Futurez  Kulkukoira

-530 vs -531

  • 156 Vastauksia
  • 90926 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #30 : 10.03.2013, 13:27:54 »
Joopa joo...tossa viikko sitte näin portatun -530 isovena kannen jota laskettu millejä..kysyin hintaa niin tais olla 180€. Ja jälki oli priimaa, ja tosiaan oman kannen työstö maksoi 80€. Tulevan koneen kannen tekee sama kaveri ja tällä kertaa tehdään portattu isovenakansi..tuskin tuokaan yli 250ekua maksaa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #31 : 10.03.2013, 13:37:34 »
Jos kerta noin halvalla annat priimaa niin lähetän toki sinulle minunkin kanteni. Kyllä hyvästä kannesta tähän asti ainakin on satoja/tonnin pintaan saanut maksaa. Onko virtausmittauksia tehty yhdellekkään kannelle?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #32 : 10.03.2013, 13:43:43 »
Meiän porukassa on kahteen 531 kanteen teetetty "perushommat" (ml. toi mun oma kansi) ja kummassakin oli työt&venat n.900e +aihio +nokka. Ja on tossa sitten yksi 16v kansikin tehty missä maksoi työt n.1500e +nokat +venat +aihio. Kahessa eri firmassa teetetty joiden nimiä en tässä nyt mainitse mutta tosta saa vähän kuvaa mitä maksaa hommat.

Eli itse en 530 kanteen kummosia rahoja laittaisi. Voi harmittaa jälkeenpäin että kansi tuli maksamaan yli 1000e ja jäi panostamatta 100-200e jolla ois saanu kannen virtaamaan enemmän. Kunnollisesti tehdyssä turbokoneessa parin barin paineilla voi tehoero olla kumminkin 30-60hp. Sitten tietysti jos on pienempi budjetti ja joku tuttu tekee halvalla niin voihan sitä sitten kokeilla mitä 530 luovuttaa.

Olisihan tähän tietysti kiva saada jonkun ammattilaisen mielipide joka noita 530&531 on kairannut ja virtausmitannut .
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #33 : 10.03.2013, 14:53:13 »
200e saa juuri ja juuri vaikka rosterivenat ilman töitä ;D

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #34 : 10.03.2013, 15:55:48 »
Ainahan kaikki maksaa, jos meinaa saada laitteet kunnolla korskumaan. Tainnu aiemminkin mainita, mutta Morgo Systems vois olla yks paja, mistä sopii kysellä kansihommia, jos vähän kevyemmällä konkurssilla haluaa selvitä.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #35 : 10.03.2013, 16:11:24 »
Meiän porukassa on kahteen 531 kanteen teetetty "perushommat" (ml. toi mun oma kansi) ja kummassakin oli työt&venat n.900e +aihio +nokka. Ja on tossa sitten yksi 16v kansikin tehty missä maksoi työt n.1500e +nokat +venat +aihio. Kahessa eri firmassa teetetty joiden nimiä en tässä nyt mainitse mutta tosta saa vähän kuvaa mitä maksaa hommat.

Eli itse en 530 kanteen kummosia rahoja laittaisi. Voi harmittaa jälkeenpäin että kansi tuli maksamaan yli 1000e ja jäi panostamatta 100-200e jolla ois saanu kannen virtaamaan enemmän. Kunnollisesti tehdyssä turbokoneessa parin barin paineilla voi tehoero olla kumminkin 30-60hp. Sitten tietysti jos on pienempi budjetti ja joku tuttu tekee halvalla niin voihan sitä sitten kokeilla mitä 530 luovuttaa.
Niin no turbomosassa voi kovilla paineilla itsekairattu kansi jarruttaa paljonkin.
niin siis mitä toi 900€ sisältää??? tuo 80€ mitä maksoin omasta kannesta niin siinä oli ainoastaan kannen lasku, seetityö, venttiilien säätö ja kanavien kairaus. Tuohon päälle tietysti materiaalit (kansiaihio ja nokka)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #36 : 10.03.2013, 16:44:45 »
Niin no turbomosassa voi kovilla paineilla itsekairattu kansi jarruttaa paljonkin.
niin siis mitä toi 900€ sisältää??? tuo 80€ mitä maksoin omasta kannesta niin siinä oli ainoastaan kannen lasku, seetityö, venttiilien säätö ja kanavien kairaus. Tuohon päälle tietysti materiaalit (kansiaihio ja nokka)

Kyllähän sieltä voimaa voi saada. Kyllä jokainen osaa ison kanavan kairata jos snurraa osaa käyttää. Mutta kun iso ei ole aina paras. Ei maksimivirtaus kerro mitään koneen käytöksestä. Pitää ottaa monta muuttujaa huomioon että täyttö ja virtausnopeus on fiksuja. Ei ketään halua moottoria joka toimii ainoastaan kaasupohjassa ja 5000rpm->.

