KL-varaosat  Race.fi

JoriK:n 940 turbo *Myynnissä*

  • 88 Vastauksia
  • 35491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #30 : 16.08.2014, 19:22:07 »
Etuhelma samalla korinväriin?

maalasinpa kuitenkin  :D









kokeilin tuota ruutumaskia ¨mustalla¨ kehyksellä ja näyttäis sopivan jopa paremmin kuin kromireunoilla tämän väriseen autoon, joten eiköhän se saa tähän jäädä?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 19:26:45 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n harrastekäyttis - Volvo 940 turbo -95
« Vastaus #31 : 23.08.2014, 20:22:15 »
Pientä huoltoa taas, kannentiivisteen vaihto ja samalla vaihtui kaikki muutkin yläpääntiivisteet, elringin valmistamia kaikki:



kansi pestynä:


¨Öljynjäähdyttimen¨ letkut menivät myös samalla vaihtoon (vasemmalla uus letku):



Syylärikin oli tarkoitus vaihtaa samalla, mutta ei saapunutkaan ajoissa joten se on vaihdettava sitten ensviikon aikana kunhan saapuu.
Uudet ala- ja ylävesiletkut sekä sisäkennolle menevät letkut pitäisi käydä myös tilaamassa volvolle, kun ovat sen verran huonon näköiset.

Lopuksi vielä kuva pestystä konehuoneesta...


Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #32 : 26.08.2014, 19:09:52 »
Tänään vihdoinkin uus syyläri (Behr Hella) saapui, ja hetihän se piti asentaa, vanha olikin jo ihan loppu  :buck2:



samalla vaihtui jäähdytinnesteet.

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #33 : 28.08.2014, 16:49:15 »
mistäs hankit syylärin? Omakin rupee olemaan loppu ja vuotaa hieman  :-[
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #34 : 28.08.2014, 16:56:53 »
Tänään vihdoinkin uus syyläri (Behr Hella) saapui, ja hetihän se piti asentaa, vanha olikin jo ihan loppu  :buck2:

(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)

samalla vaihtui jäähdytinnesteet.
oliko sulla uus jäähdytin vähän matalampi kuin vanha,itse ostin motonetista just ton mikä sullakin ja oli vähän matalampi kun alkuperäinen.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #35 : 28.08.2014, 17:16:04 »
mistäs hankit syylärin? Omakin rupee olemaan loppu ja vuotaa hieman  :-[

Hommasin sen ihan tuosta paikalliselta varaosaliikkeestä, halpa tarvike olisi ollut ~120€ mutta halusin Hellan valmistaman ja sille tuli hintaa ~165€  ;)

oliko sulla uus jäähdytin vähän matalampi kuin vanha,itse ostin motonetista just ton mikä sullakin ja oli vähän matalampi kun alkuperäinen.

Ei ollut, Tämä mun kappale ainakin tismalleen saman kokoinen kuin alkuperäinen  :)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

s73

  • Vieras
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #36 : 28.08.2014, 20:20:00 »
Tänään vihdoinkin uus syyläri (Behr Hella) saapui, ja hetihän se piti asentaa, vanha olikin jo ihan loppu  :buck2:

(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)

samalla vaihtui jäähdytinnesteet.
Laadukas jäähdytin, nipatkin kuin alkuperäisessä.
:tykkää:

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #37 : 01.09.2014, 16:06:56 »
jees no ei kauhean paha hinta loppujen lopuksi.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #38 : 26.09.2014, 18:45:05 »
viimeaikoina ei ole hirveämmin tapahtunut, ajettu vain.

Sen verran kuitenkin tullut tehtyä että ostin alkuperäiset tuulenohjaimet sekä snowcapin ja ne tuli laiteltua paikalleen, snowcap saa jäädä mutta ovien tuulenohjaimista en ole varma, pitää nyt katsoa jos niihin silmä tottuisi...
Ovien tuulenohjaimet olivat pahasti harmaantuneet ajan saatossa, mutta niistä tuli vielä kiiltävät kun ¨unipol¨ nimisellä aineella ne kiillotti.



myös alkuperäinen varuste ¨kynäteline¨ tuli ostettua ja asennettua paikalleen:


Sitten vielä G80 lukkoperä löytyy ja odottelis seuraavaksi asennusvuoroaan   ::)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #39 : 27.09.2014, 21:11:04 »
tänään iltasella tulikin asenneltua liikkeellelähtölukko paikalleen:




Eli siis pelkkä murikka vaihtui näihin kuoriin/alkuperäiselle välitykselle

valmiista ei taaskaan kuvaa tullut kun innoissaan kasasin, mutta siinä ei mitään ihmeellistä olisikaan ollut.

