Autoracing  KL-varaosat

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 244582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #345 : 30.11.2014, 16:25:14 »
Hatusta vetäen releistetyillä ja muutenkin osiltaan uusituilla umpioilla 5 lux raja oli jossain 225 metrin paikkeilla, hyväkuntoisilla vakioilla noin 175 metrin kohdalla. Kantamaa on kyllä turkasesti, suurempi ongelma on kuvion leveys tai pikemminkin sen puute.
Onhan se kuvio todella leveä, mutta vasta jossain 50-60 metrin jälkeen.

TM:n testissä oliko -94 (TM:n suuri valotesti) oli muistaakseni 190m tuo valojen kantama. Eikös hekin käytä 5 lux rajaa?

960 facelift valot hieman kapeammat ja heikompi kantama, mutta paremmat lyhyet. 940 voitti tuon testin pitkissä valoissa ylivoimaisesti kantamallaan ja valokuvion leveydellä. ::)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #346 : 30.11.2014, 16:33:13 »
TM:n testissä oliko -94 (TM:n suuri valotesti) oli muistaakseni 190m tuo valojen kantama. Eikös hekin käytä 5 lux rajaa?

Käyttää kyllä, suurin osa nykyautoistahan ei pääse edes 150 metriin. Sinänsä aika hyvin kuitenkin että oletettavasti tuo 190 metriä on mitattu uudesta autosta ja se noin 175 metriä oli mittaushetkellä 16 vuotta vanhoilla alkuperäisillä heijastimilla. Tiskausta ja releitä kaipaisi kyllä...

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #347 : 09.01.2015, 07:59:16 »
Näköjään 960:n syyläri tihkuttaa nesteitä pihalle molemmista päädyistä. Ylhäältä saakka muovipäädyissä hieman nestettä ja pitkällä aikavälillä paisaristakin pinta alenee. Kertaalleen jo alkoi varoitusvalo polttaa kojetaulussa, ei muuta kuin lisää nestettä kiertoon. En vielä jaksaisi koko jäähdytintä alkaa vaihtaa ja mietinkin, olisiko esim.Bar's -syylärinpaikkaustökötti tässä tilanteessa pätevä ratkaisu jatkoajan saamiseksi? Kyseessähän on tuo muovipäinen syyläri, jossa vaihteiston jäähdytys samassa.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #348 : 09.01.2015, 13:03:01 »
Älä laita mitään tököttejä, ei niistä oo kuin harmia, ja usein ne ei edes paikkaa vuotoa. Mieluummin tarkkailet ja lisäät nestettä kunnes on motivaatioo vaihtaa uus tai ehjä syyläri.
Volvo PV&Duett

Poissa JJero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #349 : 19.01.2015, 13:38:44 »
Olis tulossa vaihdossa tollanen 940 vm.95 b200ft koneella, ajettu n.  330000km. Onko porukalla hyviä tai  huonoja kokemuksia tästä koneesta tai ylipäätänsä koko autosta? Mielipiteitä kiitos.  :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #350 : 19.01.2015, 14:27:52 »
Olis tulossa vaihdossa tollanen 940 vm.95 b200ft koneella, ajettu n.  330000km. Onko porukalla hyviä tai  huonoja kokemuksia tästä koneesta tai ylipäätänsä koko autosta? Mielipiteitä kiitos.  :)
vastahan tässä 24 sivua niitä kokemuksia on
No kun halvalla sai.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #351 : 19.01.2015, 21:09:54 »
Mistäs saa edullisesti laadukkaan syylärin? Onko kokometallisia myytävänäkään vai onko ainoa vaihtoehto tuo muovipäätyinen?

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #352 : 05.03.2015, 14:27:27 »
Tämmöistä olisin menossa katsomaan http://www.nettiauto.com/volvo/940/7073273

Kokemusta 900-sarjasta ei ole minkäänlaista eikä takavetoisista muutenkaan... mitä tuosta kannattaisi paikanpäällä tsekata? kannattaako vaihtaa '01 S40 tuohon?  ;D

Hinnassa nyt tietty on vähän liikkeenlisää
« Viimeksi muokattu: 05.03.2015, 14:39:29 kirjoittanut Mikey_Rotten »
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #353 : 05.03.2015, 14:41:59 »
Tämmöistä olisin menossa katsomaan http://www.nettiauto.com/volvo/940/7073273

Kokemusta 900-sarjasta ei ole minkäänlaista eikä takavetoisista muutenkaan... mitä tuosta kannattaisi paikanpäällä tsekata? kannattaako vaihtaa '01 S40 tuohon?  ;D

Minä vaihtaisin, jos tuo ysi on toimiva peli! :) Nelikymppisillä ajanut useamman kerran ja ei ole samaa fiilistä tullut...
a car you can believe in

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #354 : 05.03.2015, 18:05:14 »
Jäi liikkeeseen. Huoltokirjaa ei ollut ja kaikki mikä oli muovista oli paskana. Plus valutti öljyä koneesta.
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa tonton_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #355 : 14.06.2015, 05:13:53 »
Terveppä teille foorumin väki! Käyttöautoa itselleni olen ostamassa ja haluaisin vähän kokemuksia tollasesta 940 2.3turbo volvosta. Ajoa tulee melko paljon ja ympäri vuoden. Aikasemmin tullut bemareilla ja mersuilla ajettua, joten on nämä volvot vähän uusia tuttavuuksia. Budjetti olisi max.6000e.
-onko 940 auttamatta vanhan aikainen verrarruna muihin ikäluokan autoihin? Esim. W124/w210 e34/e39?
-onko kovat sisämelut? Pitkääkin matkaa tulee ajettua ja arvostan hiljaisuutta.
-millaiset on ajo-ominaisuudet? talvella/liukkailla? Kesällä kuulemma kiva ajaa.
-kuinkas paljon ajettuja uskaltaa ostaa?
Mahdollisesti voi tarjotakkin autoa! Vakkari ja ilmastointi pitäisi löytyä ja auton tulisi olla kaikinpuolin hyväkuntoinen ja räpeltämätön. Mielellään alle -300tkm ajettu.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #356 : 14.06.2015, 08:25:17 »
Terveppä teille foorumin väki! Käyttöautoa itselleni olen ostamassa ja haluaisin vähän kokemuksia tollasesta 940 2.3turbo volvosta. Ajoa tulee melko paljon ja ympäri vuoden. Aikasemmin tullut bemareilla ja mersuilla ajettua, joten on nämä volvot vähän uusia tuttavuuksia. Budjetti olisi max.6000e.
-onko 940 auttamatta vanhan aikainen verrarruna muihin ikäluokan autoihin? Esim. W124/w210 e34/e39?
-onko kovat sisämelut? Pitkääkin matkaa tulee ajettua ja arvostan hiljaisuutta.
-millaiset on ajo-ominaisuudet? talvella/liukkailla? Kesällä kuulemma kiva ajaa.
-kuinkas paljon ajettuja uskaltaa ostaa?
Mahdollisesti voi tarjotakkin autoa! Vakkari ja ilmastointi pitäisi löytyä ja auton tulisi olla kaikinpuolin hyväkuntoinen ja räpeltämätön. Mielellään alle -300tkm ajettu.

Tuohon budjettiinhan irtoaa jo tosi siistejä ja vähän ajettuja classiceja. (vm. 97-98)Sellaista lähtisin itse katselemaan jos bensakäyttistä hakisin. Viimeisissä vuosimalleissa yleensä hyvät herkut ja paremmat penkit kuin vanhoissa. -95 eteenpäin moottoreissa on öljysumut mäntien alle joten yli 400tkm ajettujakaan ei kannata säikähtää. Myös manuaalivaihteisto on -95 uudemmissa kestävämpi ja mukavampikäyttöinen M90. (Pakki oikealla alhaalla) Edelleen -95 uudemmissa on myös yleensä G80 liikkeellelähtölukko perässä, joka jeesaa etenemisessä talvella.

Ajo-ominaisuuksiin jäykkä taka-akseli tekee oman mausteensa. Ikäisekseen auttamatta vanhanaikainen, mutta toisaalta eipä ole puslaremonttiakaan samaan tahtiin kuin retkuperäisiin. Liukkaalla ainakin omasta mielestä tosi helppo ja ennalta-arvattava käytös jos vähänkin on kokemusta takavedolla ajamisesta. Etenemiskyky ei ihan huippuluokkaa ole, mutta hyvillä renkailla ja ennakoimalla ei itsellä ainakaan ole ollut mitään ongelmia.

Tällaisella minä ajaisin jos persaus kestäis ostaa niin paljon bensaa, mutta kun ei kestä niin ajan TDI:llä... ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa asdlol

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #357 : 13.07.2015, 00:25:34 »
Ehtoota. Kovasti on nyt autokuume noussut ja 960 Volvohan se eniten houkuttaa tällä hetkellä. Nettiautosta löytyy suhteellisen vähän ajettu yksilö, jossa on kuitenkin ilmeisesti pientä häikkää kytkimen kanssa.

http://www.nettiauto.com/volvo/960/7296211

"- 1-vaihteelle huolimattomasti kytkettäessä ilmeisesti kytkimen ylipainelaakeri ulvahtaa joskus (katsastusmiehen spekuloi kun kysäsin), ei mitään vakavaa siis, ja oikein kytkettäessä ei tapahdu ollenkaan."

Onko jollain ilmennyt vastaavaa aiemmin? Mahtaako edessä olla kallis remppa jos tuon kävisi pois hakemassa..

Noin muuten tuntuu että mallina 960 on varsin laadukas kuten muutkin Volvot. Nivomateja lukuunottamatta mitään kallista rikkoutuvaa ei huolellisella käytöllä pitäisi ilmetä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #358 : 13.07.2015, 00:42:43 »
Pikkukoneinen ja ilman ilmastointia, on kyllä aika häviäjämallia vaikka kunnon penkeillä onkin. En jotenkin hahmota sitä "ökymallin" hankkimista jos siitä puuttuu jopa ilmastointi. Hyvä puoli on se että naapurit ei taatusti tule kateelliseks  :2funny:. Koneilla on taipumusta ryypätä öljyä ja huohotella, mutta huohotuksen osalta tuo on helppo tsekata ostaessa ja varusteiden puute kyllä periaatteessa vähentää vikakohteita. Korit kestää hyvin, mutta onhan tuokin 20v vanha härveli...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa xxxfolioxxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #359 : 02.08.2015, 19:04:44 »
940 olisi kiikareissa ja lähistöltä nämä on mielestäni parhaasta päästä. En tiedä paljoa näiden hinnottelusta, joten ajattelin kysäistä täällä.

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7162506
http://www.nettiauto.com/volvo/940/7342682

Olisiko näistä jompikumpi järkevä ostos, jos oletetaan, että ylemmän hintaa saa tingittyä ja alemmasta ei löydy mitää hintaa tiputtavaa.

 

Samppasport  Futurez