Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4 johtosarja

  • 23 Vastauksia
  • 9075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
LH 2.4 johtosarja
« : 18.11.2015, 13:00:20 »
Miten se nyt oli, oliko vielä 700-sarjassa erillinen johtosarja moottorin ohjaukseen, vai oliko se vain 240 -sarjassa?
940:n johtosarja mulla on, mutta onko 700-sarjan johtosarja helpommin fixattavissa, kun tarvitaan vain moottorin LH:n kytkennät?
Vai onko 700:ssa sekin integroitu muihin auton sähköihin 940:n tapaan?
Tarkoitus siirtää 940:n moottori aivan muuhun käyttöön.

Ja miten LH:lla ohitetaan nopeusanturin antama pyörimistieto tai vaihtoehtoisesti miten olisi LH:ta paras tapa "huijata" tältä osin?
Samoin mahdollinen ajonesto (vm. -97, onko?), miten ohitetaan?
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7585
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #1 : 18.11.2015, 18:07:22 »
240:ssä on erillinen johtosarja, muissa integroitu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #2 : 28.11.2015, 16:07:17 »
Juu itsella sama asia edessä.. 940:n fk moottori uusiokäyttöön menossa, 940 johtosarja löytyy ja tarvitsen siitä vain moottorinohjaukseen vaadittavat piuhat ja tarvikkeet.. Onko ihan tekemätön paikka eritellä koko sähköistä jos kerran integroitu? Onko joku tällaisen homman jo suorittanut?

S

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #3 : 28.11.2015, 16:18:35 »
Toni kaivoi esiin 940 sarjasta ruiskun piuhat. Onhan siinä aika kaivaminen. 240 sarja on tosi helppo ja siinä o  jopa bensapumpun rele valmiina.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #4 : 28.11.2015, 19:16:37 »
Irroittelin juuri 940:n johtosarjan keskimmäisen osan konehuoneesta ja vasemman osan myös. Oikea osa ei irtoa autosta, ellei ilmeisesti irroita kojelautaa. Keskiosa, missä on liittimet moottoriin, on liitetty pistokkeilla muuhun johtosarjaan moottoritilan takakulmissa. Keskiosa lienee käyttökelpoinen sellaisenaan. Muilta osin karsimista riittää! Homma on varmasti tehtävissä, mutta tupakkia ja aikaa menee. Haussa on edelleen 240:n johtosarja, mutta tuntuu olevan vähissä.
Autossani on sytkäpoksi no 0227400148 ja ECU 0280000984. Voisiko joku kertoa, onko tuossa ajonasto ja miten se ohitetaan? Vai kommunikoiko se esim. keskuslukituksen ohjaimen kanssa?
Ja toinen juttu on tuo nopeustieto LH:lle. Miten se pitäisi järjestää, kun omaa perää, eikä nopeusmittaria härveliin tule ollenkaan.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #5 : 28.11.2015, 19:38:34 »
Kyllä kaiken saa irti ysistä ilman kojelaudan irroittamista, vaatii vaan käsiltä vähän mielenkiintosia asentoja, keväällä just yhden johtosarjan purin irti.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #6 : 28.11.2015, 19:47:36 »
Kyllä kaiken saa irti ysistä ilman kojelaudan irroittamista, vaatii vaan käsiltä vähän mielenkiintosia asentoja, keväällä just yhden johtosarjan purin irti.
Tämä on hyvä tieto. :hello: Täytyy kokeilla käsien notkeutta.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #7 : 28.11.2015, 20:40:53 »
Ajonesto tuossa on, eroon pääsee vaihtamalla lastun, esim. 937 voisi olla hyvä, kun sulla on tuo 148 mikä on ilman EGRää. Toni jeesaa.

