Samppasport  Futurez

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #150 : 24.11.2015, 20:13:14 »
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että tässä on taustalla mahdollinen halu vaikuttaa co2-päästöjen mukaan meneviin veroasioihin?

Mä kyllä nostan hattua sun sinnikkyydelle, mutta samalla epäilen että johtaakohan tämä yhtään mihinkään. Liityn siis tuohon jogiinin mainostamaan porukkaan :D
Aina kannattaa yrittää, tiiä mihi se johtaa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #151 : 24.11.2015, 20:54:33 »
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että tässä on taustalla mahdollinen halu vaikuttaa co2-päästöjen mukaan meneviin veroasioihin?

Olet ymmärtänyt oikein!  Sillä tekoni edistää biotaloutta ja vähentää CO2-päästöjä kestävällä tavalla. Toisin sanoen olen toiminut hallitus-ohjelman tavoin, jolloin omaan edellytykset lobata asiaa eteenpäin tai nykyinen/edellinen hallitus on kiusallisen asian edessä syödessään sanansa.   :knuppel2:

Itu-hipeille tämä on jättimäinen keski-sormen näyttö!  ;D
Sillä olen itu-hipimpi kuin itu-hipit itse!  ;D :2funny:

Tätä peliä on pelattu aikaisemminkin....    ;)

Mä kyllä nostan hattua sun sinnikkyydelle, mutta samalla epäilen että johtaakohan tämä yhtään mihinkään. Liityn siis tuohon jogiinin mainostamaan porukkaan :D

No, tätä on suunniteltu etanolisoitumisen alku-hetkistä alkaen.  ::)

Ja kyllä tämä aina johonkin johtaa! Kysymys onkin, voiko yhdistys tehdä jotain asian edistämiseksi jollain tavoin?

Katsurikin komppasi tavoitettani ja peukutti projektiani ja kysyin myös sitä, että saisinko softattua tinakoneen wiinalle?  :o  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #152 : 24.11.2015, 21:00:03 »
Katsurikin komppasi tavoitettani ja peukutti projektiani ja kysyin myös sitä, että saisinko softattua tinakoneen wiinalle?  :o  :D
Eikai siihen kauan mee ku keksit lh3.1 2salat  :D tai jopa motronicin  :o

Sori pojat mokasta  :-[
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 21:30:18 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #153 : 24.11.2015, 21:05:25 »
Eikai siihen kauan mee ku keksit lh3.1 salat  :D tai jopa motronicin  :o
Pilk. nus. mutta LH3.2
Jäitä housuun!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #154 : 24.11.2015, 21:16:06 »
Pilk. nus. mutta LH3.2

LH 3.1, varmaa järkevin lähteä liikkeelle. Kuitenkin ainakin "sama" purkki kun 2.4...  :)

Paitsi jos joku saa LH 3.2 muutettua 4 sylinteriselle  :o

Mikan: http://townsendimports.com/Web/engine_folder/fivariants.htm

Tuolta näkee Saabit missä TPS ja LH 2.4... Valitettavasti en löytänyt tietoa mikä kampuran anturi (ilmeisesti sama 60-2?) ja tyhjäkäynti säädin on kolmenapainen (Volvossa kaksi).
Jos Saabin purkista olisi saanut vihjeitä TPS:n ohjaukseen.  :)

http://www.tunerpro.net/downloadBinDefs.htm#Saab
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 21:38:07 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #155 : 24.11.2015, 23:17:48 »
Eläkee poijjaat yllyttäkö hullua  :nohnoh

Sehän voi jopa vaikka toteuttaa sen  :idiot2:  :D

Olet ymmärtänyt oikein!  Sillä tekoni edistää biotaloutta ja vähentää CO2-päästöjä kestävällä tavalla.

Mielenkiinnolla odottelen mikä veropäätös tuolta tulee  :) Jos edes suostuvat muuttamaan veroja (pakkohan niiden on?  :idiot2: )

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #156 : 24.11.2015, 23:20:36 »
Aina kannattaa yrittää, tiiä mihi se johtaa.

Varmaan taas siihen kuuluisaan tuhannen euron VTT:n penkitykseen/mittaukseen, jonka onnistumisesta ei ole takeita.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #157 : 24.11.2015, 23:22:48 »
Varmaan taas siihen kuuluisaan tuhannen euron VTT:n penkitykseen/mittaukseen, jonka onnistumisesta ei ole takeita.

Valitus ja asian heti lyttääminen ei ainakaan edistä asiaa.

Antaa miehen koittaa, ei siinä mitään menetäkkään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #158 : 24.11.2015, 23:30:35 »
Sillä tekoni edistää biotaloutta ja vähentää CO2-päästöjä kestävällä tavalla.

Ihan jees homma, mutta tuotahan subventoidaan jo viinabensan hinnassa. Tuskin tulee auton verotukseen minkäänlaista porkkanaa, semminkin kun "viinastetulla" autolla on myös helppo ajaa epäekologisella ja epäekonomisella fossiilibensalla. Suoraan polttoaineessa se tuki kohdistuu nimenomaan viinan käyttöön.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #159 : 25.11.2015, 00:28:47 »
Valitus ja asian heti lyttääminen ei ainakaan edistä asiaa.

Antaa miehen koittaa, ei siinä mitään menetäkkään.

Toki saa koittaa ja mielelläni ainakin itse tähän kannustankin.

