KL-varaosat  Race.fi

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #180 : 27.11.2015, 22:20:16 »

Minä meinaan vedota pykälään §12 11 mom. verosta vapauttamisen perusteeksi.


Tuolla kohdalla tarkoitetaan käytännössä häkäpönttöautoja.

RE85 ei varmasti kelpaa puu- tai turveperusteiseksi polttoaineeksi.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jNSi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #181 : 28.11.2015, 00:14:40 »
No, tätä on suunniteltu etanolisoitumisen alku-hetkistä alkaen.  ::)

Ja kyllä tämä aina johonkin johtaa! Kysymys onkin, voiko yhdistys tehdä jotain asian edistämiseksi jollain tavoin?

Katsurikin komppasi tavoitettani ja peukutti projektiani ja kysyin myös sitä, että saisinko softattua tinakoneen wiinalle?  :o  :D
Jos tuo tinakoneen softaaminen onnistuu, niin omaani saat käyttää koekaniinina, sekä juottaa humalaan koska tahansa! On nimittäin "hieman" työlästä löytää tuollaiseen etanolisoftaa varsinkaan täältä Suomesta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #182 : 28.11.2015, 01:37:41 »
RE85 ei varmasti kelpaa puu- tai turveperusteiseksi polttoaineeksi.

RE85:tä voidaan valmistaa mm. selluloosasta ja selluloosaa sitä vastoin saadaan mistäpä muustakaan kun puusta :)

edit: korjasin vähän :juhau:
« Viimeksi muokattu: 28.11.2015, 11:57:55 kirjoittanut razori »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #183 : 28.11.2015, 11:09:14 »
RE85:tä valmistetaan mm. selluloosasta ja selluloosaa sitä vastoin saadaan mistäpä muustakaan kun puusta :)

Aineen valmistaja ST1 sanoo sivuillaan seuraavaa:

"RE85:ssa on 80-85 % bioetanolia, jota St1 valmistaa suomalaisesta elintarviketeollisuuden biojätteestä Etanolix®-konseptillaan"

http://www.st1.fi/tuotteet/re85

Minusta tämä on polttoaineen valmistajan taholta sen verran tyhjentävästi sanottu, että asiasta vänkääminen tässä projektipäiväkirjassa voidaan jättää tähän. Muissa E85 topiceissa voi asiasta jatkaa jos on jotain kovaa faktaa esittää aiheesta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #184 : 28.11.2015, 12:31:49 »
Koskas tämä muutoskatsastetaan max 198 hv tehoille?
Eikö olisi kivaa olla pioneeri, myös auton lailliseksi muutoskatsastamisessa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #185 : 28.11.2015, 17:23:43 »
Koskas tämä muutoskatsastetaan max 198 hv tehoille?
Eikö olisi kivaa olla pioneeri, myös auton lailliseksi muutoskatsastamisessa.

Muistelisin, että mallisarjassa on tehokkaampikin moottori, kuin turbo+ sarjan 180hv.

Jos on, leimalle mennään sillä verrokilla, koska ahtojen alassaaminen tuottaa päänvaivaa ja haluan mennä päästöt läpäisevillä säädöillä viralliseen penkitykseen ja päästötestiin. Ahdot kun haluavat väistämättä nousta sinne 0,8 baarin pintaan vaikka paineensäädin olisi säädetty 0,4 baariin. Niillä säädöillä penkkilapusta tulisi vähintäänkin "mielenkiintoinen".

Ja "tikku-viina" ei todellakaan kuulu tähän projektiin, ellen ala sitä itse valmistamaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #186 : 28.11.2015, 17:42:45 »
Muistelisin, että mallisarjassa on tehokkaampikin moottori, kuin turbo+ sarjan 180hv.

Jos on, leimalle mennään sillä verrokilla, koska ahtojen alassaaminen tuottaa päänvaivaa ja haluan mennä päästöt läpäisevillä säädöillä viralliseen penkitykseen ja päästötestiin. Ahdot kun haluavat väistämättä nousta sinne 0,8 baarin pintaan vaikka paineensäädin olisi säädetty 0,4 baariin. Niillä säädöillä penkkilapusta tulisi vähintäänkin "mielenkiintoinen".

Ja "tikku-viina" ei todellakaan kuulu tähän projektiin, ellen ala sitä itse valmistamaan.
B204FT/GT. Eli 200hp+20%
Jäitä housuun!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #187 : 28.11.2015, 18:20:11 »
Muistelisin, että mallisarjassa on tehokkaampikin moottori, kuin turbo+ sarjan 180hv.

Onko turbo+ virallinen tyyppihyväksytty malli, jota voi käyttää vertailumoottorina? Jälkiasenteisena sitä sarjaa toki myytiin muinoin.

B204FT/GT. Eli 200hp+20%

Eikös ahdettua 16v turboa ollut vain 960 mallissa, vai rinnastetaanko 940 myös 940 malliin?


Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #188 : 28.11.2015, 20:19:30 »
Tietääkseni 960 ei voi rinnastaa 940, koska eri alusta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #189 : 28.11.2015, 20:51:05 »
Nokitetaan B230GT:llä, 125 kW. Sitä on ainakin saanut 940:seen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #190 : 28.11.2015, 20:55:39 »
Nokitetaan B230GT:llä, 125 kW. Sitä on ainakin saanut 940:seen.

Ei paljoa FT:hen ole eroa...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #191 : 28.11.2015, 21:44:03 »
B204FT/GT. Eli 200hp+20%
B204FT:ssä on 140kW eli 190,4 hp.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #192 : 28.11.2015, 23:20:41 »
Eikös ahdettua 16v turboa ollut vain 960 mallissa, vai rinnastetaanko 940 myös 940 malliin?
Joku 940:in korjauskirja tunsi moottorin 204FT (vai GT? ei muista), tätä voinee käyttää lähteenä. Jos asia on siitä kiinni, sen varmaan voi vielä löytää. Lisäksi ainakin 700-s on yhtä mallisarjaa ainakin jokunen vuosi takaperin, luulisi saman jatkuvan ysissäkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #193 : 03.12.2015, 20:06:10 »
Hitusen väkästelty taas konttia.

Entiset lisäpakkivalot olivat hapantuneet sellaiseen kuntoon, että kymmenestä ledistä paloi enää kolme. Joten tuomio oli bilteman päivänajovaloille tyly -> Paaliin!  8)

No, tilalle laitoin sitten 2*15W työvalot, kun satuin sopivan litteät löytämään.



Ja sähköliitoksethan tehtiin tietysti oikein, eli siten, että ne kestävät korin eliniän auton ulkopuolella, jossa vesi/sonta-ryöpytystä on luvassa paljon.



Tuossa takana näkyvää pyropen:ä ei käytetty juottamiseen, vaan kutistesukkien kutistamiseen. Tässä tapauksessa luonnollisesti kaikki sukat ovat liimasukkia.



Ja näkeekö niillä?



Kuten kuvasta näkyy, oikein loistavasti!  Valkoiselle aidalle on matkaa 50m.

Tälle ne näyttävät 20m etäisyydeltä katsottuna.


Ja joku tietysti pohtii miksi tarvitsen lisäpakkivaloja?

Jokainen wiinamäen mies tietää miksi ne ovat tarpeen aina kun kelit menevät alle +5C lämpötilojen.
Juju on tuossakin asennuksessa siinä, että valot pitää olla pakoputken alapuolella, jotta takaa näkisi muutakin kuin harmaan seinän.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #194 : 03.12.2015, 20:26:55 »
Mistä löysit tollaset valot?

 

Futurez  Kulkukoira