Kulkukoira  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1920 : 05.05.2015, 07:02:20 »
Onko kukaan vielä keksinyt hyvää jousi-iskaricomboa retkuperälle? Alkaa ottamaan päähän tuo mutkien tuleminen perä irti tiestä. Keula on oikein kiva 240:n iskareilla, ja autohan on siis matala.

Mistäs muuten tilasit nuo kaksnelikympin korkiapaine kaasut? En ole löytänyt muutakun taakse, eteen löytyy vain normaali kaasuiskareita.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1921 : 05.05.2015, 11:34:23 »
BC:n alustaan ei oo TÜV-lappuja olemassakaan. Ainakaan siis semmosia mitkä Suomessa kelpaa inssille.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581757/0e06180bbbdc0670216e8357609a3a41/15841-Autonalustankorkeuden_muuttaminen_jousimuutoksin.pdf

EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet
henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella.


Pari sivua vielä palaten, tämäkö on ymmärrettävissä niin että käytännössä melki kaikki 940-sarjalaiset menee vielä ilman TÜV-hyväksyntää olevalla alustalla leimalle? Viimeisimmät "-98"-mallit lienee suurin osa jo 1997-puolella käyttöönotettuja (ainakin omani).
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa kaljumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1922 : 07.05.2015, 18:54:00 »
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/676217/865481?ajoneuvo=658

Mitäs noista jousista tiedetään ?

Ainakin täällä on puhuttu että lesjöforssin madallusjousia myydään motonetisä, mutta eikös lesjön jouset ole 40mm madaltavat kun motonet ilmoittaa ne 35mm madaltavina ? Eli onkos nuo jouset mitä motonet myy nykyään enään lesjöforssia ?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1923 : 07.05.2015, 19:42:22 »
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/676217/865481?ajoneuvo=658

Mitäs noista jousista tiedetään ?

Ainakin täällä on puhuttu että lesjöforssin madallusjousia myydään motonetisä, mutta eikös lesjön jouset ole 40mm madaltavat kun motonet ilmoittaa ne 35mm madaltavina ? Eli onkos nuo jouset mitä motonet myy nykyään enään lesjöforssia ?

Etupää ok, mutta takapää vetelä ja jää roikkumaan. Juurikin tuo sarja josta tässä ketjussa on puhuttu paljon.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa mmara

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1924 : 12.05.2015, 12:08:17 »
Semmosta kyselisin että, nytkun 95- 960:ssa on tuo multilink/nivomat alustana takana niin onko mahdollista ostaa "madaltavia" nivomat tolppia ku toi coilien hinta/asennus ei tälle kesälle/talvelle ole aikaa/rahaa/kiinnostusta.. Mutta tulevaisuudessa kyllläkin on suunnitelmissa. Joten http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande-tillbehor/940960/vaghallningssats-960sv90-95-98-40-50-mm.html
Olisiko täälä jotain vähän ruotsia taittavaa ja muutenkin jos selventää vähän tuottetta oman silmän mukaan 400e~ etupää ja nivomatit taakse. Ja madallusta 40-50mm olenko aivan pihalla ? Kiitos jos vastauksista (jos omistatte kertokaa toki kokemuksista kyseisestä alustasta)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1925 : 12.05.2015, 12:19:51 »
Ihan oikein arvattu. Madaltaa noin 40-50mm, kaasuiskarit ja madallusjouset eteen, kaasuiskarit taakse nivojen tilalle.

Poissa mmara

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1926 : 12.05.2015, 12:31:11 »
Ihan oikein arvattu. Madaltaa noin 40-50mm, kaasuiskarit ja madallusjouset eteen, kaasuiskarit taakse nivojen tilalle.

Kiitos nopeasta vastauksesta ! Ja lisäkysymys.. Silmään katottuna jos laittaa 17" vanteet ja vaikkapa 40korkeen ni jääkö ihan hirveen korkeeks vai onko fiksumpi laittaa 16" vanteet

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1927 : 12.05.2015, 12:41:34 »
Itse laittaisin 215/45-17 (vakio) tai 225/45-17 ja olisin tyyvytväinen. Samallahan se renkaan ja kaaren välinen rako kasvaa jos madaltaa rengaskoon avulla, lisäksi mittari heittää enemmän. Makukysymyksiä.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1928 : 24.05.2015, 11:10:21 »
mulla on edessä 225/45-17 renkaat ja ihan hyvät, takana vähän isommat  :-*

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1929 : 24.05.2015, 11:31:38 »
Onko jossain kuvaa tai varmaa tietoa mitenkä päin 745 panhardtangon peräkopan pään pusla tulee. Se on nyt niin päin että tyhjät kohdat on klo 15 ja klo 21. Liikkuu mielestäni pikkasen liikaa. Toisinpäin kun olis nii ei heiluis nii paljoo ja helposti. 

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1930 : 24.05.2015, 16:31:44 »
Laitat puslan niin, että ilmareiät pystysuunnassa. Tai suoriltaan vaan uretaanit molempiin päihin niin on hyvä :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1931 : 24.05.2015, 16:38:00 »
Laitat puslan niin, että ilmareiät pystysuunnassa. Tai suoriltaan vaan uretaanit molempiin päihin niin on hyvä :)

On ollu sitte jonku aikaa pusla väärinpäin.

Poissa Pilppula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1932 : 25.05.2015, 11:48:31 »
Millään en kehtaisi rueta topiccia puhelimella selaamaan, niin osaisko joku antaa motonetin tuotenumeron noille audin iskareille, mistä täällä on ollu puhetta ja osaako joku sanoa kuinka paljon ne on vakiota lyhyemmät.
Noi audin iskarit ois varmaankin ihan toimivat teeseitse coileissa, mutta mites takapää? Oon kuullu vähän huonoa juttua noista astran iskareista, mitä laittaavat. Oisko sinne takapäähän jotain muuta vaihtoehtoa mikä olisi vielä suhteellisen halpa.
Volvo 940 stw b230G

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1933 : 26.05.2015, 06:50:27 »
Millään en kehtaisi rueta topiccia puhelimella selaamaan, niin osaisko joku antaa motonetin tuotenumeron noille audin iskareille, mistä täällä on ollu puhetta ja osaako joku sanoa kuinka paljon ne on vakiota lyhyemmät.
Noi audin iskarit ois varmaankin ihan toimivat teeseitse coileissa, mutta mites takapää? Oon kuullu vähän huonoa juttua noista astran iskareista, mitä laittaavat. Oisko sinne takapäähän jotain muuta vaihtoehtoa mikä olisi vielä suhteellisen halpa.
jos haluaa budjettiratkasun niin taakse sovittaa motonetin peräkärryn iskarit sinne
http://m.motonet.fi/fi/kategoria/2103/Iskunvaimentimet  Yhtä löysät kuin volvon originaalit takaset, mutta ei oo hinnalla pilattu noita
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1934 : 26.05.2015, 09:07:37 »
Miten olisi ihan kyseiseen malliin kuuluvat lyhyemmät sportti-iskarit, vai tuleeko liian helpolla hyvä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

KL-varaosat  Race.fi