Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 248259 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #525 : 01.08.2015, 19:03:44 »
Mulla oli jo yksi -585 torseni tässä mutta se oli ihan perseestä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #526 : 02.08.2015, 18:30:33 »
Mulla oli jo yksi -585 torseni tässä mutta se oli ihan perseestä.

Se onkin tarkoitettu Jeepin etuperään... -588 toimii just niinkun pitääkin.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #527 : 02.08.2015, 22:28:36 »
Se onkin tarkoitettu Jeepin etuperään... -588 toimii just niinkun pitääkin.  :)
Juu, olen tietoinen.

Nyt on taas auto nipussa ja tunti käyty armotonta koeajoa  :D
Perä on hyvä, ei ylimääräisiä ääniä. :)
Alatukivarren ja akseliin tulevat puslat vaihtui powerflexeihin ja siitä johtuen helvetillinen voimansiirron melu kantautuu koko auton koriin :o melu hiljenee täysin kun on yli 100 lasissa. Muuten on aika paha.
Mutta sen sijaan ajo-ominaisuudet parani huomattavasti, ei vetele joka ilmansuuntaan perää kun painaa kaasua :pomo:
Jospa se nyt loppukesä menisi ilman suurempaa remonttia  :hello:

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #528 : 03.08.2015, 00:12:15 »
Samalla kun taka-akseli vaihtui, niin tein myös ennakoivaa huotoa (eihän näissä muuta olekkaan  :idiot2:).
Taakse tuli uudet jarruhilut satuloita lukuun ottamatta kun ei oo kauaa niiden vaihdosta. Myös käsijarruvaijerit tuli uusattua, niiden kanssa meinas kyllä hermo palaa ku vivun puolen päät ei mahtunu ennenku rälläkällä hio siitä neliöosasta tavaraa pois :idiot2: on kyllä laatu kohallaan  :peetu: köyhä ostaa vaan tarvikeosia  :o

Ja kuvia





Siinä ollaankin jo koeajolle menossa  :3/4 jättää sen: Vannepuoleen tulossa toivottavasti päivitystä lähiaikoina  ELK

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #529 : 03.08.2015, 08:58:34 »
Mulla oli jo yksi -585 torseni tässä mutta se oli ihan perseestä.

Se onkin tarkoitettu Jeepin etuperään... -588 toimii just niinkun pitääkin.  :)

Saisiko tähän hieman syventävämmän vastauksen? Monilla se -585 toimii ihan normaalisti, joten tiedonhaluni kasvoi suunnattomiin mittasuhteisiin :D

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #530 : 03.08.2015, 09:30:00 »
Keskustelua asiasta löytyy tästä topicista joitain sivuja taaksepäin. Ja selviää miksi en ollut tyytyväinen -585 torseniin. ;)

E:sivu 22
« Viimeksi muokattu: 03.08.2015, 09:37:50 kirjoittanut oh850 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #531 : 03.08.2015, 17:33:11 »
Saisiko tähän hieman syventävämmän vastauksen? Monilla se -585 toimii ihan normaalisti, joten tiedonhaluni kasvoi suunnattomiin mittasuhteisiin :D


-585 Jeepissä etuperä pyörii väärään suuntaan (suhteessa takapäähän Volvon perässä), jolloin esijännitys vääräänsuuntaan(?). Samoiten eteen tarkotettuna -585 on (liian) pienellä esijännityksellä takapäähän.
Lautaspyörän paikka on (ainakin joskus) heittänyt 3mm, volvon perään nähden.

-588 on isolla esijännityksellä, tarkoitettu takapäähän ja siinä millilleen oikeassa kohdassa lautaspyörän paikka (jolloin ei tule niitä sutii yhdellä tilanteita mutkista lähtiessä). Verrattavissa Nissanin 2way drifting lukkoon pidoltaan, käytös tosin torsen tyylisesti vain silloin kun tarvitaan.

Ne ketkä ajaa vähän edes ihmismäisesti eikä heitä vastaheitosta vastaheittoon kuivalla, tai lähde motarinramppeihin sladittelemaan (ns. mutkassa sutii yhdellä tilanne) pärjäävät ehkä -585.

Itsellä -588 ja raiskannut niitä kahdessa autossa kaverin kanssa eikä kumpikaan ole saanut sutimaan yhdellä. Ja kyllä. Ollaan koitettu n. +20-30tkm ja 4 paria takarenkaita.  :2funny:

-588:lla on havaittavissa pientä vetoa jopa toinen rengas ilmassa.

ps. -588 lämpenee "huomattavasti" enemmän, alkoi lämpimänä pitämään ääntä. Siihen auttoi 75w-140 ls "bemarin öljy".
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #532 : 03.08.2015, 17:44:02 »
Eli se ei ollut vika vaan ominaisuus, kuten arvelinkin. Talvikelissä toimi kyllä tosi hyvin mutta juurikin asfaltilla tuli tuo ongelma. Oli muutaman kerran spinnaus lähellä kun yhtäkkiä ottikin toisen renkaan kerrasta mukaan kesken mutkan  :D pitää laittaa 588 jos ei ala ristitappi kestämään räikän kanssa.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #533 : 03.08.2015, 21:52:07 »
Etujarruja pitäisi päivittää jossain vaiheessa niin ollut mielessä jos laittaisi v70 mk 2 mallin levyt niin onko kellään kokemusta saako alkuperäiset satulat järkevästi adapterit tekien paikalleen? ja mitäs katsastussetä sanoo jos on omavalmiste adaptereilla satulat kiinni?

Siis nämä https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-00-07#Jarruosat
Jos vaan paksuus myös käy?
Tietysti onhan se mahdollista vaihtaa myös satulat erilaisiin koska uusia ne pitää joka tapauksessa.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #534 : 04.08.2015, 19:51:10 »
Tulipa pesastua, pienen hetken volvo taas on lumenvalkoinen 8)






Kardaania tuli tuossa mittailtua ja olis tarve rättikumimalliselle etupätkälle, pituus 76,5 senttiä. Vois tärinä sillä vähetä. Onko jossakin valmiina tuon mittainen vai teetänkö taas sorvarilla? Sentti sinne tai tänne ei oo niin nuukaa, antaahan se tukilaakeri periksi sen verran.
m47:n kardaani oli noin 66 senttiä pitkä.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #535 : 09.08.2015, 21:49:33 »
Käytiin Volvomies89:n kanssa nurmeksessa rompepäivillä volvoja näyttämässä, avo 242 oli myös mukana porukassa :pomo:





ja kaivattua vannepäivitystä viimeinkin






Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #536 : 10.08.2015, 13:15:35 »
omaan silmään näyttää nyt hölmöltä, ite maalaisin roiskeläpät ja tuon takapuskurin ala muovin mustaksi ja helmat muös  ;)
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #537 : 10.08.2015, 16:57:54 »
omaan silmään näyttää nyt hölmöltä, ite maalaisin roiskeläpät ja tuon takapuskurin ala muovin mustaksi ja helmat muös  ;)

Makuasioita, omasta mielestä parempi näin! Takalamppujen välin vois kokeilla miltä näyttää jos maalaisi mustaksi.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #538 : 10.08.2015, 22:39:09 »
Jaahas, sitä turbo luukkia haetaan  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #539 : 11.08.2015, 01:26:55 »
Makuasioita, omasta mielestä parempi näin! Takalamppujen välin vois kokeilla miltä näyttää jos maalaisi mustaksi.

teippaa jos sattuu jyrpii nii saa poiski  ;)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron