KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8805 : 09.10.2015, 11:00:56 »
Voe pyhät pyssyt ja hyvät hyssykät missä se läpivientitötterö on! Iskaritolpan ja sisätilapuhaltimen turbiinikotelon välissä, sinne ei pääse tasan yhtään mistään suoraan!!! Kädet ihan verillä, naapurin isännän avustuksella saatiin lopulta ensin rautatikku läpi sieltä että näki missä kohtaa se reikä sielä eristematon alla yleensäkään on, niin siis ensin täytyi purkaa hanskalokero ja turbiini irti, sen jälkeen puukolla nyhräten aukkoa eristeeseen ja helvetillisen tappelun jälkeen johto konehuoneen puolelle. Ei niin minkäänlaista pelkoa että sen läpivientikumitötterön sais painettua takaisin paikalleen siihen reikään... veti sen verran mehut painia sielä autossa että erä 2:pohjapanssarin irrotus ja loppuun kytkentä&kasaus jäi nyt huomiselle, alkaa hämärtääkin...
Koittaisitte toisinpäin, vedätte jollain langalla konehuoneesta autoon sisälle sen johdon rasvan avustuksella.
Näin oon tehny ja rystyset säästyny.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8806 : 09.10.2015, 11:05:21 »
Eikös 97-98 x70 mallien mittaristot mene ihan "heittämällä" 96-96 850 volvoihin??

Jossain muistaakseni joku joskus sanoi, että näin olisi, vai muistanko väärin  :idiot2:

Ideana olisi laittaa -96 855R tuo x70R sinitaulunen mittaristo  8)
Onhan ne näöllisesti samanlaisia, kytkennöistä en tiedä kun ei ole tarvinnut vaihtaa.
Jotaki löyty http://volvospeed.com/vs_forum/topic/11376-sv70-gauge-cluster-in-850/
« Viimeksi muokattu: 09.10.2015, 11:08:28 kirjoittanut rocktie »

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8807 : 09.10.2015, 12:14:53 »
Onhan ne näöllisesti samanlaisia, kytkennöistä en tiedä kun ei ole tarvinnut vaihtaa.
Jotaki löyty http://volvospeed.com/vs_forum/topic/11376-sv70-gauge-cluster-in-850/

Kiitän  :hg:  Itse nimittäin en löytänyt mitään tietoa, mut tämä auttoi  :hello:
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8808 : 09.10.2015, 13:00:43 »
Koittaisitte toisinpäin, vedätte jollain langalla konehuoneesta autoon sisälle sen johdon rasvan avustuksella.
Näin oon tehny ja rystyset säästyny.

Oli mun mielestä helpompi läpivientijousen avustuksella saada tungettua se sisältä ulos tällä kertaa. Pohdin asiaa ja totesin pystyväni painamaan ja vetämään sitä sisältä ulos, ulkoa sisään ainoastaan vetämään. Sit kun sen pistokemutikan tai sen liittimen mikälie sai taivutettua sinne turbiinikotelon taakse ja sellaseen asentoon että muljahti siitä reiästä läpi niin sitten tuli kyllä ihan nätisti loput. Suurin ongelma tosiaan oli paikantaa missä se reikä sielä eristematon alla edes on kun sitä tikkua joutu tunkemaan sinne sellasesta kulmasta ettei se tullu läpi siitä solumuovista vaan meni sen ja pellin väliin kunnes taitoin siihen päähän vähän mutkaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8809 : 09.10.2015, 13:03:32 »
S70 -99 TDI ja manuaalivaihteiston keppi...

Vaihteet menee hienosti päälle, varsinkin kun tein sen laakerijumpan vaihteiston pään puslien tilalle. Mutta keppi itsessään on mielenkiintoisen jäykkä käytökseltään eikä "palauta" siihen 3-4 vaihteiden kohtaan kuten kuuluisi.

Joten kysymys kuuluu: onko se keppiteline "pussukan" alla ja sen puslat syypää vai jumitteleeko vaijerit itsessään? Vai joku muu? Hyviä arvauksia peliin kiitos. :)

Nostan tätä! ;)

Keppi siis nimenomaan on jäykkä sivuttaissuunnassa, etenkin vaihto 4 -> 5 on hankala, joutuu käyttämään oikeasti voimaa että saa sinne sivulle siirtymään. Sama tietty kun pakille laittaa.

Ykköseltä kakkoselle tai kolmoselta neloselle vaihto napsahtaa hienosti, mutta sivuttaisliike kepissä tolkuttoman jäykkää.

Ideoita?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8810 : 09.10.2015, 15:11:03 »
Nostan tätä! ;)

Keppi siis nimenomaan on jäykkä sivuttaissuunnassa, etenkin vaihto 4 -> 5 on hankala, joutuu käyttämään oikeasti voimaa että saa sinne sivulle siirtymään. Sama tietty kun pakille laittaa.

Ykköseltä kakkoselle tai kolmoselta neloselle vaihto napsahtaa hienosti, mutta sivuttaisliike kepissä tolkuttoman jäykkää.

Ideoita?
Huittisten Volvohuollon ohje. Vitos vaihde kytketään vasta kun vauhtia on 140.  :D Joten et sä sitä tarvi, pysyy moottorikin puhtaampana.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8811 : 09.10.2015, 15:25:14 »
Huittisten Volvohuollon ohje. Vitos vaihde kytketään vasta kun vauhtia on 140.  :D Joten et sä sitä tarvi, pysyy moottorikin puhtaampana.

