Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 882820 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2055 : 30.08.2015, 22:05:04 »
Jouset kyllä sopii

No sitten perun puheeni, mulla oli siis väärä kuva hommasta, sorry... :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Maikkimaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2056 : 02.09.2015, 10:13:43 »
Pikkuhiljaa omaa rotiskoa ajokuntoseksi pitäisi saada... Eli 960 farmari 2.5, 1995 elikkäs facelifti.
Tätä aihetta edes takaisin sahatessa ei kyllä ole enään varmuutta mitä tuonne alustaan kannattaisi alkaa rakentamaan.
Nivomatit on heittänyt mehut ulos, mitä tilalle? Tuttu on laittanut Monroen Max Airit taakse, mutta aika kiven takana tuntuu olevan mistä niitä nyt löytäisi.
Ja ei itsellä nyt ole hajuakaan mitkä vaimentimet tuonne sopisi edes jotenkin toimivasti. Ehdotuksia?  :idiot2:

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2057 : 02.09.2015, 11:58:47 »
Pikkuhiljaa omaa rotiskoa ajokuntoseksi pitäisi saada... Eli 960 farmari 2.5, 1995 elikkäs facelifti.
Tätä aihetta edes takaisin sahatessa ei kyllä ole enään varmuutta mitä tuonne alustaan kannattaisi alkaa rakentamaan.
Nivomatit on heittänyt mehut ulos, mitä tilalle? Tuttu on laittanut Monroen Max Airit taakse, mutta aika kiven takana tuntuu olevan mistä niitä nyt löytäisi.
Ja ei itsellä nyt ole hajuakaan mitkä vaimentimet tuonne sopisi edes jotenkin toimivasti. Ehdotuksia?  :idiot2:
Yv laitettu.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2058 : 05.09.2015, 16:50:41 »
onko kellään kuvaa tai muistikuvaa niistä palikoista jotka porukka teetti 740 940 tolpan alapäähän jotta raidetangon kiinnitys olisi paremmin asemoitu todella paljon madalletussa volvossa.

linkkiä tai kuvaa tähän ?

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2059 : 05.09.2015, 18:29:45 »
onko kellään kuvaa tai muistikuvaa niistä palikoista jotka porukka teetti 740 940 tolpan alapäähän jotta raidetangon kiinnitys olisi paremmin asemoitu todella paljon madalletussa volvossa.

linkkiä tai kuvaa tähän ?

Tuossa eräs kaupallinen ratkaisu, ei ole yhtä kaunisteltu kuin esim.kaplhenken tekele eli enemmän itsetehdyn oloinen.


Dannej:n 745 drifteri topic 5. viestistä etiäppäin värkkäilee tommosta palikkaa ja muutakin etupään osaa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2060 : 07.09.2015, 11:56:11 »
Ilmeisesti ihan ok budjettiratkaisu madaltamiseen on jousien laikkaus, ennen kuin saa kunnon alustasarjaa alle. Etujousista 1-2 kiekkaa pois, mutta entäs takajouset? Tarkoitus ei ole saada "tonttiin" vaan astetta matalemmaksi ja tasapainoon auto.
Autonahan on -88 740 (sedan) täysin vakio alustalla. Näissähän tahtoo toi etupää vähän keulia, niin sieltä nyt ainakin matalemmaksi, mutta takapään madallus arveluttaa ???
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2061 : 07.09.2015, 12:38:32 »
Takajousista ei saa juuri mitään otettua pois jos halua että jousi pysyy kupissa täydessä ulosjoustossa. Edestä n. 1,5 kierrosta. Edestä 1,25 kierrosta pois ja uudet sedanin kuormajouset takana aiheuttaa jo pienen etukenon sedanissa.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2062 : 07.09.2015, 13:50:07 »
onko kellään kuvaa tai muistikuvaa niistä palikoista jotka porukka teetti 740 940 tolpan alapäähän jotta raidetangon kiinnitys olisi paremmin asemoitu todella paljon madalletussa volvossa.

linkkiä tai kuvaa tähän ?

