Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Lh.lla jokamiesluokkaan.

  • 21 Vastauksia
  • 8139 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Lh.lla jokamiesluokkaan.
« : 28.11.2015, 10:30:59 »
Tarkoitus olisi kokeilla jm moottoria lh ohjauksella.Riittääkö vakio b230fd.n ohjaus 160-170hv.n tehoille ilman erikoista muokkausta?
Jos jotain on tehtävä,mitä pitää vaihtaa,suuttimet?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #1 : 29.11.2015, 21:05:50 »
Muistelisin, että ###JAKE###:lla oli vaparina B230:ssä vakiolla imusarjalla +170hv. Täältä en löydä mainintaa asiasta, taisi olla landia-aikaan vielä(?). Eiköhän se ohjelman muokkaamista vaadi ihan siinä missä turbovirityskin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #2 : 30.11.2015, 21:49:12 »
Rajoitin taitaa edelleen istua tiukasti 6000rpm
Vai onko myöhempien aikojen pyhemmät säätäjät jo ratkaisseet dabosch koodin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #3 : 30.11.2015, 23:31:41 »
Rajoitin taitaa edelleen istua tiukasti 6000rpm
Vai onko myöhempien aikojen pyhemmät säätäjät jo ratkaisseet dabosch koodin?
Eiks nää foorumin lh-velhot oo sen jo hoitanut? EZK:ssa sijaitsi jos oikein muistan
No kun halvalla sai.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #4 : 01.12.2015, 15:17:45 »
Syttylastua kun kyselin aikoinaan 940 turboon niin ei luvattu rajotinta nostaa vaikka kuulemma se onnistuu.. Tiedä sitten oliko oikeasti homma hallussa vai mikä oli syynä. 6250rpm rajotin voi olla kyllä turhan alhaalla tehokkaaseen vapariin.

Itse ratkaisin ongelman megasquirtilla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #5 : 01.12.2015, 15:43:35 »
LH:ssa on bensapuolen rajotin 6250rpm ja EZK:ssa sytkärajotin n.6500rpm.

Bensapuolen rajottimen pystyy kuka tahansa ohittamaan, sytkästä en tiedä (Mikan?). Itselle riitti tuo 6500rpm vakio romuilla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #6 : 01.12.2015, 15:58:37 »
Miten rajoitin ohitetaan?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #7 : 01.12.2015, 16:23:45 »
En tiedä, mutta mulla on merikontissa kiekkamittari pohjassa ja sitten tulee rajoitin. Sama myös kaverilla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #8 : 01.12.2015, 17:10:43 »
Riippuu varmaan EZK binistä.

Siellä ezk:ssa se rajari on. Ihan kuten LH:ssa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #9 : 01.12.2015, 18:02:34 »
230FK + EGR Guldboxit löytyy molemmista. Mun oma on vaan saanut vähän Mikaa.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #10 : 01.12.2015, 18:12:39 »
En tiedä, mutta mulla on merikontissa kiekkamittari pohjassa ja sitten tulee rajoitin. Sama myös kaverilla.

Mittarieilla alkaa olla ikää.
Luotettavuus voi olla tasoa valtiovarainministeri

Eräs huomioitava juttu jokkista ajatellen on kampiakselin asennon tunnistus
Asento luetaan vakiona vauhtipyörältä jonka massa on noin 13kg!
LH:n Olisi myös hyvä saa nopeustieto
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #11 : 01.12.2015, 21:42:32 »
Mitäs se vauhtipyörän paino vaikuttaa annettuun tietoon?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #12 : 01.12.2015, 21:52:39 »
Eipä mitenkään, kai. Uskoisin ton olleen vinkki kevennyskohteesta. Ja mittariin ei kannata luottaa liikaa rajoittimen suhteen, päästömittauksissa kierrokset helposti 100-200rpm alempana koneen näytössä kuin auton mittarissa (2000-3000rpm kohdalla). Rajoittajan ohittamisesta kannattaa ehkä kysyä LH säätötopicissa tai suoraan säätäjiltä, elleivät he löydä tänne.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #13 : 01.12.2015, 22:09:02 »
Mitäs se vauhtipyörän paino vaikuttaa annettuun tietoon?

Eihän se siihen tietoon vaikuta vaan juurikin keveyteen ja turvallisuuteen
Haluatko hakkuuttaa 13kg rautapyörää rajoitinta vasten kisoissa?
Hajotessa tulee kytkinkopasta ja koko autosta läpi. Tekee pahasti kipeää jos vielä sattuu ihmiseen osumaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Lh.lla jokamiesluokkaan.
« Vastaus #14 : 01.12.2015, 22:20:15 »
Mittarieilla alkaa olla ikää.
Mistä tiedät mittarini iän?

 

RallyBaron  Samppasport