Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kartano 740 "ST" Deeku the end..

  • 162 Vastauksia
  • 69140 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Ventiili hommista*
« Vastaus #45 : 28.01.2016, 16:21:18 »
Isännän kans soittelin tänää jonka matkas kansi meni kansimiehelle joka ajaa ne niin sano vaan että voi se ne muutkin kyllä kattoa mutta sen näkee sitte onko niihin koskettu ja itse en näe tarvetta jos muut kerran pitää nii paitsi kaks nii miks pitääs kaikki teherä sitte? toi kansi ei oo kuitenkaa muutakun kokeilu...
Ihan yleisen toimivuuden kannalta. Pidot voi olla ihan ok vaikkei istukka olisikaan täysin keskeinen. Siinä tapauksessa venttiili ottaa tarpeetonta rasitusta sulkeutuessaan kun joka isku ei satu välttämättä täysin kohdilleen. Pyörittelet venttiiliä ja lyöt kiinni, niin jollei istukka ole ohjaimeen nähden keskeinen, niin usein tuntuu, että venttiili jumahtaa kevyesti tai tahmoo. Tästä voi aiheutua ohjaimien ja venttiilien tarpeetonta kulumista. Ei sinänsä montaa kymppiä säästä jos jättää koneistamatta kaikki, mutta ei siitä sen enemmän. Yleensä kannattaa tehdä kunnolla tai ei ollenkaan.

OT: Tähän asiaan ei liity suoranaisesti, mutta auto pyörii useimmiten, vaikka venttiilinpidot olisivat olemattoman pienet. Tehossa ja toimivuudessa tosin huomaa eron.

Tv:Kansimies

« Viimeksi muokattu: 28.01.2016, 16:25:04 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Ventiili hommista*
« Vastaus #46 : 28.01.2016, 19:39:29 »
Ihan yleisen toimivuuden kannalta. Pidot voi olla ihan ok vaikkei istukka olisikaan täysin keskeinen. Siinä tapauksessa venttiili ottaa tarpeetonta rasitusta sulkeutuessaan kun joka isku ei satu välttämättä täysin kohdilleen. Pyörittelet venttiiliä ja lyöt kiinni, niin jollei istukka ole ohjaimeen nähden keskeinen, niin usein tuntuu, että venttiili jumahtaa kevyesti tai tahmoo. Tästä voi aiheutua ohjaimien ja venttiilien tarpeetonta kulumista. Ei sinänsä montaa kymppiä säästä jos jättää koneistamatta kaikki, mutta ei siitä sen enemmän. Yleensä kannattaa tehdä kunnolla tai ei ollenkaan.

OT: Tähän asiaan ei liity suoranaisesti, mutta auto pyörii useimmiten, vaikka venttiilinpidot olisivat olemattoman pienet. Tehossa ja toimivuudessa tosin huomaa eron.

Tv:Kansimies
Joo, no emmä kuitenkaa tuohon kantee ala sen kummemmin enää satsaamaan kun kesällä on meninki hommata uus rakakansi mihkä tulee sitte isommat venttiilit ja näin nii turhaa niitä rahojansa tuohon kantee upottaa sen kummemmin.. tuohon keskeisyyten vielä niinku niitä venttiiilejä kanteen paukutteli nii niis muis ei tuntunu että olisi tarrannut muutakun se vitosen imu...

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Ventiili hommista*
« Vastaus #47 : 04.02.2016, 22:40:29 »
Sen verran kuulumisia et saa huomen alkaa niputtaa kantta tuli venttiili jouset tänää..
Sitten kysymys muutoskatsastukseen liittyen että kun mulla nyt tulee se mersun pumppu ja isompi turbo ja kuuleri tietysti niii kuinkas ku sen käy muutos katsastaas niin piisaako pelkkä teholappu ku tuo on alkujaan jo turbo niin ei tarvi alustaan eikä jarruihin koske vai mitä muuta siinä pitää vielä sit olla mukana kertokaaa viisaamat. :(

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Penkkilappu riittää jos teho ei nouse yli 20% alkuperäisen moottorin tehoista.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa v.u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Millä meinasit toteuttaa tuon kierrosten mukaan lisääntyvän ennakon säädön? Mbn kammiokoneissa kumminkin sellanen on eikä pelaa kummosesti ilman sitä.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Millä meinasit toteuttaa tuon kierrosten mukaan lisääntyvän ennakon säädön? Mbn kammiokoneissa kumminkin sellanen on eikä pelaa kummosesti ilman sitä.

