Samppasport  Futurez

Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset

  • 856 Vastauksia
  • 175840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #195 : 16.01.2017, 10:43:37 »
Käsi pystyyn ketkä ehdoin tahdoin haluavat tilanteen, että hakkeri voi halutessaan pistää auton limp home -tilaan, aktivoida hätäjarrutuksen tms.?


HEP! *taavih->

Olenkin aina miettinyt miltä tuntuu kun ruuhka aikaan motaria pitkin päästellessä jarrut menee lukkoon täydestä laukasta :)) vielä parempi olisi pyörien lukitseminen vauhdista tiettyyn asentoon, vaikkapa äärivasemmalle, käyttäen sähköistä ohjaustehostinta

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #196 : 16.01.2017, 11:31:48 »
Tietoturvan historiassa suht pieni osuus madonrei'istä on tarkoituksella laitettu sinne. Pääsääntöisesti ne syntyvät kun hyvää tarkoittavat hölmöt päästetään käsiksi asioihin joita he eivät ymmärrä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #197 : 17.01.2017, 00:59:32 »
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/suomalaiset-hakkerit-loysivat-mustasta-laatikosta-vielakin-pahemman-haavoittuvuuden-alkeelliset-suojaukset-6615211

Sama tauti vaivaa kaikkia IoT -härpättimiä.

Käsi pystyyn ketkä ehdoin tahdoin haluavat tilanteen, että hakkeri voi halutessaan pistää auton limp home -tilaan, aktivoida hätäjarrutuksen tms.?

Mutta kun se on "hieno idea!"....    :facepalm:


http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/berner-liikenneverkkoon-ei-investoida-tarpeeksi/6265944
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/berner-te-ssa-mustaa-laatikkoa-ei-ole-pakko-ottaa-autoonsa-luvassa-kuitenkin-huonompaa-palvelua/6262420

Ja mikähän on huonompaa palvelua kuin nykyisin ja miten tuo paikannuspohjainen "verotus" sitä muuttaa yksilöidysti?
Meinaako berner järjestää enemmän punaisia liikennevaloja niille paikantamattomille tms. ?
Vai parempaa navigointia paikannuspalvelun käyttäjille? No, osaan lukea karttaa oikein hyvin ja navigaattorikin on toiminut autoissani aika pitkään. Isoin niistä on 14" kokoinen, joten aika vaikea siitä on parantaa ihan nopeasti....

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/is-autoliiton-pomo-kummeksuu-bernerin-suunnitelmia-yksinkertaisen-ihmisen-vaikea-ymmartaa/6260304
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005047113.html

Kaiken kruunaa tämä....

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/berner-tarkoitus-ei-ole-seurata-kansalaisia-yksityisyys-varmistetaan-lailla/6260394

:facepalm:

Rikoksienkin tekeminen on ollut kiellettyä vuosi-satoja.....

Pitäisi olla jossain ********** ja kuuntelemassa kuinka sitä IoT:tä ja sen ihanuutta hehkutetaan ja samalla kuunnellaan paskaa 5G:stä....   :'(
Vaikkei puhujista suurinosa geeli-tukkapuhujista ymmärrä paskaakaan asiasta kokonaisuutena, dollarin kuvat silti kiiltävät silmissä, vaikkei asian kokonaisuutta kaikilta kanteilta katsottuna ymmärretä ja päättäjät kuuntelevat lumoutuneina, unohtaen ne, jotka joutuvat sitä paskakasaa hallinoimaan parhaansa mukaan.


Ps. tekisi mieli tehdä bernerille näin:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701142200053791_ul.shtml
Lainaus
Liikemies Nick Stafford kimpaantui verojensa selvittelyyn ja maksoi 3 000 dollarin autoveronsa kolikoilla. Hän kärräsi viisi kottikärryllistä kolikoita virastoon Virginian Lebanonissa.

Kolikoita kertyi yhteensä 298 745 kappaletta. Niitä oli niin paljon, että viraston kolikkoja laskeva automaatti ei kestänyt määrää vaan jumittui.

Lopulta veroviraston henkilökunta joutui laskemaan lantteja ylitöinä. Työhön meni seitsemän tuntia, ja se jatkui iltaan asti. Laskutoimitus oli valmis vasta varhain torstaiaamuna.

Staffordin tempaus johtui miehen turhautumisesta byrokratiaan. Hän kertoi yhtiönsä verkkosivuilla riidan veroista alkaneen, koska virasto ei antanut hänelle puhelinnumeroita oikeille ihmisille, jotta hän voisi rekisteröidä kolme autoa ja maksaa niistä veroja. Hän oli ostanut kaksi autoa käteisellä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #198 : 17.01.2017, 16:50:49 »
Tästä jutusta aukesi koko homman juoni:

Eli Berner haluaa myydä nämä seurantapalvelut nimenomaan vakuutusyhtiöille, jotta he voivat seurata asiakkaita ja laskuttaa ajamisen mukaan. Ei ihme miksi viime vuodesta lähtien if:n on tiedustellut ajettuja kilometrimääriä  Eli mitä enemmän ajat sen enemmän maksat vakuutusyhtiöillekkin VAIKKET edes kolaroisi.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/liikenteen-myllerrys-luo-bisnesta/VNDzi3MQ?ref=iltalehti:0b2f&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal

"Suomen liikennevakuutusmarkkinoiden suurin yhtiö, LähiTapiola, arvioi, että liikennevakuutusten hinta voi laskea merkittävästi räätälöinnin seurauksena. Räätälöity vakuutus palkitsisi autoilijaa turvallisesta ajamisesta.

”Voi sanoa, että siinä on merkittäviä säästömahdollisuuksia”, LähiTapiolan moottoriajoneuvovakuuttamisen johtaja Tapani Alaviiri sanoo. Suomen moottoriajoneuvojen vakuuttamisen markkinat ovat 1,6 miljardin euron kokoiset maksutulolla mitattuna. LähiTapiolalla on yli 2,5 miljoonaa sopimusta ja asiakkaita noin miljoona".

Eli Berner haluaa myydä nämä seurantapalvelut nimenomaan vakuutusyhtiöille, jotta he voivat seurata asiakkaita ja laskuttaa ajamisen mukaan. Ei ihme miksi viime vuodesta lähtien if:n on tiedustellut ajettuja kilometrimääriä  Eli mitä enemmän ajat sen enemmän maksat vakuutusyhtiöillekkin VAIKKET edes kolaroisi.

Uudessa liikennejärjestelmässä olisi myynnissä ajokilometrejä eli autoilija maksaisi tien käytöstä ajon mukaan. Kilometrejä myisivät operaattorit. LähiTapiola on kiinnostunut myös operaattorina toimimisesta.

Myös OP uskoo, että liikennevakuuttamisessa muututaan käyttäytymisperusteiseen suuntaan.

”Luulen, että aika monella vakuutusyhtiöllä on jo tällä hetkellä putkessa ja jopa pilotissa ratkaisu, jossa vakuutuksen hinta riippuu siitä, missä ajetaan, milloin ajetaan, miten ajetaan ja kuinka paljon ajetaan. Vakuutuksen hinnasta tulee yksilöllisempää”, sanoo johtaja Harri Nummela OP:stä.

Hän ei halua ottaa kantaa siihen, kiinnostaisiko operaattorina toimiminen finanssitalo OP:tä, joka on viime vuosina laajentanut toimintaansa uusille alueille kuten liikkumisen palveluihin ja terveydenhoitoon.

”Meillä ei ole tämän asian suhteen mitään päätöksiä olemassa. Seuraamme, mitä liikkumisen saralla tapahtuu. Koko ajan katsomme, mitä mahdollisuuksia meillä siellä olisi”, Nummela sanoo."
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa naapuri_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #199 : 18.01.2017, 12:02:50 »
En voi käsittää tätä rahankeruu-operaatiota ja kuka uskoo, että tässä taustalla olisi hyväntahtoinen idea pelastaa Suomen liikenneverkko.

Berner varmaankin siirtyy tämän voimaantullessa kaikkien mahdollisten vakuutusyhtiöiden ja operaattoreiden hallituksiin istumaan ja keräämään rahat pois.

Miten tämmöinen muka EI nostaisi maksuja/veroja?
Kun välikäsiä tulee lisää niin välikäsien on PAKKO tehdä myös tulosta. (niinkuin aikaisemmissa linkeissäkin jo todettiin)

Ja syytkin tähän esitykseen ovat naurettavia
Lainaus
Liikenteestä saatuja rahoja on käytetty myös muiden hallinnonalojen tarpeisiin.
liikenneverkkoyhtiö takaisi sen, että liikenteeseen tarkoitetut rahat myös käytetäisiin liikenneinfran kehittämiseen.
NO EI YKSINKERTAISESTI KÄYTETÄ PRKL NIITÄ RAHOJA MUUALLE VAAN SINNE MISTÄ NIITÄ MAKSETAAN.

Ja tämäkin vakuutusmaksuissa säästäminen on silkkaa kakanpuhumista.
Montako kymppiä vuodessa voi säästää verraten nykyisiin, en usko että kovinkaan montaa euroa on tiristettävissä nykyisistä vakuutusmaksuista.
Esimerkki laskelmissa on varmaankin käytettä Penaa 65v Espoosta joka käy kerran vuodessa Alepasta makkaraa pakastimeen sähkömopolla ja säästäisi vakuutusmaksuissa JOPA 50 VUODESSA.