Tuolla on kuva noista mun palikoista mitkä on kiinni tuossa autossa [url]http://s84.photobucket.com/user/ImportTuning06/media/2013-04-13115510_zps26df4b7d.jpg.html?sort=3&o=12/url]

Prkl...ku ei onnistu tällä tabletilla tää linkkien laitto kovin hyvin!!
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2063 : 07.09.2015, 13:52:46 »
Tuolla on kuva noista mun palikoista mitkä on kiinni tuossa autossa http://s84.photobucket.com/user/ImportTuning06/media/2013-04-13115510_zps26df4b7d.jpg.html?sort=3&o=12

Prkl...ku ei onnistu tällä tabletilla tää linkkien laitto kovin hyvin!!
Korjasin ;)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2064 : 07.09.2015, 19:01:59 »
Toteutin tuon keulan muutoksen näin:






Ensinnäkin pahoittelut huonolaatuisista kuvista.
Tuo toteutettiin siten että hankin 960 olka-akselit, BC-racing tolpat 850 Volvoon ja niihin 940 Volvon yläpäät.
Olka-akseleista jyrsittiin ohjausvarsi kokonaan pois.
Katkaisin 940 tolpasta sen koko alaosan johon alapallonivel ja raidetangon pää kiinnittyy.
Kaveri veti siitä jyrsimessä ylimääräiset materiaalit pois.
Sitten pitkillä pulteilla osat yhteen ja kaveri hitsasi vielä palikat toisiinsa.
Saumojen siistiminen ja hölmömpi ei edes huomaa että mitään on tehty.
Jarrukilpi peittää hienosti kaikki muutokset toiselta puolelta.
Näin saatiin alapallonivel ja raidetangon kiinnityspiste 40mm alemmas jolloin alatukivarsi ja raidetanko jää vaakasuoraan vaikka rengas on kaaren tasalla.
Ajo-ominaisuudet parani huomattavasti.
Hankin vielä olka-akselin ja tolpan väliseen kiinnitykseen White-line epäkeskopultit Mamasan:lta, näin saatiin camper mukavasti negatiivisen puolelle.
Tässä oli vielä se etu että 940:n raidetangot sopii edelleen, jos olisi jätetty 960:n ohjausvarret niin olisi pitänyt vaihtaa hammastanko tai muokata raidetankoja.(960 ohjausvarsissa on eri kartio kuin 940:ssä).
Lisäyksenä vielä että ohjausvarsia piti kääntää n.10 astetta että raidetangonpäät jäi oikeaan kulmaan, eli kaasupillillä punaiseksi ja isolla jakarilla kääntäen sopivaan asentoon.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 12:40:04 kirjoittanut siipiveikko »
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2065 : 10.09.2015, 17:41:56 »
Morjesta pöytään! Tuli hommattua 740 sedani mallina ja nyt olisi tarkoitus saada vähän lähemmäs maata. Kattelin tuolta motonetistä saatavia madallus sarjoja kyseiseen autoon. Ensinnäkin kenen valmistamat jouset nuo on ja kuinka paljon todellisuudessa tippuu? Iskarit on vasta vaihdettu Volvon omiin iskareihin niin ei viitsisi sen kummemmin alkaa iskareita vaihtelemaan, eli ihan madallusjousilla lähemmäs tien pintaa.
V70 D5 -04

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2066 : 10.09.2015, 18:31:24 »
960 91-94 voin suositella etujousiks KAW-merkkisiä -50mm jousia. Korkeus näillä asettui n.32.5mm vanteen keskiöstä kaaren reunaan ja eivät ole yhtään pintakovat. Ei pyöri kupeissa, eli joutuu puristaan vähän asentaessa. Kierteestä päätellen progressiiviset jouset.

Ei oo ihan yhtä halvat ku Lesjöt, mutta jos haluaa jämäkän ilman pintakovuutta eikä tykkää lähteä laikkailemaan jousia niin näitäkin voi harkita.  ;)

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/676217/865481?ajoneuvo=658

Mitäs noista jousista tiedetään ?

Ainakin täällä on puhuttu että lesjöforssin madallusjousia myydään motonetisä, mutta eikös lesjön jouset ole 40mm madaltavat kun motonet ilmoittaa ne 35mm madaltavina ? Eli onkos nuo jouset mitä motonet myy nykyään enään lesjöforssia ?
Etupää ok, mutta takapää vetelä ja jää roikkumaan. Juurikin tuo sarja josta tässä ketjussa on puhuttu paljon.

Tossa nyt hakutoiminnolla minuutin hakemisen jälkeen pari vastausta. Lisää on kymmeniä sivuja...

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2067 : 10.09.2015, 21:36:53 »
Tossa oli samalla sivulla peräkkäin muutama toteutus: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.1950

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2068 : 11.09.2015, 01:38:01 »
Joo jspecin puoleen oon kääntymässä. Pitää tilailla kuhan tulee vaan varastoon :)

Näyttää vieläkin ettei saatavilla.. Paljonkohan tuolta tulee toimituskuluja?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2069 : 11.09.2015, 18:16:21 »
Näyttää vieläkin ettei saatavilla.. Paljonkohan tuolta tulee toimituskuluja?

keräilemällä coilisatsi ostoskorii ja valitsee maaksi suomen, niin tulee tasan yks vaihtoehto ja näyttää 295kr eli n. 31e
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

KL-varaosat  Race.fi