:tykkää: :D

Onhan tossa s70 sellainenkin huono puoli, että se hätävilkun katkaisija on aivan väärässä paikassa. Jo kahdesti onnistunut vitoselle vaihtaessa hutaisemaan hätävilkun vahingossa päälle! :D

Mut pakille olis kuitenkin käyttöä :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8812 : 09.10.2015, 17:51:38 »
Nostan tätä! ;)

Keppi siis nimenomaan on jäykkä sivuttaissuunnassa, etenkin vaihto 4 -> 5 on hankala, joutuu käyttämään oikeasti voimaa että saa sinne sivulle siirtymään. Sama tietty kun pakille laittaa.

Ykköseltä kakkoselle tai kolmoselta neloselle vaihto napsahtaa hienosti, mutta sivuttaisliike kepissä tolkuttoman jäykkää.

Ideoita?

Sivu- ja pituussuunnathan kulkee kahdella eri vaijerilla kepiltä laatikolle. Vois koettaa irrottaa sen sivusuuntavaijerin laatikon päästä ja kokeilla vieläkö se jäkittää. Tietää onko jäykkyys lootassa vai vaijerissa.

Ne vaijerithan tiemmä löytyy kohtuu nätisti siitä laatikon päältä kun vähän raivaa oheislaitteita pois, bensavaparissa olis ilmanputsari siinä...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8813 : 10.10.2015, 08:36:53 »
Rikkinäinen himmennin vie kaikki taustaalot mittaristosta, sekä kojetaulun ja penkinlämmittimien merkkivaloista. Myös tuhkiksen valo häviää. Pitkien ja muiden merkkivalojen toiminta säilyy. Omassa noin puolet mittariston polttimoista oli ottanut kipeää samalla kun himmennin meni, eli kannattaa vaikka uusia kaikki samalla kun ottaa auki. Jos sawolla on valot pois vain kierroslukumittarista niin vika ei ainakaan ole himmentimessä. Hemban tapauksessa voisi ollakin.
Omassa korjaantui lähes kaikki valot uusimalla lamput :D

Poissa jimms_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8814 : 10.10.2015, 10:49:59 »
Terve,

Tuli tuossa 940 volle ostettua. Siellä on konehuoneessa semmoinen alumiiniletku katki, onko sillä mikä merkitys? Semmoinen joustava, oliskohan se nyt sieltä pakosarjalta lähtenyt? Sekä oletteko millä lähtenyt fiksailemaan sisustan räminöitä? Taitaa ne ovipaneelit ainakin rämistä  ;D Ja imuäänet on aivan kauheat, onkun olisi isompikin turbo moottorissa mutta kun tämä on turboton versio muutenkin  :2funny:

-Jimi

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8815 : 10.10.2015, 10:56:47 »
Terve,

Tuli tuossa 940 volle ostettua. Siellä on konehuoneessa semmoinen alumiiniletku katki, onko sillä mikä merkitys? Semmoinen joustava, oliskohan se nyt sieltä pakosarjalta lähtenyt? Sekä oletteko millä lähtenyt fiksailemaan sisustan räminöitä? Taitaa ne ovipaneelit ainakin rämistä  ;D Ja imuäänet on aivan kauheat, onkun olisi isompikin turbo moottorissa mutta kun tämä on turboton versio muutenkin  :2funny:

-Jimi
Letkun tarkoitus on pakosarjan lämpöä käyttäen tuoda ilmanputsarikoteloon lämmintä imuilmaa talvea varten. Aika usein näkee, että kyseinen putkilo on joko poikki tai poistettu kokonaan käytöstä. Ei liene käytännön merkitystä. Sisusta näissä tuntuu natisevan ja rämisevän enemmän ja vähemmän. Kannattaa tsekata imupuolen putket ja letkut, jos sieltä löytyisi jotain joka selittää nuo imuäänet :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8816 : 10.10.2015, 12:48:04 »
Aika usein näkee, että kyseinen putkilo on joko poikki tai poistettu kokonaan käytöstä. Ei liene käytännön merkitystä.

Ainoa käytännön merkitys on että letkun poistamalla ilmamassamittari ei kuole kuumuuteen jos putsarikotelon valitsinläppä jumittuu ottamaan lämmintä ilmaa. Auto toimii täysin ilman sitä letkuakin, omani heitin metallinkeräykseen jo reilut viisi vuotta sitten.

Poissa jimms_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8817 : 10.10.2015, 12:57:10 »
Joo kiitokset nopeista vastauksista. Pitää tallin perälle se letku heittää ja nuo imupuolen letkut vielä tsekata. Hävettää poletella kun "turbo" vinkuu mut mihinkään ei liikuta  :2funny: Joo ei nuo sisustan rätinät hirveästi itseä haittaa. Katoaa kun radiota kääntää kovemmalle. Tulipeltikin sirisee tietyssä kierrosluvussa.

Poissa M1gge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8818 : 10.10.2015, 13:12:20 »
Volvo s40 t4 vm. 02 jarrulevyt varmaankii vähä jumissa ku ei meinaa tulla pois. Mitää niksejä?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8819 : 10.10.2015, 13:29:32 »
Volvo s40 t4 vm. 02 jarrulevyt varmaankii vähä jumissa ku ei meinaa tulla pois. Mitää niksejä?
Eikös niissä oo sellaset reiät pulteilla ulosvetoa varten? Olisko ollu M8-kierteellä?
Niinku näin:
« Viimeksi muokattu: 10.10.2015, 13:32:21 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

KL-varaosat  Race.fi