Proturbo  Autodiagnoosi

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 84900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #30 : 02.06.2014, 11:02:40 »
Nostellaanpa tätäkin topic:ia
Millasia ahtopaineita tuo vakio kansipahvi sietää?
Onko kukaan käyttänyt näissä liekkirenkaita..
Eli jos laittais sellaset jotka uppoaa hiukan kanteen ja tietty sylinterin yläreunaan upotus,vois kuvitella että tukis hiukan tuota putkea samalla!
Toki varjopuolena että joutuu aina kannen höylään kun irti käyttää.
Vai mahtuuko edes,mulla on vielä kone nipussa niin en pääse heti mittomaan.
Kannattaako tehdä heti kovilla paininkupeilla vai mihin asti noiden hydraulikuppien kans mennään?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #31 : 02.06.2014, 13:20:50 »
Vakiopahvi kestää ainakin 1,6bar. Enkä ajatellut uuteenkaan koneeseen muuta laittaa. Eiköhän tuo kestä aika paljon enemmän. boostilla tais olla 2bar tuntumassa(?).

Kovat nostimet sitten vasta kun nokat ovat niin reippaat, ettei ilman toimi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #32 : 03.06.2014, 22:57:17 »
Saako tuolla 960  1.8ruutaversiolla toimiin edes kohtuullisesti  vai joutuuko heti laittaan parempaa romua kii?
Jossain tais lukea että 4.4versio toimis paremmin,mitä vaatii jos päivittää poksin?
Kompromisseja joutuu hiukan tekeen koska haluan säilyttää vakio johtosarjan ja automaatilla mennään eikä meinata:-)
Mistä ne kinkki h-profiilit löytyy kätevämmin jos jätetään pois laskuista kaikki sivustot jotka myy eioota!

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #33 : 03.06.2014, 23:05:54 »
Yleensä noista hydrauleista aiheutuu ongelmia isommilla paineilla/paukuilla leikkiessä...täytyy tutkia tätä asiaa vielä.

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #34 : 30.06.2014, 11:19:39 »
Jatketaan yksin jutustelua....
Onko nuo "alkupään"eli 95-lähtien olevat 2.5l lohkot olleet jotenki huonompia ku viimesimmät vai onko mulla vaan paska tuuri?
Tuntuu toivottamalta löytää hyvä lohko joka menis poraamatta käyttöön.
Jos nyt jollain lojuu nurkissa hyvä 2.5 tai 2.8 kellari niin saa tarjota!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #35 : 30.06.2014, 11:50:34 »
Muistaakseeni ainakin kasipätkässä lohkoon tuli jotain muutoksia 95-> joiden suerauksena ne kuluivat vähemmän sylinteriseinistä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #36 : 30.06.2014, 14:13:28 »
Omalle kohdalle osuneet 2,5l lohkot on puolestaan olleet kaikki kevyesti hoonaamalla hyviä. Vm.95-96. Myös ne kaksi jotka oli öljyvuodon takia ajettu jumiin asti. Kilsoja niissä noin 250-350tkm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #37 : 30.06.2014, 15:27:45 »
Eli mulle vaan sattunu maanantai mallit..

Poissa Silvaani

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #38 : 05.08.2014, 13:26:28 »
Moro!

Ei välttämättä osu aivan oikeaan topiciin, mutta en parempaa löytäny enkä uutta kehannu tehä. Eli meillä on nyt jäänyt "ylimääräiseksi" Volvo 960 -95 B6254 koneella. Motivaatio olisi kova saada koneesta n. 300-400hp. Ei ole autoista kokemusta lainkaan, vain mopoista ja kelkoista :-[, mutta motivaatio oppia on kova. Siis, voisiko joku kokeneempi konkari pistää mitä pitää tehä koneelle, millä hinnalla osat ja mistä. Laite tulisi kadulle, eli ahdin ei taida olla vaihtoehto?  Kiitoksia jo etukäteen ja pahoittelen tietämättömyyttäni

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #39 : 05.08.2014, 13:53:24 »
Moro!