Enää talvirenkaat ja vanteet puutuu niin talvi saa tulla  :D

Seuraavaksi olisikin vuorossa pientä alustaremonttia, Takaiskarit alkaa olemaan loppu, tilalle tulee joko bilstein b8 tai b6, sekä lesjöt vaihtuvat kuormajousiin laikattuina. Eteen toden näköisesti tulee vakioiskarit, joita sorvautan 6cm lyhyemmiksi ja lesjöistä lyhennän vielä puoli- tai yhden kierroksen lyhyemmiksi  :idiot2:

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #40 : 27.09.2014, 22:12:44 »
Vakioiskarissa jää muutama kymppi varrelle paksuutta jos sorvautat 6cm pois. Ei koske kaikkia malleja toki, varsia on eripaksusia eri valmistajilla. Kannattaa ehkä tsekata ennenko tekee mitään ainakaan aikataulutettuna...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #41 : 28.09.2014, 18:58:52 »
Vakioiskarissa jää muutama kymppi varrelle paksuutta jos sorvautat 6cm pois. Ei koske kaikkia malleja toki, varsia on eripaksusia eri valmistajilla. Kannattaa ehkä tsekata ennenko tekee mitään ainakaan aikataulutettuna...

ööh, nyt meni hieman ohi   :o

Tarkoitushan olisi lyhentää uusia vakioiskareita tekemällä siihen yksinkertaisesti 6cm lisää kierrettä ja katkaisemalla se ylimääräinen osuus pois   :)
Näin ollaan ainakin kahteen 200srj sama homma tehty ja hyvin toimivat   :)

Tämä etupäähän on vielä suunnitteluasteella, en tiedä tekisikö noin, parempi vaihtoehto olisi hommata jotkut oikeasti hyvät iskarit. olikos kellään tietoa paljonko bilstein B8 etuiskarit ovat lyhyemmät kuin vakiot ja saako niitä edes mistään suomesta? race.fi,ltä kyselin, mutta sieltä sai pelkkiä b6  :-\

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #42 : 28.09.2014, 20:32:21 »
Tämä etupäähän on vielä suunnitteluasteella, en tiedä tekisikö noin, parempi vaihtoehto olisi hommata jotkut oikeasti hyvät iskarit. olikos kellään tietoa paljonko bilstein B8 etuiskarit ovat lyhyemmät kuin vakiot ja saako niitä edes mistään suomesta? race.fi,ltä kyselin, mutta sieltä sai pelkkiä b6  :-\

Rallysystems?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #43 : 29.09.2014, 09:10:08 »
ööh, nyt meni hieman ohi   :o

Tarkoitushan olisi lyhentää uusia vakioiskareita tekemällä siihen yksinkertaisesti 6cm lisää kierrettä ja katkaisemalla se ylimääräinen osuus pois   :)
Näin ollaan ainakin kahteen 200srj sama homma tehty ja hyvin toimivat   :)

Tämä etupäähän on vielä suunnitteluasteella, en tiedä tekisikö noin, parempi vaihtoehto olisi hommata jotkut oikeasti hyvät iskarit. olikos kellään tietoa paljonko bilstein B8 etuiskarit ovat lyhyemmät kuin vakiot ja saako niitä edes mistään suomesta? race.fi,ltä kyselin, mutta sieltä sai pelkkiä b6  :-\
Joo, varmasti voi tehdä ja hyvin voi toimia, mutta tosiaan kun sitä ohennettua osuutta jatkaa niin sen iskarin varren (joka siis on putki!) seinämävahvuudeksi jää muistini mukaan volvo orggis iskarissa muutamia kymppejä. Ei ehkä hyvä jos iskee joku "kuormituspiikki" jollonka aika varmasti nurjahtaa varsi poikki. Ei tullu mitattua, kuinka pitkästi siinä päässä on umpitavaraa, mutta tyyliin 2cm sitä vois lyhentää ennenkon tulee se ontto osa varressa vastaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: JoriK:n 940 turbo
« Vastaus #44 : 29.09.2014, 17:01:17 »
Joo, varmasti voi tehdä ja hyvin voi toimia, mutta tosiaan kun sitä ohennettua osuutta jatkaa niin sen iskarin varren (joka siis on putki!) seinämävahvuudeksi jää muistini mukaan volvo orggis iskarissa muutamia kymppejä. Ei ehkä hyvä jos iskee joku "kuormituspiikki" jollonka aika varmasti nurjahtaa varsi poikki. Ei tullu mitattua, kuinka pitkästi siinä päässä on umpitavaraa, mutta tyyliin 2cm sitä vois lyhentää ennenkon tulee se ontto osa varressa vastaan.

mielenkiintoista, Itse kun olen olettanut että se vaimentimenvarsi on umpitavaraa koko matkalta.  :facepalm: :facepalm:

Taidan haudata tuon ajatuksen kokonaan, yksi mahdollisesti parempi vaihtoehto tässä olisikin oikeastaan jo tiedossa, katsotaan toteutuuko se.

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron