Elekma  Autoracing

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 228844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #555 : 21.07.2015, 19:34:17 »
Unohdin kaksi asiaa kirjoittaa, toisen unohdin jo kotimatkalla.

Ohjaus oli hieman outo ja teennäisen oloinen, keskialueella oli kuin superpallo, jonka yli ohjaus helposti meni. Tuli mieleen ysärillä pelattu Colin McRae-ralli, kun ohjaimena oli Microsoftin rattiohjain.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #556 : 22.07.2015, 07:37:06 »
Yli 70k€ autossa kuvista päätellen halvan oloiset kangaspenkit. Tuo kyynärnojan puuttuminen on kanssa todella iso miinus :o
Muistaakseni TM testissä kanssa ihmettelivät tuota 9 lovista automaatin nykimistä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #557 : 22.07.2015, 11:45:54 »
Nyt muistin sen yhden asian vielä, minkä eilen unohdin kotimatkalla :)

Eli start/stop-automatiikassa käynnistyessä kuului kovaääninen releen naksahdus jostain hanskalokeron suunnalta. Ei sekään mikään laatuauton äänimaailma ollut.

Sellainen "TIK-tik" ääni, ja sitten starttasi.

Vähän sama ääni kuin 2000-luvun alun V40:sen vakionopeudensäätimen releääni.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #558 : 22.07.2015, 20:28:30 »
Nyt muistin sen yhden asian vielä, minkä eilen unohdin kotimatkalla :)

Eli start/stop-automatiikassa käynnistyessä kuului kovaääninen releen naksahdus jostain hanskalokeron suunnalta. Ei sekään mikään laatuauton äänimaailma ollut.

Sellainen "TIK-tik" ääni, ja sitten starttasi.

Vähän sama ääni kuin 2000-luvun alun V40:sen vakionopeudensäätimen releääni.
Pakko heti tarttua viimeiseen, että itsellä ei kuulunut mitään ääntä vakkaria kytkiessä entisessä vm. 2000 V40:ssä. 8-vuotta tuli sillä huristeltua. Voisiko olla sitten, että kuulossa on vikaa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #559 : 22.07.2015, 21:57:12 »
Pakko heti tarttua viimeiseen, että itsellä ei kuulunut mitään ääntä vakkaria kytkiessä entisessä vm. 2000 V40:ssä. 8-vuotta tuli sillä huristeltua. Voisiko olla sitten, että kuulossa on vikaa.

2003 2.0T aut. Classicissa kuului.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #560 : 02.08.2015, 17:16:24 »
Eipä tarttenu Hybridi-mersua sitten koeajaa. Sovittiin alustavasti päivät ja myyjän piti soitella vielä vahvistus. Vahvistussoittoa ei koskaan kuulunut, joten pitäköön tunkkinsa.

GLC:tä koeajamaan sitten kun se on mahdollista.

Myös Audi-liikkeestä on toistaiseksi dead silence.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #561 : 04.08.2015, 18:25:06 »
Kyllä sattuu s**ttimeen ja sieluun kun LR on näitä tavan luttanoita ruvennut tuottamaan.  :-\  Vaikken niin fanaattinen merkin kannattaja olekkaan niin kyllä se jonkinmoinen häpäisy on merkin imagolle kun näitä pikkuRangeja ja nyt pikkuDiskoja tulee... semmoisia pölynimureita kun perinteisesti ko. mallit ovat olleet big and bulky.
Friikkukin oli pahimmille puristeille kauhistus aikoinaan mutta olihan se sentääs jonkin verran tavan pölkkäristä poikkeava.

Rodion on kyllä osunut naulankantaan näissä pienissä yksityiskohdissa. Näinhän se näissä menee, myös vanhemmissa merkin edustajissa. Joku jossain kirjailikin: huonosti halvoista osista tehty kallis auto.  8)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #562 : 29.08.2015, 15:27:22 »
Koeistuin GLC:n ja ehdottomasti pitää kyllä vielä koeajaakin.

Ulkonäkö on hyvä, sisältä nopeasti katsottuna ihan on ok. Ei ollut nahkasisusta, joten vaikea sanoa lopullista tuomiota. Esimerkiksi ovien verhoilu oli kyllä halvemman oloinen kuin meillä, mutta nahkasisusta voi muuttaa tilanteen.


Takakontti oli silmämääräisesti samankokoinen kuin meillä nyt, mutta matalampi. Toisaalta suojarulla koteloineen ei vienyt niin paljon tilaa kuin meillä.

Takatilat oli joko samaa tai hieman pienemmät Mersussa kuin meillä.

