Carcom Oy  Ateho

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 90193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #195 : 21.09.2013, 10:52:51 »
Ootko tarkistanu miltä päästöt näyttää?
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #196 : 21.09.2013, 14:25:54 »
Ootko tarkistanu miltä päästöt näyttää?

Eipä nuo oo paljon viimevuodesta muuttunu jolloin ko. ongelmaa ei ollut.

2012:                  2013:
Hc ppm 112           34
CO% 0,11             0,12
O2% 4,3               3,79
 CO2 12,8             12,5
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #197 : 21.09.2013, 18:26:27 »
Käy laihalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #198 : 23.09.2013, 20:12:20 »
Käy laihalla.

Seos ruuvia ruuvailtu suuntaan jos toiseenkin mutta tulosta ei oikein näy ko. ongelmaan ainut missä tulos näkyy on auton toiminnassa.

Eli taas asioita mitä tehty vian löytämiseksi/hävittämiseksi
E85 tankattu muutama litran verran ja kenkää annettu hieman karstan poistamiseksi jos sitä siis on mutta tulosta ei näkynyt
Vettä ruiskutettu suoraan kaasariin käynnin aikana n.1L putsaamisen takia mutta ei tulosta.
Seosruuvia ruuvailtu ei tulosta

Tässä loppuu kohta konstit eikä siltikään vika häviä että kysymys kuuluu nyt vain missä V.. hemmetissä ko vika voi olla??? :knuppel2:
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #199 : 24.09.2013, 09:45:55 »
Ootko vielä kokeillu vaihtaa vj-kantta ja pyörijää? Omasta hävisi jälkikäynti kun vaihtoi ne ja seosruuvia sääti siten että meni arvoista läpi (oli melko paksulla). Tarkemmin katsottuna vj-kansi oli halki mistä johtui myös huono käynnistyvyys ym.
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #200 : 24.09.2013, 18:55:38 »
Ootko vielä kokeillu vaihtaa vj-kantta ja pyörijää? Omasta hävisi jälkikäynti kun vaihtoi ne ja seosruuvia sääti siten että meni arvoista läpi (oli melko paksulla). Tarkemmin katsottuna vj-kansi oli halki mistä johtui myös huono käynnistyvyys ym.

Vj kannen ostin tänään kun käväsin biltemassa muutakin tarviketta hakemassa
ja  ainakin tähän mennessä auttanut saa sitten pitemmän ajon jälkeen nähdä
onko vielä vika olemassa vai häviskö.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #201 : 24.09.2013, 21:38:36 »
Vj kannen ostin tänään kun käväsin biltemassa muutakin tarviketta hakemassa
ja  ainakin tähän mennessä auttanut saa sitten pitemmän ajon jälkeen nähdä
onko vielä vika olemassa vai häviskö.

Joo ei vaikutusta... :facepalm:

Seuraava idea???
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #202 : 24.11.2013, 10:49:28 »
Minulla samaa vikaa että b200k käy välillä jälkikäyntiä. Itsekkin olen jo kaikkea yrittänyt vaihtaa, katsastuksessa päästölapuista huomasi, että hieman laihala käy.

Ootko jo ite saanu ongelman korjattua? Onko tohon seokseen joku perus säätö?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL uuteen kuosiin. Jälkikäynti ongelmaa edelleen...
« Vastaus #203 : 24.11.2013, 13:33:50 »
Minulla samaa vikaa että b200k käy välillä jälkikäyntiä. Itsekkin olen jo kaikkea yrittänyt vaihtaa, katsastuksessa päästölapuista huomasi, että hieman laihala käy.

Ootko jo ite saanu ongelman korjattua? Onko tohon seokseen joku perus säätö?

Ongelma korjaantunut jo.
Vaihdoin kaasaria ja säätelin hieman niin johan toimii kuin kello jossei paremminkin.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: 360GL uuteen kuosiin.
« Vastaus #204 : 26.11.2013, 18:11:48 »
Niin kysymys kuuluu miten säädetään.kaasutinta on vaideltu toisen ja kolmannen kerran jo ELK

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #205 : 18.04.2014, 00:08:57 »
Päivitetääs tätäkin pitkästä aikaa.
Autoahan ei ole paalattu jos joku niin luuli vaan päinvastoin kovassa ajossa ollut :pomo:
200tkm pyörähti mittariin ~kuukausi sitten mutta eipäse menoa hidasta ja toiset samanmoiset vielä mennään vaikka sitten ihan kesäauton muodossa tulevaisuudessa.