Tarkootus on kiinteällä ennakolla eli ennakko säädetään vaikka 47 astetta nii se on koko ajan siinä eikä muutu mitenkään jos ei pumppu käännä, pumpun tekijä sano että jokasta tuhatta kierrosta kohen n10 astetta ennakkoa..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
sen verra saanu aikaseksi että pakosarjaa vähä lyhennetty ja käännetty ylös päin pikkuusen jää nyt enemmän tilaa iskaritornin ja turbon väliin kun svitserillä se tais ottaa vähä kosketustakin siihen ku rakoa oli joku sentti vaan ja samalla pitäis nyt varmaa sitte laittaa pakopaineen mittaus piste ja hukkaportille reikä..

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Tarkootus on kiinteällä ennakolla eli ennakko säädetään vaikka 47 astetta nii se on koko ajan siinä eikä muutu mitenkään jos ei pumppu käännä, pumpun tekijä sano että jokasta tuhatta kierrosta kohen n10 astetta ennakkoa..

Käytä sitten pakokaasutestissä jossain muualla ennen konttoria, kiinteällä ennakolla voi olla vaikeata päästä hyviin tuloksiin. Eniten epäilen alakierrosten osalta kun ollaan hyvin kaukana optimaalisesta ennakosta.

Mustaa savua tuntuu siinä testissä kestävän jonkin verran mutta sinistä ei kestänyt silloin kun itsellä oli yksi ilmavaivainen tojota joka pätkäisi aina siinä testipolkaisun aikana.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Käytä sitten pakokaasutestissä jossain muualla ennen konttoria, kiinteällä ennakolla voi olla vaikeata päästä hyviin tuloksiin. Eniten epäilen alakierrosten osalta kun ollaan hyvin kaukana optimaalisesta ennakosta.

Mustaa savua tuntuu siinä testissä kestävän jonkin verran mutta sinistä ei kestänyt silloin kun itsellä oli yksi ilmavaivainen tojota joka pätkäisi aina siinä testipolkaisun aikana.
joo saattaa olla yks paikka tiedossa mistä sais sellasen hyvän lapun..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Nonii nyt ois lohko haettu ja männät sorvattiin siinä samalla ja nyt olis lohko pohjamaaliski tallis pitää jos kävis vielä tänää vähä koittaas väriä suihkuttaa pintaa.. kuvaa myöhemmin.. :) :) ELK
Tuommone siitä nyt tuli..




« Viimeksi muokattu: 13.02.2016, 22:59:45 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Kuvaa maalatusta lohkosta*
« Vastaus #55 : 14.02.2016, 17:31:44 »
Tuli tuossa vähä vauhtipyörääki laihdutettua pitääs kokeilla punnita paljoko lähti painoa. ja lohkoonki lakka ruiskittuna :). :D
Tiedä sit pitääskö kampurasta ottaa vähä massaa pois vai antasko olla tuollasenaa vaa..




Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *sorvaushommia..*
« Vastaus #56 : 17.02.2016, 19:53:00 »
nonii pekalta tuli haettua pumppa hoidosta sielä onnyt 8mm elementit ja alasyöttö 80cc ja maksimi tällä hetkelle 140cc suutin putkia pitäs vähä muokata ku tuli tehtyä ku ei ollu ahdonalasen härpäkettä pumpussa ku osti ja vähä nyt ottaa siihen sitte kiinni.. , samalla tuli vähä haaveiltua jos tän sais muutettua tdiksi ja vähä lisää iskua..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *sorvaushommia..*
« Vastaus #57 : 21.02.2016, 22:03:38 »
Morjen.

Eipä oo kummempia tapahtunu pakosarjaan hitsailin pakopaineen anturan paikan ja samoin pakolämmöllle, hukkaportin putken pitäis vielä väsätä nii sitte saiski sarjan hiekkapuhaltaa ja blacksatini päälle. Kaveri sitte lauantai puhteinaki hitsaili holsettii paineen lähdön sen panta homman tilalle.. kiertokankia täs enää on suurin mikä puuttuu ja kampura paketti pitäs käyttää painotuksessa..








Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *pari kuvaa..*
« Vastaus #58 : 24.02.2016, 17:02:51 »
Nonii sen verta tapahtu et tänää vietiin nokka ja kampiakseli paketti rintakariin ja nokasta hiotaan puol milliä tavaraa pois ja kampura tasapainoo. Vielä ku ne perkeleen kiertokanget sais. :-\

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *pari kuvaa..*
« Vastaus #59 : 29.02.2016, 16:11:24 »
Viimenkin ne kanget saapui ja myös arpin pultit  S* S*
Saaki sitte ootella rintakarilta puhelua ja että työmaalla mittamies palaa talvilomalta, jotta saadaan kanget mitattua että on toleransseissa. :) 8)






 

Ateho  Elekma