Autoracing  KL-varaosat

V50 T5 A FWD Downpipe ja muutama kysymys

  • 0 Vastauksia
  • 470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
V50 T5 A FWD Downpipe ja muutama kysymys
« : 06.05.2021, 17:39:02 »
Päivää ! Kyseessä 2005 220hv & 320nm V50. Nyt tekisi mieli vaihtaa downpipe 3" katittomaan versioon. Vaihtoehtoja on muutamia suomessa ja ulkomailla. Ebaysta löytyy jenkeistä 200-250€ hintaan, mutta kuvissa downpipen takalaippa on pyöreä, vaikka autossahan on kahdella pultilla oleva laippa  :idiot2:. Marteliukselta saisi, mutta hinta on mielestäni todella suolainen 520€...

Takalambda todenäköisesti vaatii "lambda fakerin", jotta vikavalo pysyy poissa ? Näin ainakin yhdessä aikaisemmassa decat autossani..

Sitten muutama lisäkysymys.

1. Auto on mahdollisesti ohjelmoitu aiemman omistajan toimesta, varmuutta ei ole. Sen olen huomannut, että 1 ja 2 vaihteilla kiihtyy ihan mukavasti, mutta kolmannella lähtee "repimään" aivan eri tavalla ja myös 4 ja 5 vaihteilla. Huomaako vakiossa tämmöistä ? (Autossa 5-v Geartronic).

2. Jos ajaa manuaali puolella, antaa auto paukuttaa rajoitinta pitkin niin kauan, että vaihtaa itse isommalle. Ei siis vaihda itsestään isommalle punarajalla. Onko tämä merkki ohjelmoinnista vai onko vakiona tämmöinen ?

3. Geartronicin väännönsieto. Jos vaihtaisi tuon downpipen ja ohjelmointiin stage 2, kestääkö / rajoittaako vaihdelaatikko menoa ? Jostain jenkkifoorumilta luin, että AW50 maksimi momentti on 380nm hujakoilla ? Stage 2 putkella tarjoaisi lähemmäs 470-480nm vääntöjä..

Toivottavasti saan faktaa näihin kysymyksiin piakkoin !  ELK


 

Autoracing  KL-varaosat