KL-varaosat  Race.fi

S80 D5 AWD Summum

  • 952 Vastauksia
  • 244417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #270 : 24.11.2015, 12:16:27 »
Eilen töistä lähdettyä ja tänä aamuna ei tehnyt mitään outoa vaikka kuinka yritti. Joten eipä jaksa tuosta suuremmin ressiä ottaa. Jos laukeaa niin sitten hajoaa :).
Voi olla joku tietty ajotilanne jossa laatikko käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. V8:n ominaispiirre on että kun sopivasti himmaat nopeasti läpi ajettavaan liikenneympyrään ja painat sopivasti kaasua laatikko saattaa pamauttaa vaihteen päälle ihan kuin vapaalla olisi. Tuo tulee esiin tosi harvoin mutta tulee kuitenkin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #271 : 24.11.2015, 12:31:03 »
Voi olla joku tietty ajotilanne jossa laatikko käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. V8:n ominaispiirre on että kun sopivasti himmaat nopeasti läpi ajettavaan liikenneympyrään ja painat sopivasti kaasua laatikko saattaa pamauttaa vaihteen päälle ihan kuin vapaalla olisi. Tuo tulee esiin tosi harvoin mutta tulee kuitenkin.

Itse huomannu omassa S40:ssä samanlaisen efektin. Sopivasti kun himmaa johonkin risteykseen ja tietyllä kaasun asennolla tekee semmoisen pienen nykäisyn risteyksen jälkeen. Oon pistäny sen hitaan laatikon piikkiin :D
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #272 : 25.11.2015, 12:04:46 »
Voi olla joku tietty ajotilanne jossa laatikko käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. V8:n ominaispiirre on että kun sopivasti himmaat nopeasti läpi ajettavaan liikenneympyrään ja painat sopivasti kaasua laatikko saattaa pamauttaa vaihteen päälle ihan kuin vapaalla olisi. Tuo tulee esiin tosi harvoin mutta tulee kuitenkin.
D-asennossa tuo laatikko ihan p*rseestä. Paljon huonompi kuin vanha 5-vaihteinen. Terävän kiihdytyksen jälkeen pieni vaihde jää todella pitkäksi aikaa silmään. Manuaalipuolella taas pesee 100-0. Jos vain olisi ratissa ne vaihtolätkät :)

Pitkään tuli varaosahakua tutkittua. Nyt sattui silmään purku-Volvo jossa kuvan perusteella olisi Dynaudion rokkikoneet. Tämän perusteella voisi sanoa että aika harvinainen varuste. Saa nähdä miten hyvin vastaavan netin kautta laitettuun kyselyyn.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #273 : 25.11.2015, 12:31:02 »
D-asennossa tuo laatikko ihan p*rseestä. Paljon huonompi kuin vanha 5-vaihteinen. Terävän kiihdytyksen jälkeen pieni vaihde jää todella pitkäksi aikaa silmään. Manuaalipuolella taas pesee 100-0. Jos vain olisi ratissa ne vaihtolätkät :)

Pitkään tuli varaosahakua tutkittua. Nyt sattui silmään purku-Volvo jossa kuvan perusteella olisi Dynaudion rokkikoneet. Tämän perusteella voisi sanoa että aika harvinainen varuste. Saa nähdä miten hyvin vastaavan netin kautta laitettuun kyselyyn.
Saattoipa olla tosiaan D5:ssa tuollaista ilmiötä. kasissa laatikon käytös on erillainen ja en ole huomannut että noin kävisi.

Ensi viikolla täytyy subi asennuttaa kaveriksi kun matalat äänet jää aika ohueksi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #274 : 25.11.2015, 13:10:51 »
Ensi viikolla täytyy subi asennuttaa kaveriksi kun matalat äänet jää aika ohueksi.
Kasin jatkeena varmasti laatikossa eri softa. Jos en ihan väärin muista niin Swedespeedin foorumilla jotkut suunnitteli niitä vaihtolätkiä vanhempiinkin malleihin. En sitten lukenu että miten onnistui. Siis että osti Volvon lätkät tiskiltä ja ne asentaisi.

Miten meinaat signaalin viedä subille? Minut tuon äänet yllätti vaikka yks elementti on pimeä. Meni yllättävän kauan että huomasin sen edes, huomasi kun tuli semmoinen kappale jossa oikealta tuli ääni.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #275 : 25.11.2015, 13:48:12 »
Kasin jatkeena varmasti laatikossa eri softa. Jos en ihan väärin muista niin Swedespeedin foorumilla jotkut suunnitteli niitä vaihtolätkiä vanhempiinkin malleihin. En sitten lukenu että miten onnistui. Siis että osti Volvon lätkät tiskiltä ja ne asentaisi.

Miten meinaat signaalin viedä subille? Minut tuon äänet yllätti vaikka yks elementti on pimeä. Meni yllättävän kauan että huomasin sen edes, huomasi kun tuli semmoinen kappale jossa oikealta tuli ääni.
Tuohon löytyy jotain signaali korttia. En meinannut itse ruveta asentamaan vaan käytän oulun audio kaupan palvelua.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ärzy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #276 : 25.11.2015, 20:32:23 »
D-asennossa tuo laatikko ihan p*rseestä. Paljon huonompi kuin vanha 5-vaihteinen. Terävän kiihdytyksen jälkeen pieni vaihde jää todella pitkäksi aikaa silmään.