Mihin autoon tuo moottori on tulossa? Nopeustieto on tärkeä, ilman sitä ei kaikki ruiskun toiminnot skulaa oikein. Toki auto kulkee, mutta ei aivan 100%. Kardaanista Hall anturilla 3 pulssia per kierros voisi olla ok.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #8 : 28.11.2015, 21:30:16 »
Ajonesto tuossa on, eroon pääsee vaihtamalla lastun, esim. 937 voisi olla hyvä, kun sulla on tuo 148 mikä on ilman EGRää. Toni jeesaa.

Mihin autoon tuo moottori on tulossa? Nopeustieto on tärkeä, ilman sitä ei kaikki ruiskun toiminnot skulaa oikein. Toki auto kulkee, mutta ei aivan 100%. Kardaanista Hall anturilla 3 pulssia per kierros voisi olla ok.
Moottori tulee B20:n tilalle mäkivetotraktoriin ;D. Kardaaniakaan siinä ei ole, muita öljyssä pyöriviä askeleita kyllä. Mutta jos otan pulssin vaikka etupään hihnapyörältä, toimiiko? Ja riittääkö silloin 1 pulssi / kierros? Vai pitääkö nopeustieto ottaa oikeasti akselista, mikä ei aina pyöri moottorin käydessä?
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7585
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #9 : 28.11.2015, 23:56:28 »
LH 2.4 vaatii 60-2 hammastuksen anturille. Ihan sama missä on, kunhan pyörii samaa vauhtia kuin kampiakseli ja ajoitus on sama kuin alunperin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #10 : 29.11.2015, 09:01:03 »
LH 2.4 vaatii 60-2 hammastuksen anturille. Ihan sama missä on, kunhan pyörii samaa vauhtia kuin kampiakseli ja ajoitus on sama kuin alunperin.
Esitin varmaan kysymyksen huonosti. Tuota LH:n ykk-anturia varten mulla on blingfactoryn 60-2 vauhtipyörä ja anturi alkuperäisellä paikalla. Se ei ole ongelma, vaan LH:lle tieto siitä, liikutaanko vai ollaanko paikoillaan. Miten se pitäisi järjestää? Alunperin otettu perästä nopeusmittarin kautta.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #11 : 29.11.2015, 09:17:50 »
Esitin varmaan kysymyksen huonosti. Tuota LH:n ykk-anturia varten mulla on blingfactoryn 60-2 vauhtipyörä ja anturi alkuperäisellä paikalla. Se ei ole ongelma, vaan LH:lle tieto siitä, liikutaanko vai ollaanko paikoillaan. Miten se pitäisi järjestää? Alunperin otettu perästä nopeusmittarin kautta.
Onnistuisko vetoniveleltä abs-kehältä? Jos siihen tulee siis sellainen vetari missä sellainen löytyy :D
No kun halvalla sai.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7585
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #12 : 29.11.2015, 17:11:28 »
Tai sitten luetun ymmärtämisessä oli jotain vikaa.

Normaalisti LH taitaa saada 12 pulssia yhtä renkaan kierrosta kohti. Anturikehä sopivaan paikkaan, vaikka ABS-kehä vetoakseliin kuten Kaziganth sanoi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #13 : 29.11.2015, 17:26:58 »
Toni kaivoi esiin 940 sarjasta ruiskun piuhat. Onhan siinä aika kaivaminen. 240 sarja on tosi helppo ja siinä o  jopa bensapumpun rele valmiina.

Eli käykö 240:n LH 2.4:n johtosarja suoraan 940 vm-95 LH 2.4:n tilalle, siten ettei jää antureita tyhjiksi ja että kaikki on yhteensopivaa? Boxit otan vaikka 940:stä?



Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #14 : 29.11.2015, 17:45:54 »
Eli käykö 240:n LH 2.4:n johtosarja suoraan 940 vm-95 LH 2.4:n tilalle, siten ettei jää antureita tyhjiksi ja että kaikki on yhteensopivaa? Boxit otan vaikka 940:stä?

Turbon ja vaparin purkeissa oli joku pinniero. Sama siis johtosarjoissa. Tälläinen muistikuva tuli...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi