RallyBaron  Samppasport

Volvo 740 GL -88 "Reppana"

  • 237 Vastauksia
  • 61859 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Viime yönä olin kaverin kanssa parkkipaikalla ja kun piti jatkaa matkaa, niin Volvo ei lähtenytkään käyntiin. Aluksi epäilin akkua, mutta syyksi paljastui polttoainepumpun rele, joka vaihtamalla lähti kolmannella yrittämällä käyntiin. Onneksi ei tarvinnut kävellä vähän vajaata 30 kilometriä. :idiot2:

Heiluiko kiekkamittari startatessa?
Oli samaa vikaa pari  viikkoa sitten.  :-\

Päiväajovaloista kaikki muut syttyy paitsi pitkät.
Releet käyvät lämpöisinä, ei kuitenkaan polttavan kuumaksi.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Näissä jeesuksen vanhoissa ajovalot eivät syty, vaan parkkipolttimo on kaksilankainen ja siitä hehkuu se 21w lanka 0-asennossa.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Silloin ei heilunut, mutta nyt heilui. Kokeilin ehjällä releellä, eikä siltikään lähtenyt käyntiin. Kipinää sai ja bensa haisi voimakkaasti. Hall-anturi? ???

Toinen kanteen tuleva maakaapeli oli poikki, jonka korjasin. Välillä hörähti ja jopa käynnistyi. Annoin käydä vähän aikaa ja sammutin. Tämän jälkeen ei taaskaan käynnistynyt. Täytyy kohta kokeilla uudestaan.

Niin sen kyllä tiesinkin, ettei ajovalojen kuulukaan palaa. Entäs parkeilla, kuuluisiko sitten sen 5W-langan palaa?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
No, nyt lähti ainakin käyntiin ja tuntuu pelaavan ihan Ok. Mutta tuo kulutus on vieläkin melko korkeaa.

Ja releestä vielä, niin kyllä tuo metallinen on polttavan kuuma. Vähän tummunutkin reunastaan. Laitan kuvan myöhemmin.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Halpa remontti ois vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä. Sitte käyy puolan liittimet vielä hiekkapaperin kanssa läpi. Itellä oli samaa, että auto ei välttämättä lähteny käyntiin ja ajoittain kävi huonosti tyhjäkäyntiä sateella lämpimälläkin koneella. Syyksi paljastu paska puolan johto sekä mikrohalkeama virranjakajan kannessa.

Kulutukseen taitaa vaikuttaa lambda eniten sekä imu- ja pakovuodot. Ja toki jos jarrut laahaa niin sekin lisää kummasti kulutusta. Ootko seurannu takalevyjen lämpenemistä nyt remontin jälkeen?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Minulla on kyllä uusi jakajan kansi jo valmiina, täytyy se vielä vaihtaa.

Lambdan kunnosta en osaa sanoa, todennäköisesti on 411tkm ajettu. Imu- ja pakovuotoja ei ole. Tyhjäkäynti seilaa hieman.

Jarruja kokeilin, eikä lämpene ajossa mitenkään huomattavasti. Jarrut eivät myöskään laahaa.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Tässä on kuva siitä releestä:


s73

  • Vieras

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Miksiköhän se käy noin kuumana? ???

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Tarkastaisin sulakkeen, että on oikian kokonen ja laittasin tilalle ehjän releen.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Omassa ja parin kaverin seiskassa menee tuo sama rele polttavan kuumaksi myös. Taitaa olla aika yleistä ?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vimpanpäälle kun putsailee kaikki ne releen kosketusasiat niin voi hiukan helpottaa, mutta kyllä se jossakin määrin on ominaisuuskin, pitkä ajomatka kesällä aiheuttaa tilanteen että rele on niin kuuma että sormiin sattuu ja näin tuntuu olevan tilanne aika lailla kaikissa. Oon puolivakavissani miettiny että virittäis jonkun pienen laitetuulettimen sinne relerasiaan kun sehän on aivan pullo koko konsoli...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Täytyy kokeilla.

Hitto kun heitin eräästä hajonneesta tietokoneesta prosessorin tuulettimen roskiin, sen olisi voinut viritellä sinne. :D

Kiitos paljon kaikille, jotka ovat auttaneet auton kanssa!  -H- S*

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Täytyy kokeilla.

Hitto kun heitin eräästä hajonneesta tietokoneesta prosessorin tuulettimen roskiin, sen olisi voinut viritellä sinne. :D


Älä suotta harmittele... Uusia prossutuulettimia saa noin kympillä, ja vanhoissa on yleensä jo valmiiksi laakerit sökönä, ei sitä ulvontaa kuuntele millään  :)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" Satunnainen käynnistysongelma
« Vastaus #74 : 07.08.2015, 22:37:45 »
Tänään paikkamaalailin autoa. Maalikaupassa pohdin kahden maalin välillä ja tuli silti otettua liian vaalea sävy. Pari kohtaa täytyy siis vetäistä uudelleen.

Varastosta löysin, jos en uuden, niin ainakin käyttämättömän Volvolaisen virranjakajan kannen, jonka vaihdoin paikoilleen.



Tuossa illemmalla ajelin autolla ja sammutin auton. Kun piti jatkaa matkaa, niin kävi sama kuin viimeksi. Tällä kertaa tosin ei edes startannut. Kävimme hakemassa uuden virkalukon pohjan ja nyt auto starttasi, muttei luvannutkaan. Isä kävi sähkökynällä kaikki läpi ja kaikki toimi niinkuin pitääkin. Kun uudestaan yritti startata, niin nyt teki myös uudella virtalukon pohjalla saman, ettei edes pyörittänyt moottoria. Vaihdoimme alkuperäisen virtalukon pohjan takaisin ja eikun kokeilemaan. Nyt jopa pyöritti ja jopa hörähti, muttei käynnistynyt. Viimeiseksi vaihtoehdoksi kokeilimme apuvirralla ja kas, sehän lähti käyntiin! Eli nyt alkuun ainakin akkukaupoille.

 

Autoracing  KL-varaosat