Sitten tämä vähäpäästöisyyteen ajaminen, onhan se hieno asia jne, mutta En ymmärrä miksi Suomi on niin kovasti ajamassa vähäpäästöisyyttä tänne pieneen ja verraten vähäisen ihmismäärän maahan.
Meillä on ehkä paljon autoja, mutta kyllä niitä on muuallakin, esim berliinissä YKSIN on melkein puolet suomen autoista. Puhumattakaan jostain kehitysmaiden autokannoista ja niiden iästä.
Mutta ei, se on Suomi joka pelastaa maailmankaikkeuden.

Tämä vähäpäästöisyyden ja ilmastopiiperryksen taustalla on vain RAHANAHNEUS, jos Suomen valtiota oikeasti kiinnostaisi pelastaa maapallo hiilidioksidipäästöiltä niin EHKÄ autoverotus olisi edes himpun verran maltillisempaa.
Ja ehkä valtion tulisi OSALLISTUA ja TUKEA vähäpäästöisyyteen siirtymistä.

Ja tässäkin ketjussa joku mainitsi että 18k saa uuden 7h auton. No saako uutta vähäpäästöistä autoa?
Nettiautosta löytyi parilla kriteerillä 2 automallia
Prius+, (20k-40k) johon ei sitten emännän käsilaukkukaan mahdu enää mukaan kun seitsemän pelleä on sinne ahtautunut.
Tai Volvo XC90 hybridi joka maksaakin 100k.
ELI EI SAA!
« Viimeksi muokattu: 18.01.2017, 12:12:10 kirjoittanut Taavi.H »
tarvike on aina parempi kuin alkuperäinen

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #200 : 18.01.2017, 12:28:02 »
vähäpäästöisyyteen ajaminen

Ylipäätään tuo vähäpäästöisyys on ihan täyttä hevonpaskaa. Jos halutaan nopeita tuloksia nytjustheti niin miksi hallitus ei kannusta enemmän öljy-yhtiöitä (neste) tekemään biopolttoaineita? Jos en ihan väärin mutuile, niin neste julkaisi ensimmäisenä suomessa biodieselin tässä kuukausi takaperin?

Jos päästöt halutaan puolittaa vuoteen 2030 mennessä niin tuossa vastaus. Bio

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #201 : 18.01.2017, 12:50:20 »
http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Nyt saadaan jo vähän konkretiaakin.

Mutta onnea vaan autokaupalle ja juuri hiljattain uuden auton ostaneille. Tais käydä romahdus molemmille, sekä kaupalle että autojen arvolle.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #202 : 18.01.2017, 13:03:20 »
http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Nyt saadaan jo vähän konkretiaakin.

Mutta onnea vaan autokaupalle ja juuri hiljattain uuden auton ostaneille. Tais käydä romahdus molemmille, sekä kaupalle että autojen arvolle.

Lainaus
Esityksen mukaan vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksu porrastettaisiin auton hiilidioksidipäästöjen perusteella.

Mielenkiintoista sinänsä.. Yhdessä Bernerin haastattelussa Berneri totesi nykyisten kustannusten olevan 350e/v/autoilija. Millähän logiikalla ne repäisi tuon 539e luvun?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #203 : 18.01.2017, 13:09:23 »
http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Nyt saadaan jo vähän konkretiaakin.

Mutta onnea vaan autokaupalle ja juuri hiljattain uuden auton ostaneille. Tais käydä romahdus molemmille, sekä kaupalle että autojen arvolle.

Eipä olis ensimmäinen tämän hallituksen ministerin radikaali ehdotus joka myöhemmin perutaan...

Tuo on tosiaan vasta ministeriön ehdotus joka lähtee seuraavaksi lausuntokierrokselle ja lausuntojen jälkeen ehkä joskus menee muuttuneena eduskuntaan joka taas sorvaa sitä aikansa eri valiokunnissa.

Yleensä voimaan tulleissa säädöksissä on ollut siirtymähetken mukaan joko-tai käsittely uusille ja vanhoille kieseille. Ennen siirtymähetkeä rekisteröidyistä autoista maksettaisiin vanhaan tapaan vero ja niitä ei siksi koskisi uuden systeemin edut eikä lisämaksut. Siirtymähetken jälkeen uuden systeemin mukaan. Toki jos se uusi malli on selvästi parempi kuluttajalle niin mieluummin lykkää sinne, mutta varsinaista väliinputoamista ei tapahdu.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #204 : 18.01.2017, 13:22:08 »
2. Tiemaksu perustuisi aluksi aikaan

Liikenne- ja viestintäministeriön selvitys esittää, että liikenneverkkoyhtiö myisi vuoden 2018 alusta lähtien kuluttajille aikaan perustuvaa tienkäyttöoikeutta.