900e on sisältänyt: Perus plaanaus (taso-oikaisu, ei ns.laskua), kairaus, r-seetit, k-linet ja 46/38 perusvenat. Sitten jos ruvetaan kokonaan seetirenkaita ja ohjureita vaihtamaan niin hintaan saa laskea kivasti lisää. Mutta noi 46/38 menee vielä vakiorenkailla.

Toi oma kansi joka siis aikaisemmin ollut turbokalsareissa on vielä noiden töiden jälkeen kokenut pieniä muutoksia. Hiotun nokan takia oli alunperin laitettu lashcapit joiden johdosta ekassa penkityksessä oli lashcap hajonnut. Sen jälkeen lashcapit poistettu, laitettu pidemmät Ferrea venttiilit ja kannesta ajettu lisää siivua pois (puristusten nosto 8,5->9,5). Tuokaan kansi ei paras mahdollinen ole. 12mm nostolla kansi virtaa 230-235hp riippuen virtauspenkistä (mitattu parissa eri penkissä). Tosin toimii ihan kivasti. Kyllä tollasen 531 kannen saa rajummilla muutoksilla virtaamaan 250-260hp. Tai jopa enemmän sitten kun ruvetaan oikeen täyttämään ja muuttamaan kanavan mallia.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #37 : 10.03.2013, 17:31:48 »
Kyllähän sieltä voimaa voi saada. Kyllä jokainen osaa ison kanavan kairata jos snurraa osaa käyttää. Mutta kun iso ei ole aina paras. Ei maksimivirtaus kerro mitään koneen käytöksestä. Pitää ottaa monta muuttujaa huomioon että täyttö ja virtausnopeus on fiksuja. Ei ketään halua moottoria joka toimii ainoastaan kaasupohjassa ja 5000rpm->.

900e on sisältänyt: Perus plaanaus (taso-oikaisu, ei ns.laskua), kairaus, r-seetit, k-linet ja 46/38 perusvenat. Sitten jos ruvetaan kokonaan seetirenkaita ja ohjureita vaihtamaan niin hintaan saa laskea kivasti lisää. Mutta noi 46/38 menee vielä vakiorenkailla.

Toi oma kansi joka siis aikaisemmin ollut turbokalsareissa on vielä noiden töiden jälkeen kokenut pieniä muutoksia. Hiotun nokan takia oli alunperin laitettu lashcapit joiden johdosta ekassa penkityksessä oli lashcap hajonnut. Sen jälkeen lashcapit poistettu, laitettu pidemmät Ferrea venttiilit ja kannesta ajettu lisää siivua pois (puristusten nosto 8,5->9,5). Tuokaan kansi ei paras mahdollinen ole. 12mm nostolla kansi virtaa 230-235hp riippuen virtauspenkistä (mitattu parissa eri penkissä). Tosin toimii ihan kivasti. Kyllä tollasen 531 kannen saa rajummilla muutoksilla virtaamaan 250-260hp. Tai jopa enemmän sitten kun ruvetaan oikeen täyttämään ja muuttamaan kanavan mallia.
juu kyllähän niitä kansia jokainen hiukankin asiaan perehtynyt tekee ja tuurilla voi saada ihan toimivankin kannen. Se, ketä mulle on kannen tehnyt on ns. kotivirittäjä, mutta hänellä on tallissa mirakone ja virtauspenkki ja parikymmentä vuotta jokkiskansia kaivanut ja nyt kun kyse on jokkiksesta niin väistämättä tulee mieleen että "no eihän se nyt roskapönttö rallissa niin tärkeetä ole", mutta ihan hyviä lukemia noillakin on saatu. Yhen penkkilapun näin kaverilla ja yllättävän hyvät lukemat mielestäni oli 8v kaasarivaparissa, 206hp oisko ollu reilu 5000rpm. Jokusen noita kansia nähnyt ja mielestäni jälki on hyvä. Itellä riittää jos B230 saisi 180hp vaparina, Tuossa syy miksen laita siihen kannen kaivamiseen 900€.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

