Autoracing  KL-varaosat

Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)

  • 19 Vastauksia
  • 11602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« : 27.01.2014, 23:04:22 »
Tässäpä tännekin näytille yksi 145 vani lisää:



Kaikki kuvat löytyvät picasawebistä.

Auto tuli hommattua opiskeluaikoina tuossa kolmisen vuotta sitten kun halvalla sai. Leimaa oli ja ajelin tällä vajaan vuoden, minkä jälkeen laitos meni seisontaan ja (turhankin) laajamittaisen projektin alaiseksi.

Joku polte näitä kohtaan jostain kumpuaa ja pakko on päästä silloin tällöin ropailemaan. Valitettavasti perheellisellä ylimääräistä aikaa ei juuri ole, joten tämä(kin) projekti etenee tosi hitaasti. Matkaakin ajoneuvon sijaintipaikkakunnalle on kotoa semmoiset 80 km, joten ihan joka viikonloppu ei kerkeä pyörähtämään rentouttavan harrastuksen pariin - onneksi ihan tuossa kotipihalla on tuo 855:nen, jota voi käydä rassailemassa vaikka joka päivä, jos huvittaa :)

Ostokunnossa 28.8.2010:

Edellinen omistaja asui Joroisissa ja kertoi ostaneensa auton pelkästään rekisteritunnuksen takia. Hän oli saanut tunnuksen siirrettyä toiseen autoonsa ja halusi päästä tästä eroon. Hinta oli mielestäni sopiva pitkällä leimalla olevasta 140-sarjalaisesta (700 euroa), joten kaupat oli tehtävä.

Töihin lähdössä 24.2.2011:

Kuva otettu klo 04:13. Kylmäkäynnistyvyys on huippuluokkaa, huonolla akullakin B20 tärähti käyntiin eräänäkin aamuna ilman lämmitystä -34 asteen lämpötilasta parin puristuksen jälkeen. Tämä jos mikä on talviauto.

Kauppareissulla 7.3.2011:

Kuva otettu Lappeenrannan Citymarketin parkkihallissa, tällanen kauppakassihan tämä on :) Bensaa tuntui menevän talvikelillä kaupunkiajossa n. 13-20 litraa sataselle, mut onhan täällä noita tankkauspisteitä tiheässä :P

Parkissa kotikatoksessa 27.4.2011:


Parkissa työpaikan lähellä 26.5.2011:


Seisonnassa 2.9.2011:

Näin pääsi käymään että leima loppui ja uutta en lähtenyt hakemaan. Auto siirtyi seisontaan maaseudun rauhaan kesällä 2011 ja myöhemmin syksyllä alkoi purkaminen.

Löytöjä 2.10.2011:

Purin sisustusta ja tällaisia aarteita löytyi, kuka tunnistaa omakseen :D Hintalapusta voisi päätellä, että auto on ollut ehkä torikauppiaan hallussa jossaki vaiheessa elinkaartaan.

Purkaminen jatkuu 6.11.2011:

Autoon on asennettu oikein kunnon alumiiniset sisälokarit, vaikuttivat tosi asiallisilta. Vuosikymmenten jälkeen tarra on ihmeen hyvin luettavissa.

Tuulilasi ym. osia irti 19.2.2012:

Tuulilasi lähti irti ehjänä mattopuukkoa ja kitarankieltä käyttäen. Lasi oli liimattu kiinni todella huonosti ja vettä tuli sisään aina sateella ihan kiitettävästi (kunnes vedin ilmastointiteipit lasin ympäri :) Ikävä kyllä myös kehykset ovat todella pahasti ruosteessa, kuten näissä ilmeisesti usein on. Ruostevaurioita on ihan riittävästi siellä täällä, mm. kuskin jalkatilassa.

Alustamassan rapsuttelua 18.3.2013:

Enpä keksinyt muuta tekemistä kuin massojen rapsuttelua, etupyörien takaa oli helppo kohde aloittaa. Huomaa reikä oikeassa "ylämummossa".

Siirto 7.4.2012:

Auto oli tässä vaiheessa vielä ajokunnossa ja se siirrettiin seinän toiselle puolelle pois traktorikaluston tieltä.

22.6.2013:

Auto odottelee edelleen parempia aikoja kuivissa sisätiloissa, sisustus on nyt suurimmaksi osaksi purettu ja isoin osa moottoritilan kamoista myös. Kone ja akselit on vielä paikoillaan, eli auto on toistaiseksi rullaava.

Autolle olisi tarkoitus tehdä melko perusteelliset mätähommat ja tekniikan läpikäynti. Museoautoa tästä ei tule, koska en jaksa enkä halua noudattaa alkuperäistä ulkonäköä pilkuntarkasti.

Jarruosien hapotusta 7.1.2014:

Lykkäsin hommaamani käytetyt jarrusatulat sitruunahappokylpyyn, tulokset näyttävät toistaiseksi ihan lupaavilta. Vielä maalaus ja uudet männät ja tiivisteet niin eiköhän noista vielä jotain tule.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 17:48:57 kirjoittanut JoonasH »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #1 : 28.12.2014, 16:48:19 »
Jeps, niin kävi että Ässä-Setä jatkaa tämän rouvan kanssa tästä.  :hello:

Eli Auto tullut omistukseeni Joulukuussa 2014.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #2 : 20.03.2015, 20:19:45 »
Nonih, nyt kävikin silleen et ässäsetä päätti tästä
rouvasta luopua ja minäpä teen tämän sit loppuun  :)
Tekniikka puoli ainakin alkuun pysyy suht vakiona.
Dellorton tuplat ainakin ja kannen vois käyttää fiksattavana ja
jos jollain sattuu nurkissa pyörimää jotain kivaa hörpötys nokkaa
niin olen kiinnostunut ::) alustan ajattelin päivitellä "vähän" maata
lähemmäks.

No mut tehään ekana nuo korihommat pois alta. Kuviakin
yritän lisäillä kun vaa muistaa niitä ottaa..

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #3 : 30.03.2015, 22:32:40 »
Nonih!! nyt on korihommia aloteltu ja kertokoon kuvat loput..








ässä oli löytäny tommosen korjaus pellin ni piti lunastaa pois :)

piti värkätä uus pussi vänkärin puolelle..

tänään käytiin ässän kanssa pelastamassa miulle varaosa auto :pomo: on kyllä sen verran mätä et joutaa paaliin ku oon tarvittavat osat ottanu..

Huomenna on sen verran märkä päivä ni ei kehtaa katolle kiivetä joten vois ton apparin puolen hitsuutella kasaan ja siirtyä repimään kuskin puolta auki!
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 02:46:52 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #4 : 31.03.2015, 02:47:29 »
Mää entrasin sun kuvat näkyviin  :hello:

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #5 : 31.03.2015, 07:58:28 »
Kiitoksia! :)

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #6 : 31.03.2015, 17:33:51 »
vänkärin puolen sain munapussia vaille valmiiks ja sen sain heppailtua kiinni :) tekniikka hommatkin päätetty.
Eli tämä kesä mennää b20 pikkusen piristettynä ja syksyllä auto seisontaan ja t5:sta sorvailemaa paikalleen.
Moottori löytyy ja kansikin on jo tehtynä kiitos Hegen S* veivit vielä tilattava..

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #7 : 31.03.2015, 17:46:42 »
No nyt on tekemisen meininki, hyvältä kuulostaa  :hello:

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #8 : 31.03.2015, 17:47:12 »
 O0 Asiallista toimintaa!

Saaks satasarjalaiseen T5 koneen laittaa?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Museoinnilta pelastettava 145 van -71 *Paljon kuvia*
« Vastaus #9 : 31.03.2015, 20:38:19 »
O0 Asiallista toimintaa!

Saaks satasarjalaiseen T5 koneen laittaa?
Poikkeusluvalla ehkä. Mut normi muutoskatsastuksella ei Trafin nykyohjeistuksilla sitten mitenkään. tähän sitten ne normaalit selittelyt tutusta katsastusmiehestä ja planeettojen asennoista
Jäitä housuun!

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« Vastaus #10 : 31.03.2015, 20:51:17 »
Setämiehen Amazon prokkishan on toteutettu Italian 2.0l koneella ( tosin ilman turboa ) Luulisi, jotta kakslitraiselle löytyis enemmän ymmärtämystä konttorilla, turbon kanssa voi olla vaikeampaa.

edit: Setämiehen konehan on B5254T , mistähän mulle tuli tuo 2,0 kone mieleen   :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 21:14:11 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« Vastaus #11 : 31.03.2015, 21:10:58 »
Kakslitranen vapari turbottamalla kenties, aito T ei mene kuin poikkeusluvilla.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« Vastaus #12 : 31.03.2015, 21:21:04 »
Setämiehen Amazon prokkishan on toteutettu Italian 2.0l koneella ( tosin ilman turboa ) Luulisi, jotta kakslitraiselle löytyis enemmän ymmärtämystä konttorilla, turbon kanssa voi olla vaikeampaa.

edit: Setämiehen konehan on B5254T , mistähän mulle tuli tuo 2,0 kone mieleen   :idiot2:

En ihan ehtinyt korjata ;)  Niinkuin kirjoititkin, kyseessä on ihan normi matalapaine turbo riisuttuna ahtimesta. Ei siis Italo malli.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 21:39:58 kirjoittanut Volvo Setämies »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« Vastaus #13 : 31.03.2015, 22:01:48 »
Viisaampia kuunnelleena ajattelin toteuttaa tämän seuraavasti: todistetaan koneen olevan uudempaa 140hv 20venttiilistä mallia jolloin turbolla saadaan hakea vielä 8hv lisää tehoa :2funny:

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Labitch ja ruosteinen 145 (tuleva t5)
« Vastaus #14 : 31.03.2015, 22:04:18 »
Mites tilavuus? Äkkiä mietittynä on hiuman liikaa.

 

Samppasport  Futurez