Kulkukoira  Proturbo

240 moottorin vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 4449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo 240DL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
240 moottorin vaihto
« : 27.04.2016, 20:29:29 »
Mitenkäs käy jos isken kaksatkuun b200k tilalle b27e. Onko "bolt on", entäpä katsastus? Pitääkö jarruja uusia tai jotain muuta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 27.04.2016, 22:31:55 »
Sen jälkeen sulla on siellä huonompi moottori kun lähtötilanteessa.

No, oikeasti, jos raavit kaikkine oheishiluineen sen ranskalaisen nokkasorvin sinne niin tarvihet jonkunlaisen vertailutodistuksen alustoista jne, oletusarvoisesti b200k on sevverta tuoreempi kori että siinä on jo jäähdytetyt jarrut, mutta vakaajaa jne tarttet tekniikanluovuttajasta koska vakio törmää öljypohjaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 28.04.2016, 08:08:30 »
Sen jälkeen sulla on siellä huonompi moottori kun lähtötilanteessa.

No, oikeasti, jos raavit kaikkine oheishiluineen sen ranskalaisen nokkasorvin sinne niin tarvihet jonkunlaisen vertailutodistuksen alustoista jne, oletusarvoisesti b200k on sevverta tuoreempi kori että siinä on jo jäähdytetyt jarrut, mutta vakaajaa jne tarttet tekniikanluovuttajasta koska vakio törmää öljypohjaan.
kummelia lainaten,toi on pojat täysin turhaa hommaa  :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 06.09.2016, 13:31:17 »
Tein vaihdon -77 245 Volvoon 90 luvulla... Kun silloin ei neloskoneen viripalikoita ollut edullisesti saatavilla. .. . on melko bolt on mutta nykyisin tosiaankin turhaa kuten edellä todettiin... syylari ainakin piti vaihtaa + jotain pikku säätöä mutta helppo homma kuitenkin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 240 moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 07.09.2016, 10:43:13 »
Ihan hullua hommaa. B27 on ehkä paskin kone ikinä, kaikki ongelmat löytyy mitä maa päällään kantaa. On kuluvaa nokkaa, K-jet temppuilua jne.

On bolt-on, JOS saat koko 200 sarjan luovuttaja auton, tosin jos luovuttaja on 760, niin joudut tekemään hommia kuitenkin mm nestekytkimen, syylarin, vaihdelaatikon palkin ja moottoritukien kanssa.

Jos tehoja haluat, hommaat joko B230 turbokoneen tai vaparina siihen B230 lohkon päälle 16v hattu. Tehoa on heittämällä enemmän kun PRV romussa, painaa vähemmän ja syö huomattavasti vähemmän polttoainetta.

Jos kutoskonetta haluat, laita sinne mieluummin B6304S 960, S/V90 tai S80 volvosta. Taloudellisempi, tehokkaampi, varmempi ja parempi kaikin puolin kun PRV.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 10:45:00 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 29.12.2016, 15:13:18 »
Tai laitat jonkun toisen merkin veekutvosen, alfa, Nissan, Opel, fortti Mazda yms. Vaihtoehtoja löytyy
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

 

Kulkukoira  Proturbo