Samppasport  Futurez

V70 2.5 20V -98 ABS oireilu

  • 61 Vastauksia
  • 49316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #45 : 04.08.2011, 04:45:15 »
Mitottiin silloin ne alkuperäiset anturit ennen niiden vaihtoa ja katsottiin millaista käyrää antavat renkaiden pyöriessä, arvot taisivat olla 1000 ohmin luokkaa. Toisessa anturin signaalikäyrässä oli silloin suurta poikkeamaa toiseen verrattuna, siksi vaihdoin parin ensin taakse vaikka siitä ei apua ollut, valitti sitä oikeaa takanopeusanturia. Sen takia hyökin sen boksin kimppuun. Takaliitin on kyllä aivan pohjassa kiinni. Mietti että jos vetäisi piuhan suoraan takakontista boksille vaikka katon kautta jos välillä on jotain hiusmurtumaa, muuten on kyl niin henkimaailman juttuja et huh huh

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #46 : 07.08.2011, 19:31:44 »
Tuli vaan mieleen kun et ole asiasta mitään maininnut, että onhan sulla varmasti samankokoiset renkaat edessä ja takana. Kumit kans samaa kokoa, mutten saattaa herjailla vaikka mitä vikoja vaikka laitteet kunnossa.

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #47 : 07.08.2011, 19:49:21 »
Noniin. ABS viimein kondiksessa, Sercapin kautta ja tinaukset kuntoon niin jovain pelailee. Seuraava vaiva onkin sitten päästöt. Tyhjäkäynnillä ok, kierroksilla hieman yli sallitun. Lambdavalo palaa ja putken takapöntössä vuotoa... Kannattaiskohan tota takapönttöä koittaa paikata kun uudet tuntuu olevan hinnoissaan? Sais leiman junailtua jne.

Mutta tosiaan jälleen kerran kaikki vaivat katos kun boksiin vaan hoito. :)

Mitä maksoi tinaus?
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #48 : 07.08.2011, 20:10:50 »
Tuli vaan mieleen kun et ole asiasta mitään maininnut, että onhan sulla varmasti samankokoiset renkaat edessä ja takana. Kumit kans samaa kokoa, mutten saattaa herjailla vaikka mitä vikoja vaikka laitteet kunnossa.

Kylla renkaat on samankokoiset ympäri autoa 225/40R18 kesärenkaina ja 205/55R16 talvikumeina jos en väärin muista.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #49 : 07.08.2011, 21:07:16 »
Sercapilta tinaus löytyy ihan hinnastosta nettisivuilta. Multa otti boksin irti, korjas/tinas, ja laittoi vielä takasinkin ja hinta oli muistaakseni 175€ ja työ kesti noin 30min. Mielestäni erittäin kohtuullinen hinta ja tosiaan työlle vielä vuoden takuu!

Poissa Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #50 : 13.08.2011, 13:42:20 »
Nyt olis mitottu anturit, arvot on kohdillaan ja ei vastaa runkoon mistään tai toisiinsakaan. Vedettiin auton katon ylitte takakontista taka-antureilta piuha suoraan yksikköön, ei apua siitäkään. Testattiin pois otetuilla antureilla, jotka oli siel takana ennen vaihtoa ja sama tulos.
Alkaa vähän vaikuttaan ettei se britti firma osannut korjata tuota ohjausyksikköä vaan otti vaan rahat pois.

Pitänee viel kahtella jos pääsis tota boksia käyttämään jossain samantapaisessa autossa, et jos se siin toimii nii sitte on kyllä kumma, missä vika minun autossani on.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #51 : 13.08.2011, 22:00:03 »
Onpa harmillinen homma. Kai se brittifirma antoi takuun työllensä?

Poissa Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #52 : 13.08.2011, 22:39:27 »
2v takuun lupaili, mutta laitoin kerran sinne viestiä ongelmasta ja ei oo vastausta kuulunut. Pitänee viestitellä uudelleen, kumma kyllä kun ihmiset foorumeilla kiitelleet firmaa korjauksista, mutta tälleen mulle kävi. Boksiin kyl liimattu ihan tarrat yms liitoskohtaan jossa meinataan, että heidän takuu raukeaa jos nämä menee poistamaan.
Lueskelin tosta yhdestä toisesta ketjusta täällä, että jollakin oli piirivikaa herjannut ja korjautunut tuota isoa liitintä heiluttamalla. Testailin sitäkin tossa tänään päivällä vielä uudestaan, mutta eipä minulla mitään vaikuttanut..otin irti, katsoin että kaikki ok sekä lukot millä toi liitin lukitaan boksin kylkeen on kyllä niin kiinni kuin mahdollista. Vois melkein laitella tonne sercapille viestiä ja kysellä onko niillä siel vastaavan tapaista autoa missä tuota boksiani voisin testailla.

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #53 : 14.08.2011, 20:46:43 »
Käytin omaani Volvolla vikadiagnoosissa samojen oireiden takia; kommentti oli että oikean takapyörän anturi ja/tai ABS-yksikkö (siis tuo boksi). Ota tuosta selvää! Hain tutusta sähköliikkeestä oskilloskoopin lainaksi, nostin auton pukeille, avasin boksin liittimen kuoren ja pyörien pyöriessä mittasin skoopilla kunkin pyörän johtimista signaalin. Kolmesta tuli puhdas kanttiaaltoa, yhdestä vain pelkkää "räpellystä". Anturi vaihtoon ja homma tuli kuntoon. Volvolla olisivat vaihtaneet boksinkin!

