Samppasport  Futurez

142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.

  • 5 Vastauksia
  • 2542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« : 31.03.2015, 00:34:02 »
Eli pitäis saaha jarrut pelittään 142:een.
Kaikki satulat purettu puhistettu ja heristelty ja ilmattu joka nurkka sen 5 vai 6 kertaa mutta jarrut hukassa tai toppaa heikosti ku naama irvessä polkee jarrua pohjaan ja odottaa niin alkaa pikkuhiljaa jarruttaan ja samaan tyyliin löysääki eli vaikka polkimen nostaa ylös niin jarrut jää päälle ja noin 5-10 sekunttia ennenku palautua että auto alkaa kevyesti rullaamaan.
Voiskohan ongelma johtua pääsylinteristä?
Ja vaikuttaako tehostin siihen kun ei ole käytössä muutenkun vaatii enemmän jarrupolkimelle voiman käyttöä?
imusarja kylläki nyt pöydällä ja tarkotus siihen tehdä nippa jarrutehostinta varten.
Jarru linjoja sen verta muokattu että edestä takajarruille lähtevät linjat yhdistetty ja vedetty yhdellä putkella perään ohjaamon kautta jossa hydraali käppäri ja perässä putki jaettu sitte kummallekki puolen.

Ja sitten öljy vuoto kytkimen pään stefa tai siis huoma renkula valskaa niin meneekös se sitte laittaa suoraan se vinokoneen laippa jossa stefa on??
Ja millä ihmeen konstilla tuon venakopan saapii pitämään öljyt sisäpuolella ettei ne valuis pitkin kantta? :D
Koittanu tuljata liimamassaa reilusti tiivisteen kera siihen mutta kuolaa siltikki vielä :D

Sekä minkälaisia tulppia raati suosii näissa rimmatuissa b20 koneissa??

Kiitän jo valmiiksi jos saisi tietoa tuohon.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« Vastaus #1 : 31.03.2015, 08:22:19 »
Jarruja joutuu polkemaan lujempaa jos tehostin ei ole käytössä, muuten ei vaikuta jarrujen toimintaan. Vaikuttaisi siltä, että mahdollisesti on letku(t) turvonneet lähes tukkoon jos jarrut toimivat viiveellä. Pääsylinterin männät jos ei palaudu kunnolla takaisin niin jarrut jää myös päälle kun neste ei pääse palautumaan säiliöön, jos on tiivisteissä ohivuotoa niin ei jarruta juuri ollenkaan vaan poljin painuu pohjaan. Onhan hydrauli käppärissä putket oikeinpäin? Joskus laitoin vahingossa väärinpäin niin takajarrut ei ottaneet juuri ollenkaan vaikka otsasuonet pullottaen polki poljinta. Muuten en osaa sanoa aiheuttaako tuo takajarrulinjojen yhdistäminen mitä oireita, omassa lankussa kun tein kaikki linjat uusiksi hydraulikäppärin asennuksen yhteydessä ja hävitin konehuoneesta sen alkuperäisen jakotukin.

Venakoppaa ei saa kiristää liikaa, jos on kiristetty liikaa niin reikien kohdat painuvat lommolle ja ei pidä. Varovasti naputtelee suoraksi jotain alustaa vasten pienellä vasaralla. Ja jotkut ovat sanoneet, että korkkitiiviste pitäisi ennen asennusta liottaa muutama tunti öljyssä niin turpoaa ja pitää paremmin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 23:58:10 »
juu täytyypä kokeilla oikoa ku näytti olevan kirrattu solmuun ne ruuvvin reijjän ympärystät.

Voikohan olla mahollista että kaikki putket ois turvonnu tukkoon??  :o
Niin no sillähän seki selviää ku irrotan kumiputken irti metalli putkesta ja katson tuleeko kumiputkelle asti hyvin neste läpi.
Ja mikä idea niillä kaikilla jakajillaoikein on nuissa jarru putkissa?? sekottavat keskenään ristiin kaikki vai??

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« Vastaus #3 : 02.04.2015, 08:06:50 »
Joo se konehuoneessa oleva mötikkä jakaa kahteen piiriin, pääsylinteriltä lähtee kaksi (tai joissakin kolme) putkea ja jakaantuu jakotukilla kuudeksi. Olikohan niin, että ensimmäiseen piiriin kuuluu vasemman etupuolen ylemmät männät, oikean puolen alemmat ja vasen takajarru. Toiseen piiriin sitten vasemman etujarrun alemmat männät, oikean ylemmät ja oikea takajarru. Tai jotenkin noin, kuitenkaan toisen piirin häviämistä ei normaaliajossa kunnolla edes huomaa muuten kuin lievänä tehottomuutena. Ennen taka-akselia on sitten vielä takajarruputkissa paineenrajoittimet ettei takajarrut jarruta lujempaa kuin etupää.

Kyllähän se on mahdollista, että kaikki letkut on turvonneet, etenkin jos auto on seisonut pidempään käyttämättömänä. Kokeile sitten myös puhaltaa sinne letkuun, niitäkin on nähty, että neste ei kulje kuin yhteen suuntaan kun letkun sisältä irronnut kudos toimii takaiskuventtiilinä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« Vastaus #4 : 02.04.2015, 19:09:03 »
Mulla oli pv:s takajarruletku turvonnu umpeen niin ei oikein kulkenu mitään läpi, takajarruissa ei ollu tehoa ja ne jäi joskus laahaan ja etujarrut oli lukossa kun hipas poljinta.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 jarru ja öljyvuoto ongelmia.
« Vastaus #5 : 08.04.2015, 06:35:53 »
Juu ne oli kaikki kumi putket turvonneet tukkoon. Osan uusista letkuista sain jo ja niihin pyöriin sai hyvin toimivat jarrut. Kiitoksia vinkeistä.

 

Autoracing  KL-varaosat