Johtuu siitä että tuo laatikko heittää "sport modelle" kun kaasupoljinta painastaan nopeasti ja reippaammin. T6:ssa ei ollut kyseistä ominaisuutta vaikka laatikko samainen onkin ja ohjelma on eri jo senkin osalta että T6:ssa (varmaankin myös V8:ssa?) on erikseen S-asento vaihteistossa.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #277 : 25.11.2015, 21:41:31 »
Omasta tuli nuo ovet auottua tuossa syksyllä, kun vaimentelin niitä jonkun verran. Elementit oli tosiaan made in denmark ja dynaudio niissä luki. Minunkin mielestä nuo puskee hämmästyttävän hyvin bassoa tuommoiseksi 6,5" elementiksi.

Ovipahvien irrotus ei varmasti voi missään autossa olla helpompaa, etuovissa taisi olla 2ruuvia ja takaovissa 1ruuvi. Muuten sai vaan napsutella kiinnikkeet auki ja irrotella liittimet :) Menivät myös takaisin paikalleen ongelmitta ja yksikään kiinnike ei hajonnu. Basso ehkä napakoitui aavistuksen, olisi voinut toki paremminkin vaimentaa, nyt keskityin ovipahviin / välipelliin. Ulkopeltiin laitoin vain elementin aukosta kaistaleet.

Harmittaa kun ehdin tottumaan tuohon ipod liitännän tarjoamaan äänenlaatuun, siihen ei android puhelimella tunnu pääsevän millään. Nyt on viriteltynä bluetooth-aux joka vaikuttaa toisiksi parhaimmalta vaihtoehdolta, kun ääni lähtee puhelimesta bluetoothin kautta eikä puhelimen kuulokeliitännästä. Autossa menee samaan aux liittimeen toki, mutta tuo ei tunnu olevan ongelma vaan ainoastaan se että saisi siihen asti riittävän laadukasta signaalia :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #278 : 25.11.2015, 22:38:19 »
Jos oikein internetistä ymmärtäny niin nuo Dynaudion bassoelementit ei olisi kuin 5.X" kokoiset. Vanhemmissa malleissa Premium audiossa oli 8" elementit ja luulin että näissä olisi saman kokoiset, mutta kun etsin elementtiä niin törmäsin tuohon kokoon. Tuohon kokoon nähdän soi helkkarin hyvin. Toisaalta kuten naiset sanoo, ei se koko ;D. Mutta oikeasti itsellä on koti käytössä 6" elementillä olevat Audio pron subit eikä ole tullu tilannetta että isompaa olisi kaivannu.
Ovet vain kaipaa kerroksen bitumimattoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #279 : 25.11.2015, 22:44:03 »
Hmm, en varmaksi väitä tuota kokoa mutta jotenkin kätösissä tuntui 6,5" elementiltä :D edellisessä autossa oli focalin 5,25" setti ja eihän niistä voi puhua samana päivänä. Tuo toki varmasti enmmän asennustekninen juttu kuin elementin huonoutta.

Voi olla siis tuommonen mainitsemasi koko ja epähuomiossa arvioinut väärin itse. Siinä luulossa olin minäkin että siellä on 8" ja yllätti että noin pienestäkö se ääni lähteekin :D
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #280 : 25.11.2015, 23:01:04 »
en itsekkään satavarma ole, nyt en millään tietoa löytäny  :-[. Dynaudiolta itseltään saisi tarvike elementtiä joka olisi sen 5,7". Mutta jospa purkuautossa olisi toimivaa saatavilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #281 : 25.11.2015, 23:48:28 »
Itse olen pettyny tämän vaihteiston toimintaan. Vanhempi 5 vaihteinen on huomattavasti mukavampi ainakin omaan ajotyyliin.

Kymmenen vuoden takaisissa koeajoraporteissa tätä 6v geartronicia kehuttiin sulavaksi..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #282 : 26.11.2015, 06:34:03 »
Vanhahan tuo 6 vaihteinen on nykyisten 8-9 vaihteisten rinnalla, mutta ei se huono edelleenkään ole :pomo:
Reilu vuden vanhassa testissä (10/14) TM totesivat näin.
Myös perinteisemmän automaattivaihteiston toiminta on pehmeää, ja se reagoi kaasun antoon nopeasti.
Tasan 2v sitten olleesta testistä ;)
Kuusivaihteisella Geartronic-vaihteistolla varustettuna Volvo XD60 D5 AWD on varsin nautinnollinen ajettava niin kaupungissa kuin maantiellä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #283 : 28.11.2015, 10:50:18 »
vakiosofta vielä korostaa huonoja puolia, kun dieselissä on vääntöä niin miksi kierrättää turhaan.. Käyttäytyy täysin erilailla kuin edellisen sukupolven loota. Rica auttaa...
« Viimeksi muokattu: 28.11.2015, 10:54:18 kirjoittanut D5GT »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #284 : 28.11.2015, 12:35:16 »
vakiosofta vielä korostaa huonoja puolia, kun dieselissä on vääntöä niin miksi kierrättää turhaan.. Käyttäytyy täysin erilailla kuin edellisen sukupolven loota. Rica auttaa...
Aika hengetön tuo dieselin on alle 1700r/min. Kasilla mennään ripeästi jo vaikka ei käyttäisi kierroksia kuin 1000-2000 välillä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Elekma  Autoracing