Kiinteä maksu voisi tarkoittaa esimerkiksi viikko-, kuukausi- tai vuosimaksua. Esityksen mukaan vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksu porrastettaisiin auton hiilidioksidipäästöjen perusteella.


Eikös nykyäänki makseta vuosittainen ajoneuvovero, jolla saa sitten vuoden ajella? Eikö ne kehtaa tuplata ajoneuvoveroa ilman, että käyttää tälläisiä operaattori hömpötyksiä tekosyynä?

Tässä pätee myös sama sääntö kuin vanhassa verotuksessa, että mitä enemmän ajat, sitä vähemmän maksat veroa / km. Ecologisuutta ja silleen.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2017, 13:38:37 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #205 : 18.01.2017, 13:32:16 »
Eipä olis ensimmäinen tämän hallituksen ministerin radikaali ehdotus joka myöhemmin perutaan...

Tuo on tosiaan vasta ministeriön ehdotus joka lähtee seuraavaksi lausuntokierrokselle ja lausuntojen jälkeen ehkä joskus menee muuttuneena eduskuntaan joka taas sorvaa sitä aikansa eri valiokunnissa.

Yleensä voimaan tulleissa säädöksissä on ollut siirtymähetken mukaan joko-tai käsittely uusille ja vanhoille kieseille. Ennen siirtymähetkeä rekisteröidyistä autoista maksettaisiin vanhaan tapaan vero ja niitä ei siksi koskisi uuden systeemin edut eikä lisämaksut. Siirtymähetken jälkeen uuden systeemin mukaan. Toki jos se uusi malli on selvästi parempi kuluttajalle niin mieluummin lykkää sinne, mutta varsinaista väliinputoamista ei tapahdu.

Ei ole ensimmäinen, joka perutaan mutta kyllä nyt autonmaahantuojat kiittävät, kun tuo tieto romautti autokaupat vuodeksi. Jos sen jälkeen perutaan, niin aika moni autoliike on tehnyt konkurssin.

Ja tuo melkein 600 lisävuosimaksi käyttömaksun lisäksi on järjetön niiden näkökulmasta joiden on pakko käydä töissä omalla autolla eikä varaa ole edes harkita uutta autoa...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #206 : 18.01.2017, 13:35:09 »
Ja tuo melkein 600 lisävuosimaksi käyttömaksun lisäksi on järjetön niiden näkökulmasta joiden on pakko käydä töissä omalla autolla eikä varaa ole edes harkita uutta autoa...
tai jos vaikka perheellinen ihminen opiskelee toisella paikkakunnalla surkeiden julkisten olematta vaihtoehto
No kun halvalla sai.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #207 : 18.01.2017, 13:36:14 »
http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Nyt saadaan jo vähän konkretiaakin.

Mutta onnea vaan autokaupalle ja juuri hiljattain uuden auton ostaneille. Tais käydä romahdus molemmille, sekä kaupalle että autojen arvolle.

Kyllähän "täydet verot" maksaneiden pitäisi saada alennusta vuosimaksusta, esimerkiksi noin puoleen hintaan, kun otetaan huomioon vuosittaisen ajoneuvoveron ja pa-verojen pienentymiset.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #208 : 18.01.2017, 13:41:11 »
Kyllähän "täydet verot" maksaneiden pitäisi saada alennusta vuosimaksusta, esimerkiksi noin puoleen hintaan, kun otetaan huomioon vuosittaisen ajoneuvoveron ja pa-verojen pienentymiset.
Myyt sen sinun Bemarin ulkomaille niin saat hakea veronpalautusta samalla kaavalla kuin mitä vastaavaan Jatkeeseen pitäisi maksaa käytettynä maahantuotaessa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #209 : 18.01.2017, 14:14:13 »
Kyllähän "täydet verot" maksaneiden pitäisi saada alennusta vuosimaksusta, esimerkiksi noin puoleen hintaan, kun otetaan huomioon vuosittaisen ajoneuvoveron ja pa-verojen pienentymiset.

Ehdottomasti tähän joku tällainen mekanismi tarvitaan.

Huomenna ehkä tulee tarkempia tietoja, mutta kyllä tämä ainakin vanhalla autolla ajavalle kuulostaa melkoiselta kustannusten nousulta. Vuosittainen Trafin perimä vero siis karkeasti ottaen puolittuisi ja polttoaineverosta lähtisi ehkä noin 10% pois. Pumppuhinnat laskisivat ehkä 5-10 senttiä litralta? Siihen sitten päälle keskimäärin 500€ uutta maksua, niin ei tämä oikein omasta näkökulmasta kustannusneutraalilta kuulosta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

KL-varaosat  Race.fi