Futurez  Kulkukoira

Sisätilan puhaltimen ääni aaltoilee ja vaihtelee S80, 2004

  • 2 Vastauksia
  • 1378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Häkämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Eli tuommoiseen ikään kuin vaihtelevaan huminaan olen kiinnittänyt huomiota. Kuuluu selvimmin kun sisätilan puhaltimen teho on siinä suunnilleen puolessa välissä sen verran kovalla, että ylipäätänsä tohottimen hurina ja ilman suhina kuultavissa. Täysillä tohottaa tasaisesti ja hiljaisella taas ei kuule mitään vaihtelua. Jos joku läppä jotain ohjailee, se voisi tietty teoriassa aiheuttaa myös tuon aaltoilevan äänen, sillä en voi tietää tarkalleen ja varmaksi, tuleeko tuo suhinan ja huminan vaihtelu puhaltimen käyntinopeudesta vai puhalluksen suunnan ohjauksesta.

Sattuisiko joku tietämään, onko jokin vialla, puhaltimessa, säätimessä vai missä ? Ilmeisesti ei sentään ominaisuudesta ole kyse

Ilmastointi/lämmityslaite on manuaalista tyyppiä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Mulla meni V70N:stä se etuvastus niin teki kans nopeuden vaihtelua ennenkuin sippas kokonaan.

Poissa Häkämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Nyt tuo puhallin ei toimi enää ollenkaan. Ainakin Skandixilla vaikuttaisi olevan tuota etuvastusta saatavilla eikä hintakaan nyt aivan tähtitieteellinen ole. Tuo vaikuttaa olevan sen verran kompakti osa, että ei taida pystyä paljon itse tinailemaan?

http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/blower/resistor-interior-blower/1041208/

Ei taida kuulua mihinkään "puhallinpakettiin" mukaan. Vaikuttaisi että tuo vastus myydään erillään moottorista.

 

Carcom Oy  Ateho