Koeajoa täytyy varata. Samoin se Passat pitää vielä kokeilla.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #563 : 23.09.2015, 13:21:41 »
Kolme ja puoli vuotta takana ja tässä vähän stastitiikkaa menoista ja kuluista:

   Insurance 4.475,13 (tässä on tulevan vuoden vakuutus mukana)
 
   Tax 2.438,65 (tässä on tulevan vuoden verot mukana)
 
   Maintenance 1.208,00

 
   Fuel 6.650,12
 
 Total costs 14.771,90
 
 Vehicle costs in EUR/km 0,21



Consumption:   

6,60 l/100km 69.451 km and 4.583 l 

 CO2 emission:    174 g/km 69.451 km and 12.099 kg 

 Fuel costs:    9,48 EUR/100km 69.451 km and 6.584 EUR 


Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #564 : 09.06.2016, 17:17:55 »
Vielä käy ja kukkuu eikä monet uudetkaan autot ole tarjonneet sellaista wau-elämystä, että tekisi mieli luopua - ottaen huomioon kivun lompakossa.

Nelivedosta:

Kävimme laskemassa veneen eräässä sorarampissa, joka on aika jyrkkä. Ja myös nostimme sen sieltä tässä pari päivää sitten. Ei yhtään "ruopinut" renkaat, vaan ilmeisesti kaikki neljä veti suoraan ja hyvin, ruopimatta.

Laskun yhteydessä samassa rampissa kävi virolaisia jamppoja laskemassa kevyempää lasikuituvenettä veteen japanilaisella pick-upilla. Noh, kun yrittivät nostaa TYHJÄÄ traileria, lähti auto takavetoisena ruopimaan. Yksi niistä sitten huusi, että laita neliveto päälle.

Silti nelivedon kytkennän jälkeen se auto ruopi vain paikallaan, vuorotellen eturenkaita ja takarenkaita. Ajattelin jo, että pitääkö tässä nykäistä Bemarilla tuo "työkalu" ylös.

Lähdimme kuitenkin nopsaan koeajolle veneellä ja takaisintullessa virolaiset olivat onneksi saaneet autonsa ylös.

Jännä silti, että ongelmia oli TYHJÄLLÄ trailerilla, kun vertasi että meillä nousi veneen kanssa ruopimatta.

Ainakin tuon perusteella xDrive on hyvä neliveto.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #565 : 10.06.2016, 20:38:11 »
Osaava nostaa 2 -vetoisella isomman veneen ongelmitta kuin kädetön nelikolla.. nyt kun xdriveä on kurittanut vuoden ja ei tuo missään nimessä ole huono. Muutaman kerran nähnyt kun naapuri ei meinaa päästä kadunvarsiparkista talvella. Mihinkään pahoihin paikkoihin ei ole ehtinyt ja pahimmilla keleillä toi on jäänyt vaimon käyttöön ja itse olen mennyt volvolla. X3 on kaikin puolin hyvä auto, mutta tuskin toista bemua tulee. Paras ominaisuus on kuiva ruuti.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #566 : 04.10.2016, 15:14:08 »
Nyt tulee ensimmäinen korjauskulu, kun ilmastoinnin kenno vuotaa inasen. Huollossa totesivat, että syytä vaihtaa vaikkapa keväällä.

En nyt lähtenyt tappelemaan, mutta keväällä kyllä koitan saada ainakin osaa good williin, kun ei siinä näkynyt mitään osumaa emmekä ole mihinkään törmäilleet.

Takajarrupalatkin tuli vaihdettua nyt 4,5 vuoden jälkeen. Etupaloilla ajaa vielä 35 000 km ainakin.

Tähän mennessä mennyt huoltoihin 1920 euroa ja korjauksiin ei lainkaan. Näillä huolloilla nyt sitten ajaa taas seuraavat 30 000 km ja pari vuotta, eli arviolta pari tonnia huoltoihin kuuden vuoden aikana. (plus tuleva kenno)

*kop kop*


Lisätään vielä tuo kululistaus:

    Maintenance    1.920,00

   Insurance    5.393,06 (sisältää vakuutuksen ensi vuoden syyskuuhun asti)

   Tax    3.115,13

   Fuel    7.752,58

   Total costs    18.180,77


« Viimeksi muokattu: 04.10.2016, 15:17:46 kirjoittanut Rodion »

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #567 : 04.10.2016, 18:14:42 »
Mikäs km määrä on tällä hetkellä taulussa?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13497
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #568 : 04.10.2016, 18:32:23 »
Mikäs km määrä on tällä hetkellä taulussa?
villiarvaus karvan auki 85tkm spritmonitorin mukaan
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona
« Vastaus #569 : 04.10.2016, 21:16:10 »
Mikäs km määrä on tällä hetkellä taulussa?

85 000 km mennee rikki ensi kuussa, kun auto seisoo seuraavat lähes kaksiviikkoa Ruotsin reissun vuoksi.

 

Autoracing  KL-varaosat