Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15777 Vastauksia
  • 3272133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9645 : 09.02.2016, 12:21:51 »
Saako 242:n oviin vielä tiivisteitä jostain? Vai meneekö Etran katalogin selailuun tai spurgu-osien puolelle?

Ja sama taakse pohjaanlyöntikumit pitäs löytää, mieluusti orkkiksia jäykemmät. Kyseessä taas 240...

Tarkista Oitraconin tarjonta Korja-kumi Tampereella on varmaan niiden pohjaanlyöntikumien suhteen melko toimiva putiikki
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9646 : 09.02.2016, 16:27:15 »
940 turbo + AW71L
Seuraavanlainen ongelma on ilmennyt yhä tiheämmin: kun kiihdyttää (tai lähellä näin talvella sutii) nopeasti niin, että ahdot kerkeää nousta hieman ja äkillisesti laskee kaasun, meinaa auto sammua. Kierrokset tipahtaa pikaisesti sinne n. 500 rpm tuntumaan, josta nousee taas pian sinne 1000rpm+. Ilmiö esiintyy useimmiten silloin, jos pienellä vaihteella kiihdyttää, auto käy sutimaan, ahdot nousee noin puoleen kiloon ja kaasun laskiessa meinaa koko laitos sammua. Välillä ampuu tässä yhteydessä myös raivokkaasti pakoputkeen. Välillä saattaa ahdinkin sakata. Missä vika? Bypass vaikuttaa kaikinpuolin ehjältä

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9647 : 09.02.2016, 16:37:11 »
940 turbo + AW71L
Seuraavanlainen ongelma on ilmennyt yhä tiheämmin: kun kiihdyttää (tai lähellä näin talvella sutii) nopeasti niin, että ahdot kerkeää nousta hieman ja äkillisesti laskee kaasun, meinaa auto sammua. Kierrokset tipahtaa pikaisesti sinne n. 500 rpm tuntumaan, josta nousee taas pian sinne 1000rpm+. Ilmiö esiintyy useimmiten silloin, jos pienellä vaihteella kiihdyttää, auto käy sutimaan, ahdot nousee noin puoleen kiloon ja kaasun laskiessa meinaa koko laitos sammua. Välillä ampuu tässä yhteydessä myös raivokkaasti pakoputkeen. Välillä saattaa ahdinkin sakata. Missä vika? Bypass vaikuttaa kaikinpuolin ehjältä

ei muuta kun  leakfinderilla kaikki letkut läpi näin ensalkuun?
940 -97 B230fk+M90

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9648 : 09.02.2016, 22:06:12 »
Tuolla jo kysyinkin, mutta heitetääs tähän:
.
.
.
Onkohan sellaista relettä olemassakaan, joka kytkisi virrat päälle kun PAINE ylittää säädetyn määrän? Eli saisko ahtopaineesta ohjauspaineen ja tuo kytkeytyisi sitten päälle vaikka vasta kun mennään jo hyvän matkaa ahdoilla? Toinen vaihtoehto on sit tietty rakennella jotain häröä kaasupolkimelle...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9649 : 09.02.2016, 22:30:47 »
Tuolla jo kysyinkin, mutta heitetääs tähän:
Hakusessa on siis painekytkin. Toimintaperiaatteeltaan ihan vain katkaisija, mutta releellähän tosta saa sellasen kun haluaa.

Noita on vuonna nakki ja keppi käytetty turbovolvoissakin. Ahtopaineen ylittäessä sallitun kytkin maadoittaa sytkävirran ja meno hyytyy.  :)
E: Tai sitten se katkaisi maaton. Ei voi muistaa.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9650 : 11.02.2016, 18:51:10 »
Onko 04 xc70 "time for regular service" viestin kuittaamiseen olemassa joku rämppää-avainta-räplää-trippimittaria-kikka vai tartteeko kuitata koneella?

