Proturbo  Autodiagnoosi

740 Turbofarkku

  • 231 Vastauksia
  • 46723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #105 : 31.01.2015, 16:33:15 »
Vanha kiristin takunnut ja siihen on sitten sen seurauksena palanut remmiä kiinni.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #106 : 31.01.2015, 17:27:51 »
Otan myös vastaan vinkkejä, kun rupesin repimään pois noita kamalia violetteja tummennuskalvoja. Takaikkunat on nyt revitty, liima jää lasiin kiinni. Millä pois?
Lämmitys, sinolia rättiin ja hankaamaan? Tarrajämät ovat ainakin lähteneet tolla menetelmällä.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #107 : 31.01.2015, 18:07:29 »
Aika jännä et kiristin takunnut kun vissiin 15tkm sitten tehty jakopää tuohon kuitenkin.

Ja liimat tuntuu lähtevät ihan auton ikkunoiden pesuvaahdolla, pehmentää liimaa aika hyvin :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #108 : 31.01.2015, 18:49:50 »
Lämmin astianpesuaine+vesi liuos toimii myös hyvin omien kokemusten perusteella tuossa liimojen poistossa.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #109 : 01.02.2015, 21:30:22 »
Jos jollain löytyy ylimääräisenä jakopään sisempää muovia, pyöreällä pannalla tulevaa paisaria ja imupuolen letkua turbolle, semmonen monimutkainen käppyrä niin näille olis tarvis.

Repin loputkin violetit kalvot pois, nyt niistä hirvityksistä on päästy eroon  :2funny:

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/112173/485675?ajoneuvo=655

Kellään kokemuksia onks nää iha paskat johdot.

Saaks jostain m47 sopivia vaihteensiirtäjän niveliä?
« Viimeksi muokattu: 01.02.2015, 23:32:04 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #110 : 03.02.2015, 02:49:36 »
Toivottavasti ei tule liian myöhään pari vinkkiä kun kannen kasaat. Puhdista lohkon pinta huolella ,SIIS HUOLELLA, mikään tiiviste ei kestä jos sinne jää yhtään vanhoja tiivisteen jämiä. Niitä ei oikeestaan edes näe vaan ne pitää "peilata". Jos budettiin mahtuu niin siniseltä ostettu kannen, pakosarjan ,imusarjantiivisteet on varmasti parhaat. Itellä luotin Elringin tuotteisiin ja heti jouduin nokan stefan korjaamaan. Tarkista onko pakosarjassa halkeamia, ei nouse paineet jos puhaltaa ulos pakosarjasta. Taitava hitsari kyllä pystyy pakosarjan korjaamaan ellei ole aivan palasina. Noilla vaimenninkumeilla on se merkitys että käyntiääni tulee sievemmäksi ja kyllä originellit kestää useamman vuoden. Venttiilikopan tiiviste huolella kiinni ja momenttiin, ei pitäisi vuotaa. Uudet kannenpultit ei paljon maksa, putsaat vaan lohkosta niiden reiät kunnolla paineilmalla ja kierteet puhtaaksi. Ei tarvi kansipultti mitään öljyä tms, pääasia että reikä on puhdas. Kaikki tiivistepinnat kiiltävän puhtaiksi niin remontilla saat ainakin mielenrauhan että kaikki on tehty kunnolla. Onhan siinä vielä paljon muutakin mutta yo jutuissa ei kannata fuskata muuten joutuu koko ajan jotain uusiin.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #111 : 03.02.2015, 06:02:50 »
Pari omaa huomiota edelliseen. Pakosarjantiivisteet ja kaikki stefat suosittelen volvolaisia, muualla kelpaa laadukas tarvike. Kannenpultteja turha vaihtaa jos eivät ole venyneet, varman päälle pelaaminen ei toki ole väärin sekään. Kunnon puhdistus ja hyvin kevyesti vaikka moottoriöljyä kannan alle ja kierteeseen. Ensimmäisen ja viimeisen nokka-akselin laakerikannen alle sitten tiivisteliimaa että pysyy öljy oikealla puolella. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #112 : 03.02.2015, 09:24:51 »
Eiköhän ne pojat koneistamolla laita moottorisilikoonia, kun tosiaan en ottanut nokkaa pois, tsekkaavat välykset samalla :) Hyvä huomio kuitenkin, pitää varmistaa että laittoivat.

