RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1995 : 28.07.2015, 23:32:55 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=100.0

Tuossahan sellainen. Jonkun pitäisi tosin jaksaa vähän kahlailla ja kasata.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1996 : 29.07.2015, 01:39:01 »
Olis kyllä kiva jos joku jaksais jonkin sortin listauksen tehä noista yleisimmistä setupeista vaikka tuohon aloituspostaukseen...
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1997 : 06.08.2015, 21:07:49 »
kysäsempäs täällä.

Mulla on "vakiokorkorkuinen" 945 johon olen kuukaus sitten vaihtanut eteen:
- Iskarit
- Yläpäät (lautaset, kumit ja laakerit)
- kallistuksen vakaajat
- rt-päät sisä/ulko
-alapallonivelet

Tolpan ylälautaselle on tehty "taxi modaus", eli etummaisen kiinnityspultin irroitus ja lautasen kääbtö sisäänpäin. Camber muuttui tilanteesta 0,31/0,29 nykyiseen -0,51/-0,50.

Ongelma: etupää paukkuu aivan helvetisti kun esim. parkkipaikalta rullaa rotvallin reunan yli ja kääntää pyörät linkkuun. Jysähtää niin että korissa tuntuu.

- Yläpäät kasattu oikein ja huolellisesti rasvan kanssa
- Jouset eivät ota koriin/tolppaan kiinni
- Osat ovat motonetistä...

Ideoita? Minulta ne loppuu jo... Jos keula on tunkattuna ilmaan ja kääntelee rattia, yrittää iskarin mutterit pyöriä mukana iskarin varsineen ja "nytkyttävät" . Keula maassa eivät nytkytä/pauku, ellei auto liiku. Kaikki alustan nivelet edestä tarkistettu ja on ok.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1998 : 07.08.2015, 18:50:12 »
Onkos kellään kokemusta tuosta jspecsin coilover sarjasta? 

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1999 : 07.08.2015, 19:05:06 »
kysäsempäs täällä.

Mulla on "vakiokorkorkuinen" 945 johon olen kuukaus sitten vaihtanut eteen:
- Iskarit
- Yläpäät (lautaset, kumit ja laakerit)
- kallistuksen vakaajat
- rt-päät sisä/ulko
-alapallonivelet

Tolpan ylälautaselle on tehty "taxi modaus", eli etummaisen kiinnityspultin irroitus ja lautasen kääbtö sisäänpäin. Camber muuttui tilanteesta 0,31/0,29 nykyiseen -0,51/-0,50.

Ongelma: etupää paukkuu aivan helvetisti kun esim. parkkipaikalta rullaa rotvallin reunan yli ja kääntää pyörät linkkuun. Jysähtää niin että korissa tuntuu.

- Yläpäät kasattu oikein ja huolellisesti rasvan kanssa
- Jouset eivät ota koriin/tolppaan kiinni
- Osat ovat motonetistä...

Ideoita? Minulta ne loppuu jo... Jos keula on tunkattuna ilmaan ja kääntelee rattia, yrittää iskarin mutterit pyöriä mukana iskarin varsineen ja "nytkyttävät" . Keula maassa eivät nytkytä/pauku, ellei auto liiku. Kaikki alustan nivelet edestä tarkistettu ja on ok.

kannattaa varmaankin iskarin yläpään laakerit laittaa vaikka vanhat takasin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2000 : 07.08.2015, 19:32:16 »
kannattaa varmaankin iskarin yläpään laakerit laittaa vaikka vanhat takasin.
Vanhat oli kolmessa osassa ja puuttui 5-7 kuulaa/puoli.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2001 : 07.08.2015, 19:59:21 »
omastakin joutu aikoinaan ottamaan motonetin yläpäänlaakerin pois ja laittaan romikselta löytyneet tilalle.

tai voihan sinne laakerin alle koittaa laittaa jotakin korokkeeksi.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2002 : 07.08.2015, 20:06:16 »
omastakin joutu aikoinaan ottamaan motonetin yläpäänlaakerin pois ja laittaan romikselta löytyneet tilalle.

tai voihan sinne laakerin alle koittaa laittaa jotakin korokkeeksi.
Siis ei voi jumalauta olla todellista että "taas" menee remontit vituix motonetin "laatukaman" vuoksi.

muoviämpäri että vituttaa.

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2003 : 07.08.2015, 20:40:29 »
Siis ei voi jumalauta olla todellista että "taas" menee remontit vituix motonetin "laatukaman" vuoksi.

muoviämpäri että vituttaa.

Yläpään laakeri maksoi sinisellä parikymppiä viime syksynä.
 V:>

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2004 : 07.08.2015, 20:49:36 »

Yläpään laakeri maksoi sinisellä parikymppiä viime syksynä.
 V:>
Örumin kautta SKF yläpään laakeri 21,30e. Tilaan ne tuohon ja heitän motonetin paskalaakerit myyjän otsalumpiosta lävitte...

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2005 : 07.08.2015, 21:11:38 »
Örumin kautta SKF yläpään laakeri 21,30e. Tilaan ne tuohon ja heitän motonetin paskalaakerit myyjän otsalumpiosta lävitte...

Kai olet reklamaation tehnyt, ottanut yhteyden ko. toimipisteen takuumieheen?




Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2006 : 07.08.2015, 21:40:27 »
Kai olet reklamaation tehnyt, ottanut yhteyden ko. toimipisteen takuumieheen?
Ju, "koska yläpääsarja ei motonet voi korvata vain laakeria eikä sarja kelpaa palautukseen modifikaation vuoksi" vaikka on volvon oma keksimä modifikaatio.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2007 : 07.08.2015, 22:19:57 »
Onko laakerit oikeesti rikki? Muistaakseni mulla otti jousi kiinni koriin jossain seiskan paskassa jollain kyhäyksellä ja piti pahaa ääntä, ei voi muistaa kun aikaa on kymmenen vuotta tjsp...
Kannattaa tutkia.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2008 : 07.08.2015, 22:23:58 »
Jousen ja tornin väliin jää pienimmillään 1-2cm. Eli ei ota kiinni.

Sitä minä vain ihmettelen, että miten/miksi on mahdollista, että iskarin varsi yrittää pyöriä mukana? Eikäh se ole kiinni missään?!

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2009 : 07.08.2015, 22:28:44 »
mutta jos laakeri ei anna sen yläpään liikkua niin.

 

Kulkukoira  Proturbo