Ei välttämättä osu aivan oikeaan topiciin, mutta en parempaa löytäny enkä uutta kehannu tehä. Eli meillä on nyt jäänyt "ylimääräiseksi" Volvo 960 -95 B6254 koneella. Motivaatio olisi kova saada koneesta n. 300-400hp. Ei ole autoista kokemusta lainkaan, vain mopoista ja kelkoista :-[, mutta motivaatio oppia on kova. Siis, voisiko joku kokeneempi konkari pistää mitä pitää tehä koneelle, millä hinnalla osat ja mistä. Laite tulisi kadulle, eli ahdin ei taida olla vaihtoehto?  Kiitoksia jo etukäteen ja pahoittelen tietämättömyyttäni

Vakio kone + E85 + remmiahdin + järkevä moottorinohjaus =300hp
Ja vuosikatsastukseen otat remmin pois ahtimesta ja laitat ohitusputken ahtimen yli. Ja kun inssi kysyy, että mikäs häkkyrä se tämä tässä on sanot , että keskeneräinen remmiahdin asennus.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2014, 22:12:28 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa Silvaani

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #40 : 06.08.2014, 14:27:56 »
Vakio kone + E85 + remmiahdin + järkevä moottorinohjaus =300hp
Ja vuosikatsastukseen otat remmin pois ahtimesta ja laitat ohitusputken ahtimen yli. Ja kun inssi kysyy, että mikäs häkkyrä se tämä tässä on sanot , että keskeneräinen remmiahdin asennus.

Minkälainen tehohävikki tulee käytettäessä e98? Voitko suositella jotain järkevän hintaista remmiahdinta ja moottorinohjausta? Kiitos vastauksesta  :)

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #41 : 06.08.2014, 14:48:33 »
Esim. Eaton m90 remmiahdin, megasquirt ohjaukseksi. Nakuttaa helpommin 98 bensalla (ei voi ahtaa yhtä paljon)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2014, 14:50:39 kirjoittanut visa »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #42 : 06.08.2014, 22:33:12 »
Minkälainen tehohävikki tulee käytettäessä e98? Voitko suositella jotain järkevän hintaista remmiahdinta ja moottorinohjausta? Kiitos vastauksesta  :)
Aika suurella varmuudella, et saa vakio moottorista ulos 300hv pumppubensalla. Siksi E85.

Itse ahdoin vinokonetta (2,5L 16v) 98E bensalla, 0,7bar paineilla oli nakutusrajalla (sama puristus-suhde, sama vapariteho kun tuossa koneessa, siksi vertaan), ja 0,7bar paineilla siellä oli noin 270hv/400Nm.

Vakio moottoriohjauskin kelpaa tuossa, sen saa ohjelmoitua osaavissa käsissä. Muuten tilalle voi asentaa mielen mukaan kaikkea 200e megasquirtista 10000e ohjauksiin. Se mitä kukin suosittelee, on ihan oma mielipide, toisen mielestä megasquirt on paras, toinen taas asentaa väkisin sen 10000e moottoriohjauksen sinne, eikä saa kumpaakaan toimimaan. :)

Itse jos ahtaisin, pitäisin järkevillä tehoilla (alle 500hv) vakio ohjauksen. Ja itse en asentaisi sinne remmiahdinta, koska ainakaan omaan S90 sitä (300hv+ riittävää) ei saa mahtumaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #43 : 06.11.2014, 22:23:31 »
mitenkäs tuon koneen vapariviritys?
mitenkäs virtaa kansi vakiona? onko kuinka riittoisat noi vakiosuuttimet?  nokkia en viittis käyttikseen vaihtaa, tulee pian kauhee ajettava. motronicin vielä kun säätäis ostrichilla, niin varmaan sais vielä jokusen hepan irti ja kulutuskin varmaan paranisi :)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2014, 22:39:57 kirjoittanut lakeshead »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #44 : 07.11.2014, 09:03:21 »
Vapari virittäminen 2000 luvulla on aivan rahan haaskausta. Tulee kalliiksi ja tehoa ei kumminkaan saa irti.
Vakio kansi virtaa 260-270hv 9mm nostolla (suuremmasta nostosta ei hyötyä).

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Carcom Oy  Ateho