Mutta jos nyt ihan oikein lainsäädäntöä ja asiaan liittyviä yhteisön direktiivejä lueskelin, co2-tieto on tyyppihyväksyntäasia ja siitä huolehtii ajoneuvon valmistaja tai sen edustaja. mikan ei tietojeni mukaan oikein osu kumpaankaan kategoriaan. :)

Vai onko mikalla jokin kikka3 takataskussa?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #160 : 25.11.2015, 02:16:07 »
Hassua sinänsä, että Trafi myöntänyt ihan muutoskatsastuksen (päästölapulla) vaikka:

Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta,   
päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, joka on hyväksytty Euro 3-päästöluokan   
mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja   
antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen   
osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä.


Tosin sulla on jo mustaa valkosella, joten muutoslaitteisto ei ole sama kuin vakio moottoriohjauksen muuttaminen.
Taas moottorinohjauksen muuttaminen ahdetussa rinnastetaan moottorin vaihdokseen, mikä vaatii taas dynolapun.  :idiot2:

Selvennettynä:
Etanolimuunnoksen saa tehdä   edellisistä kohdista poiketen myös Euro 3 –päästöluokituksen    autoihin (mutta ei uudempiin). Sitä ei kuitenkaan  saa tehdä kuin automallikohtaisella    muutossarjalla, jonka on asentanut sarjan valmistajan   valtuuttama asentaja. Vaikka siis vanhempiin autoihin saa vaihtaa vaikka koko moottorinohjauksen, polttoainetta ei saa muuttaa etanoliksi (tai E85:ksi) kuin valmiilla sarjalla.

Lähde: http://autoharrastajat.fi/wp-content/uploads/2015/10/tulkintaohje.pdf
« Viimeksi muokattu: 25.11.2015, 02:20:34 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #161 : 25.11.2015, 07:29:51 »
LH 3.1, varmaa järkevin lähteä liikkeelle. Kuitenkin ainakin "sama" purkki kun 2.4...  :)

Paitsi jos joku saa LH 3.2 muutettua 4 sylinteriselle  :o

Mikan: http://townsendimports.com/Web/engine_folder/fivariants.htm

Tuolta näkee Saabit missä TPS ja LH 2.4... Valitettavasti en löytänyt tietoa mikä kampuran anturi (ilmeisesti sama 60-2?) ja tyhjäkäynti säädin on kolmenapainen (Volvossa kaksi).
Jos Saabin purkista olisi saanut vihjeitä TPS:n ohjaukseen.  :)

http://www.tunerpro.net/downloadBinDefs.htm#Saab
No diu kun nyt puhuttiin etuvetosen viinastamisesta ja niissä kun antiikkisinkin LH on 3.2 :P
Jäitä housuun!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #162 : 25.11.2015, 12:30:18 »
Ihan jees homma, mutta tuotahan subventoidaan jo viinabensan hinnassa. Tuskin tulee auton verotukseen minkäänlaista porkkanaa, semminkin kun "viinastetulla" autolla on myös helppo ajaa epäekologisella ja epäekonomisella fossiilibensalla. Suoraan polttoaineessa se tuki kohdistuu nimenomaan viinan käyttöön.

E85 polttoaineen verotus on ympäristöperusteisesti alennettua, mikä näkyy jossain määrin sen pumppu-hinnassa.

Wiinastetulla autolla ei pysty bensiiniä käyttämään, ellei kyseessä ole flexi-purkilla tehty, joka taas ei mene tuohon tarkoittamaani kategoriaan.

Viittaamani trafin ohje koskee pelkästään E85 polttoainetta käyttävää autoa, eli purkilla tehty ajoneuvo ei saa tuota erikoismerkintää otteeseensa. Sen saa pelkästään E85 polttoaineelle muutoskatsastettu ajoneuvo, jollaisella ei pysty bensiinillä enää ajamaan muuttamatta auton moottorinohjauksen säätöjä täysin.

Ajoneuvo-vero taas tulee merikonttini ikäisessä autossa pelkästään kokonaismassaan perustuvasta CO2-päästö arvosta. Joten mahdollisuus em. ajoneuvoveron laskemiseen on olemassa eduskunnan tahdon mukaisesti.

Varmaan taas siihen kuuluisaan tuhannen euron VTT:n penkitykseen/mittaukseen, jonka onnistumisesta ei ole takeita.

Auttaisiko yhdistys tässä kohden?

Sillä minulla nyt alkaa olla pikku-hiljaa näyttöä siitä, että säädöilläni katiska saadaan päästöistä lävitse ilman hikeä. Euro 2 ei kuitenkaan ole mikään mahdoton läpäistä, sillä saksan maalla myydään lastuja, jotka läpäisevät Euro 3 normin mukaiset päästö-testit.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2015, 12:32:19 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #163 : 25.11.2015, 12:48:14 »
Tässä Trafin ohje skannattuna.





Se nyt on sellainen kuin sattui tulemaan!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #164 : 25.11.2015, 13:06:44 »
Epäilemättä tuon saa muutettua E85 käyttöiseksi tuon Trafin ohjeen mukaisesti.

Mutta co2-perustainen verotus onkin sitten aivan oma lukunsa. Käytönaikainen päästömittaus kun ei mitenkään mittaa sitä, montako grammaa hiilidioksidia tulee päästeltyä. Ja se co2 g/100km tieto perustuu ajoneuvon tyyppihyväksyntään. Mun nähdäkseni siis sun pitäisi lähteä yksittäishyväksynnän tielle tai sitten lähteä hyväksyttämään "uutta" autoa, vaikkapa merkillä MikaN 945E85. :D Siinä tulee sitten pari muutakin ongelmaa kuin vain hiilidioksidit, jotain helpotuksia sentään saa piensarjoihin turvalaitteisiin ym. mutta muuten pitäisi auto saada tän hetkisten vaatimusten tasolle. Joka ei tule onnistumaan mitenkään, ollakseni rehellinen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy