Carcom Oy  Ateho

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 586868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #300 : 24.07.2015, 21:54:37 »
Olikos se tässä se kouvolasta haettu torsen?

Kyllä vain. Torsen otettu 2-satkun perään siitä. Jonka värkkäsin viimekesänä amukan alle.

Pientä lukon testausta  :nohnoh Illan hiljaisina tunteina.

Kyllä tekisi mieli jo päästä ajelemaan :(
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 22:05:52 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #301 : 26.07.2015, 02:10:59 »
Tänään alkoi WATT-linkin suunnittelu. 200:n tukivarret (dneproshin  -H- ) hapotettuna, ja vieläpä happomaalilla suojasin nuo puslapesät.



Kasa omaa tuotantoa ::)



Siitä lähtee..











Alkaa olemaan silmää miellyttävää katsottavaa auton alla :pomo:



Nyt lähtee vanhat panhardin korvakkeet mäkeen...



...ja mitäs sieltä alta sitten löytyikään :buck2:



Ensiviikolle jäi mukavat lähtökohdat alkaa suunnitella korvakkeita.

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #302 : 26.07.2015, 09:17:45 »
Hienoa taas kerran. Taitaa olla ihan turhaa laittaa edes hattua päähän, kun sitä pitää kuitenkin koko ajan olla nostelemassa, kun tätä topikkia lukee  -H-

Pitääkö tuota taka-akselin takana poikittain olevaa runkopalkkia muokata tuon Wattin mahduttamiseksi? Nythän se näyttää sopivan siihen ihan hyvin, mutta jos akseli joustaa ihan pohjaan, niin mahtuuko sitten vielä olemaan kaikki paikallaan?

Mitä materiaalia nuo puslat ovat? Ajattelin vaan, että jos on jotain oikein jämyä, niin saattaa joutua aikamoiselle rasitukselle, kun akseli kuitenkin kiertyy kiihdytyksissä ja jarrutuksissa aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2015, 09:19:44 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #303 : 26.07.2015, 10:26:11 »
Hienoa taas kerran. Taitaa olla ihan turhaa laittaa edes hattua päähän, kun sitä pitää kuitenkin koko ajan olla nostelemassa, kun tätä topikkia lukee  -H-

Pitääkö tuota taka-akselin takana poikittain olevaa runkopalkkia muokata tuon Wattin mahduttamiseksi? Nythän se näyttää sopivan siihen ihan hyvin, mutta jos akseli joustaa ihan pohjaan, niin mahtuuko sitten vielä olemaan kaikki paikallaan?

Mitä materiaalia nuo puslat ovat? Ajattelin vaan, että jos on jotain oikein jämyä, niin saattaa joutua aikamoiselle rasitukselle, kun akseli kuitenkin kiertyy kiihdytyksissä ja jarrutuksissa aika paljon.

Kiitoskiitos :hello:

Se runkopalkki tapaa aika pahasti joo, jouston ääriasennossa. Samoin taitaa tuo ylempi tukivarsi tarvita tilaa. Mutta nyt auto lepää suunnilleen ajokorkeudessaan jousien varassa, niin koitan rakentaa korvakkeet ekana kiinni koriin, sitten tiputan jouset pois ja alan hakemaan tuota liikeradan päitä ja teen tilaa sen mukaan ylös.

Puslat on POM-muovia, samaa ajattelin kyllä, että rupee vääntämään tuota linkin nivelpulttia juurestaan poikki. Mutta, ajattelin aluksi antaa olla noin silti ja kokeilla. On tuolla alla kuitenkin uretaanipuslat jotka myös jäykisti tuota akselin kiertoa aika paljonkin. Yksi vaihtoehtoinen ajatus oli tuohon asiaan, että teen pituussäädöt tukivarsiin, kierteet, joista tuo kierto pääsee tapahtumaan täysin vapaasti. Toinen ajatus oli Uniball nivelet korin päihin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #304 : 27.07.2015, 19:40:47 »
Nyt päästy taas vähän jatkamaan. Sain tuon mätäkohdan hitsattua pois.



Ja korvakkeiden suunnittelu aloitettu.





Piti vähän taiteilla että sai mahtumaan.





Molemmat puolet alustavasti kiinni, koitin mittailla myös että tulisi suunnilleen keskellekkin.



Sitten jouset veke, ja tuota yläasentoa hakemaan.





Huomenna yritetään jatkaa :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #305 : 28.07.2015, 22:22:06 »
Joo, Watt-linkin korvakkeiden hitsaus, vol.2 >:( Pistin renkaat kiinni, niin näky oli suorastaan pelottava :-[ Kumma juttu, vaikka mittasin miten, niin vinoon meni melkein 2cm. Onkohan kaaret sitten niin epäsymmetrisesti hitsattu, että toinen rengas ei enää mahtunut kaaren sisään ollenkaan.. :(

Vasen:


Oikea:


Eihän se auttanut kun repiä irti kaikki hitsaukset, juuri kun eilen ajattelin että hitsaanpa vielä illalla saumat kunnolla, kun olivat vielä hefteillä kiinni kaikki :buck2:

No ihan hyvä juttu että ne piti ottaa pois, oikeastaan. Uudet paikat tuli nyt kohdalleen, ja ~3cm ylemmäs, joka on hyvä juttu, ajokorkeutta haettu vähän paremmin uudestaan, auto ja akseli laitettu tarkasti vaateriin vesiletku-vatupassilla, ilman kunnollista vaaka-asentoa olisi ollut mahdotonta tehdä tuota wattia kunnolla..



Yläasentoa joutuu vielä avaamaan tuosta palkista, kun tuli nuo karvakkeet paljon korkeammalle.



No, työt loppui sitten siihen, että hitsauslanka loppui :tickedoff: Ajattelin että jotain on pakko vielä tehdä, niin tulipa sekoitettua vähän maalia.



Nyt on oven nurkka kunnossa taas.



Takalattiat on kyllä oikea häpeäpilkku autossa :-[ On kyllä niin luokatonta hitsaamista, palaa palan päälle-malliin, ja kaikki viimeistely alapuolelta unohtunut. Syyllinen löytyy peilistä :facepalm:



Nuo alkuperäiset mätäpaikat, nyt massaa enää vaille.





Panhard korvake lähti akselistakin.

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #306 : 29.07.2015, 08:39:30 »
Välillä vastustaa, mutta olet kyllä sitkeä sissi tekemään !

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #307 : 29.07.2015, 22:09:34 »
Joo vastustaa turhankin paljon. Mutta kyllä tuo kannattaa kunnolla tehdä, kun itselle tulee :D Kiitoksia vaan :hello:

Tänään on korvakkeita vielä tehty lisää, sain lankaa millä hitsata. Pienet kolmiotuet.





Oikeakin puoli vielä tuossa vielä paranneltuna ja valmiina.







Paljon joutui leikkaamaan tuosta palkista lisää watin tieltä pois :idiot2: Jäi tyhmä suora leikkaus tuohon.



Mietin että kuinka silti säilyttää palkilla jonkunlainen lujuus, niin päädyin tämmöiseen ratkaisuun, tuossa tuo alin kulma ei missään vaiheessa "katkea", poikkeaa vaan vähän reitiltään.





Semmonen siitä sitten tuli.



Lopuksi vielä värvin maalia sinnetänne. Alkaa näyttää jo ihan mukavalle.









Siinä nyt selkeämmin tuo syvennys.





Huomenna pääsee lopultakin suunnittelemaan pakoputkelle reittiä. Etenee :pomo:
« Viimeksi muokattu: 29.07.2015, 22:12:04 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #308 : 30.07.2015, 17:05:22 »
Aika kaivella noita tuotoksia esiin ja alkaa asentelemaan :pomo:



Höpöttimet istui vieläkin nätisti :D



Samoin tankki.







Tuohon väliin pitäisi putki sovittaa, tilaa onkin enemmin kun osaasin hahmottaa, ainut että tuleva keruusäiliö pitää sovittaa myös putken rinnalle. Mutta taas putki on asetettava siihen kohtaan, että se mahtuu vielä kääntymään akselin yli.



Tämä viimeinen kuva nyt muuten vaan :P

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #309 : 31.07.2015, 21:54:45 »
Jep, tänään oli oikein tuottoisa päivä :) Pakoputki suunnitelma työn alle ja pakoputkenosa-kaupasta hirveä kasa putkenpätkiä. Pari tuntia pähkäilyä palikat kädessä ja sitten tekemään. Ja kyllä kerrankin voi sanoa että päivän päätteeksi jäi hyvä fiilis ;D Halusitte tai ette, tässä tiivistetty kuvalitania työn vaiheista :P





Tuonne pitäisi keksiä joustava ripustus ???



DIY haara, kun ei kaupasta saa valmistakaan hyvälaatuista :idiot2: 2.5" -> 2x2"  ;)









Valmis symmetrinen terävä haara ;) Pitäisi jakaa kaasut tasaisesti, eikä taatusti ahdista virtauksia.









Vanhasta putkesta hyödynsin ton suoranpätkän ja säästin ;D



Siinä 8)































60 asteen mutka pitää vaihtaa 90 asteiseen, niin saadaan pönttö kiinni myös. Tuohon väliin tulee laippaliitos jonnekkin.



Huomenna jos saisi putken kutakuinkin valmiiksi, niin olisi kyllä oikein piristävä juttu !
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #310 : 02.08.2015, 00:49:03 »
Taas saatiin vähän matkaa eteenpäin projektia, aika on niin kortilla ettei oikein ehdi :( Mutta sain 90 mutkan, ja tässä taas pieni kuvasarja.

Laippaliitoksen arvelin laittaa tuohon pöntön taakse.



Pönttön en viitsi suoraan hitsata laippaa, niin tein tommosen rakennelman. Josko olisi vähän helpompi vaihtaa joskus pönttö.



Jouduin poikkeamaan periaatteistani taas ja muokkaamaan pönttöä, mutta onneksi ei mitenkään kummoisesti. Tilaa on niin vähän että 3cm piti lyhentää.



Nyt istuu ;)



Tuo klemmari ei aja muuta virkaa tuossa kuin että teen siitä pöntölle ripustuskohdan koriin. Kunhan keksin millaisen ???



Ei pitäisi akselin tavoittaa missään tilanteessa putkea, ja ei takuulla enää jyrise koria vasten.



Etupään kiinnitykseen hyödynsin korissa olevia alkuperäisiä pultinreikiä, kivasti osui kohdalle.









Nyt pitäisi ruveta pysymään putki paikallaan kunnolla, ja on niin korkealla kun pystyy laittamaan :P





Tossa vielä vanhasta rimpulasta kuva :D Tai osa siitä.



Massat vedetty myös pohjaan kuivumaan, ni pääsee lootaa asentelemaan myös.





Josko nyt ei ihan heti halkeaisi uudestaan tuosta :idiot2:

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #311 : 06.08.2015, 23:40:23 »
Tänään jatkui pitkästä aikaa amukan rakentelu. Kävin jatkamaan pakoputkea, ja eihän sitä voinut tehdäkkään ennekuin loota on paikallaan. Joten:



Kepin sovittelua ja piuhojen vetoa.



Piuhat toin sitten tuolleen sisälle, kun en raaskinut tehdä reikää juuri fiksattuun peltiin.



Ysi luovutti nahkapussin vielä amukalle :)



Sitten pakoputken kimppuun. Oli niin lahossa kunnossa pakosarja, että kollektorin täräytin uusiksi, tommonen pikapatentti.





Linja kohdalleen...



...että saa putken mahd. ylös.



Enää ei pitäisi kolhia maata missään tilanteessa :idiot2:



Sitten väli-kiinnityspiste, mallia mielikuvitus :P





Ja jäikin enää mutka ja laipan paikan haku.



Hyvinhän ne sinne istui :pomo: Tässä vaiheessa kuuntelin jo ääniä, ja kyllähän ne miellytti 8) Tuo pakosarjan kollektori vaan vuoti pahasti kun oli vaan hefteillä paikallaan, ehkä hitsaakkaan sitä ennekuin otan koko koneen ylös, koitin vaimentaa meteliä rätillä, mutta heikosti toimi :P



Takalaippakin löysi sopivan paikan.



Huomenna mennään lahteen kattelemaan hienoja vanhoja ralli-autoja :) Sunnuntaina varmaan jatkuu taas.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #312 : 07.08.2015, 12:10:14 »
Kumityynyistä sellainen toisenkäden kokemus, että kestävät huonosti kun niitä vedetään. Mielummin asennetaan puristukseen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #313 : 07.08.2015, 12:35:58 »
Hyvää puuhastelua :)

Onks sulla noitten putkilaippojen välissä mitään tiivistettä?
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #314 : 07.08.2015, 22:15:58 »
Kumityynyistä sellainen toisenkäden kokemus, että kestävät huonosti kun niitä vedetään. Mielummin asennetaan puristukseen.

Tämän voin vahvistaa ihan ensikäden kokemuksena.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Samppasport  Futurez