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #54 : 14.08.2011, 21:47:12 »
Hienoa, että sait kuntoon. Kyllä tuntuu ABS-oireet olevan aika mysteereitä monesti. :)

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #55 : 18.08.2011, 19:18:24 »
Käytin omaani Volvolla vikadiagnoosissa samojen oireiden takia; kommentti oli että oikean takapyörän anturi ja/tai ABS-yksikkö (siis tuo boksi). Ota tuosta selvää! Hain tutusta sähköliikkeestä oskilloskoopin lainaksi, nostin auton pukeille, avasin boksin liittimen kuoren ja pyörien pyöriessä mittasin skoopilla kunkin pyörän johtimista signaalin. Kolmesta tuli puhdas kanttiaaltoa, yhdestä vain pelkkää "räpellystä". Anturi vaihtoon ja homma tuli kuntoon. Volvolla olisivat vaihtaneet boksinkin!
Vaihdoiko molemmat anturit vai saako sen oikean erikseen :pomo:

Poissa Puovo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #56 : 13.09.2015, 09:50:49 »
Kyllä katsatuksessa pitää kaikki ok.Valo ei saa palaa.Sanoit että nopeus nousee yli 21 km/h niin sammuu se on sellainen itse diaksnoosi jonka Volvo tekee että kaikki on kunnossa jolloin valo samuu .
3-1-4 oikean takapyörän nopeustunnistin katkos tai oikosulku
3-2-4 oikean takapyörän nopessingaali yli 40km/h nopeudessa epänormaali.

Olethan putsannut sen jarrupolkinen asentotunnistimen se on siinä jarrutehostimen etupinnassa on sellainen  sähköliitin jossa on painettava rautalanka lukitus muista irrottaa - kaapeli akusta ennen irrotusta ja annaa olla sen 15 minuutia irrallaan siinä ajssa putsaa sen liittimen kaikesta töhnästä..
Korjaamolla jos antaa vikakoodia vaihdetaan anturi kun vika voi olla ajoittanen mikä teilläkin on?
ABS boksin korjausvinkki http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/
Kiitos,, ABS oireilut hävisi kun korjasi ABS boxin,, kun ensin luotin tietokoneen ilmoittamiin vikakoodeihin niin tuli hankittua oik. taakse ABS tunnistin, tietysti laakerivälykset yms. tuli eliminoitua,, iso kiitos jälleen vinkistä

Poissa Odemaster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #57 : 09.03.2016, 08:27:12 »
Täällä on samanlaisia ongelmia myös! Molemmissa autoissa toista vuotta menossa sama ongelma ja toisen on säkällä saannut katsastettua. 3 boksia vaihdettu ja kokeiltu eikä ongelma ole hävinnyt. Kaikki anturit antaa n 1000ohm lukeman. Virroissa pientä heittoa. Liittimet kunnossa kaikkialta. Kehät puhdistettu ja tarkistettu joka nurkasta useampaan kertaan. Alkaa mielenkiinto pikku hiljaa loppua kesken. Nyt toiset uudet anturit tulossa volvolta. Voisi jo pikku hiljaa alkaa toimimaan. Vaikea uskoa että kaikki kolme boksiakaan olisi rikki? Ennen valot hävisi aina välillä mutta mitä pidempään ongelma oli sitä pidempi aika valojen sammumisen välille tuli. Herjaa oikeaa takapyörän anturia molemmissa autoissa. Ei auta vaikka vaihtelisi miten päin keskenäänkään osia...
Ei mun auton hevoset oo hävinny mihinkää. Ne on vaa laitumella.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #58 : 09.03.2016, 20:54:54 »
Mittailetko ohmeja kylmässä vai lämpimässä?  Kylmässä vastus on oleellisesti suurempi ja on oltava yli 1000. (Eiku toisinpäin justiinsa!) Jos on vähemmän, niin vaihda.

Ja sitten tee se, että nosta se oikea tajapyörä ilmaan ja pyöritä käsin sitä. Vaihtovirtaa pitäisi tulla yleismittarille yli 4 mV. Jos pyörittäessä putoaa lähes nollille, niin ei saa riittävästi impulssia.

Kumma, että niistä tosiaan menee useimmiten tuo ojanpuoleinen taka-anturi. Niin meni mullakin.

Puhdista se kiinnityspinta huolellisesti, että anturi ei jää liian kauas hammaskehöstä. Puhdista hammaskehä huolella.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2016, 20:58:26 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #59 : 10.03.2016, 10:54:44 »
Täällä on samanlaisia ongelmia myös! Molemmissa autoissa toista vuotta menossa sama ongelma ja toisen on säkällä saannut katsastettua. 3 boksia vaihdettu ja kokeiltu eikä ongelma ole hävinnyt. Kaikki anturit antaa n 1000ohm lukeman. Virroissa pientä heittoa. Liittimet kunnossa kaikkialta. Kehät puhdistettu ja tarkistettu joka nurkasta useampaan kertaan. Alkaa mielenkiinto pikku hiljaa loppua kesken. Nyt toiset uudet anturit tulossa volvolta. Voisi jo pikku hiljaa alkaa toimimaan. Vaikea uskoa että kaikki kolme boksiakaan olisi rikki? Ennen valot hävisi aina välillä mutta mitä pidempään ongelma oli sitä pidempi aika valojen sammumisen välille tuli. Herjaa oikeaa takapyörän anturia molemmissa autoissa. Ei auta vaikka vaihtelisi miten päin keskenäänkään osia...
Käytätkö miten useasti jarrua niin että abs raksuttaa?
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

 

Ateho  Elekma