Elekma  Autoracing

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tossu

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #765 : 30.10.2015, 01:03:13 »
Itse laittaisin alkuperäsen stefan. Tarvikkeista kuulee kaikennäköstä, osa kestää ja osa ei. Tuskin sinisellä montaa euroa kalliimpi on, ja ei varmaan auton elinaikana enää tarvitse vaihtaa :D "Tyylikkäät" noi vanteet xD

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #766 : 30.10.2015, 14:55:59 »
Paikallinen varaosaputka yllätti positiivisesti, kytkinsetti löytyi sitä kautta melkein 15e edullisemmin kuin mätänetistä. Ja toki polttoainekuluja jne olis tullut kun Kuopiosta ois joutunu hakemaan. Alkuviikosta pitäs tulla.
Takastefan kävin paikalliselta siniseltä tilaamassa, kolmekymppiä ja viikon toimitusaika.. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että tulee ensi viikonlopuksi, niin saa taas vehkeet joskus rokkaamaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #767 : 07.11.2015, 18:07:01 »
Kytkytin ja kampiakselin takastefa vaihdettu. Varmaan lähemmäs 9 tuntia meni kaikkine taukoineen ja ihmettelyineen :D Kovasti yritettiin oikoa joitain työvaiheita, niin joutu sitten tekemään moneen kertaan ::)

Kytkimeksi tuli siis LUKin tekele ja stefa originaali. Remppa kustansi noin 150 euroa+asennusjuomat ;)

Edellinen seppä olikin näköjään laittanu 215mm levyn tonne 228mm asetelmaan, hienosti oli kulunu asetelma :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #768 : 20.11.2015, 16:25:06 »
Jahans, kämppäremontti ja kaikenmaailman kissanristijäiset on taas vieny kaiken ajan ja rahan ::)

Noh, ruuvailin tuossa alkuviikosta nastapyörät alle 740:iin ja eilen kun oli vapaata niin ruuvasin keulille vähän lisää valoa pimeyteen. Puskurin alle "sumuvaloiksi" tuli Hellan 550 tuikut ja puskurin yläpuolelle maskin eteen Cibie super oscar pöntöt. Kaikki löyty omasta takaa, joten budjetissa on pysytty :D Tosin nuo Cibiet on vielä kytkemättä kun loppui taas aika ja mielenkiinto kesken. Tarkoitus nyt viikonlopun aikaan saada nekin pelaamaan.
KUVA

Nyt jos viikonloppuna tulisi oikeasti lunta, niin voisi koittaa saada aikaiseksi ottaa ihan kameralla toimintakuvatuksia talviliukurista ::)

Ja siitä päästäänkin siihen, että ei tämä bensanpolttaminen tunnu oikeen meikäläisen hommalta. Tuossa 760:ssä se vielä menee vaikka siihenkin tekisi mieli milloin mitäkin nokilekaa työntää keulalle. Valmiit turbodeekuseiskat ja ysit maksaa tsättiautossa ihan oikeiden autojen verran joten se on poissuljettu vaihtoehto, ja kukapa hurja tämmösen B200K-voimanpesän vaihdossa kelpuuttaa :D
Tässä on siis ainakin kuukauden verran ollu hiljaista etsintää käynnissä D24T(ic) tekniikasta, laatikosta jne roippeista mitä nyt tuohon swäppiin tartteekaan, mutta pirun hiljaselta vaikuttaa sielläkin suunnalla >:( Täytyykö tässä kohta pistää tää pilkkahintaan kaupaksi ja ostaa jonkun muun merkkinen diesel-kulkine ja turbottaa se.

Mulle saa siis vinkata jos jossain järkevän tai järjettömän matkan päässä savon sydämmestä makoilee ylimääräisenä pilkkahintaan seiskasta peräisin oleva diisseliä polttava voimanpesä

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #769 : 20.11.2015, 17:24:27 »
Talviautoon varsinkin kannattaa laittaa d24 kones. Polttoaine kulut putoaa nollaan ja auto makaa parkkiruudussa siihen asti kunnes pajunkissat näkyy keväällä. Verottaja kuitenkaan ei tälläistä lepuuttamista huomioi vaan muistuttaa veroilla Laihialaista autoiliaa.   ;D

Edit.. Vielä ei ole montaa viestiä korjaamossa: D24 ei käynnisty pakkas aamuisin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2015, 17:32:19 kirjoittanut The moose »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #770 : 20.11.2015, 17:30:01 »
Joko aika on kullannut muistot tai sitten tosiaan se edellinen Deekuseiska oli hyvä talviauto. Veikkaan itse ensimmäistä. Ei sitä saanut viemään yli 10l satkulla vaikka kuinka polki jalka tulipellissä pakkokolmosella. Matkassa mentiin jotain 6-7l satkulla. Tällä bensahirmulla kulutus on ollu 15-20l satasella kaupunkipyörityksessä ja on saanu monoa. Sillä erotuksella että se Deeku etes kulki johonkin ::)
Täytyy melkeen laittaa tsättiautoon jollain naurettavan korkeella pyynnillä ja toivoo että joku lippispää hakis mielissään pois niin pääsee ostamaan vaikka tojotan tai mersseedeksen :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #771 : 20.11.2015, 21:08:56 »
Edit.. Vielä ei ole montaa viestiä korjaamossa: D24 ei käynnisty pakkas aamuisin.
Aijjettä kun kommenteista paistaa kokemuksen syvä rintaääni, yllättäen yhelläkään näistä eio ikinä ollu deekua ja suurin osa eio ajanu  :idiot2:.

LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #772 : 20.11.2015, 21:11:16 »
No, onhan diesel kone nyt yleisestikin sellainen että jos se ei ole ehjä, niin ei se mikään paras mahdollinen laite pakkasaamuna ole. Vähän huonokuntoisemman bensakiulun yleensä saa tulille pakkasellakin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #773 : 21.11.2015, 13:04:33 »
Nojoo, olihan mullakin sen deekun kans jonkin verran ongelmaa. Esim kun pakkasta oli asteenkin yli 20 astetta niin auto ei käynnistyny millään :D Mutta siitä huolimatta oli halpaa ja mukavaa ajoa.
Tääkin käyttövoimajuttu on niin käyttäjästä kiinni. Mulla esim yks kaveri vannoo korkeelle parkuvien vaparibensojen nimeen ja yks toinen ajaa pelkästään turbodieselillä. Itse olen aika voimakkaasti kallellaan tuonne diisselin suuntaan, käyttöpelikin on diisseli ja tulee jatkossakin olemaan vaikkei ehkä kilometrien puolesta olekkaan kannattavaa ;)

Ja tulipahan mieleen, mikähän olis toisiks fiksuin tapa paikata antennin reikä tuosta 760:in takaposkesta? Fiksuin olis tottakai hitsata ja sitten maalata, mutta en taida tähän konkurssiin enää siihen rueta. Joku peitetulppa vaan ja sikaa tms väliin ettei vuoda?
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015, 13:13:43 kirjoittanut Sawo »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #774 : 21.11.2015, 13:07:51 »
Tääläki vannotaan kovaa kyllä riisselin nimee bensalla pestään pensselit..  Vaikka tulikin ostettuu 300 bensaturbo m90 askilla mutta silti täälä on deeku pajotuksen alla mekkerin 8mm pumppu ja tupla turbona... tuleva kesä varmaa kuiteski menee viel yhellä jossei hyvää hintaa saa toista isompaa..

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #775 : 21.11.2015, 20:36:06 »
Eikai tuollainen lamamallinen b200k kauheesti huonone jos ei ehkä paranekaan deekuksi muuttamalla. Eli jatkoon!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #776 : 25.11.2015, 22:30:51 »
Deeku kiinnostaisi ittiäkin, muttakun B230F on vain lähes jokamittarilla parempi.
- sama kulutus
- f toimintavarma
- f osat halpoja
- f yleensä parempikuntoinen
- f lähtee eikä mieti pakkasessa
- f halvemmat maksut
- f varaosia kasvaa jokanurkalla

TDI olisi sitten minun valinta öljypolttimista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #777 : 25.11.2015, 22:59:07 »
Deeku kiinnostaisi ittiäkin, muttakun B230F on vain lähes jokamittarilla parempi.
- sama kulutus
- f toimintavarma
- f osat halpoja
- f yleensä parempikuntoinen
- f lähtee eikä mieti pakkasessa
- f halvemmat maksut
- f varaosia kasvaa jokanurkalla

TDI olisi sitten minun valinta öljypolttimista.
-Näytä mulle 130tkm keskikulutus 7l/100km äffäkoneella.
-toimintavarmuus aika sama
-tdic kulkee selkeesti reippaammin kun f, ja hitusen reippaammin kun fb.
-diiseli on käytännössä pakko rekisteröidä 1+1 koska muuten veroissa ei tolkkua.

Edit: jos oikeasti on visio vaihtaa b200k pois, deekussa on tosipaljon helpommat sähköt kun äffäkoneen jälkiasennuksessa, suorituskyky kasvaa reilusti tällä muutoksella ja kulutus tipahtaa. Miinuksena sedanidiesel on kallis pitää ja mahdoton myydä, ja deekun kanssa sitä kantta saa varoa, minkä ainakin itse koen suurimmaksi viaksi ko. moottorissa. Ja jotkut hienohelmat pelkää työkoneen kalkatusta, mutta onhan sekin sentään parempi kun epävireisen sammakon länkytys(5cyl). Äffäkone on joustavampi ajaa käyttöalueen puolesta ja sillain helpompi esim kyläajossa, ja talviautona lämpiää hitosti nopeammin.

Emännällä on b230f+aw farkku joka on viinoistettu, itellä tdic+46 farkku, jos nyt tarttis valita jompikumpi niin viinakone jäisi, tosin perustelut liittyis koriin ja varusteisiin ja siihen, että tallin perällä on 140tkm ajettu b230fk ja priima m46  :P. 230F+AW on jo sitäsorttia hidas että ei kyllä jaksasi käyttöautossakaan loputtomasti kahtella...
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 00:31:41 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #778 : 27.11.2015, 00:04:56 »
kyllä mää enenmän luotan deekuun mitä mihinkään muuhun merkkiin, nuo pensat syö vaan niin mahottomasti...  :-\
ps. talvi kulkineena deeku ja siinä ei oo etes lohkolämppärrii  :2funny:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #779 : 05.12.2015, 22:23:30 »
Ei tähän kyllä mitään B230F konetta rueta vaihtamaan, hirmunen homma saavutettuun hyötyyn nähden. Ja myöskin TDI:lle vähän turhan rujo kohde. Jos sinne joku kone vaihtuu niin kyllä se on se kaikkien rakastama volkkarin jäteöljyvatkain/sepelimylly aka D24 ;)
Kaikista todennäköisintä on, että lyön päätäni rattiin ja ajelen tälläisenään. Kaveri kovasti houkuttelee virittelemään tota vaparia, mutta siihen meneekin jo sitten saman verran rahaa kuin tuohon 760:in laittoon on menny vuosien aikaan :D

 

Samppasport  Futurez