Futurez  Kulkukoira

Kokemuksia hiukkas-suodattimien pesuista.

  • 2 Vastauksia
  • 1467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Kokemuksia hiukkas-suodattimien pesuista.
« : 14.01.2022, 14:48:33 »
Kun jotkut firmat mainostavat hiukkas-suodattimien pesuja, niin niistä voisi laittaa kokemuksia tähän ketjuun.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Kokemuksia hiukkas-suodattimien pesuista.
« Vastaus #1 : 14.01.2022, 16:59:08 »
Ajattelin ensi kesänä tehdä tuon itse liottamalla dpf puhdistusaineessa päivän ja vesiletkulla/ painepesurilla huuhtelua. Joitakin tee-se-itse videoita nähnyt ja näyttää puhtaiksi tulevan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Kokemuksia hiukkas-suodattimien pesuista.
« Vastaus #2 : 15.01.2022, 09:03:57 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta oon paljon nähny jonkun lapissa olevan firman videoita ja hyvin näyttää lika irtoovan pesukoneessa. Ne vielä mittaa paine-eron ennen ja jälkeen.
Töissä työkaveri pesi yhen auton suodattimen, että kyllähän se liuottimella ja vesiletkulla/pistoolilla puhistuu, enemmän vaan virittelyä et saa vedenpaineen pönttöön.
Yks kaveri käytti kanssa auton muistaakseni Pamexilla ja siellä käynnin jälkeen hävis suodattimen herjat, mitä ei saatu polettamalla eikä pakko regeneroinnilla pois. Kannattaa vaan ottaa huomioon, että vaikka mainostetaan pesua esim 150e, niin se työn osuus siihen lisäks saattaa olla autosta riippuen useemman satasen lisää jos pönttö on hankalassa paikassa ja viet koko auton sinne.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

 

RallyBaron  Samppasport