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9651 : 11.02.2016, 20:10:05 »
Moi, elikkä ostin tuohon volvoon Finnxenon H7R jälkiasennus kenonit, ja ohjeessa sanotaan, että kahdella ballastilla 20A sulakkeet varmistettava, yhdellä 10A.
Mutta tuossa autossa kun on sulakkeita 5kpl ajovaloihin liittyviä, konehuoneessa sulakepaikat 17,18, 20 ja 21. 17ja 18 kohdassa oli 10A sulakkeet, kuten myös 20 ja 21. Sisällä olevassa sulakepaikassa 3 on 15A sulake, pitääkö mihin näistä laittaa ne 20A sulakkeet, että saa hommat toimimaan, noilla vakio sulakkeilla kyrvähti muutaman kerran konehuoneen sulakkeet ja sisäpuolen sulakkeet.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8953
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9652 : 11.02.2016, 22:18:00 »
Moi, elikkä ostin tuohon volvoon Finnxenon H7R jälkiasennus kenonit, ja ohjeessa sanotaan, että kahdella ballastilla 20A sulakkeet varmistettava, yhdellä 10A.
Mutta tuossa autossa kun on sulakkeita 5kpl ajovaloihin liittyviä, konehuoneessa sulakepaikat 17,18, 20 ja 21. 17ja 18 kohdassa oli 10A sulakkeet, kuten myös 20 ja 21. Sisällä olevassa sulakepaikassa 3 on 15A sulake, pitääkö mihin näistä laittaa ne 20A sulakkeet, että saa hommat toimimaan, noilla vakio sulakkeilla kyrvähti muutaman kerran konehuoneen sulakkeet ja sisäpuolen sulakkeet.

Älä missään nimessä laita mihinkään isompaa sulaketta kuin siihen tehtaalta kuuluu!

Muuten sulla kyrvähtää koko auto johtosarjapalon myötä, eikä ne sulakkeet.

Jos sulake ei riitä niin tarvit erillisen piuhan jonka mitoitat riittäväksi sille virralle joka siitä tarvii mahtua kulkemaan.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9653 : 11.02.2016, 22:25:21 »
Niin ja ei Xenon hyväksyttyihin umpioihinhan ei pidä koskaan asentaa xenoineita
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9654 : 11.02.2016, 22:55:44 »
Älä missään nimessä laita mihinkään isompaa sulaketta kuin siihen tehtaalta kuuluu!

Muuten sulla kyrvähtää koko auto johtosarjapalon myötä, eikä ne sulakkeet.

Jos sulake ei riitä niin tarvit erillisen piuhan jonka mitoitat riittäväksi sille virralle joka siitä tarvii mahtua kulkemaan.
Meinasin tehä releytyksen noille, saa nyt olla vielä joutilaana odottelemassa. Ainakin sillä nyt varmistaa auton omien johtojen säilymisen  :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9655 : 11.02.2016, 22:56:49 »
Niin ja ei Xenon hyväksyttyihin umpioihinhan ei pidä koskaan asentaa xenoineita
Totta ;)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9656 : 12.02.2016, 09:31:22 »
Moi, elikkä ostin tuohon volvoon Finnxenon H7R jälkiasennus kenonit, ja ohjeessa sanotaan, että kahdella ballastilla 20A sulakkeet varmistettava, yhdellä 10A.
Mutta tuossa autossa kun on sulakkeita 5kpl ajovaloihin liittyviä, konehuoneessa sulakepaikat 17,18, 20 ja 21. 17ja 18 kohdassa oli 10A sulakkeet, kuten myös 20 ja 21. Sisällä olevassa sulakepaikassa 3 on 15A sulake, pitääkö mihin näistä laittaa ne 20A sulakkeet, että saa hommat toimimaan, noilla vakio sulakkeilla kyrvähti muutaman kerran konehuoneen sulakkeet ja sisäpuolen sulakkeet.

Kuinka tehokkaat noi on? Mulla on 35w toiminut kyllä täysin ongelmitta. Onko can-ballasti vai tavallinen?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9657 : 12.02.2016, 10:03:35 »
Kuinka tehokkaat noi on? Mulla on 35w toiminut kyllä täysin ongelmitta. Onko can-ballasti vai tavallinen?
35W pitäs olla, kyllä nuo tosin toimii hetkellisesti noilla sulakkeilla mitä vakiona on, mutta sitten se polttaa yleensä nuo 17 ja 18 sulakkeet.
Tuo sarja on nyt tuossa odottelemassa asentelua siihen asti, kun oon tuon releytyksen tehnyt, jos ei nyt ennen sitä jtn muuta mielenkiintoista tule eteen: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22FinnXenon%20Xenon-Muutossarja%20H7R%22
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9658 : 12.02.2016, 19:38:09 »
Volvo 940, paljonko jarrujärjestelmä imee kaikkinensa jarrunestettä? Automaatti

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9659 : 12.02.2016, 19:45:33 »
Volvo 940, paljonko jarrujärjestelmä imee kaikkinensa jarrunestettä? Automaatti

Noin 0,6 litraa Volvon ilmoituksen mukaan.
 

 

Autoracing  KL-varaosat