Autoracing  KL-varaosat

B200ET käynnistys ongelma lämpimänä

  • 10 Vastauksia
  • 4461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« : 27.03.2013, 23:22:00 »
Eli kaveri hommas tämmösen vm86 olevan motronic suihkutuslaitteistolla varustetun volvon.
Auto lähtee kylmänä kohtuullisen hyvin käyntiin ja käy normaalisti
Sitten itse ongelmaan, kun käytät lämpimäksi ja sammutat niin käyntiin saaminen edellyttää pientä vippas konstia, eli sulakerasian huulilla saa herkutella sulaketta nro1 eli polttonestepumppu(pääpumppu sekä motronic) ja heti kun moottori käy omin voimin niin sulake takas omaan paikkaansa.
Tällä edellämainitulla tavalla saa auton käymään, mutta käynti on epätasaista ja moottori käy todella rikkaalla (pakokaasu todella mustaa) noin pari minuuttia, jos erehtyy koskemaan kaasuun auto sammuu.
Jos auton antaa käydä rauhassa sen pari minuuttia se alkaa toimimaan jotakuin normaalisti.
Ajossa bensankulutus on suorastaan tähtitieteellisissä lukemissa.

Vaihdettu suuttimet b230et:stä alkuperäisten vuotavien tilalle
IMM mitattu ja pitäs olla kunnossa (laitan arvot myöhemmin jos joku niitä kaipailee)
kylmäkäynnistys suutin otettu väliaikaisesti pois käytöstä (letkussa lukkopihdit) ;D
ilmaventtiili, lisäilma venttiili , tyhjäkäynti solenoidi mikä tämän oikea nimi nyt onkaan ei korjaa tyhjäkäyntiä (käy korkeilla kierroksilla) 

Jos IVIK lukee tämän niin pidä huolta minun 940:stä  :)
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #1 : 28.03.2013, 00:12:11 »
No siinä on väärät suuttimet nyt ainaki ensialkuun. Muutenkin nuita itsetehtyjä vikoja on kiva setviä, onhan joku varmuudeks vähä ruuvaillu immun jousta ja säätäny laahaimen asentoa? Jos on, ni toivotan onnea matkaan... Muuten laajakaistalampaada kii ja syynäilemaan että mitäs seoksille kuuluu eri kuormitustilanteissa, tosin ecun lämpöanturi kannattanee sitäkin ennen pistää uusiks vaikka vähän nahkeessa paikassa onkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #2 : 28.03.2013, 07:14:42 »
Eipä tuo lämpöanturin vaihto kovin kummoinen rasti ole. Se ensimmäinen jakopäästä päin on mittarin anturi ja toinen on ecun anturi. Kannattaa myös tarkistaa että lämpöanturin ja tk-venttiilin johdot ei ole ristissä, ne liittimet kun ei kuulu mennä väri väriin. Mittaamalla on helppo selvittää tuon anturin kunto. Faq-puolelta löytyy mittausarvot ja boksin liittimen pinnijärjestys, sieltä vaan maata vasten mittaamaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #3 : 15.09.2015, 13:44:08 »
Mulla on (B200et)kilpurissa vähän tämmöset oireet, käy kylmänä ihan jees. Mutta lämpimänä huonosti tai ei ollenkaan.

Jos noita lämpöanturit lähtee mittailee, niin kumpi nuista on se imusarjan alla oleva 84 vai 80

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89-3.gif

Näiden Faq ohjeiden mukaaan pitäisi mitata 13 pinnistä, eli onko toi 84 sitten se imusarjan alla oleva?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5018
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #4 : 15.09.2015, 13:58:23 »
No siinä on väärät suuttimet nyt ainaki ensialkuun.
Käytännössä suuttimien tuotolla ei ole juuri mitään eroa 200 ja 230 et:ssä kun otetaan alkuperäinen b-paine huomioon. 200et 2.5 bar ja 230 et 3.0 bar.
Eli suuttimet ei tuota vikaa kyllä tee.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #5 : 15.09.2015, 16:27:21 »
Tämä minun ongelma on korjattu, oli 13 tinnille tuleva piuha poikki. Jännä tässä se että tuosta kytkentäkaaviossa tulee tästä anturi nr84 kaksi piuha valkoinen mikä menee tinnille 13 ja toinen punainen mikä pitäisi mennä tyhjäkäynti poksille (cis) mulla vaan toi valkoinen. Ottaako toi Cis jostain muusta vai miten. Siis mulla on alkuperäinen moottorin johtosarja käytössä

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #6 : 27.01.2016, 08:58:55 »
Taas ois vikaa, käy jotakuta kylmänä, lämpimänä käy tyhjää mutta veto päällä eli ajossa röpötellen. Epäilen taas tuota lämpöanturia.
Mitattuna anturista tulee läpimänä ~350ohm eli ok mutta kun yhdistää ecu niin muuttuu tähän ~1000ohm  ??? Mitä mieltä oisko koneen maadotuksessa vai?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #7 : 07.02.2016, 15:27:56 »
Tilanne vielä päällä, maadotukset katottu ja lämpöanturi vaihdettu ei vaikutusta. Käynti muuttui pikkasen paremmaksi vakio ecu:lla mutta vielä antaa toi 1000ohm ecu:lle  ???

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #8 : 15.02.2016, 13:10:20 »
Ehdotelkaa nyt edes jotain

Onko kellään tietoa että mitkät arvot tollainen ehjä ecu antaa ulos/sisään? Esimerkiksi kaasuläppä,imm ja suutinpolitiikka

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #9 : 16.02.2016, 02:57:11 »
Tuohonhan vois perehtyä
Lainaus
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.msg6960#msg6960

Ja sitten löysin muutaman tapauksen täältä, että moottorin johtosarja on ollut paskana. Eli näitä tutkimaan

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET käynnistys ongelma lämpimänä
« Vastaus #10 : 28.02.2016, 10:49:37 »
Nyt toimii ihan jees, poistin moottorin johtosarjasta vanhat kovat muovi suojakuoret. Muutama johto oli kuoriutunut eli oisko siellä vian kohta. Ihmen hyvässä kunnossa oli ne johdot siellä. Käytössä on nyt vakio ecu eli sillä on vähän tuskaa lähtee ahtaa (eikö katko on siellä 0.7bar kohalla) Pitää koittaa sillä viri 023 poksilla vielä jos toimii myöskin sillä

On mulla myös lastu tuossa ei tiedä yhtään mikä se on, tuli ton viri poksin mukaan. Siinä on tarra R-7000  eli joku tehny semmonen

 

Elekma  Autoracing