Kulkukoira  Proturbo

Ratamoottoria rakentamassa

  • 4 Vastauksia
  • 4334 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Ratamoottoria rakentamassa
« : 12.07.2015, 19:35:41 »
Moro!

Volvot ei ole vielä kovin tuttuja, mutta vakaa päätös on että 5 sylinterisen ylvästä laulua kuunnellaan...:D


Eli mistä perusmoottorista rakentuisi budjettityyliin n. 400-500hp hyvin kiertävä moottori.
Onko kampurat ja lohkot miten sekoiteltavissa hyvää veivisuhdetta hakiessa pitkillä veiveillä?
850 t5R kiinnostelis, mutta onko moottorissa mitään sijoittamisen arvoista jos muutenkin laittaa
veiviä ja mäntää uuteen puuhun? Ja saako nitä enää miten helposti? Olisko joku V70 moottori jo paremmin saatavilla?


Entäs etuvetolaatikko? Katselin noita M65 askeja, paljos sellasen väännönkesto on?
Todennäköisesti ratakäyttöön riittävästi, kun ei väännöt todennäköisesti tule olemaan hirmuiset kuitenkaan.


Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Ratamoottoria rakentamassa
« Vastaus #1 : 12.07.2015, 22:11:48 »
M56ta käyttävät vielä noissa+700nm T4ssa. tosin taitaa olla torseni sisällä.
 Kansi on hydraulisilla nostimilla. Kovat nostimet tilalle. Ratavehkeissä tyypillistä että voitelu pettää. tähän ratkaisu?
Italian 2.0 vitosen isku on lyhyt-> kankisuhde parempi.

Muuttava ajoituksinen nokka olisi kova sana

Boost tietää näistä enemmän.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Ratamoottoria rakentamassa
« Vastaus #2 : 31.07.2015, 17:42:17 »
Lohko pienellä porauksella, isolla porauksella olevasta tuppaa halkeamaan sylinteriputket ahtokoneissa. Kaikki kampurat ja lohkot sopii (ainakin pitäisi) ristiin, siis myös D5.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Ratamoottoria rakentamassa
« Vastaus #3 : 06.10.2015, 10:28:21 »
Kiitos infoista!

Onkos tuota 81mm porauksella olevaa lohkoa pääsääntöisesti kaikki koneet B5234F 1993=>2002 haarukassa.
Eli löytyykö myös V70 autoista?
Mites onko harvinainen tuo B5204F 2.0 kampi ja löytyykö jostain maltillisesti hinnoiteltuja kampiakseleita
kisakäyttöön pers ford zetec tyyliin 2.5 --> 2.3 tai 2.3-->2.0.

Niin ja tuo on ihan bolt-on hommaa kampiakselin naittaminen tuohon lohkoon 2.3 lohkoon?

T5 kansi lienee myös varsin hyvä budjettiaihio noihin tehoihin....


 

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Ratamoottoria rakentamassa
« Vastaus #4 : 06.10.2015, 11:38:18 »
B5244T5, 260hv T5 paras viritysaihio. Ei tarvi aukaista konetta, eikä edes vaihtaa turboa jos 400hv riittää, isommat suuttimet ja E85 tankkii. Ei tuo kyllä erityisen hyvin kierrä
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron