa noin 1300 kg ja 940 noin 1500 kg niin ero on 200 kg, niinkin paljon kuin 15% eli ysisatasessa olisi oltava 15% enemmän voimaa päästäkseen samaan kiihtyvyyteen. Vaikka se 740 olisi vakio FT ja tuottaisi siis 165 bhp olisi 940:n rykäistävä pihalle 190 bhp päästäkseen edes samoihin. Tylyä mutta totta.

Kiihdytyksessä jo selvästi tuntuvaan eroon ei loppujen lopuksi tarvita edes mitään huimaa painonlisäystä, oma vakio 940 turbofarmari vetää yksin ajaessa ihan riittävän riemukkaasti mutta 90 kg repsikka ja kymmenen kilon ostoskassit niin alkaa jo tuntua että miksei tämä mene niin kuin pitäisi. Kerran oli auto täynnä ihmisiä jotka ei olleet edes yksikään ylipainoisia ja aloin jo epäillä että joku oli varastanut ahtimen vaikka siinäkään ei ollut ylimääräistä painoa kuin joku vajaa 300 kg.
kiitoksia tästä  ;)
Pitää nyt ilmeisesti alkaa keventämään sitten takapenkit sun muut ylimääräset pois ;D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1150 : 04.09.2014, 21:28:55 »
kiitoksia tästä  ;)
Pitää nyt ilmeisesti alkaa keventämään sitten takapenkit sun muut ylimääräset pois ;D
Mitä suotta, lisää painetta vaan.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1151 : 05.09.2014, 13:16:59 »
Onko tosiaan näin että seiskasatanen on noinkin paljon kepeämpi?Oletteko mitannut?Sama tekniikka ::)

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1152 : 05.09.2014, 15:15:32 »
Näin mielenkiinnosta kyselen, poistetaan kysymyksiä sitä mukaan kun löydän vastauskia  :2funny:

B230FT, 740 ja 1990.

Mikä ahdin?
Mikä ahdin menee suorilta kiinni, poislukien vakio?
Paljonko ahdot vakiona?
Mitkä suuttimet vakiona? (400?)
Mikä nokka vakiona (T?), mikä paras maltillisen virityksen kannalta (miten teho/vääntöalue)?
Mikä kansi vakiona ? (530?)
Paljonko kytkin kestää vakiona? 250hp?

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen, toivonmukaan oikea topikki  :hello:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1153 : 05.09.2014, 16:03:45 »
Näin mielenkiinnosta kyselen, poistetaan kysymyksiä sitä mukaan kun löydän vastauskia  :2funny:

B230FT, 740 ja 1990.

Mikä ahdin? td04hl-13c
Mikä ahdin menee suorilta kiinni, poislukien vakio?
Paljonko ahdot vakiona? 0.6
Mitkä suuttimet vakiona? (400?) 337
Mikä nokka vakiona (T?), mikä paras maltillisen virityksen kannalta (miten teho/vääntöalue)?
Mikä kansi vakiona ? (530?) Näät ite kannen kyljestä, pakoaukkojen yläpuolella numerosarja. Todennäköisesti 530 mutta koska Göran, voi olla vaikka se 531
Paljonko kytkin kestää vakiona? 250hp?

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen, toivonmukaan oikea topikki  :hello:
No kun halvalla sai.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1154 : 05.09.2014, 17:12:54 »
Saattaahan siellä mitä todennäköisimmin olla myös garrett t25/t03, suuttimet tummanvihreät 300cc. Vanhempi kytkin antautuu usein kun ahdot nostaa kiloon ja antaa kytkinpommia :D ei se teho vaan se vääntö. Sain pitämään 405nm sintterilevyllä, mutta luisti leikkiessä.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2014, 17:17:28 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron