Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä

  • 14 Vastauksia
  • 3392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Mistä juoruaa, onko kansipahvi menny vai mistä on kysymys

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Kansipahviin viittaa. Koneöljy pysynyt öljynä vai sielläkin harmaata puuroa tikussa?
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Siintä en ole varma-sillä huuhtelin ylä letkut,niin saattaa olla että meni tikun kautta vähän.

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Lisäystä aiheeseen,kun vaihdoin termarin niin ei siellä näkynny öljyä,kun tyhjensin vesitilan niin kirkasta tuli ja huuhtelin pitkään,eikä mitään näkynny pelkkää kirkasta.Miten on, jos öljynlauhdutin on rikki niin pitäishän se näkyä kierrossa.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Jos moottorin tai laatikon jäähdytin on vesikiertoon yhteydessä esim syylärin sisällä tai laatikon kupeessa kuten S60 geartronic niin voi aina sekoittua jos sisältä puhki menee. Omasta S40 en ole kattonut onko ja missä luuraa..
Tuo S60 taas mehi vain öljyä jäähdyttimeltä joka öljypohjan kupeessa ja sen o- tiivisteet vaihdettu mut muuten ehjä.

« Viimeksi muokattu: 26.12.2018, 01:23:38 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Se on öljynjäähdytin ei lauhdutin. Kyllä se voi rikki mennessään sotkea ne sekaisin koska se on näissä vesikiertoinen ja sijaitsee öljypohjassa, kampiakselin hihnapyörän alla. Se löytyy kun katsoo alapuolelta ja näkyy sellainen neliskanttinen mötikkä, mihin menee 2-jäähdytysletkua.

Se moottorin öljynjäähdytin on tämän näköinen laite, siellä öljypohjassa. Tuossa siis kiertää jäähdytysneste ja moottoriöljy.

« Viimeksi muokattu: 26.12.2018, 02:57:15 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Sulla kun näyttää olevan muutakin mm tulppa ongelmia niin jos olisi oma
- mittaisin puristuspaineet

Ja jos ok niin harmaaseen möhnään
- pakokaasun nenällä haistelu tai mittaus tuolta jäähdytinnestesäiliöstä jolla voi varmistaa kansipahvin kohtaloa. Jos öljyssä ei ole nesteestä aiheutuvaa möhnää niin lähtökohta silloin jo hyvä..
- Voi olla että polttas öljyä vain noissa mustien tulppien pytyissä muttei mene kannesta nesteen sekaan.
- pysyykö lämmöt tasaisena vai yrittääkö ylikuumentaa konetta esim kaupunkiajossa?

Tulppaosio
- puolien ja johtojen ( myös liittimet) kunto

Nämä vois olla samassa eikä jokaisesta omaa juttua kun voi syy vikaan olla samasta lähteestä.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2018, 01:45:53 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Tulpista 2-jakopään puolelta ,ne mitkä kuvassa ja 2 muuta oli piikit keski tapissa muuten palaneet loppuun.
Liekö koskaan vaihdettu-mittarissa 275000km.Auto on tyttären,kun haettiin Lahdesta ja käytiin koekiekalla, tunu ihan yes,mutta konepellin vaijeri poikki niin ei päässy pellin alle.
Parin päivän päästa kävin kaverin tallilla, ja aukasin konepellin johon meni puli päivää-sitten totuus paljastu.
Kysyit nostaako lämpöjä ja heijaako lämmöt.EI kumpaakaa,ennen termarin vaihtoa lämmöt nous vaan ehkä 70-75 asteeseen ja nyt normaali

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Nonniin-nyt on ÖLJY ongelma ratkaistu,vika oli Öljynjäähdyttimessä.Vaihdettu ja vielä tuli vähän kierron mukana mitä oli jäänny onkaloihin,(huonosti huuhdeltu)
Kannatti aloittaa sieltä halvemmasta ja helpommasta päästä.
Kiitos kaikille vastanneille. *taavih->

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Taitaa olla aika yleinen vika tuo että se öljynjäähdytin alkaa vuotamaan sinne jäähdytinnesteen sekaan öljyä.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä
« Vastaus #10 : 18.01.2019, 19:41:36 »
Hyvä että selvisi ja pienellä kustannuksella. Oli uusi juttu mulle noiden vikaherkkyys.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 20:05:48 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
Vs: Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä
« Vastaus #11 : 20.01.2019, 14:46:28 »
Nonniin-nyt on ÖLJY ongelma ratkaistu,vika oli Öljynjäähdyttimessä.Vaihdettu ja vielä tuli vähän kierron mukana mitä oli jäänny onkaloihin,(huonosti huuhdeltu)
Kannatti aloittaa sieltä halvemmasta ja helpommasta päästä.
Kiitos kaikille vastanneille. *taavih->

Saitko mistä uuden öljynjäähdyttimen ja mihin hintaan? Oliko niinkin simppeli kuin vanha pois ja uus tilalle?  :)
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä
« Vastaus #12 : 03.02.2019, 09:16:20 »
Tilasin netin kautta,hinta tais olla (alena) 23€-ja loppujenlopuksi osa tuli Saksasta hinta 54€ rahtineen-kesti vajaa 2 viikkoa.