Mutta asiaan.
Postinkantaja toi tänään taas uuden puuhapaketin tai voisiko sanoa haastelaatikon koska ongelmiahan ei koskaan ole vain isoja haasteita.
Ja taas kysyin montakertaa itseltäni mitä sitä taas tuli ostettua.

Noh tuola intin tylsinä iltoina sitä on aikaa suunnitella kaikenlaista, selailla nettiä ja etsiä kaikkea mielenkiintoista maan ja taivaan väliltä.
No yksi ilta sitten silmiini osui myynti ilmoitus R-Sport Turbo sarjasta. Siitä se ajatus sitten lähti ja kauppoja hieromaan no ~3vk kauppojen teon jälkeen hilut olivat ovella.

Ajatuksenahan tässä on vain ihan muutenvain kokeilla väsätä jotain ehkä ei niin järkevää tai sitten järkevää en tiedä kumpaa tämä niistä on :idiot2:
Eli suomessahan ei oman tiedon mukaan montaa (0-5 ???) 360 R-sport turboa ole joten katsotaan nyt sitten josko tästä yhden semmoisen toimivan saisi.
Homma lähtee siitä liikkeelle että kaikki palikat hommataan nurkkiin ja siitä sitten purkamaan ja kasaamaan.

Mitään hajua ei ole mihin olen ryhtymässä mutta ainahan sitä saa kokeilla. :uglystupid2:
Ainoa huolenaihe on oikeastaan nuo kiertokanget sekä tuo yli 10 puristussuhde.

Mutta katotaan miten homma etenee ja sitä rataa.



Kevään kuvauksia.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #206 : 18.04.2014, 04:30:22 »
Itteltä löytyy yks R-sport sianpää Ja viä muutoskatsastettuna ;) kylläkin tupla dellertoilla mutta r-sport sarjakin löytyy. Osta siittä edukkaasti toinen räpläiltävä!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #207 : 19.04.2014, 00:31:49 »
Hienoa että joku jaksaa näitä värkätä. :)

Tosin, jos olet fiksu, heität tuon strömberg kaasarin imusarjoineen roskiin, ja hommaat tilalle vakio 360 sarjan ruiskulaitteiston. On suht helppo asentaa, kaikki menee pulttaamalla kiinni ja on takuulla toimintavarmempi kun joku kaasari.

Tuolla r-sport kaasarilla seokset on vähän mitä sattuu, etenkin joku 30-40v vanha romu jossa neula ja tiivisteet on vähän sinnepäin.

10:1 puristeinen B200K on aikas tarkka seoksestaan ahdoilla, jottei nakuta. Tuo kaasari ei taas ole kauhean tarkka seoksistaan, ja syö aika ronskisti polttoainetta normiajossakin. Kiertokanget kestää kyllä tuolla kaasarilla, sillä ei sellasia tehoja saa ilman sähköistä bensapumppua, että kanget sais mutkalle.

Vakio ruisku ja sytytyslaitteisto riittää sinne 150-170hv nurkille tekemättä yhtään mitään.

Tuo vakio pakosarjahan EI sovi 300sarjan volvoon, tai siis pakosarja sopii, mutta ahdinta et saa kiinni, koska se ottaa moottoritukeen. Voit joko tehdä uuden moottorituen, tai rakentaa pakosarjan ja ahtimen väliin mutkan, jolla ahdin tulee parempaan asentoon, tai sitten hommata peltipakosarjan samantien. Tuo vakio pakosarja on aikas pakokaasujarru, samaten kun tuo strömbergin imusarja on virtaus-suunnittelultaan aikas katastrofaalinen.

Ahtimen öljypaluu kannattaa porata lohkoon vakiopaikalle, ja samaten öljytulo, öljypohja veke vaan ettei silput jää sinne, 16-20mm reikä lohkoon öljypaluulle, jengat ja nippa johon paluuletku kiinni.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #208 : 27.04.2014, 00:04:17 »
Itteltä löytyy yks R-sport sianpää Ja viä muutoskatsastettuna ;) kylläkin tupla dellertoilla mutta r-sport sarjakin löytyy. Osta siittä edukkaasti toinen räpläiltävä!

Ei kyllä yhtään projektia enää tähän hätään lisää :D
Menee sen verran intin jälkeen rahaa tuohon 240 turbo härdelliin ettei enään kolmatta tähän saumaan.

