KL-varaosat  Race.fi

ahtimen letkuista

  • 6 Vastauksia
  • 2253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uustalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
ahtimen letkuista
« : 28.11.2015, 11:09:48 »



mikä tuo on tuossa kuvassa nro.16 ? tarviiko tuollaista käyttää kun vaihtaa isomman ahtimen?

 entä oletteko poranneet ahtimen kompuraan letku lähdön ? ja mikä tämän tarkoitus on?





Paikalla Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #1 : 28.11.2015, 12:36:00 »
Mistään mittän tiedä mut eikös tuo ole turbo+? Sanotaanko ettet sä tollasta tartte muttei varmaan mikään estä käyttämästä
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa uustalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #2 : 28.11.2015, 13:33:42 »
en nyt ihan pysy kärryillä että mitä tarkoitat tuolla turbo+ kommentilla?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #3 : 28.11.2015, 13:48:28 »
Osa nro 16. kuuluu turbo+ systeemiin, nostaa ahdon hetkeksi hieman ylemmäs. Tehtaan asentama

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #4 : 28.11.2015, 15:12:26 »
Kyllä se ihan ahtopaineensäätöventtiili on, tavataan muunmuassa 850 turboissa jne.

Turbo+ oli niitä 940 juttuja, sähköinen bleedi mikä oli käytössä vasta isommilla kieroksilla.

Poissa uustalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #5 : 28.11.2015, 20:47:13 »
ja ilmeisesti voi jättää pois käytöstä, voiko uuden ahtimen hukkaportin ohjauksen ottaa suoraan tuosta imusarja/ kaasuläpässä olevasta ns. kuusesta?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: ahtimen letkuista
« Vastaus #6 : 28.11.2015, 21:11:08 »
Ite otan tällä hetkellä hukkisen ohjauksen imusarjalta
Paineitten nousut tehdään muilla konsteilla...

Turbo+ setissä on hyötynä se että paine nousee tosiaakin ylemminllä kierroksilla
+Vääntökäyrä on nouseva tasaisempi eikä mallia Kouvola
+Voimansiirto kuormittuu kohtuullisemmin
+Ajoneuvo kiihtyy kierrosten noustessa

Asiaan:
Isompi ahdin herää yleensä pehmeämmin kuin vakio
Voit koettaa ohjata isompaa ahdinta tuon boxin kautta, suoraan letkulla tai lisäämällä letkuun rajapaine venttiilin
-Kytkin, voimansiirto tai renkaat saattavat luistaa kokeiluissa.
Kelloa ja lompakkoa vastaan ajettaessa lopunviimein löytyy sopusuhta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

KL-varaosat  Race.fi