Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3273281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6465 : 31.08.2014, 19:56:13 »
Onko olemassa ''virallista'' kiristysmomenttia Solex-Cisacin muttereille joilla koko paksa kiinnitetään imusarjaan?  ???

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6466 : 31.08.2014, 20:02:57 »
Onko olemassa ''virallista'' kiristysmomenttia Solex-Cisacin muttereille joilla koko paksa kiinnitetään imusarjaan?  ???

oliko ne M8? Siinä tapauksessa semmoiset 25Nm.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6467 : 31.08.2014, 20:03:24 »
M6
No kun halvalla sai.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6468 : 31.08.2014, 20:04:46 »
Niin pikkuruiset? Sitten abaut 10.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6469 : 01.09.2014, 09:08:48 »
AW-71 jäähdyttäjän ja lisäjäähyn linjasto paine? Tai siis se putkessa vallitseva paine?
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6470 : 01.09.2014, 16:05:15 »
Mikä nokka-akseli löytyy vakiona allekirjoituksen autosta?

T
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6471 : 01.09.2014, 19:54:34 »
Niin pikkuruiset? Sitten abaut 10.

Kiitoksia!




Sopiiko wanhan mallin 740:iin faceliftin kojelauta suoraan (Tai se päällinen mikä aina halkeaa)?

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6472 : 01.09.2014, 23:01:38 »
740 jäykkä perän sisempi stefa joka pitää öljyt pois pyörän laakerista. Onko paha vaihtaa ja ennen kaikkea mistä saisin uudet?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6473 : 02.09.2014, 00:13:35 »
740 jäykkä perän sisempi stefa joka pitää öljyt pois pyörän laakerista. Onko paha vaihtaa ja ennen kaikkea mistä saisin uudet?

Ei oo paha vaihtaa. Akseli pois ja kaivaa stefan irti. Yleensä aika tiukkaan kuivahtanu mutta lähtee kun vähän vääntelee. Itse tapaan vaihtaa nuo ku murikka on irtaallaan, harjanvarrella on kätevä lyödä vastakkaisen puoleinen irti. Siniseltä oon aina hakenu ja alkukesästä oli parin viikon tilausviive noiden saannissa.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6474 : 02.09.2014, 08:46:31 »
V70mk2 sanoi 200tkm kohdalla "huollon aika" ja kävi sinisellä määräaikaishuollossa, nyt pari viikkoa ja 900km myöhemmin tuo huoltomuistutus syttyi uudestaan. Mikäs ihme sen voi aiheuttaa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6475 : 02.09.2014, 15:18:09 »
Kaverin asialla, eli "ongelmatapaus" V70 mkI AW4- lootalla. Oli vaihdellut automaattilootan öljyt huuhtelemalla ja laittanut uusia saman verran kun vanhoja tuli pois... Öljytikusta katsottuna (kuumana, moottori käynnissä) öljyä oli noin 10 cm yli ylärajamerkin. Päästeltiin yhteensä 1,5 litraa pois. Ajettiin lenkki ja mitattiin uudestaan, tikku näyttää öljyä olevan edelleen noin pari senttiä ylärajan yläpuolella. Paljonko lootaa on mahdollista ylitäyttää? Ohjekirjan mukaan täytösmäärä 7,6 L, mutta paljonkohan on tilavuus?
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6476 : 02.09.2014, 16:50:09 »
<a href="https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY</a>
Pientä "ongelmaa" ton T6 koneen kanssa ja nyt tarvittais foorumilaisten apua :hello:.

EDIT: Vika löytyi, kun bräkleenin kanssa tutkin putkia. Reunimmainen (oikealla) oleva suutin vuotaa. Suuttimen juureen kun ruiskasee bräkleeniä, niin ääni loppuu ja alkaa kun on antanut jonkin aikaa kaasua.
Millanen tiiviste noissa suuttimissa on? Vai meneekö koko suutin uusiksi?
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 20:10:34 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6477 : 02.09.2014, 21:26:57 »
745 vm'91, millanen urakka vaihtaa perästä kardaaninlaipan stefa? Vaatiko se jotain kikkakolmosia vai oliko laippa irti-stefan vaihto-laippa kiinni ja kovaa ajua?

760:iinki pitäs vaihtaa, eli vm'88 multilinkillä, sama operaatio kuin yllä. Minkämoinen homma?

Ja minkämoinen urakka asentaa webasto/eberi Deekuseiskaan? vm tuo '91 ja ilmastointi(kompura puuttuu). Jäähynesteethän sen saa lämmittämään tuosta noin vaan, mutta mites tuo sisätilanpuhallus sitte?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6478 : 02.09.2014, 22:18:39 »
Noin se pääpiirteittäin menee. Laipan mutteri pitää vetää samaan momenttiin kiinni kuin olikin eli laske montako kierrosta pitää pyörittää auki ja vedä yhtä monta kierrosta kiinni. Laipan mutteri on kohtuu piukassa, palikat renkaiden eteen ja jatkovarrella nytkäyttää auki, kiinni laitettaessa palikat renkaiden taakse. Itse laippakin voi olla vähän jumissa, jos ei ole ulosvetäjää niin koputtelee laipan reunaan niin lähtee kyllä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6479 : 02.09.2014, 22:32:27 »
745 vm'91, millanen urakka vaihtaa perästä kardaaninlaipan stefa? Vaatiko se jotain kikkakolmosia vai oliko laippa irti-stefan vaihto-laippa kiinni ja kovaa ajua?


Stefa on peltilätkässä kiinni, lyödään vasaralla ja työkalulla paikalleen.

 

Autoracing  KL-varaosat