EVO8

  • Vieras
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #38 : 10.03.2013, 17:36:17 »
Toipilaana tässä pohdiskelen keskenäni erilaisia asioita. Nyt jäi vaivaamaan jos kantta lähdetään työstämään ajatuksella "sille tehdään kaikki mitä mahdollista" eli muokataan kanavia, tulee isommat venttiilit ehkä palotiloja muokataan yms. Onko lopputuloksessa enää mitään merkitystä oliko lähtökohta -530 vai - 531?  :idiot2:


Mistähän sä olet toipumassa... ;D

Jos tosiaan tehdään kaikki mahdollinen niin sama se on kumpaa ryhtyy tekemään. Silloin menään aika kauaksi siitä mitä noi kannet on vakiona. Tänä päivänä "kaikki mahdollinen" on todella aika paljon. Joka tapauksessa rahaa voit laittaa lähes rajattomasti riippuen kuka tekee mitäkin. Molempia voi hitsailla lähes mielin määrin, siirtää venttiileitä laittaa isompaa kuppia, valita kalliita seeti/venttiilimatskuja jne.

Jos et kerro mistä haaveilet niin muuhun ei voi vastata.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #39 : 10.03.2013, 21:33:44 »
Ainahan kaikki maksaa, jos meinaa saada laitteet kunnolla korskumaan. Tainnu aiemminkin mainita, mutta Morgo Systems vois olla yks paja, mistä sopii kysellä kansihommia, jos vähän kevyemmällä konkurssilla haluaa selvitä.

mullakin oli morgon tekemä kansi toyotassa ja kone teho oli 128hv ;D
seuraavan kannen tein itte ja koneteho nousi 165hv ;)

hevonen

  • Vieras
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #40 : 10.03.2013, 21:48:14 »
Joopa joo...tossa viikko sitte näin portatun -530 isovena kannen jota laskettu millejä..
Mahtaakohan olla enää mitään tavaraa vesikanavan ja palotilan välissä... :o
Ei meinaan ihan millitolkulla kestä madaltaa, on se tiivisteen liekkirengas ainoota kiinteää materiaalia nesteen ja palotilan välissä silloin.
Kattokaapa pienivesikanavaista kantta ja kuvitelkaa vaikka 3mm silpasevanne siitä pois, miten suhtautuu vesikanavan muoto siihen?
No, ehkä vähän enemmän vara vetää mutta jos olis isoilla vesikanavilla niin 1 millikin on liikaa höylätä.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 21:56:24 kirjoittanut hevonen »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #41 : 10.03.2013, 21:50:16 »
mullakin oli morgon tekemä kansi toyotassa ja kone teho oli 128hv ;D
seuraavan kannen tein itte ja koneteho nousi 165hv ;)
eli uudella kannella 293hv? Aika hyvin :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #42 : 10.03.2013, 21:51:32 »
eli uudella kannella 293hv? Aika hyvin :D

tarkotin ettö uudella kannella moottorissa on 165  ;D

olis muuten aika tehokas vapari 8 venanen 1600 293hv  ;D

Poissa porttaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #43 : 11.03.2013, 00:01:35 »
Minäkin voisin alkaa teettämään tuollaisilla hinnoilla kansitöitä. Silloin ehkä alkais oikeesti jotain jäämään kätöseenkin jotain.. :)

Eipä taida täällä vieläkään kukaan keskustella muusta kuin imukanavasta ja sen kuutiojaloista, tai kaasunopeuksista.

Minne kummaan se poistopuoli on oikein jäänyt? Vai eikö sillä ollutkaan mitään merkitystä? Eikö tärkeimmästä asiasta kukaan ole huolissaan...??

No joo, mutta kelpo kannen saa kuin saakin 530 aihiosta. Oikeestaan sitä joutuu hiukan täytöshitsaamaan pakopuolen katosta ohjaimen jälkeen, kun sattuu olemaan suuri vesitila sillä kohtaa. Ja ovathan nämä kys. kannet hankintahinnaltaan vain murto-osa 405 tai 531:stä. Tietty jos pitää pelkästään juosta sen imukanavan perästä, niin sitten.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #44 : 11.03.2013, 12:13:51 »
mullakin oli morgon tekemä kansi toyotassa ja kone teho oli 128hv ;D
seuraavan kannen tein itte ja koneteho nousi 165hv ;)

Ja vain kansi vaihtui välissä? Mikä mosa?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

KL-varaosat  Race.fi