Helppo vaihtaa,Öljyt pois ja vedet-4 torxi pulttia veks ja vesiletkut niin se on siinä-ainoo mikä askarrutti oli O-renkaat sillä ne ei ole normi-renkaat
laitoin vanhat, ja kyllä pitää (ei vuoda) Konetiskiaineella pesin vesitilan-eli sekoitin konetiskiaineen veteen (saa laitta reilusti) ja vettä täyteen kone käyntiin että kiertää-vedet ulos ja uudestaan uutta vettä ja kierrättää.
Öljyä nousee jonkun ajan vielä paisuntasäiliöön-ei muutakuin uutta vettä säiliöön  ja välillä irroittaa paisuntasäiliön ja pesee sen-Kestää vonkun päivän ennenkuin kaikki öljy tullu sieltä sopukoista pois.
Kiitos kaikille keskustelioille-remppa oli halpa *taavih-> *taavih->

Poissa freeartists

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä
« Vastaus #13 : 13.02.2023, 19:03:34 »
Pakko ottaa vähän kysymyksiä tähän keskusteluun. Itsellä meinaan en ole päässyt helpolla samanlaisessa ongelmassa. Eli mulla olis sama ongelma edelleenkin..eli moottoriöljyt (tai yleensä öljyt) tulee paisuntasäiliöön. Onko s40 (1.9 t vm 03 B 4204 T3 automaattiloota) putkistoissa tai jäähdyttimessä joku muu mahdollisuus että öljyt ja jäähdytyskenno esim että on / joku muu putki tai letkuliitos/tiiviste missä olis mahdollista et ne sekottuis keskenään..?
Remppakaveri meinaan sanoi et oli ekana hommana "testanut ja koeponnustunut" et öljyjäädytin olis ollut ns kunnossa. Sen jälkeen kun otettiin kansi auki niin kansipahvi oli ns "ehjä" ja tai siinä ei näkynyt mitään sellaista vikaa et olis olettanut et se olis ollut kannen vika et öljyt ja vedet olis mennyt sekaisin. Myös Lahden Kansityössä oli katsottu ja todettu kansi ehjäksi. Sen jälkeen sitten meinattiin laittaa keulalle vanhempi vm97 200 heppanen mylly mutta se ei saatu toimimaan ja peuhaamaan sähköjen kanssa kunnolla. Sit lopuks luovuttiin siitäkin. Lopuksi sitten löydettiin toinen vm 02 1.9t B 4204 T3 kone joka laitettiin keulalle. Ensi alkuu se tuntui käyvän ja kukkui ihan ok. En ehtinyt montaa sataa kilsaa ja pieniä pätkiä kun eteen tuli sama homma..eli öljyt alkoi tulemaan paisuntasäiliöön. Kaikkien koneiden aikana oli kuitenkin ollut se koeponnustut "öljyjäähdytin" joka siis ei kunnolla edes sen 200 kakkikisen kanssa edes suostunut käymään ollenkaan saati et olis sit kait ollut edes "ajettu lämpiseksi". Mut nyt sit kun tän viimeisen samanlaisen B 4204 T3 1.9t kanssa yrittänyt ajella niin siis sille tuli sama oire ja ongelma eli öljyt sekaisin paisuntasäiliössä. Koneessa oli siis valmiina oma turbo ja muut vermeet eli se oli ns konevaihto ilman sellaisia lisälaitteita et käsitteeni pitäis olla sellasia osia et vika olisi ollut sen vanhan orkkis moottorisen vian mukana. Osaako kukaan sanoa et onko tollasessa (vm 03 1.9t automaatti) versiossa mitään muita asioita joilla toi "sekoitus" vois olla mahdollista kuin se  "koeponnistuttu öljyjäähdytin"..??? :o :o :o

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo s40-2,0t-03 Oli hamaata mönjää paisuntasäiliössä
« Vastaus #14 : 14.02.2023, 18:50:53 »
Pakko ottaa vähän kysymyksiä tähän keskusteluun.
Minkä näköistä laatikkoöljy on? Jos jäädyttimestä on vaihteistoöljyn lämmönvaihdin rikki, sekaantuu jäähdytysneste ja laatikkoöljy.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport