Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 702139 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vallilan takomolta kuormajouset, taitaa löytyä ihan hyllystä . Saa niitä vissiin motonetista yms. varaosaliikkeistäkin. Samalla laittaisin vaikka vain taakse tuon vahvennetun vakaajan. Tuohon vielä helppo laittaa. Omaan kun laitoin ensin taakse, niin jo sillä tuli huomattavasti parempi ajettavuus.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Moi, en jaksa alkaa ettii ja lukea täältä, joten kysyn suoraan. Mistä sais kohta laisen alustasarjan v70 mk2 malliin. Pelkät jouset kyllä löysin mut joudun uusimaan iskaritkin samalla. Joten olisi kiva saada mahollisimman nopeesti joku sivu tai sivuja mistä voin tilata. Kiitos
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Itsellä meni hermo noihin Eibachin takajousiin, ei kantanut enää edes tyhjää autoa kunnolla, aivan liian löysät.

Laitoin Lesjöforsin kuormajouset (motonetista reilu 50e/kpl) ja "säädin" niistä 3/4 kierrosta matalemmat.
Nyt tuntuu hyvältä, ei ollenkaan liian jäykkä vaikka noissa taisi alunperin olla 5 kierrosta, kun Eibachin vietereissä taitaa olla 7. Langanpaksuus muistaakseni molemmissa 16mm.

Nyt tuntuu vaan, että iskarit on hieman liian löysät noiden kanssa, toinen iskari oli jo vuotanutkin eli muutenkin saa kohta vaihtaa. Ovat Sachsin advantaget.
Katselin noita Konin STR.T iskareita (eli oransseja), ovat taakse todella kohtuuhintaiset, eteen ei ole edes saatavilla.
Kuulemma vastaavat keltaisia sporteja löysimmällä säädöllä ja eivät ole huollettavissa, siksi edullinen hinta.
Onko jollain noista jotain kokemuksia?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Laitoin Lesjöforsin kuormajouset (motonetista reilu 50e/kpl) ja "säädin" niistä 3/4 kierrosta matalemmat.
Nyt tuntuu hyvältä, ei ollenkaan liian jäykkä vaikka noissa taisi alunperin olla 5 kierrosta, kun Eibachin vietereissä taitaa olla 7. Langanpaksuus muistaakseni molemmissa 16mm.
Mittaappas kaarimitta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Itsellä meni hermo noihin Eibachin takajousiin, ei kantanut enää edes tyhjää autoa kunnolla, aivan liian löysät.

Laitoin Lesjöforsin kuormajouset (motonetista reilu 50e/kpl) ja "säädin" niistä 3/4 kierrosta matalemmat.
Nyt tuntuu hyvältä, ei ollenkaan liian jäykkä vaikka noissa taisi alunperin olla 5 kierrosta, kun Eibachin vietereissä taitaa olla 7. Langanpaksuus muistaakseni molemmissa 16mm.

Nyt tuntuu vaan, että iskarit on hieman liian löysät noiden kanssa, toinen iskari oli jo vuotanutkin eli muutenkin saa kohta vaihtaa. Ovat Sachsin advantaget.
Katselin noita Konin STR.T iskareita (eli oransseja), ovat taakse todella kohtuuhintaiset, eteen ei ole edes saatavilla.
Kuulemma vastaavat keltaisia sporteja löysimmällä säädöllä ja eivät ole huollettavissa, siksi edullinen hinta.
Onko jollain noista jotain kokemuksia?
Paljonko on napa-kaari mitta tuolla patentilla? Mulla on jo kumit välissä takajousissa ja menee tosiaan hermo kun on löysät  >:(

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Kaaresta napaan on noin 360mm, omaan silmään näyttää nyt hyvältä.

Katselin että silloin kun asensin Eibachit, oli takana 355mm, nyt oli enää 340mm vaikka jousien välissä oli IPD:n välikumit.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Kaaresta napaan on noin 360mm, omaan silmään näyttää nyt hyvältä.

Katselin että silloin kun asensin Eibachit, oli takana 355mm, nyt oli enää 340mm vaikka jousien välissä oli IPD:n välikumit.
Kiitos tästä.
Otan kiepin pois niin vois olla mulle hyvä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kaaresta napaan on noin 360mm, omaan silmään näyttää nyt hyvältä.

Katselin että silloin kun asensin Eibachit, oli takana 355mm, nyt oli enää 340mm vaikka jousien välissä oli IPD:n välikumit.
Tuo vois olla itelle kans sopiva korkeus. Nyt millä lie jousilla 380mm.

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.


Itsellä tuo Bilstein/Eibach setti, kierrokset edestä ja takana lyhennettynä. Mitat navasta kaareen noin 335-340mm.
Näyttää ja tuntuu ihan ok, tosin tarvikemallin iskarinyläpäät eteen saa vaihtaa vähintään joka vuosi kummatkin. Syy tarvikkeiden laittoon on se että ovat aina korkanneet liki läpi asti, eli on ollut hieman "tilanne päällä" remontissa ja ei ole paikallisella sinisellä koskaan löytynyt osia hyllystä.
Voisipa muuten kohta taas laittaa ne jousilautaset tässä tilaukseen kun muistaisi.   ::)
« Viimeksi muokattu: 15.07.2015, 15:05:06 kirjoittanut ile2 »

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vallilan takomolta kuormajouset, taitaa löytyä ihan hyllystä . Saa niitä vissiin motonetista yms. varaosaliikkeistäkin. Samalla laittaisin vaikka vain taakse tuon vahvennetun vakaajan. Tuohon vielä helppo laittaa. Omaan kun laitoin ensin taakse, niin jo sillä tuli huomattavasti parempi ajettavuus.
Omassa volvo v70 vm2005 ei ole ollenkaan takana vakaajaa. Alla Konin fsd kaari mitat taka noin 385 ja etu 382.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Tuntuu et on vaikeata saada toi prokit-12B alustasarja tähän autoon..

Olisko jotain muita sopivaa sarjaa mulle? Vaatimuksena kevyt madallaus ja kuorman kanto kyky.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44476.405

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Tuntuu et on vaikeata saada toi prokit-12B alustasarja tähän autoon..

Olisko jotain muita sopivaa sarjaa mulle? Vaatimuksena kevyt madallaus ja kuorman kanto kyky.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44476.405

Slamitilta saa prokittiä mutta tuon sarjan mukana et saa kyllä sitä kuormankanto kykyä.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Onko kukaan laittanut Cobran jousia V70:seen?

http://www.cobrasuspension.fi/verkkokauppa/madallusjouset/volvo2014-09-11-08-26-521248742922/v70-ii-4wd/wagon2014-09-11-08-26-52708011083/2-3-2-4t-2-5t-2-4d5-awd/20012014-09-11-08-26-521574603918/etu-30mm---taka-30mm2014-09-11-08-26-521560214976-tuote.html

Tuo tuntuisi olevan ainoa jousisetti awd:hen. Mutta eipä näytä olevan tüv-hyväksyntää tuolla sarjalla. Saakohan jostain jotain ns. kelpaavaa paperia noiden kaveriksi että sais leimattua noilla? Eibachin todistus?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Huom! Etuakselilla käytetään asennuksessa hyödyksi alkuperäisiä joustintukia. Tästä syystä autossa pitää olla alkuperäisvalmisteiset etuiskunvaimentajat.
Sarja sisältää 4kpl iskunvaimentajia
Ei autoihin joissa on automaattinen tasonsäätöautomatiikka
Ei sovi 4WD, Cross Country 4WD, V70-R malleihin

Eli pitäs mennä suoraan paikalleen,kun omassa on kaikki iskarit/jouset/laakerit jne alkuperäistä.?

Ja uudet alkuperäiset osat ostettu aikaa sitten.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Elekma  Autoracing