Muutenkin hyviä vinkkejä, kiitti näistä. Luotin sen verta et ostin muut tiipparit motonetistä, mutta volvolta on ostettu stefat ja sit vaimenninkumit ja venttiilivarren kumit. Pahaa olen kuullut lähinnä noista motonetissä myynnissä olevista stefoista niin niitä en halua omaani laittaa.

Vielä kun tietäisi että kuinka pitkiä noitten kansipulttien pitäs olla niin tiedän tartteeko ne uusia?

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #113 : 03.02.2015, 10:13:05 »
Koneistaja soitti et oli kuulemma neljäkymppiä pitänyt ottaa kannesta pois että sai suoraksi, oli kuulemma tosi lämpösenä käynyt. Jotain se puhu puhelimessa että venttiilit ei ollu enää niinku linjassaan tai jotain et kovasti piti koneistaa et sai kuntoon  ??? Pitää vielä haastatella kun käy hakemassa.

Onkohan se menny banaaniks kun mä ajoin sen pari kilsaa kotia kun se rupes pitää meteliä  :idiot2:

Tuli vaan mieleen et pitäiskö tämmösiä autoja jälkikäyttää  ::) Emmää tätä ikinä oo jälkikäytellyt. Tosin koko omistusajan tää on mulla tuprutellut, et oliko vähän kansivaivaa ollu jo entuudestaan ja sit ku jako hypännyt niin ottanut kunnolla lämmintä. Taikka muuta.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #114 : 03.02.2015, 10:33:08 »
Rauhallisesta ajosta en näe mitään syytä jälkikäyttää sen enempää, mutta edes vähän kovemman käytön jälkeen olen kyllä antanut käydä hetken, ihan varmuuden vuoksi.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #115 : 03.02.2015, 20:20:02 »
Minulla nyt on vaan wapari, mutta jälkikäytän silti jos on tullut ajettua erittäin raskaasti (kaasu pohjassa kilometri tolkulla).
Eli en oikeastaan ikinä (kerran), mutta kumminkin. Tuskimpa se kansi siitä on mennyt, siellä on jotain vikaa ollut ennestään jo. Mulla oli muistaakseni 0,3 kiero vaparissa, joten otin sitten millin kerralla (myöhemmin toki vielä lisää).

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #116 : 03.02.2015, 21:15:06 »
Dodii.

Ensin se oli tossa.



Ny se on tuolla.





Vesipumppu pitää vielä vaihtaa. Vuotaa ihan norona siitä kumista mikä tiivistyy kanteen kiinni. Vähän epäilinkin et saattais vuotaa ku en vaihtanu edes tiippareita.

Ny kyllä vähän harmittaa, olis päässy jo kunnolla testaa, mutta vaan kun ei. Kävi muuten tosi siististi kyllä.

Kai mä käyn huomenna vierailemassa moootonetissä ja laitan sinne pumpun. Tulpanjohotkin pitäs vaihtaa, kolmee eri sorttia  :-[

Poissa Artorou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #117 : 03.02.2015, 21:25:02 »


Vesipumppu pitää vielä vaihtaa. Vuotaa ihan norona siitä kumista mikä tiivistyy kanteen kiinni. Vähän epäilinkin et saattais vuotaa ku en vaihtanu edes tiippareita.



Muistitko nostaa samalla ylöspäin pumppua kun kiristit sitä kiinni? Tällaiset ohjeet itse sain kun vaihdoin pumpun tiivisteitä. Kuulemma ei muuten tiivisty se ylin O-rengas jossei pingota pumppua ylöspäin samalla.
Volvo 940 STW Tbo -95
Volvo 240 GL -89 EX
projekti Nissan 200sx -89

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #118 : 03.02.2015, 21:41:20 »
Emmä irrottanu sitä ollenkaan. Luulis et se ei oo itekseen valunut  :idiot2:

Voishan sitä kokeilla löysätä ja pingottaa ylös  :P

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #119 : 03.02.2015, 22:21:18 »
Kannattaa ottaa pumppu senverran irti, että näkee onko tiiviste kohillaan. Ei kai tommonen kumitiivari kuole täysin, vaikka hattu olis hetken pois. On kyllä aika vmäinen laittaa paikalleen. Parempi olla kaverivänkäämässä pumppua ylös, samalla kun kiristää..
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

 

Autoracing  KL-varaosat