Hienoa että joku jaksaa näitä värkätä. :)

Tosin, jos olet fiksu, heität tuon strömberg kaasarin imusarjoineen roskiin, ja hommaat tilalle vakio 360 sarjan ruiskulaitteiston. On suht helppo asentaa, kaikki menee pulttaamalla kiinni ja on takuulla toimintavarmempi kun joku kaasari.

Tuolla r-sport kaasarilla seokset on vähän mitä sattuu, etenkin joku 30-40v vanha romu jossa neula ja tiivisteet on vähän sinnepäin.

10:1 puristeinen B200K on aikas tarkka seoksestaan ahdoilla, jottei nakuta. Tuo kaasari ei taas ole kauhean tarkka seoksistaan, ja syö aika ronskisti polttoainetta normiajossakin. Kiertokanget kestää kyllä tuolla kaasarilla, sillä ei sellasia tehoja saa ilman sähköistä bensapumppua, että kanget sais mutkalle.

Vakio ruisku ja sytytyslaitteisto riittää sinne 150-170hv nurkille tekemättä yhtään mitään.

Tuo vakio pakosarjahan EI sovi 300sarjan volvoon, tai siis pakosarja sopii, mutta ahdinta et saa kiinni, koska se ottaa moottoritukeen. Voit joko tehdä uuden moottorituen, tai rakentaa pakosarjan ja ahtimen väliin mutkan, jolla ahdin tulee parempaan asentoon, tai sitten hommata peltipakosarjan samantien. Tuo vakio pakosarja on aikas pakokaasujarru, samaten kun tuo strömbergin imusarja on virtaus-suunnittelultaan aikas katastrofaalinen.

Ahtimen öljypaluu kannattaa porata lohkoon vakiopaikalle, ja samaten öljytulo, öljypohja veke vaan ettei silput jää sinne, 16-20mm reikä lohkoon öljypaluulle, jengat ja nippa johon paluuletku kiinni.

No en tiedä mikä tässä fiksua on mutta en rupea kumminkaan noita roskiin heittämään kun ne juuri kasalla euroja ostin (en kumminkaan hirveällä).
Ja en sitten tiedä siitä tehoahan tähän ei silleen hirveesti ole edes ajatuksena lyödä kun ne isommat hevoset sovitellaan tuonne 2lankun keulalle vaan ihan "harvinaisuuden" vuoksi rakentaa
360r-sport.
Ainettahan tämä tulee syömään kuin piru mutta onko se niin justiin :2funny:

Ja tuosta pakosarja+13c ahdin yhdistelmästä. Miksi ei muka sovi sinne :idiot2:
Kyllä kun eilen sitä sovitin niin sinne mallas just niinkun piti.

Tässä on nyt koko vklp painettu pitkää päivää ja rupee hommat oleen siinä vaiheessa että imupuoli rupee oleen valmis eli vaihdettuja osia
-Bensa pumppu
-Imusarja
-Kaasari
-pakosarja
-Öljy linjat

Ensiviikolla sitten asetetaan puolta isompi 940 turbon syyläri keulalle mikä on juuri oikean kokonen että ei hirveästi lämpeäis kesäkuumalla kaupunki ajossa,
-Coolerin hankinta
-Putkisto
-Ahtoputket
-Turbon asennus


Tuossa oikeastaan enää asiat mitkä pitäis tehä että vois koittaa käyntiin.
Sen jälkeen vaan puskuri,konepeitto ym hilppeet paikalleen ja kovaa ajoa.



Perhe potretti.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #209 : 04.05.2014, 00:07:05 »
Tänään saatu auto käymään ja käyty ekat testilenkit heittämässä turbon kanssa ja kyllä se vähän paremmin kulkee ::)


Testi lenkkien heitot jäi vaan lyhyeen kellon ollessa melkein 12 ja öljyvuotojen takia öljyt loppu eikä sitä enään mistään saa..
Muuten mitään isompaa brobleemaa ei ollut havaittavissa paitsi meilkein 2000rpm tyjäkäynti kun mistään ei siihen löydy säätöä :idiot2:
Niin no lämmöt nyt vähän meinaa nousta vaikka konepeltiä&puskuriakaan ei ollut kun cooleria ei vielä ole ja vakio syyläri paikallaan.

Jarrut vois toki päivittää ei oikeen meinaa pysähtyä enään :D

Mutta näillä eväillä mennään ja huomenna vois parit kuvat napata ja höpöttää sitten vaikka lisää tarinaa.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

KL-varaosat  Race.fi